Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Bygge terrasse for spejderhytte 5.000 kr.
  • montering af sovesofa 800 kr.
  • Replacing smoke alarm battery 375 kr.
  • Sætte lampe op 500 kr.
  • TV mounting / hanging 600 kr.
  • Fjernelse af grene og vedbend 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  corona 13
  • Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

Følgere: 667 Svar: 5.765
    #1   15. aug 2020 fortsat

anni Jeg overvejer at ringe til lægen mandag og spørge om de vil teste tirsdag eller aflyse. Jeg synes det er forvirrende. Hun er jo rask...

nå men

husk pressemødet kl 11
    det forlyder at nu kommer mundbind for alvor.. Jeg håber folk ikke hamstre.

Jeg er mest bange for menneskers reaktion. ikke virussen må jeg indrømme.

og ang fase 4. Det står noget om ventetid på svar på test...

Men se det punkt med selvisolation... Det lyder som noget fra en gyser

https://www.dr.dk/nyheder/indland/her-er-hovedpunkterne-i-genaabningens-fase-4

• #2   15. aug 2020 Hvis datteren kun var syg to dage, har det næppe været corona

Det kan man altså ikke konkludere....

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

#3   15. aug 2020 CH nej børn er vist hard core... Jeg tænker lægen ved hvorfor se henviser

men jeg kan ikke gennemskue strategien mere.

• #4   15. aug 2020 Det er fuldstændig forskelligt hvordan virus viser sig - børn eller voksne. Der er virkelig mange der aldrig får symptomer, nogle får lidt snue, nogle får hele pakken...

• #6   15. aug 2020 Jeg har nogle stykker i min omgangskreds, der er testet - nogle på grund af arbejde i sundhedssektoren andre på grund af kolleger med smitte. Og så nogle stykker med symptomer og nogle, hvor det har været krævet inden hospitalsbesøg.

Behov et ret bredt her.

Jeg selv er ikke testet - havde overvejelser om det, men der var næsten ingen smitte, så det droppede vi.

• #7   15. aug 2020 Jeg er testet to gange, begge gange i forbindelse med hospitals indlæggelse, så det giver faktisk god mening syntes jeg;) men ellers kender jeg ikke nogen som er testet;)

• #8   15. aug 2020 Jeg tror at det i nogle miljøer kan være lidt tabubelagt at man lader sig teste - jeg er ikke sikker på, at det ikke er alle, der er interesserede i at fortælle andre om det...

Vi kender alle folk i sundheds- og plejesektoren og der er langt de fleste testet mindst en gang.

Og mange praktiserende læger kræver test inden besøg og alle gør det ved symptomer fra luftvejene.

Jeg tror ikke på at nogen, der har omgangskreds af erhvervsaktive ikke har nogen testede i den omgangskreds.
    Men der er folk, der ikke fortæller om det - ikke til alle, ihvertfald.

Min "frygt" i forhold til tabu er, at nogle undlader at lade sig teste når de har symptomer, fordi de enten har netværk, der finder det småhysterisk og overflødigt eller selv gør....

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

#9   15. aug 2020 Vi ligner en almindelig børnefamilie.

Vi har heller ikke mere snue nu end normalt med et barn i institution. vores omgangskreds er den samme også. Vi tager alle krav meget alvorligt oger ikke sociale. men børn holder ikke samme krav i børnehaven, naturligvis. Det skal de heller ikke. De skal være børn.

Jeg bakker helt op om at børnehaven kræver det. Det er fornuftigt, og vores 2 test har været pga deres krav, som vurderes af en læge fra gang til gang. Jeg havde en lige efter nedlukningen. Det var min arbejdsplads der ønskede den, fordi de var urolige for smitte blandt ansatte og alle dem, de havde været i kontakt med via job. Men en læge skal vurdere det altid.

Jeg vil tro at det er ens over hele landet med børnehaver.

Det er jo noget af en smittekæde at få ud. se fx Silkeborg...

så nej her kan det ikke spores til omgangskreds eller andet. kun myndighedernes krav. hvilket jeg synes er ganske gode for børnehaver er virkelig i stand til at starte nogle massive kæder.

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

#10   15. aug 2020 CH ja det passer jo meget godt med vores oplevelse af at både arbejdsplads og børnehave kan stille krav om at man opsøger en læge som skal vurdere.

Der er jo heller ikke noget galt i at blive testet. Det er da værre ikke at følge lægens anvisning.

I mange småbørnsfamilier er det blevet normen fordi børn let kan bringe smitte rundt, også når de mødes og leger osv.

1 til 3 årige fx har jo nærmest konstant løbetud i perioder af året smiley

så hos os er årsagen helt klart småfolk smiley

os forældre er symptom fri. os tester de ikke. Jeg synes det virker velovervejet.

selvom de godt nok få e travlt til efteråret hvis alle småfolk med løbe næse skal testes... Det stiller krav til lægens vurdering...

Vi var helst fri. men jeg tænker ikke. Jeg gør bare hvad fagfolk siger i denne pandemi

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

#12   15. aug 2020 Jeg synes det var lidt en sludder for en sladder.

Kort efter hukommelse

flere lokale indsatser
    kan vare lang tid
    Danmarks økonomi er den værste siden 2. verdenskrig
    vi skal gøre som de siger
    Ikke slække
    udlændinge skal tage hovedet ud af røven
    men etniske danskere skal og så
    fra 22. august mundbind på i hele landet i kollektiv transport

det var lige sådan kort frit citeret fra huskeren smiley

• #14   15. aug 2020 På mit arbejde (stort plejehjem med tilhørende ældreboliger) bliver der nu oprettet et "pode-rum" og hver 6. uge bliver vi / kan vi blive podet på jobbet.
    Har vi symptomer eller mistanke i de mellemliggende uger bliver sendt til podning på hospitalet som hidtil.
    Dette som foranstaltning for både os selv, vores kolleger og ikke mindst vores beboere.

Jeg har brugt mundbind i bus i et par uger nu; det er sjældent jeg har set andre gøre det samme. Og der bliver godt nok stadig kigget underligt på én..

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

#17   15. aug 2020 Isabelle jeg er enig... Det er over kill for mig...men vi gør som de siger, vi skal.

Hvad er alternativet?

Jeg er ikke læge så jeg har besluttet at jeg bare gør som fagfolk siger. Jeg kan ikke se alternativet og jeg har heller ikke viden nok om corona til at sige fagfolk imod.

så vi gør bare hvad fagfolk siger. når en læge via børnehaven vurderer test, så kører vi vores pode til podning.

• #18   15. aug 2020 Hidtil har der jo været kapacitet nok til det.

Kapacitetsproblemer lige nu handler jo om de aktuelle smittebobler.

Det må de finde en løsning på nu!

• #19   15. aug 2020 Og prisen faldt på mundbind helt uden politisk hjælp!

Det er fantastisk som at konkurrence virker! smiley

Ja, jeg ved godt det var i sidste tråd, men jeg elsker at have ret. smiley

https://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/coop-saetter-prisen-paa-mundbind-helt-i-bund/8249367

• #20   15. aug 2020 Det var nu med politisk hjælp....

Den kom med de mundbind, der kom fra det nationale lager og som bankede prisen ned i Århus.
    Hvis detailhandlen vil være med, er de de priser, de skal ligge i omegnen af..

• #21   15. aug 2020 Så staten pålagde Coop at sætte prisen ned CH?

Har du link på det?

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

#22   15. aug 2020 Ja mon ikke de kloge er obs på at børn i børnehave ofte har snotnæse når de er mere inde... Det tror jeg de godt ved.

I vores børnehave tester de som udgangspunkt ved feber siger de. Jeg ved ikke om det er lokalt det besluttes, i den enkelte institution eller landsdækkende at den slags besluttes

• #23   15. aug 2020 Nej der er intet pålagt - ud over markedskræfterne som har udgangspunkt i de priser, det offentlige sætter på deres....

Havde de sat prisen til 5 kr, havde COOP ikke sat den til 3..

• #24   15. aug 2020 @CH.
    Så det klarede sig selv i praksis.

Men jeg så egenligt gerne et link til det med offentlige mundbind og pris også som er blevet sendt ud i Århus. For det har jeg ikke hørt om.

• #25   15. aug 2020 Søg og du skal finde, gider ikke at google for dig..
    Det har lige været omtalt til pressemødet...

Man opfordrede i øvrigt også - vist i sidste uge - detailhandlen til at slå priserne ned...

• #26   15. aug 2020 Her er så om både det ene og det andet...

https://m.medwatch.dk/article/12332654

• #27   15. aug 2020 @CH
    De har solgt ud af deres lager, men de har da ikke påvirket prisen som jeg ser det?

Det har de almindelige markedsforhold da?

Alle ved ved at lille DK lige pludselig manglede? Staten øgede udbudet som jeg læser det?

• #28   15. aug 2020 Læs linket. Regeringen har lagt pres på.

• #30   15. aug 2020 @CH.
    Det synes jeg at jeg gør?

"Det er muligt for sundhedsministeriet at indføre priskontrol med mundbind. Men det er ikke umiddelbart på trapperne, fortæller ministeren. Han ser hellere markedet løse problemet."

Det gjorde markedet, da der var mundbind at købe. smiley

Altså jeg synes det er vildt smart af staten, for problemet var ikke griske kapitalister, men ganske enkelt mangel.

• #31   15. aug 2020 Coop og de andre satte prisen ned for at imødekomme det uundgåelige, nemlig et statsligt indgreb - måske i form af gratis udlevering. "Tricket" med prisnedsættelsen var markedsføringsmæssigt ganske smart, og det holder jo kunderne i butikken, således at omsætningen bevares.

Og Martin, jeg har ikke links

• #32   15. aug 2020 @Søren.
    Nej, naturligvis har du ikke det! Det ville jeg aldrig forvente af dig om stort set alt du siger!

Nogen gange gad jeg godt at vide hvad du arbejder indenfor. smiley

• #33   15. aug 2020 Og hvilken relevans skulle min uddannelse have med emnet at gøre?
    Jeg ved, at du er tlf-sælger, og det hjælper mig ikke til at forstå dine holdninger.

• #34   15. aug 2020 @Søren.
    Jeg spurgte ikke om din uddannelse!

Jeg fortalte at jeg godt gad at vide hvad du arbejder med! Branche-

Telefon sælger! Yep!

Men skal det være lidt mere smart så hedder det vil skype sælger i dag. smiley

• #35   15. aug 2020 Min søn er testet 3 gange alle negativ, den sidste gang på hospital hvor han havde alle 5 symptomer, men det var forkølelse og astma.

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

#36   15. aug 2020 Det var i øvrigt fedt at Brostrøm satte Brian fra EB til dørs på pressemødet smiley

Jeg kan lige vise dig bagefter hvordan du hoster efter SSTs retningslinjer

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

#37   15. aug 2020 her er en familie der fortæller om hvad der sker når der testes positivt. et billede ind i maskinrummet

https://jv.dk/artikel/test-f%C3%B8r-stor-familiefest-smittet-datter-i-3-klasse-har-ingen-symptomer

Og her er en hel børnehave sendt hjem.

https://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/daginstitution-lukker-ned-81-boern-sendes-i-isolation/8249852

• #38   16. aug 2020 Godt gået, DK!

profilbillede
  • #40   16. aug 2020 Jeg er testet to gange - begge gange grundet høj feber, hoste og ondt i halsen. Og har børn i skole og institution og en mand der arbejder - så det skal selvfølgelig testes, så der ikke blev spredt smitte hvis det var corona. Det var heldigvis bare en gang halsbetændelse og en hel almindelig omgang lungebetændelse

• #41   16. aug 2020 Hørte lige i radioen at hver fjerde dansker er blevet testet.

• #42   16. aug 2020 Hver fjerde? Eller bare ca 1½ million udførte tests? Det giver formentlig en betragtelig forskel.

• #43   16. aug 2020 Hver fjerde - en god sjat flere udførte tests.

• #44   16. aug 2020 Fra SST

profilbillede
  • #45   16. aug 2020 Det var mange flere end jeg havde forventet.

• #49   20. aug 2020 hyvad fanden skal der til for at folk fatter det .... det er ikke mere end 2 uger siden at en anden begravelse med 500 personer deltagende blev udpeget som et af flere mulige arnesteder til den pludselige stigning af smitte i Aarhus :

https://ekstrabladet.dk/112/politi-greb-ind-ved-begravelse/8256293

• #50   20. aug 2020 Hanne, de fatter det aldrig.

Dengang Danmark var lukket ned var jeg ikke nervøs for t blive smittet.
    Men jeg indrømmer da, at jeg i den seneste tid er blevet lidt bekymret, for desværre er der efterhånden så mange der er blevet ligeglade og ikke gider at tage hensyn eller overholde anbefalingerne, selv om tallene er ved at stige igen.

• #53   20. aug 2020 Min kone arbejder på en arbejdsplads med ca 700 ansatte, der er så en dame som fortæller hendes mand har storskrantet i 14 dage, og de har 5 børn, hun fik simpelthen en kæmpe skældud af en normalt stille og rolig dame, at nu skulle hun satme sørge for at han, manden, blev testet, og det kunne ikke gå for stærkt.
    Hun mente dog at manden selv måtte sørge for at komme til læge hvis han mente han fejlede noget.
    Jeg synes også det er for dårligt når de hver eneste dag snakker om hvordan de skal passe på, bemander kun hver anden station for at have længere afstand mellem folkene, og sender folk på skift for at minimere risikoen for kontakt.
    Manden har selv bestilt en tid til test, men ikke gennem lægen, så han er på venteliste pt, dårlig stil synes jeg.

Min søn er blevet testet 3 gange og har været hospital i isolation i 3 dage men havde ikke Covid 19, men fik konstateret en slags astma.
    Det var en 2 timers undersøgelse der blev til 3 dages undersøgelser, både mor og barn, og en søn som blev ordentligt udredt efter forgæves at have rendt lægerne på døren i 3 mdr, en frustrerende tid er nu ovre.

Lige så sikker på at han ikke havde Covid 19 de første 2 gange, lige så overbevist var jeg om at han havde det det 3 gang da alle symptomer var til stede, men han havde "kun" astma.

Vi bor ude på landet og er ud over arbejde ikke i kontakt med nogen særligt, men vi passer på når vi er inde i byen og handle, går ikke ind hvis der er stoppet med folk.

Det er også utroligt hvor mange der ikke spritter hænder når de går ind, især helt unge og meget gamle, de virker ligeglade.

• #54   21. aug 2020 Allan, du skriver "og de meget gamle" til sidst.

Tænk, det er også de ældre jeg må bede holde afstand i offentligheden.
    Ved busstoppesteder, i butikker m.m. de står helt oppe i nakken på en eller vil dele bænk i busskuret selvom der er en ledig bænk i skuret 2 meter væk.

Da jeg selv er på immunhæmmende medicin og samtidig arbejder på et stort plejehjem, må jeg være ekstra påpasselig og det er ikke nemt når andre ikke altid er det.
    (Og jo, jeg bærer mundbind ved transport og indkøb.)

• #55   21. aug 2020 alle har et ansvar og bør følge anvisningerne ... men da der jo åbenbart er udbredt velvilje til at acceptere at de unge skal feste, så synes jeg også man bør acceptere at vaner er svære at ændre, og jo ældre man er jo sværere er det nok, tror ikke de fleste ældre er ligeglade de er bare groet fast i deres vaner, og de unge er helt sikkert ikke så bekymrede for smitten, og tænker ikke helt at de fx risikere at bære den videre til nogle der så bliver noget mere syge ...

• #57   21. aug 2020 Den generelle slingrekurs er stærkt medvirkende til at flere og flere sløser lidt med sikkerheden. Først havde mundbind ingen effekt, og pludselig er det meget vigtigt og påbudt nogle steder. Der er faktisk andre eksempler. Fx må der være 8000 til bold i parken, men ikke 250 til bold på den lokale boldbane.

• #58   21. aug 2020 Altså når ikke engang universiteterne og de medicinstuderende kan finde ud af det, kan man vel hellere ikke forvente at den almene befolkning kan forstå det.

https://www.msn.com/da-dk/nyheder/indland/k%C3%A6mpe-corona-br%C3%B8ler-det-skulle-ikke-have-fundet-sted-overhovedet/ar-BB18b5cJ

• #59   21. aug 2020 Gratis mundbind til udsatte grupper.

https://www.msn.com/da-dk/nyheder/indland/udsatte-grupper-f%C3%A5r-gratis-mundbind-mod-coronavirus/ar-BB18dRHY

• #65   23. aug 2020 hold kæft hvor skulle de skamme sig :

https://nyheder.tv2.dk/samfund/2020-08-23-hundredvis-af-festglade-unge-moedes-til-hemmelige-fester

• #66   23. aug 2020 Det er total hul i hovedet.

En af arrangørerne af nattens fest ønsker at være anonym, men han oplyser til TV 2, at festerne bliver arrangeret for at give de mange unge, der under coronakrisen ikke har noget at lave, en mulighed for at slippe væk fra det hverdagsliv, som coronapandemien har skabt

Hvad med os andre ? Vi må også indskrænke os, og dem det er mest synd for er de gamle, som i mine øjne må lide og undvære mest på grund af corona.

Har de ikke noget at lave, så kan jeg lyn hurtig skrive en meget lang liste med hvad de kan foretage sig.

• #67   23. aug 2020 Udover at have rekord i druk, så må nogle af de unge også have rekord i mig mig mig behov ... hvad med dem der mister deres levebrød under krisen, job, eller forretning, dem der mister deres liv/kære, eller får langtidsvirkninger ...

og hvad med de unge der lever/bor i lande med krig, sult, osv ...

det er intet mindre end grotesk, og der må sidde nogle forældre, der græmmer sig ...

• #68   23. aug 2020 Alle de unge, som ikke opfører sig ordentligt, skulle sendes i nogle lejre. Så kunne de lære det. Der kunne de så hygge sig sammen med alle de halvgamle, som ikke spritter hænder eller holder fornuftig afstand.

• #69   23. aug 2020 det er intet mindre end grotesk, og der må sidde nogle forældre, der græmmer sig

Enig med at det er grotesk, men der er vist ikke ret mange forældre der græmmer sig.
    Jeg ser/hører og læser jo kun om forældre der har masser af undskyldninger for disse unge.
    Det er jo sååå synd for dem at deres liv skal begrænses af corona

• #70   23. aug 2020 "det er intet mindre end grotesk, og der må sidde nogle forældre, der græmmer sig"
    Jeg er ret sikker på, at langt størsteparten af de festende unge er over 18år og dermed ikke er forældrenes ansvar. Selv om det selvfølgelig er en dansk paradedisciplin at vedblive med at curle foran afkommet indtil en af parterne ligger i graven.

• #71   23. aug 2020 Jeg ved ikke rigtigt omkring det med de unge.

Jeg var vist heller ikke en af guds bedste børn da jeg var ung. Jeg tror ikke ligefrem at jeg skal kaste med sten! Tror at en hvis Jesus ville sætte mig på plads ret hurtigt. smiley

Er det ikke bare en del af det at være ung, at man gør lidt oprør mod systemet trods alt?

Lad den der aldrig har syndet kaste den første sten er der vist noget med! smiley

• #72   23. aug 2020 Lige nu synes jeg, at jeg oplever at flertallet af danskerne synes, at dem, der overholder retningslinjerne er hysteriske.

Med den indstilling er det klart, at de unge ikke i det væsentlige bremses i deres forehavende....

• #73   23. aug 2020 Prøv at læse denne side i en bog , der er skrevet i 1981 .

Læs også det der er skrevet ovenover det afsnit der er streget ind. smiley

profilbillede
  • #74   23. aug 2020 #70 ... for det første skal frøet til at vurdere hvad der er rigtig og forkert i en given situation plantes, gødes og vandes mange år før de unge bliver 18, dernæst er der forhåbentlig stadig unge med hvem man kan have en dialog selv efter de er blevet myndige ....

#71 Martin ... er sikker mange, nok flertallet har haft en "ikke guds bedste" beslutning eller flere i deres teenage år, men der er altså grads forskel i forhold til det og så den usædvanlige situation corona skaber .... det er lidt mere end et æblerov, en "lånt" cykel eller en udpumpning...

enig Ch ... der er alt for mange der ikke tager det seriøst mere ...

• #75   23. aug 2020 @Nittib ... ja den der og der er en anden med lignede tekst skrevet for mange år siden, min ene datter dem begge til mig i starten af det her ... skræmmende, og jeg har faktisk gået og ventet på den så skulle forsvinde lige så hurtigt som den kom ... men "vanish as quickly as it arrived" er selvfølge realtivt ....

• #76   23. aug 2020 Martin, du kan da ikke sammenligne med dengang du var ung og til at være ung i dag.
    Dengang du var ung, havde vi så vidt jeg husker ikke en dødelig/invaliderende pandemi.

• #77   23. aug 2020 @Annie.
    Tja, at unge gør oprør mod systemet er vist meget normalt.

Altså beklager, at jeg ikke deler jeres krænkelse!

Jeg blev vækket af en flok unge mennesker der holdt fest i sidste weekend, og for at være ærlig, så jeg hverken ringede jeg til politiet eller blev sur.

Jeg kan godt huske det der lille behov for oprør---

Om 30 år, er det dem der sidder og bliver krænkede over x ting tror jeg. smiley

• #78   23. aug 2020 #74
    Mine børn har lært at stå på egne ben og tage ansvar. Fanme om jeg skal blande mig i deres liv - med mindre, de efterspørger min hjælp. Verden er så fyldt med uselvstændige mordrenge/-piger, som skal have hjælp til alt.

• #79   23. aug 2020 Martin, du kan nu hellere ikke sammenligne en støjende fest derhjemme, hvor der næppe er 200+ fremmede til stede sammen med store arrangerende fester med over 200+ betalende fremmede mennesker.
    Der er stor forskel.
    Jeg er ret sikker på, at der ikke er nogen herinde der synes at det er forkastelig at de unge mennesker holder fest derhjemme med vennerne.

• #80   23. aug 2020 @Anni.
    Godt argument! Enig...

• #81   23. aug 2020 De som coronasladrer om naboen i dag ville sladre om Anne Franks lokation i ´44.

• #82   23. aug 2020 Uga Buga, sikke da en tåbelig udtalelse smiley

• #83   23. aug 2020 Det var da en tanketom udtalelse...

• #85   26. aug 2020 200 der hver betaler 200 kr, det er 40.000,-
    Det er ren kassetænkning fra nogen anderledes pigmenterede mennesker, ikke en skid andet, de vil bare score kassen under dække af at ville hjælpe nogen med at have en god fest, fy for en hjerneblødning.

• #88   27. aug 2020 CH
    Mine piger blev testet igår, den store fik feber natten til tirsdag og den lille hostede en bitte smule.
    Selvom jeg ringede til min læge kl 8 og gik ind på hjemmesiden for at bestille tid, kunne jeg først få en tid dagen efter.
    Jeg VIDSTE at det bare var den samme feber tur som hun har haft en del gange i vinters. 2 døgn med feber, ingen opkast eller andet.
    Testen viste da heldigvis også negativ.

• #90   28. aug 2020 tror det er svært at sætte årstal på, men at det har lange udsigter er der næppe megen tvivl om ... kan sgu godt blive lidt træt af den enorme påpasselighed der skal til i så lang en periode ... kunne man så "bare" blive hjemme, være i nærområde og med nogle få mennekser så gik det nok, for mig .. da vi lukkede ned var det nemt nok, men nu hvor vi SKAL fysisk tilbage på arbejde er det godt nok ikke nemt ...

• #92   30. aug 2020 Pyha
    https://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/112-nye-smittede/8269293

Er der nogen der kan huske hvad tallet var nede på, da det gik bedst?

• #95   1. sep 2020 Nu undre jeg mig. Hvorfor er det noget nyt?

• #96   1. sep 2020 Det er nok, fordi man har troet at de antistoffer man måtte have fået efter første smitte ville beskytte mod at man blev smittet ret hurtig igen.

• #97   1. sep 2020 Der er lidt forskellige informationer, hvad det angår, synes jeg. Nogle steder mener de at have dokumenteret at man kun kan smittes en gang, men alligevel er der andre, der mener at have dokumentation for, at man godt kan gensnittes.

Tror der mangler data i virkeligheden....

En helt anden ting.
    12% af befolkningen står for 27% af smittetilfældende lige nu. Og tallet for indlagte er en lidt besværlig måleenhed pt, for det drejer sig om unge, der smitter, men ikke bliver så syge at de indlægges.

Tror vi skal være obs nu.

• #98   1. sep 2020 så en professor være ude og sige at der nok går 2 år med restriktioner og til der kommer en vaccine, eller alle er vaccinerede ... jeg kan såmænd godt tage mundbind på i 2 år, og holde restriktioner, selvom det er besværligt, men synes det er hårdt at skulle gå og være bange for at blive smittet i så lang tid ... og skal man fortsætte de nuværende regler med hensyn til symptomer, test, hjemsendelse af børn på skoler og i dagtilbud, og hvad skal forældrene gøre ... det er godt et langt perspektiv med udfordringer

• #99   1. sep 2020 Jeg synes egentlig det værste ved det perspektiv er, at jo længere der går, jo færre tænker at det er nødvendigt at tage alvorligt.
    Jeg falder selv i den fælde - jeg er MEGET mere afslappet nu end for et par måneder siden og det er både en god ting (Det er ikke sundt at gå og kigge sig over skuldrene hele tiden), men også torskedumt, når man for alt i verden ikke vil smittes.

Jeg synes det er frustrerende altid at skulle fremstå som værende den der idiot, der overholder retningslinjerne, når alle omkring en ikke gør og synes det er liiiidt hysterisk at passe på.
    De der overbærende blik....

Og jo længere tid der går, jo værre bliver det...

• #100   1. sep 2020 ja det er jo det der vil ske der kommer til at gå lidt "hverdag" idet, hvis ikke lige man er i et område med opblussen, og med arbejde på en skole bliver det heller ikke nemmere med tiden at holde afstand til fx børn der har slået sig o.lign, det er det jeg mener med at man kommer til at gå med angsten for at blive smittet ...

• #101   1. sep 2020 #96
    Jeg er bare ret sikker på at allerede i starten af udbrudene kom frem, at man ikke nødvendigvis dannede antistoffer. Så det overrasker mig, at nogen undre sig over det nu

• #102   2. sep 2020 Jeg troede sgu det var Rokokoposten, men det er TV2 smiley smiley

20.47
    De canadiske sundhedsmyndigheder anbefaler maske under sex

Canadas medicinaldirektør, Dr Theresa Tam, opfordrer ifølge The Guardian onsdag i en udtalelse landets borgere til at bære maske under sex, fordi risikoen for at blive smittet med covid-19 øges, når er seksuelt aktiv.

• #104   2. sep 2020 smiley smiley

• #106   3. sep 2020
    Desværre er der jo masser der ikke kan overkomme at smide deres brugte mundbind i affaldsspanden, men dropper dem i naturen.

Men nu er der kommet masker der gerne må dumpes i naturen.
    Man kan få dem både som økologiske og konventionelle.

profilbillede
  • #107   3. sep 2020 En del studerende på min uddannelse er sendt hjem til online undervisning i 14 dage nu fordi de pludselig havde 14 positive smittede fra læreruddannelsen.

Jeg er SÅ glad for jeg er netbaseret studerende og set situation an til vi har indkald. Min studiegruppe er dog helt ok med at jeg passer ekstra på nu hvor jeg er gravid også smiley

Jeg er lidt spændt på om de ender med at luk skolen helt.
    (Går på UCL Odense)

• #109   7. sep 2020 Det lyder ikke godt.
    Men men men, jeg havde det på fornemmelsen, at antal smittede ville stige efter ferien, for selvdølgelig var der jo rigtig mange der absolut skulle rejse på ferie til de varme lande

https://www.msn.com/da-dk/nyheder/indland/der-er-bekr%C3%A6ftet-230-nye-tilf%C3%A6lde-af-coronavirus/ar-BB18MVmo?ocid=msedgdhp

• #110   8. sep 2020 Synes godt nok, at det er begyndt at gå stærk den forkerte vej.

https://nyheder.tv2.dk/samfund/2020-09-07-30-smittet-ved-privat-foedselsdagsfest

https://nyheder.tv2.dk/samfund/2020-09-08-kontakttal-stiger-fra-09-til-15

• #111   8. sep 2020 Det synes jeg også Anni smiley

• #112   8. sep 2020 ja men det er lidt i områder ... mener da vi her i Aarhus havde "krise" var det lokale kontakt tal også godt over 1 ....

men cadeau til Kbhv og Odense der gør en del mere ud af at opfordre til hjemmearbejde end man gjorde her i Aarhus ...

• #113   8. sep 2020 Ja jeg skal 7 hvert fald ikke til odense som det er pt xD

• #114   8. sep 2020 Vi kører stadig til hundetræning i Odense en gang om ugen... Det er udendørs og vi kan selv styre tingene.

Jeg er mere loren ved at skulle på OUH på mandag til noget undersøgelse, det har jeg faktisk ikke ret meget lyst til, hvis jeg skal være ærlig... Hverken undersøgelsen i sig selv eller selve opholdet smiley

• #115   8. sep 2020 Ja CH det kan jeg godt forstå. Jeg går jo som sagt i skole på UCL, og derfor skal jeg ikke derind. Men de har os lukket det meste. Vores lærer har i hvert fald corona møde i morgen så vi har fået lavet nye tider til det online halløj vi ellers havde.

• #116   8. sep 2020 Den største smittespredning lige for tiden er Esbjerg, Sønderborg og Kolding.

• #117   8. sep 2020 Hvad mener du med lige for tiden, Anni?

I går var det Odense med et incidenstal på over 60 og i KBH på ca. 40.

• #118   8. sep 2020 Incidenstal den sidste uge i følge SSI:

profilbillede
  • #119   8. sep 2020 Ja så er udkantsområderne pludselig blevet eftertragtede at bo i. Jeg er glad for Guldborgsund, må jeg indrømme.

• #120   8. sep 2020 Lavede lige et bedre billede smiley

profilbillede
  • #121   10. sep 2020 Ups... Ikke godt!

Men til gengæld har jeg lagt mærke til at folk er begyndt at stramme lidt op med afstand igen. smiley

https://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/317-nye-smittetilfaelde-med-coronavirus/8285107

• #122   10. sep 2020 Hvordan ser de danske smittetal ud ift vore naboer? Jeg kan ikke rigtigt finde nogle tal.

• #124   10. sep 2020 Nej, jeg har brug for simple nøgle befriet for brødtekst. Men man kan da se, at DK har overhalet Sverige og Norge i nye smittede.

• #125   10. sep 2020 Hvis du kører længere ned , kan du se hele verden ... smiley

• #126   10. sep 2020 Har Johns Hopkins ikke stadig alle coronatal?

• #127   11. sep 2020 Ifølge populisterne på Christiansborg, så kan man ikke sætte pris på menneskeliv. Men det gør man - i al fald så længe, at det ikke har mediernes interesse. Lad os håbe, at hjælpen nu er på vej til Victor.
    https://www.tv2nord.dk/rebild/victor-maa-ikke-faa-dyr-medicin-nu-har-hans-far-vaeret-med-til-samraad-paa-borgen

• #128   11. sep 2020 Æv altså.

Nu begynder det hele at røre på sig...

profilbillede
  • #129   11. sep 2020 Ja, det er fesent.

Mit område er det også steget voldsomt i.

Jeg er lige blevet til verdens ondeste far, fordi jeg har forbudt datteren at tage til fest 10 minutter fra hvor jeg bor. Vi er lige røget op på 21 pr. 100.000 i kommunen og de sidste tilfælde er meget tæt på hvor jeg bor.

Jeg forstår ikke forældre der giver lov pt. I hvertfald så længe ungerne bor hjemme.

• #130   11. sep 2020 I Aalborg går det heller ikke for godt til trods for, at vi har en meget "dygtig" borgmester. I går kl 10 klippede han snor og indviede et nyt indkøbscenter fyldt med kunder, og kl 11 var han med på et pressemøde, hvor situationens alvor blev indskærpet.
    #borgmesterhat

• #131   14. sep 2020 Jeg tror faktisk at vi nærmer os nedlukning mange steder nu.

Jeg håber virkeligt at der er nogen flere der begynder at tage det Corona alvorligt.

Jeg frygter mest endnu en total nedlukning.

profilbillede
  • #132   14. sep 2020 Jeg tror ikke at der kommer en total nedlukning, det har vi ikke råd til.
    Men det ville da glæde mig, hvis der kommer lidt flere restrektioner, og der må gerne deles flere bødet id hvis ikke folk overholder dem.

• #133   14. sep 2020 @Anni,
    I det øjeblik vi stiger voldsomt på indlagte tror jeg ikke der er så meget valg. Håber jeg tager fejl.

Men en opstramning håber jeg også på, for det er blevet for sløset.

• #134   14. sep 2020 Jeg er såååå træt af at folk står og ånder en i nakken når man står i kassekøen.
    Selv om der er afmærkninger kan de ikke finde ud af at holde afstand.
    Ber man dem pænt om at holde afstand får man et dumt svar og himmelvendte øjne.

• #135   14. sep 2020 Jeg hørte lige i lokalradioen, at Rema 1000's hovedkvarter holder møde i dag vedr. nye tiltag i butikkerne. Måske bliver det handsker og mundbind.

• #136   14. sep 2020 @Annie.
    Der er jeg lidt heldigere. Jeg peger bare ned på striben der markerer afstand. Så flytter folk sig-

Jeg ser nemlig venlig ud når smiler, men jeg kan ligne en der har et modsat problem hvis mine øjne ser vrede ud. smiley

• #137   14. sep 2020 Handsker ser jeg ikke for mig som er påbud, men jeg tror, at vi indenfor et døgns tid fra nu får nationalt påbud om mundbind i butikker.
    Jeg tror også at vi får nationalt forsamlingsforbud over 50 og derudover lokale tiltag.

Og så håber jeg sgu at folk tager sig sammen nu!

I går anbefalede en professor at man vælger max 20 personer ud i alt, som man ses med - inklusive kolleger.
    Det sætter helt automatisk en klar begrænsning.
    Min mand kommer tæt på alene på arbejdet. Tager vi til træning er han et godt stykke over...
    Ikke desto mindre er det nok ikke nogen dårlig rettesnor

• #138   14. sep 2020 Måske man også skulle gøre det obligatorisk at kræve at folk sprittede når de gik ind i folks huse.

Jeg er personligt gået “all in”. smiley

profilbillede
  • #140   14. sep 2020 Vi har sprit her og der så der sprittes engang imellem.
    Man piller sig ret meget i ansigtet så jeg foretrækker at det gøres regelmæssigt.

Og så sæbevaskes der alle steder, der har været nogen før og efter.

• #141   14. sep 2020 For 100 år siden ... smiley

profilbillede
  • #142   14. sep 2020 jeg tror bestemt heller ikke der kommer en total nedlukning, der er nu kalkuleret lavet forberedelse op til et vist antal indlagte og også at der er et dødstal der er en del af prisen ...
    så med mindre sundhedsvæsenets kapacitet udfordres, så kommer ned lukningen ikke. .... MEN synes lige jeg så at kapaciteten er at omkring 500 indlagte så bliver det betragtet som kritisk, og det kan vel relativt hurtigt nås ...

• #143   14. sep 2020 Jeg synes det sindssygt at vores skole forventer vi kommer til indkald på torsdag. Trods udviklingen, men de mener de følger retningslinjerne også er det jo åbenbart fint.

Det meste af vores klasse synes det helt hul i hovedet. Vi kommer fra nærmest hele Danmark og kan sprede smitte helt vildt hvis vi skulle få det. Og da vi startede var de på ingen måde gode til at imødekomme retningslinjerne.
    Vi er desuden 48 i vores klasse, så vi skal også have mundbind på hele dagen. smiley

• #144   15. sep 2020 https://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/regeringen-vil-stoppe-private-fester-klokken-22-i-hovedstaden/8290868
    "FAKTA: Her er de skærpede coronatiltag i hovedstadsområdet"
    "Man skal desuden bære mundbind eller visir, hvis man er gående eller stående."

Kan nogle forklare mig, om der står, at man fra torsdag, går med mundbind i København? Altså fx hvis jeg går på arbejde fra hovedbanegården, men ikke når jeg cykler? Eller er det kun hvis jeg er på en cafe, men ikke hvis jeg sidder ned på den?

• #145   15. sep 2020 Ahh politiet forklarer det bedre

-Husk mundbind
    Der indføres krav om brug af mundbind eller visir på restauranter, barer, caféer og lignende serveringssteder - dog ikke, når man sidder ned. Kravet gælder både gæster og ansatte, der har kontakt med gæster

• #146   16. sep 2020 Dette her lyder interessant.
    Håber at det kan hjælpe indtil der kommer en rigtig vaccine.

https://www.msn.com/da-dk/sundhed/sundhed/100-%C3%A5r-gammel-vaccine-kan-m%C3%A5ske-sk%C3%A5ne-%C3%A6ldre-for-corona/ar-BB195cYZ?ocid=msedgdhp

• #147   16. sep 2020 #146 ... hmmm ... Jamen er dem der har fået den Calmette vaccination i " gamle dage " så ikke immune / beskyttet over for Corona .
    Jeg synes det lyder lidt selvmodsigende at dem over 65 skal vaccineres nu ... når de er blevet det een gang som barn .
    Jeg er 74 År og jeg kan tydeligt huske jeg blev vaccineret i 2. klasse ... og har mærket hvor jeg blev stukket endnu ... smiley

Men den skal måske kun gives nu for at forstærke den gamle vaccination ???

• #149   16. sep 2020 NITTIB, måske fordi virkningen af den gamle vaccine efterhånden er blevet svækket.

• #150   16. sep 2020 Læste lige lidt om calmette vaccinen.
    Der står, at den svække med tiden, så nok derfor at man vaccinerer igen.

Endvidere er der for et par år kommet en ny og bedre vaccine.

https://www.ssi.dk/aktuelt/nyheder/2018/vigtigt-forskningsgennembrud-for-tuberkulose-vacciner

• #151   16. sep 2020 Det blev der skrevet en del om i starten af epidemien..
    Den kan også bruges i kræftbehandling, det er en effektiv fætter.

• #152   16. sep 2020 Det er fint at begrænse unges festtilbøjeligheder, og som en fremtrædende socialdemokrat har bevist, så er det aldrig for sent at have sex med en 15-årig smiley

• #153   17. sep 2020 Jeg har også været en 15 årig pige med 15 årige veninder...
    Og jeg må sige, at jeg udmærket forstår hvorfor mænd kan falde i den grøft.
    Der arbejdes nogle gange ret aktivt på sagen og man er ikke nødvendigvis et offer alene fordi man er 15 og den anden væsentligt ældre..

• #154   17. sep 2020 Og nej det har intet med Corona at gøre....

Der er vi ude i at tænke i bobler.
    Nu skal vi tilbage i folkeskolen og danne kliker!

• #155   17. sep 2020 "Jeg har også været en 15 årig pige med 15 årige veninder...
    Og jeg må sige, at jeg udmærket forstår hvorfor mænd kan falde i den grøft.
    Der arbejdes nogle gange ret aktivt på sagen og man er ikke nødvendigvis et offer alene fordi man er 15 og den anden væsentligt ældre.."

Nu fik jeg lige en fornemmelse af, at du forsvarer Kofod. Hvis den fornemmelse holder stik, så siger jeg bare 'føj for satan'. Havde du gjort det samme med Morten Messerschmidt? Ja, det er selvfølgelig en noget tænkt situation, da denne har lidt andre præferencer på området smiley

• #157   17. sep 2020 Jeg forsvarer ikke Kofoed, og jeg havde skrevet det samme om det så var Paludan...

Jeg forsøger at påpege at man ikke behøver at være et offer fordi man er 15.
    Det er ikke alderen, det er afgørende men relationen.

Og ja, Kofoed skulle have stoppet sig selv. Ikke fordi han var i trediverne, men på grund af et ulige magtforhold.

• #159   17. sep 2020 Ja, det er vel til at overskue for de fleste af os...
    Selvom det er træls...

• #160   17. sep 2020 Hvad er nødvaccinering?

• #162   17. sep 2020 Synes det er lidt "sjovt" med den Calmette vacc og at det booster immunforsvaret, samtidig var det lige fremme forleden at bl a Aarhus Sygehus og andre bla. har gode erfaringer med at behandle indlagte med binyrebarkhormon fordi det forhindrer immunforsvaret i at reagere for meget på corona, da netop en voldsom reaktion fra immunforsvaret kan være farlig ... så skal det forstærkes eller svækkes ... forstærkes selvfølgelig for ikke at få infektionen i første omgang, men hvis man så alligevel er uheldig er det så ekstra farligt fordi immuneforsvaret er boostet .... smiley smiley

Med hensyn til Kofod var hans dømmekraft dengang laaangt ude, både med hensyn til aldersforskellen, men ikke mindst at hensyn til hhv hans placering i organisationen kontra hendes ...

Men skal man straffes for evigt ? Har man, når der tilsyneladende ikke er sket gentagelser ikke lov at blive klogere og dermed efter så lang tid have retten til igen at kunne få den karriere man drømte om .... skal en straffet være straffet for evigt uanset karakteren af det skete og en evt udstået straf ?

• #163   17. sep 2020 Hanne, jeg tænker at de to typer medicin bruges på to forskellige tidspunkter. Calmetten tidligt for at forebygge at sygdommen bliver svær ved at opkvalificere immunsystemet og binyrebarkhormon når den er svær og der er cytokinstorm, der skal slås ned.
    Man skal huske at et godt og effektivt immunsystem er et balanceret et - det er ikke godt, når det overreagerer, som det sker ved Covid-19.

Hvad JK angår - nej, han skal ikke straffes for evigt for at have begået en moralsk brøler, som han forlængst har lagt sig fladt ned og undskyldt for.

Således som Per Stig Møller også kunne være minister trods ungdommens spritkørsel.

• #164   17. sep 2020 er enig ... havde han fortsat den dårlige stil så havde det været noget andet ..

• #165   17. sep 2020 Det er et farligt emne at have en holdning til som Cis kønnet mand.

Uanset, er lige denne minister endnu et eksempel på en betonfeminist der bare giver den gas, og endnu en leder af et parti som ikke har nosser til at sætte en MF'er af deres parti på plads udelukkende pga af hendes køn.

Min første kæreste da jeg var 14, var en kvinde på 15 hvis første kæreste, var en mand på 28. Hun var 13 da de mødtes. Altså dengang var det helt ok!

Jeg hørte aldrig hverken hende eller hendes forældre være sure over det.

Dermed ikke sagt at jeg synes Kofoed er smart, bare at han er aldrig dømt for noget. Han lavede bare fejl! Idiot, spade og alt muligt andet. Grin af ham i din egen perfekthed, men så er det ikke værre---

Han er sikkert et bedre menneske i dag, end han var før den dumhed! Heldigvis! smiley

• #166   18. sep 2020 Hm, så kan være at Svenskerne var smartest alligevel:

https://politiken.dk/indland/art7929231/Tog-vi-fejl-om-flokimmunitet-De-meget-lave-svenske-smittetal-tyder-p%C3%A5-det

• #168   18. sep 2020 og ja måske var de, måske ikke ... hvis de er heldige er det værste opstået, hvis de ikke er, så er de måske bare i en periode og det vil senere blusse op, som det sker i områder af DK i øjeblikket hvor de ellers har haft ok styr på det en tid.,... det eneste sikre er vist uforudsigeligheden ...

• #169   18. sep 2020 Så for dælen, MorMette taler kl. 14....
    Så er der vist skideballe i luften.

• #170   18. sep 2020 Her er der én, der beskriver det, som jeg hele tiden har sagt https://www.bt.dk/samfund/adfaerdsekspert-myndighedernes-coronakrav-stikker-i-oest-og-vest-derfor-goer-vi
    Lur mig om vi ikke kl 14 får mere fra samme skuffe. Jeg er ikke Mette-fan. Da hun var yngre, håbede jeg, at hun var den rette - sådan lidt oprørsk. Men suk og atter suk.

• #171   18. sep 2020 Helt ærligt. Når selv seruminstituttet siger de ikke kan finde hoved og hale i kravene så er der skisme noget galt. Man kan da får styr på det.

Læste også at alle de indlagte er under 45, hvilket vel hurtigt bliver flere for de unge mange steder tager squ ikke hensyn til noget.

• #172   18. sep 2020 kan ikke forstå man kan forvente at selv en regering/Mette skal have 100% styr på og en plan for noget ingen kender helt til eller var forberedte på .... denne situation er learning by doing og tiltag der må komme og ændres som tingene er og udvikler sig ...Man kan forvente at ALLE gør deres bedste, borgere såvel som myndigheder, men det helt "rigtige" er jo ikke fundet for så var virus om ikke udryddet så under kontrol... Når så myndighederne endda er oppe mod nogle unge/halvvoksne der vil behandles som voksne, men opfører sig som forkælede teenagere så er det sgu op af bakke ...

• #173   18. sep 2020 og helt ærligt så er det som om folk skal guides som en flok får, det er tilsyneladende blevet uendeligt svært at tænke selv ... hvad ha r vist sig at virke, det har minimal kontakt mellem mennesker og kontakt i mindre og kendte "flokke" ... nu skal vi så arbejde, og uddannelserne skal køre, så må det jo nødvendigvis være på de ikke livsnødvendige fritids sociale arrangementer der kan skæres ned ... men næ nej fest skal der være :

https://www.bt.dk/samfund/en-bartender-til-byfest-var-smittet-nu-har-kommunen-det-naesthoejeste-smittetryk-i

Ja undskyld jeg græmmer mig over at folk råber op i mange sammenhænge om at staten ikke skal blande sig og man vil tage ansvar for og i eget liv, men når så det gælder ansvaret for både en selv og en del andre, så kan man ikke finde ud af det, for uh man skal lide afsavn .... nu er der så nok en del andre uforskyldte, fx de ældre og syge der får besøgsrestriktioner, der må lide afsavn fordi andre ikke vil ...

• #174   18. sep 2020 Man er fanme gammel, hvis man refererer til 40-50 årige som 'unge/halvvoksne'. smiley
    Problemet med regeringen er, at den lytter mere til meningsmålinger end til faglige eksperter. Troede man, at populismen blev begravet sammen med Stram kurs og DF's dårlige valg, så må man da lige justere den "tro".

• #175   18. sep 2020 Skrev første før jeg læste om det jeg skrev om I andet indlæg ... men jeg ER gammel smiley ... og 40-50 årige der heller ikke kan finde ud af at tænke selv og indse at byfester måske ikke lige er det kloge valg i denne tid TJA de er sgu i situationen kun halvvoksne smiley ...

og ja de faglige eksperter er jo så heller ikke klogere end der hvor viden on corona er nået til, og de er ikke altid enige ... så uanset om man er presset af populisme, meningsmålinger, erhvervsliv eller lytter til eksperter af den ene eller anden mening, så er man ikke sikker på som regering at kunne træffe de rigtige afgørelser i denne for verden så udfordrede tid ...

DERFOR bør almen sund fornuft råde og man bør gøre hvad man som privatperosn kan for at være Better Safe than Sorry ... så stop med de ikke nødvendige ting, og gør de nødvendige med de tiltag og forholdsregler man nu en gang kan ... det er svært og specielt fordi der ikke er en udløbsdato, men om så det ender med 2-3 års afsavn så går det nok endda .,.. der er andre der end ikke når over at have de basale ting i hele deres liv, de når aldrig til begrebet afsavn for handler det meste af livet om overlevelse fra et liv i fattigdom, krig og overgreb .... her handler det om fest og farver ... ikke total isolation endda, men mindre samvær om med omtanke ... at tage et mundbind på af hensyn til ekspedienten, tjeneren og kunden ved siden af ... om det virker eller ej, skader gør det ikke, og vil man ikke så bliv for hulen hjemme ... synes virkelig folk brokker sig over petitesser i denne sag, der er folk der mister job, virksomhed, eksistensgrundlag, helbred og liv ... men gå glip af byfesten, piratfesten , eller den 50 års fødselsdag uha da nej ...

og når Mette fortæller os at de skal vi, så gør hun det forkerte, eller rammer den personlige frihed, og når hun ikke siger det men overlader det til de så dygtige danskere, så går det galt fordi nogle nægter at tage fælles ansvar og udvise omtanke ...

• #176   18. sep 2020 @Hanne M.
    Er du ude på at ødelægge internettet med logik omkring politikere???

Alle ved da, at politikkere er dumme lige meget hvad de beslutter! Den der på demokratisk vis endda har modtaget magten, er endda helt naturligvis den dummeste!

Det er en del af internetkrigeres regler, og alle ved at de ved bedst om alting! smiley

• #177   18. sep 2020 Amen, Hanne!!!

• #178   18. sep 2020 Vi er så for nærværende 4 internetkrigere, hvoraf 75% er glødende socialdemokrater. Det bliver nok lidt op ad bakke, så jeg vil smutte på week-end smiley

• #179   18. sep 2020 Danskere er sgu et spøjst folkefærd...

Jeg sagde det for måneder siden, velsagtens i Coronatråd nr. 1. Det er ingen vindere i det her, og vi ser ganske tydeligt, at intet MF og regeringen gør er det rigtige....

Nogen synes det er for lidt, nogen det er for meget - mon så ikke det i realiteten er ret balanceret...

Og så vælger jeg lige at ignorere alle de syrede teorier, der florerer pt...
    Folk er bange - sjovt nok for alt muligt andet end at blive syge...

• #180   18. sep 2020 Hanne - problemet er for nogle af os, er ikke at tænke selv men at skolen i mit tilfælde holder firkantet fast i at der gøres hvad der kan og derfor skal vi møde op fordi det har sundhedsstyrelsens sagt vi godt kan, på trods af at samtidig siger man skal holde sin sociale cirkel til 5-10 mennesker. Vi kan jo sprede smitte helt voldsomt hvis vi fik den i vores klasse. (fra København til Randers)

Jeg går på netstudie med 46 andre, fra hele landet, inkl. 2 fra Norge, som skal i 14 dages isolation hvis de skal komme til vores indkald. Det giver på ingen måde mening for os at skolen holder firkantet fast i at vi skal møde op når smitte har været så stor især derude. Igår blev én af vores lærer sendt hjem grundet han har undervist en der er testet positiv.

Vi er så alle kollektivt blevet hjemme undtagen 3 fra klassen. Men man går altså alligevel glip af ret meget når de ikke vil omlægge undervisningen til online.

Men jeg ved da ikke hvad jeg gør næste indkald som er om 3 uger. Jeg kan jo ikke følge med hvis jeg går glip af det hver gang, så jeg jo nød til at droppe ud, men samtidig er jeg gravid og har en 3 årig som jeg på ingen måde har lyst til at tage chancer og blive smittet. Ser derfor også kun min familie. Og det min kæreste der handler efter alle de retningslinjer der er.

• #181   18. sep 2020 Anya .. der er virkelig udfordringer, det er der for mange, jeg arbejder på en folkeskolen hvor kontoret mere minder om en hovedbanegård, og jeg ses med min familie deriblandt barnebarn der har dagligdag i en børnehave, din 3 årige passes vel også et sted, men som jeg skriver der er ting der er nødvendige vi skal, enten af egen vilje, eller fordi det er besluttet, så må vi gøre det med de tiltag der er for at beskytte os selv og andre, mundbind, håndhygiejne, blive hjemme hvis vi har nogle symptomer og undgå at gå og sidde tæt ... Men igen hvis vi så dog undlader at gøre de ting der altså ikke er nødvendigt, så er der da den mindre risiko ...

når nu der opfordres til hjemmearbejde hvor muligt, er det jo også muligt at det næste der sker er undervisning hjemme hvis smittetallet stadig stiger ...

der er bestemt ikke lette løsninger ... jeg er beordret tilbage på arbejde, men sidder nu efter dette pressemøde og tænker om jeg skal til igen at tage kampen for hjemmearbejde, jeg har faktisk nydt at komme tilbage og det har gjort ting nemmere, men betale med mit live ønsker jeg ikke, og jeg er vel stadig i den gruppe der risikere at blive noget syg ....
    men derudover så holder jeg mig i ro og ses med de samme få, vi valgte at takke nej til 2x60 års fødselsdag for 2 uger siden dda der kom mange vi ellers aldrig ser, dem der inviterede sagde da ok, men man kunne bestemt mærke man blev set som "sær" ... jeg er ligeglad, 10-20 fester og diverse udenlandsrejser fx i bytte for at blive gammel og nå at få endnu flere børnebørn og være en del af mine børns liv, det er en lille pris for mig ...

• #183   23. sep 2020 Det kaldes vist at gøre sig selv interessant på fællesskabets regning - ikke at det overrasker mig, at den slags findes.

• #186   23. sep 2020 Anni ved du om det er gennem en blodprøve de kan se antistofferne?

• #187   23. sep 2020 Det må i hvert fald være en af metoderne, for de kan se det hos bloddonorer

• #188   23. sep 2020 Okay, tak smiley

• #189   23. sep 2020 Staffordshire, det er både gennem blodprøve og svaberprøve.

De er jo på vej til at sende en halv million svabertest ud til tilfældige personer for at lave en antistof prøve der så skal sendes ind, for at se, hvor mange der har antistoffer i blodet.

Jeg vil endvidere tro på, at de fleste prøver kommer fra svabertest, da der jo kun er de færreste (dem der har været indlagt) der har fået taget blodprøver.
    Man har jo ikke taget blodprøver på alle dem der er blevet testet.

• #190   23. sep 2020 Tak for svar smiley
    Tænkte bare, at jeg får taget blodprøver hver måned, og andre mennesker får også, så det kunne være oplagt at tjekke det der igennem smiley

• #191   23. sep 2020 "Your mild cough can be someone elses death" -Boris Johnson.

Boris sagde dette i går mener jeg, eller var det i forgårs? Da han annoncerer kommende udgangsforbud.... ;p Vi må alle stå sammen.... Maske på... Rule of Six...

Alt sammen noget der kommer til at skade mindst 10 gange så meget som de få døde.
    Men hey, så længe man ser Go´morgen og sådan noget, så er man infomeret korrekt. Pyt med de ekstra 10-50 milliarder gæld... Penge er jo bare noget vi trykker... haha det bliver hårde tider folkens, de færreste på HG vil have råd til at holde hund på højt plan som hidtil...

EDIT: Med mit fyfy statistik og alt media indoktrinering der mener jeg bestemt man har overreageret virkeligt grumt... Jeg mener at man skal beskytte de 59 plus årige ekstra og være særlig obs på eksisterende sundheds kvaler den enkelte person går og lider med.. Det er jo ikke kun metal og eksport varer vi kommer til at mangle hvis det her bliver ved meget længere.... Folk tror sikkerhedsnettet er her for at blive... Det er det bestemt ikke. Der kom ikke til at være noget som heder pension som vi kendte det i 2000 når jeg er over 75 år gammel... Sygehusene vil degradere til afrikanske tilstande på ingen tid... Det kommer til at gå hurtig, tror folk vil sige ja tak til en verdens regering når den annonceres som vores frelser. smiley Universal inkomst til alle med tilhørende "living pod" og "ormefarm". Velbekomme. /crazy rightwing nazi out.

profilbillede
  • #192   23. sep 2020 Det giver nemlig fuldstændig mening at sætte sig på sin flade indtil skidtet vokser eksponentielt...

Der siges bare så mange virkelige tanketomme ting på nettet for tiden...

• #193   23. sep 2020 Som jeg ser det gør jeg netop det lodrette modsatte af at sidde mig hen i sofaen med min kage og kaffe og se Go Morgen. Jeg tager podcast i ørene, content fra nogen folk fra både venstre; og højre; og midimellem.... Folk som ofte trækker langt flere seer timer end de autoriserede korporative kilder... Jeg er meget tit lidt uenig til raaaasende uenig i nogen skabere, jeg er for så lille en "regering" som mulig, andre skal fandme ikke bestemme over mig så længe jeg ikke chikanerer eller antaster folks kropslige frizone... Men selvom jeg på nogen nøglepunkter er direkte lodret uenig med Tim Pool f.eks. så er det efterhånden længe siden at jeg opdagede at de trendy medier, Go morgen osv, er korporative reklamespalter og propaganda kilder, og tit kan "debunkes" meget hurtigt. Tit kan man følge et pengespor. Jeg har selv været der, hvor jeg mente alle som ikke bare passer sit arbejde, sidder sig i sofaen med sin kage og ser Go Morgen.. Er nogen spassere, nogen sølvpapirshatte og hvad jeg ellers har lært om den slags udstikkere.

Meeen. Vi er blot det stille flertal kan jeg godt li at tænke. Og vi skal nok klare os ud af denne pandemi... Som har dræbt 200 millioner amerikanere.. som Joe Biden sagde... Ud af 360 millioner amerikanere... Det er fandme en farlig virus...

https://www.youtube.com/watch?v=hpRRKMwTZOA
    Btw Trump har ikke min opbakning. Men Joe er hans konkurence. Ham her, som er lige ved at blive for forpustet til at tale; og sige underlige sætninger igen og igen?

Det er elder abuse af Joe det her. smiley Og det er Covid også....

• #196   23. sep 2020 Tja, jeg forventer buttplug mandat til Jul. Vi kan jo ikke gå og få numsegas på tøjet og så lige gnide det i øjet.

• #197   23. sep 2020 Tror nærmere at sølvpapirshatte er nødvendige...

• #199   23. sep 2020 ..... så må jeg hellere komme ud og få købt nyt undertøj, der er lidt pænere.
    Jeg bruger jo de der gamle kone underbukser med lodden vrang med tilhørende undertrøje smiley

• #201   23. sep 2020 @ StaffMOm ... hvis man får taget en antistof test af dem man kan få taget på nogle apoteker, så er det bare en lille blodprøve a la at teste sit blodsukker ....

det er faktisk beskæmmende at så stort et land som USA ikke kan finde bedre kandidater til det embede ....

• #202   23. sep 2020 Youtube-linket i #193 er fabrikeret. Det kræver ikke så meget at se - mm naturligvis, at man ikke ønsker at se det.

• #204   23. sep 2020 Ja, jeg må sige at jeg ville begræde, hvis det blev nødvendigt - men hvis det er det, så må det gøres.

• #205   23. sep 2020 At indsætte hæren i mod sin egen befolkning?

Man skal vist stemme på enhedslisten eller NB for at være så langt ude.

Det kommer ikke til at ske i Danmark! Uanset om om vi har en Socialdemokratisk eller venstre/konservativ regering.

Det er jo i mod alle demokratiske tankegange.

• #206   23. sep 2020 Nej, desværre kommer det ikke til at ske i Danmark, men det burde der.
    Blandt andet burde udrykningskøretøjer mm have beskyttelse af militæret når de arbejder i visse områder, men det hører så ikke hjemme i den her coronatråd.

Hvis landets egen befolkning ikke er i stand til at tage vare på sig selv, ikke vil overholde anbefalingerne og dermed sætter uskyldiges liv på spil, så synes jeg at det er ok at sætte militæret ind.
    Om det hedder en betjent eller en soldat for at få folk til at overholde anbefalingerne kan være bedøvende ligegyldig.

• #207   23. sep 2020 @Anni
    Det er lidt skræmmende at læse din udtalelse, men det hører vil til i DK, eftersom der er så mange der stemmer på disse ekstremistiske partier.

• #208   23. sep 2020 Jeg synes at det er mere skræmmende, at folk sætter andres liv og lemmer på spil, og at blandt andet redningsfolk ikke kan udføre deres arbejde uden at de de bliver overfaldet ....

Det har intet med ekstremisme at gøre, men er ene og alene sund fornuft.
    Alle mennesker burde have lov til at færdes i det offentlige uden at de skal være bange for deres liv og helbred.

• #210   24. sep 2020 Det er godt nok uhyggeligt.
    Sådan en omgang vil mine lunger ikke kunne klare, de arbejder i forvejen på højtryk for at jeg kan få så meget luft at jeg kan leve.

• #212   24. sep 2020 Den viden kan vel bruges lige så vel som alt anden viden.
    Hvis ikke man har viden om, hvordan sygdomme udvikler sig og hvad de gør ved vores kroppe kan man jo hellere ikke udvikle medicin mod det.

• #213   24. sep 2020 Jeanette - det er da ret motiverende, synes jeg. De færreste har vel lyst til gele i lungerne.

• #216   24. sep 2020 Nej, man kan ikke gøre noget lige nu, men det vil man vel kunne i fremtiden.
    Alting starter jo med at man får en viden og så arbejder man med at finde noget medicin som kan fjerne/lindre dårligdomme.

Det er ikke så frygtelig mange år siden at man årelod syge mennesker.
    Tænk, hvis man for mange mange år siden bare havde sat sig ned og sagde at det kan vi ille gøre noget ved, så ville folk i dag jo dø af den mindste infektion.

• #217   24. sep 2020 Det er jo præcis derfor, man givet prednisolon til de kritisk syge. Man hindrer den cytokinstorm, der giver det problem.

Og vi andre kan også gøre noget - undgå at blive smittet!

• #218   24. sep 2020 Jeg har spurgt om dette før, men tiden har måske ændret på tingene.
    Kender I personligt én, der er blevet erklæret covidsmittet og hvis ja, hvor syg var vedkommende? Her på 7.-8. måned har jeg stadig kun perifert kendskab til sådan nogle hear-say historier. Intet håndgribeligt - som i slet intet.

• #220   24. sep 2020 Min læge har lige haft lukket på grund af corona, men er kommet godt over det.
    Og så er der en af min søsters naboer der er smittet.

• #221   24. sep 2020 Det er lige netop det, jeg mener. Johns papsvigermor, som i forvejen var syg og så en søsters nabo.
    Jeg kender mange flere, der er ramt af kræft eller hjerteproblemer uden at dette har ført til en form for undtagelsestilstand i landet. Lad os få lidt proportioner ind i sagaen!

• #222   24. sep 2020 Der er ingen tvivl om, at folk kan dø at Corona uanset om de er sunde og raske.

Det er der mange tilfælde af.

Der er dog heller ingen tvivl om, at folk der har en sygdom i forvejen er voldsomt overrepræsenteret.

Det troede jeg var almen viden nu.

• #223   24. sep 2020 Har et par kollegaer, der har været ramt. den ene var frisk efter et par dage, den anden er stadig syg på 4. uge.

• #225   24. sep 2020 Søren - Jeg kender en der påstår hun har haft det, men den side jeg kender hende fra så er jeg squ ikke sikker på om jeg tror på hende.
    - men hun er ung og var efter sigende ikke særlig berørt.

Men ja jeg kender også flere berørt af kræft end corona, men nu er min omgangskreds heller ikke vildt stor smiley

En i min terminsgrupper er smittet pt, hun har noget tør hoste og er mere træt men ellers ikke det vilde endnu. Og træt kan vel være graviditetsbetinget også.

• #226   24. sep 2020 Det er nok løgn det hele, de vil bare microchippe os med deres vaccine!

• #227   24. sep 2020 CH - det ser jeg ingen der siger?

En del fra min klasse er i øvrigt ved at gå til pressen fordi ledelsen ikke vil lytte til os. Det har så skabt 2 sider i vores klasse. Dem der synes det en god ide og dem der tager afstand fordi de mener det helt fjong og sikkert at tage på skolen.

Jeg synes det skaber et lidt ærgerligt miljø på en måde.

• #228   24. sep 2020 Det sagde jeg ???

• #229   24. sep 2020 Søren nu kan man jo ikke sammenligne kræft og hjerteproblemer.
    For det første så smitter kræft og hjerteproblemer jo ikke, og for det andet, så er det sådan efterhånden, at mange med kræft og hjerteproblemer kan helbredes.

• #230   24. sep 2020 # 229

Der skulle stå

At man ikke kan sammenligne kræft og hjerteproblemer med corona.......

• #232   25. sep 2020 John
    Hvad har du sammenlignet dødstallene med? Tidligere års influenzaepidemier eller formodede dødsfald som følge af dieselbilernes svineri?

• #233   25. sep 2020 Dieselbiler smitter ikke som død og helvede...
    De overbelaster ikke sundhedssystemet fordi smitten vokser eksponentielt, hvis den ikke reguleres skarpt.

Der er forskel på akutte problemer og langvarige.
    Lige nu er det akut og forebyggelse er noget helt andet end forebyggelse af følgevirkninger fra miljøgifte.
    Begge dele er vigtige, men kræver altså noget forskelligt!

Æbler og pærer...

• #235   25. sep 2020 Jeg er nu ikke så bange for at kende nogen smittede, der ved man jo at de er syge og man kan tage sine forholdsregler.
    Dem man ikke kender og som ikke tager hensyn er i mine øjne mere farlig, for over for dem kan man jo ikke tage sine forholdsregler.

• #236   25. sep 2020 Det er så syret at de danske lave dødstal og smittetal bruges som en kritik af indsatsen.
    Det er sgu da omvendt.

Skulle vi ikke i stedet sætte pris på at DET lykkedes, i stedet for at stræbe efter at få bevis for, at denne sygdom er møgfarlig - også i Danmark?

Vi er så forkælede...

• #237   25. sep 2020 Nu står efterårsferien jo for døren og det plejer at betyde en masse tyske tutister.
    Dem kommer vi nok til at undvære i år, for så lige på tysk tv i går, at tyskerne fraråder alle rejser til Danmark på grund af smittetallet.

• #238   25. sep 2020 Så ramte vi 101 indlagte. Så vidt jeg husker nåede vi i foråret godt og vel 600...

For få uger siden var der 17 indlagte...
    Og vi er nærmest ikke startet på efteråret..

• #240   25. sep 2020 Det er skidt!

• #241   25. sep 2020 så også en virolog der er bekymret over den store stigning i antal smittede ifht at det endnu er tidligt på efteråret ...

@ Søren ... altså jeg tænker lidt ligesådan, jeg kender ingen der har været smittet, men har hørt om 2 ... ved ikke om det er et udtryk for at jeg bevæger min i kredse, meget snævre, men som er ret forsigtige ... min arbejdsplads ligger side om side med den kloge handelsskole i Aarhus der har haft elever i Polen og som har del i den store stigning af smittede i Aarhus..
    min yngste blev testet i sidste uge da hun blev kontaktet af en hun havde talt med til en fodboldkamp og så efterfølgende var testet positiv ... men ingen jeg kender personligt er testede positive ..

• #242   25. sep 2020 Jeg skal testes på søndag med henvisning fra lægen. Tror nu ikke selv jeg har corona , og synes også jeg har det bedre i dag end de sidste par dage . Prøvede egentlig at tale for min syge moster for at slippe for test ( har selvfølgelig isoleret mig ) , men den gik ikke ; - )
    Jeg kender ingen der har haft corona , og kender også kun få der er blevet testet , alle fordi de enten har haft symptomer , været i nærkontakt med en smittet , eller det har været krævet i forbindelse med noget.

• #243   25. sep 2020 Vi har en lille bitte trøst her i DK.

Vi er 5-6 millioner indbyggere i DK
    Der er "kun" 101 indlagte ... "kun" 16 på intensiv ... "kun" 9 i respirator ... og "kun" 647 døde. -----> i HELE landet i dag.

Ikke at jeg siger at det er godt ... men hvis nu ALLE ... ALLE bare kunne høre efter og passe på og holde AFSTAND ... ( også alle dem der elsker at feste og drikke sig fulde smiley ... dem der holder skjulte fester i skovene ... og dem der absolut skal have 600 - 700 mennesker med til et bryllup eller en begravelse.

Så er jeg sikker på , det nok skal gå godt. ..... ( hvis vi overholder reglerne )

• #244   25. sep 2020 Antallet er for så vidt sekundært - det er stigningen, der er noget møg.

Pressemøde kl. 17.

• #246   25. sep 2020 678 nye smittede smiley

• #247   25. sep 2020 Jeg så lige i nyhederne, at de har fået 4 corona hunde i Helsinki lufthavn.

Der tages en "svedtest" på en serviet og så lugter hunden om personen er smittet.

De siger, at hundene rammer 100% rigtig under træningen.

• #249   26. sep 2020 Nej jeg kender ikke nogle personligt. Min mands enes kollegas datter, svigersøn og børnebørn i Kbh blev testet positive. De har kun haft et par dage med manglende smagssans.

• #251   26. sep 2020 Jeg er usikker på det, men jeg tror stadig kun at jeg kender en enkelt, der har fået det konstateret.

• #252   26. sep 2020 Min ældste datters fætter har haft det. Ikke voldsomt syg af det, men stadig med senfølger.

• #253   27. sep 2020 Jeg blev testet i.. onsdags. Jeg begyndte at få det lidt utilpas tirsdag, og lå så med hoste, snot og feber onsdag morgen. Blev testet for mine kollegaers skyld, da jeg havde været på kontor med dem mandag og set nogen af dem tirsdag morgen, da vi pakkede sammen til hjemmekontoret.
    Den var som forventet negativ - og jeg havde rolige kollegaer igen smiley

• #254   2. okt 2020 Nå... da Boris Johnson fik Corona forandrede det hans indstilling til epidemien.
    Spændende at se, hvad der sker for Trump..

• #255   2. okt 2020 https://www.ssi.dk/aktuelt/nyheder/2020/09_fejl-betyder-at-ansattes-sendte-mails-er-slettet_30092020
    Nej, hvor uheldig kan man næsten være?

• #256   2. okt 2020 Man er jo idiot, hvis man tror at det kan skjule noget, alt kan genskabes. Det ved alle jo..
    Og lur mig om ikke det meste allerede er tilbage...

Jeg må nok indrømme at alle de konspirationsteorier er temmelig kvalmeinducerende efterhånden..

• #257   2. okt 2020 CH
    I modsætning til dig, så er jeg kritisk overfor både de blå og de andre blå.

• #258   2. okt 2020 I modsætning til? Og der vurderer du ud fra, hvad du ser herinde?

Jeg er ikke træt af kritik og kritisk tænkning, jeg er træt af konspirationsteorier...

Denne her er ikke længst ude, men den er derude...

Uhh, vi har noget at skjule, kom, vi sletter mails.... som bliver genskabt få dage efter...

• #259   2. okt 2020 Du døber frit konspirationsteorier og stråmænd efter forgodtbefindende. Deri er intet nyt.

• #260   2. okt 2020 Og således lukker man den..

• #262   2. okt 2020 En kollega lå godt 3 uger med noget hun beskrev som den værste influenza nogensinde. Hendes 2 årige datter knapt så hårdt ramt som hende og manden. Hun har efterfølgende været nødt til at blive fulgt på lungemedicinsk og har nedsat lungekapacitet. Hun blev ikke testet da det var helt i begyndelsen men hun har testet positiv for antistoffer.

En anden kollega var sygemeldt i 14 dage og påvist corona. Tilbage for længst og virker til at være ok.

Ingen af dem havde ved et tilfælde været på arbejde i 14 dage før de blev syge (heldigvis)

Og så er der en del på min kærestes arbejdsplads som er smittede.
    De bliver testet hver 14 dag.

• #263   3. okt 2020 En fordel ved Corona er, at man kan gå på folks facebook, og så få slettet dem der tror på den slags tydeligvis idiotiske fakta benægtende ting.

Jeg googlede for nyligt hvorfor nogen egentligt har sådan en mistro til systemet. Jeg tror det meste bunder i angst og afmagt. Plus at med opfindelsen af google så kan man finde lige den løgn man gerne selv vil bedrages med.

Eller i andre tilfælde selv opfinde en teori.

https://videnskab.dk/forskerzonen/kultur-samfund/hemmeligheder-og-loegne-psykologien-bag-konspirationsteorier

En af mine medarbejders forældre er øvrigt blevet testet positiv i denne uge.

• #268   3. okt 2020 #267 john ..... mon ikke snart det bliver nødvendigt at bede for din mentale tilstand ....

Selvfølgelig skal vi bede for Trump -----> bede til at han hopper af "tronen" ... går på pension ...og lader andre kommer til . smiley

• #269   3. okt 2020 selvfølgelig .... der er vel ingen ved sine fulde fem der ikke "beder" for at alle der rammes af sygdom må komme godt igennem og uden for mange gener !!!!

• #270   3. okt 2020 men for at sige det lige ud, hvor er jeg ved at være COVID-træt ....

SKRID COVID vi vil have vores normale liv tilbage !!

• #271   3. okt 2020 John, nu stopper du altså. smiley
    Igen igen måtte jeg til at tørre mit tastatur fordi jeg kom til at sprutte kaffe ud over det hele. smiley

• #272   3. okt 2020 Har lige læst at en kilde fra det hvide hus - måske Trumps stabschef - har afsløret at han ikke er så frisk, som de har fremstillet det.

Det er umuligt at regne ud, hvem der fupper..

• #273   3. okt 2020 ja ... men som der blev sagt i nyhederne, der kan gå flere dage før man ved om det bliver et mildt eller mindre mildt forløb ... så måske har han været bedre og har fået det værre ... man ved det jo ikke ... kan huske fra foråret, det blev sagt at folk ofte havde et par dage med symptomer, så lettede det, og så på 4. dagen kunne det komme tilbage og man blev ret meget mere syg end de første dage ...

• #274   3. okt 2020 I følge kilden skulle de vitale funktioner de sidste 24 timer være bekymrende. Det er det stik modsatte af, hvad der blev sagt på pressemødet.

• #275   3. okt 2020 Jeg har så lige hørt, at han er plaget af symptomer, men at han ikke er så syg at han er i respirator.

Jeg tror ikke, at man skal sætte sin lid til de forskellige aviser/medier.
    De skriver vist kun det de selv mener uden at have fakta.

• #276   3. okt 2020 Det ene kommer fra det direkte pressemøde med hans læger.
    Det andet kommer fra Twitter. Journalister, der umiddelbart efter pressemødet blev briefet af stabschefen.
    Han blev fanget på video da han sagde at han gik off the record - væk fra kørende kameraer.

• #277   3. okt 2020 Nu melder WH officielt halvdelen af stabschefens info ud - at de næste 48 timer er kritiske.

• #278   4. okt 2020 Pudsig at stabschefen melder noget andet ud end Trumps læge?
    Lige der vælger jeg at tro på ud meldingen fra lægen, som jo nok har mere forstand på corona, og som personligt ser Trump flere gange om dagen.

https://nyheder.tv2.dk/udland/2020-10-03-trump-staar-overfor-48-vigtige-timer-siger-stabschef-amerikanske-medier-er

• #279   4. okt 2020 Jeg tror absolut mere på ham, der går off the record.

Man havde en sær fornemmelse efter det pressemøde.

• #281   4. okt 2020 Tja, lægerne på sygehuset siger at han ikke har været i respirator....... og jeg tror altså stadig mere på sygehusets læger end på stabschefen.'

Læs også lige Trumps egen besked på Twitter.
    Og nu har han sendt ev video af sig selv ud til offentligheden, så helt så syg, som i vil gøre ham til er han åbenbart ikke, for hvis virkelig han var syg og lå i respirator havde han vel næppe været i stand til at lave denne video

• #284   4. okt 2020 Ja, når han stiller sig op i sådan en video og fortæller at han har det godt, så tror jeg på det.
    Godt nok kan man lave meget med sminke, men hvis han vitterlig er så syg, som nogle åbenbart vil gøre ham til, så giver en god gang sminke altså ikke overskud til at stille op til videoen.

• #286   4. okt 2020 Men men - jeg VED ikke en skid

Det er der jo ikke nogen som helst der gør. De eneste der gør er vel ham selv og hans læger.

Hvis du var syg og indlagt på hospital, ville du så "stadse" dig op med slips mm ?
    Jeg ville bestemt ikke, og da slet ikke, hvis jeg var så syg, at jeg skulle have ilt - som nogen jo påstår han er.

• #287   4. okt 2020 Aj, hør nu her - man behøver altså ikke være mega syg bare for at få ilt på et hospital. Det er en helt alm. del af behandlingen, når man kommer ind med lungegenerende symptomer.

• #289   4. okt 2020 Ilt ER ikke en sag. Men det fik lægen, Conley, det til at blive.

• #294   4. okt 2020 I går stirrede vi på døren i en halv time smiley
    Nu venter vi igen smiley

• #295   4. okt 2020 Han har det fantastisk, så vi starter ham på Dexamethason smiley

• #296   4. okt 2020 Expectet findings på lungerne. Han er god til at winge den smiley

• #297   4. okt 2020 lidt tilbage til danske forhold ... de der dør nu, fx de 4 fra igår til idag hvor gamle er de, og hvor bliver de ældre smittet henne ... der står så meget om at smitten er proportionalt stor blandt de unge, og blandt nogle specifikke grupper af anden etnicitet end dansk .. men hvem dør ? .... jeg tænker hele tiden, hvornår kommer den der overskrift "jeg smittede mig bedstemor/far efter en fest, nu fortryder jeg" .... men er det ikke det der sker, hvor og hvordan smittes de ældre så, hvis det er dem der dør ...

• #298   4. okt 2020 Vi skulle måske indgå en aftale med de unge. Vi voksne lover at nedbringe forureningen til gavn for klima og miljø. Til gengæld skal de så lade være med at smitte os.
    Spændende at se, hvem der bryder løftet først smiley

• #299   4. okt 2020 Ret beset er den ene opgave en kende mere kompliceret end den anden smiley

• #300   4. okt 2020 Ja, det ene skal løses nu. Det andet kan med vanlig sikkerhed snakkes ihjel.

• #301   4. okt 2020 ret beset kender jeg nu ret mange unge der også rejser, bruger tøj der kræver jeg ved ikke hvor mange liter vand for at produceres ...osv ... alt i alt er alt vel en fælles opgave ...

det var nu ikke for at skyde på nogen, men et reelt spørgsmål, i hvilken aldersgruppe er de der dør nu, og da de nok ikke er unge, hvordan smittes de så ... eller er det fx ældre af anden etnicitet fordi de fx bor sammen på tværs af generationer ..

• #302   4. okt 2020 Selvfølgelig er unge mennesker også forbrugere, men det er hovedsagligt den lidt ældre del af befolkningen, som sidder på den politiske magt, og miljøproblemet kræver politisk styring og mod. Vi har Dan J smiley

• #303   4. okt 2020 Jeg hørte forleden, at samtidig med, atv42% af de smittede var mellem 10 og 30, var 42% af de indlagte under 60.
    Det er helt anderledes end i foråret.

• #304   4. okt 2020 ja netop, CH ... men hvilken alder er de der dør ... og hvor smittes de hvis det stadig er de "gamle" der dør ... man hører jo ikke om de store smitteudbrud på fx plejehjem pt ..smittes de ældre, hvis det er dem der dør, i eget hjem ? af familie, af hjemmepleje ?? eller er det kun de uforsigtige gamle der selv går ud og handler, går til frisør ? Eller er det ældre af anden etnicitet, der bor med familie ? Synes ikke rigtig det tales om ...

• #305   4. okt 2020 #304 ... Jeg synes også vi burde få at vide , hvem det er der dør .. ( alder ) .... Hvor i landet det er .... evt. hvilket hospital de er døde på ..... og hvordan de måske er blevet smittet.
    Er der f.eks nogen skolebørn der er døde ? ... nu der er smittede / indlagte helt ned til 10 år.

• #306   4. okt 2020 Nogle svar kan findes på ssi.dk

profilbillede
  • #307   4. okt 2020

profilbillede
  • #308   4. okt 2020

profilbillede
  • #309   5. okt 2020 jeg læste forleden at ingen yngre personer er døde med/af Covid19 ... mener der blev skrevet noget a la ingen i dk under 40 /45 årer døde af det ...

Hørte lige nu at ham der Randrup fra Rigshospitalet udtalte at Trump forløb må siges at være meget atypisk som det fremstilles, ligeledes den behandling har siges at have fået ...

Læste et andet sted at hans "læge" ikke er læge i klassisk dansk forstand, men Osteopat som med et eller andet mere medikamentel uddannelse er en anerkendt del af lægeuddannelsen i USA

• #310   6. okt 2020 Hanne, der er så en i følge SSI.

Trump var synligt besværet på åndedrættet da han stod på terrassen i WH i går...

Han ser bestemt ikke ud som om, han er friskere end de sidste 20 år..

• #311   7. okt 2020 Hold da op en kæmpe kø der er ved testcenteret i dag, både i køen for gående og hos bilerne.
    Måske køen skyldes at der er en skole som har lukket i går på grund af corona.

• #313   7. okt 2020 John ja, det var

• #315   7. okt 2020 Jeg har hellere aldrig set sådan en kø.
    Der har som regel kun været et par biler i ny og næ.
    Faktisk så få at det har undret mig at det kunne betale sig at holde åben.

Jeg tror nu ikke at det er så farlig at stå i bil køen, man forlader jo aldrig bilen, hellere ikke når man bliver testet.

• #317   10. okt 2020 Det gode ved en vaccine nægter er, at denne gang vil det ramme dem selv! smiley

Det er jo typisk idioter at nægte vacciner.

Det eneste jeg håber på er, at vi så også må nægte at ansætte det lav IQ lort. :-).

• #318   10. okt 2020 #317 .... En gang imellem skulle du tage at moderere din udtryksform . smiley

Når du nu er så "klog" at blive vaccineret , kan du jo vade glad rundt i IQ lort ... du kan jo ikke blive smittet fordi du er vaccineret .... så hvad er dit problem ? smiley

• #319   10. okt 2020 @Nittib.
    Jeg har intet problem.

Jeg ville bare ønske jeg ikke skal omgåes den slags ned prioterede typer af affald.

Det er vil en ærlig holdning. smiley

• #320   10. okt 2020 #319 ...Jo ... du har et KÆMPE problem ... du er ubehagelig at høre på ... og du er utrolig selvoptaget og du nedgør andre mennesker ..... ( Jeg vil lige stille dig et spørgsmål )
    Er du penneven med Trump ? ------------> du behøver ikke at svare .... smiley

• #321   10. okt 2020 Martin, føj sikke et menneskesyn du har.
    Jeg er virkelig glad for at jeg ikke er i familie med dig.
    INGEN mennesker er affald, ikke engang dig, som har sådan en nedværdigende indstilling til andre mennesker.

• #323   10. okt 2020 Martin : Du er altså virkelig ubehagelig og grov i din tone. Det er fint nok at man er direkte også på skrift, men ind imellem skal man måske lige overveje sine ord og måden man omtaler andre mennesker på, uanset om man så er uenig med dem eller ej.

Og dette er ikke skrevet som admin, men som mig. Bare lige for at undgå misforståelser, for du bryder ingen regler, det er bare en ret ubehagelig tone.

• #325   10. okt 2020 Så tror jeg ikke, at I får mere ud af at være efter ham smiley
    Tag en dyb vejrtrækning og nyd at I sidder i hver jeres hus.
    Nus vovse lidt i stedet for.

• #326   10. okt 2020 @Rikke.
    Jeg synes også det er ubehageligt at nogen mennesker slår andre ihjel med vilje.

At jeg ser ned på den slags mennesker, står jeg gerne ved! smiley

• #327   10. okt 2020 #326 ... Hvis nu alle de fornuftige og kloge bliver vaccineret ...... så er det jo kun alle idioterne og alt IQ lort , der kan slå hinanden ihjel .... Ikke ??? ..... ( det er de jo selv uden om .... det kan du da være ligeglad med )

Så er problemerne jo løst .... og du og alle de andre fornuftige der ER vaccineret ... I kan bevæge jer frie og glade videre rundt i verden .

• #328   10. okt 2020 @NITTIB-
    Hvis bare det var så var tilfældet, så var det jo perfekt.

Men virkeligheden er jo, at vi alle sammen skal bruge skattepenge på at redde dem når de bliver syge. Sådan er det jo.

Så nej, de får ikke lov til at dø.

Samme intelligente mennesker der lader sig vaccinere er faktisk også de humane mennesker der redder dem dem fra af dø af deres egen dumhed!

• #329   11. okt 2020 Det der med at dele mennesker op i gode og onde er der faktisk er ord for i psykiatrien.
    Splitting...

Når man ikke har svært ved at se, at alt har nuancer, virker det som en ekstremt forsimplet tankegang, men virkeligheden er nok en anden.
    Det er nok overhovedet ikke simpelt, tværtimod.
    Det ser bare virkelig sådan ud.

Nå ja, det var lige en association....

• #330   11. okt 2020 Wow Martin, der blev jeg skuffet over dig. Der kan squ være mange årsager til folk fravælger det.
    Jeg har f. eks. fravalgt HPV fordi jeg simpelthen ikke synes den var hverken testet nok i starten og nu fordi det viser sig man stadig kan rammes af det.

Er man dum fordi man ikke vil skyde hvad som helst i kroppen o.O Nej det er man på ingen måde. Og hvis du tror du lyder intelligent med den indstilling til andre så tager du voldsomt fejl.

• #331   11. okt 2020 Vaccine er et personligt valg, som man træffer ud fra en vurdering af fordele og ulemper.
    Med nye, uafprøvede og hurtigt fremstillede vacciner er der al mulig grund til at overveje, om man vil tage imod. Og for nogle giver det mening IKKE at tage imod. For andre giver det mening at tage imod trods den indbyggede bivirkningsrisiko.

Og nej, man er hverken ond eller dum, hvis man i første omgang takker nej.

Vacciner er ikke bare vacciner... man skal bruge hovedet.

Og ja, jeg kommer til at tage imod, ligesom jeg gør med influenza og pneumokok i år. Jeg er ikke antivax-fortaler...
    Bare som disclaimer inden jeg puttes i "ond og dum-kassen". (På den anden side, der er jeg vist i forvejen af et utal af grunde smiley . Og tænk, verden går videre smiley )

• #332   11. okt 2020 I forhold til vacciner, vil jeg lige understrege, at når man overvejer den, så må og skal samfundsniveauet medtages i refleksionerne.
    Jo flere, der vaccineres, jo bedre er både de vaccinerede og ikke-vaccinerede beskyttet.
    Vi taler en del om samfundssind i disse tider og det er også relevant her.

Jeg selv bliver kun vaccineret mod flue og pneumokok i år af den grund. Simpelthen for at jeg ikke fylder op et eller andet sted, skulle det løbe løbsk...
    Jeg gør det normalt ikke, selvom jeg er blandt dem, der får den gratis på grund af udsathed.

• #333   11. okt 2020 Altså jeg tænker man er nød til at tage stilling til det når den kommer udfra alting og ser er nok også grupper der bliver tilbudt før andre kunne jeg forestille mig.

Men altså den kommer jo nok ikke det næste halve år tænker jeg. I hvert fald herhjemme.

• #335   11. okt 2020 Jeg skal hverken vaccineres mod " fluer " eller " mokokker " .... og er aldrig blevet det.

Jeg bliver heller ikke vaccineres mod Corona , før vaccinen er godkendt af samtlige lande i verden ... smiley smiley . og man er sikker på den virker og er uden bivirkninger.

Jeg stoler på min gamle Calmette vaccination fra 1954 passer på mig endnu smiley smiley smiley .... Det mener man den gør i Afrika , sagde de i TV i går.

Ajjjj pjat .... men ingen skal prikke i mig lige for tiden . smiley

• #336   11. okt 2020 John, ikke andet. Det skal forstås sådan at der kun er den grund til at jeg vælger vaccine i år.
    Var det ikke for Corona og det, at det trækker rigeligt ressourcer, havde jeg ikke gjort det.

• #337   11. okt 2020 Nittib, så kommer du til at vente længe - der er næppe én vaccine, som hele verden vil gøre brug af - og dermed godkende smiley

• #338   11. okt 2020 #337 ... Det er der så ikke noget at gøre ved .... hvis det varer rigtig længe , så er jeg sikkert død af noget andet end Corona . smiley

• #339   11. okt 2020 Eller af Corona...

• #341   11. okt 2020 smiley smiley smiley

• #342   12. okt 2020 Malaria er da noget man får af myg, det kan man vaccinere mod.

• #343   12. okt 2020 #342 Allan - Malaria kan man ikke vaccinere imod. Det er en parasit, der overføres via myg.

• #345   15. okt 2020 Det er lidt vildt at se, at man rundt om i Europa nu lukker voldsomt ned igen og man oplever høje smittetal og alt for mange indlæggelser. Og her i lille DK går livet videre, restriktionerne kommer ikke i nærheden af, hvad de har måttet gøre andre steder....
    Smittetallene er ikke prangende dog, de falder ikke så effektivt som man kunne have håbet på, men alt i alt stikker det kun af hos mink lige nu.

Her på matriklen mærker vi kun lidt til det i hverdagen. På min mands arbejde er de gået lidt mundbindsamok men jeg vil tro, der finder sit leje.
    Vi undgår besøgene i vores hjem, hvilket ikke er så anderledes. Vi undgår besøg hos andre, hvilket er lidt mere anderledes, men ikke et stort savn.
    Vi tager til træning et par gange om ugen, hvor vi er sammen med de samme ca 10 personer.
    Vi handler mestendels på nettet (et positivt udkomme af situationen) og vi går ikke ud at spise - heller ikke en stor forandring fra livet præ-Corona.
    Det allerstørste savn er, at vi ikke ser familien. Hverken min mands mor eller min far har vi set siden jul og det trækker efterhånden tænder ud.

Hvordan er status hos jer andre?
    Er der indtruffet en Coronatidshverdag, der er til at leve med?

• #347   15. okt 2020 Her er der ikke forandret og har ikke været forandret noget, bortset fra sprit og afstand til andre.

• #348   15. okt 2020 Håber bare ikke vi bliver for overmodige herhjemme i DK .... fordi det går så godt som det gør.

• #349   15. okt 2020 Jeg er mindre social end normalt , ser kun de samme få mennesker, spritter og holder afstand.

Var indlagt igår, og skal love for de nu passer på. Jeg har ingen coronasymptomer og var ikke derfor jeg var inde, men hver gang en skulle ind til mig skulle de iføres mundbind, visir, handsker , skoovertræk og sådan en lang engangskittel. Selvom jeg kun var der i ca. 5 timer til nogen test, så blev der brugt ca 10 af de sæt , da de jo tog det af og smed ud hver gang de forlod stuen.

Jeg måtte f.eks heller ikke bruge toilettet , da det blev delt mellem 2 stuer.

Det er super fint de tager forbehold osv, men hvor må personalet bruge meget tid og energi på alt det tøjskifte mange gange dagligt . Og det må dælme også være en stor udgift .

• #350   15. okt 2020 I vores nye kontor i Århus er jeg nu to gange om ugen.

Det der undrer mig er, at det er en stort kontor område, med en fælles kantine, betalt af alle firmaerne i bygningen.

Til frokost taler vi over 100 mennesker og ingen har maske på (selvom det står at man skal, og at mit firma har vi alle 4 på). Folk står som sild i en tønde, og vi taler altså tag selv buffet.

Det er fuldstændigt latterligt, og det pudsige er, at vi taler altså hovedsageligt advokater der opfører sig sådan. Det er pinligt når veluddannede mennesker opfører sig sig uintelligent!

• #351   16. okt 2020 her er der selvfølgelig brug af sprit .. bruger maske i butikker, hvor jeg dog kommer yderst sjældent ... har kun omgang med børn, børnebørn og 1 hold venner som vi går tur med med hundene, så det er mest udenfor...

desværre skal jeg være på arbejde, trods Aarhus Kommune siger administrative medarbejdere skal være hjemme, men det gælder så dem der har mindst muligt kontakt med borgere ... os der er der hvor hverdagen skal fungere skoler og dagtilbud, vi skal møde ind på skolerne, og ja der kommer mange dagligt, og ikke alle holder afstand ...

Håndtryk og krammere er helt og aldeles stoppet ..

• #352   16. okt 2020 Hanne - krammer du heller ikke din familie, børn og børnebørn så?

• #354   16. okt 2020 @ Anya .... jeg krammer det ældste barnebarn når han ligger op til det, for kan ikke klare at afvise ham, men det er klart mindre end det var før Corona ... den yngste bærer jeg på armen af og til, han er 9 måneder så har ham tæt på, men det er jo ikke en krammer...

nej mine børn krammer jeg ikke da de 2 er på arbejdsmarkedet, den ældste er jo pt på barsel, men det slutter om en måned ... så nej krammer ikke de jeg plejede at kramme

• #355   16. okt 2020 Arj hvor sørgeligt. Jeg ville ærligt blive så ked af hvis min mor ikke ville kramme mig mere eller værre kramme min datter, for hun ville slet ikke forstå det.

Det jo helt jeres valg men jeg er glad for at min familie og svigerfamilie ikke er bange for at kramme.

Jeg kunne ikke drømme om at kramme andre men der skal være plads til det i familien og især små/mindre børn.

• #356   16. okt 2020 Jeg krammer godt nok heller ikke nogen.
    Min søster krammede jeg i sommer, da hun kom på besøg og skulle være her en uge.
    Ud over det, så er det kun min mand, jeg er så tæt på.
    Det er både fint og træls på samme tid.

• #359   16. okt 2020 Anya- Helt enig!
    Jeg krammer min tætte familie.
    Gjorde det i en længere periode ikke, men vi har truffet et valg om, at selvfølgelig er det okay.

• #360   16. okt 2020 Hippie - slet ikke enig. Jeg ser min familie så lidt at jeg har behov for at give min mor et kram og min datter 3 år. Hun vil på ingen måde forstå at man ikke må kramme. Og der er imo ingen forskel hvis de krammer hende. Jeg studere netbaseret så jeg ser ikke andre end min familie i virkeligheden.

Men hvis i lever fint sådan er det jo godt for jer. Men lad være med at ligge det over på at os der krammer vores børn og forældre ikke passer på vores familie. For det ved du intet om og du aner ikke hvad folk tager af forbehold ellers.

• #361   16. okt 2020 @ Anya ... som jeg skrev krammer jeg med det barnebarn der forstår det ...

da min ene datter er læge så er det nok mere hende der har stoppet for krammeriet ... jeg er overvægtig, har sukkersyge, haft 2 blodpropper og er By Pass opereret, så det er ud fra ønsket om at de, det siger de i hvertfald smiley , hellere vil have mig i mange år frem for at risikere at smitte mig da jeg klart er i risikogruppen for et alvorligt og i værste fald dødeligt forløb ...

• #362   16. okt 2020 Synes egentlig at jo sjældnere, man ser hinanden, jo mindre giver det mening at kranme.

• #364   16. okt 2020 Det skrev jeg heller ikke. Så tag dit eget råd smiley
    Og jeg skal ikke forsvare at det giver mening for os at kramme. At andre vil leve uden er deres valg.

• #365   16. okt 2020 Vi krammer heller ikke min familie. Vi prøver at passe på hinanden og alle omkring os, og det er så et behov, som vi så må tilsidesætte, for hinandens skyld.

De helt små børn, kan kramme ben, give luftkys etc. og den store på 7 år er også god til, at finde på alternativer.
    De kan få alle de tætte kram de vil, af deres forældre, og dem de ellers omgås dgl.

Mine forældres immunforsvar fungerer ikke optimalt, og vi vil gerne beholde dem, så de passer på dem selv, og vi passer på dem.

Min hudsult stilles af mine pelsdyr og vandet i svømmehallen.

Jeg har rigtig mange fra systemet omkring mig, i løbet af en uge, og på trods af værnemidler, så udsætter de mig for en del risici, og omvendt (jo flere jeg omgås og går og krammer, jo større risiko er der for, at smitte dem der omgås mig, i professionel sammenhæng).

Rigtige kram etc. må vente, så kan man også øve sig i, at vise ens kærlighed på andre måder. Måske vi bliver bedre til at kommunikere verbalt nu?

• #366   16. okt 2020 Det er ikke så anderledes end hverdagen for 30 år siden... der krammede nærmest ingen.
    Men man gav hånd og det er så også i skammekrogen pt smiley

• #368   16. okt 2020 Jeg synes det er sørgeligt at det lægges op som at folk der vælger anderledes end jer åbenbart ikke passer på deres familie. En trist syn på andre og snæversynethed, men jeg er ikke overrasket det over herinde.

Men fred være med det. Hvis det er det i vil udlede så står det jo på jeres regning smiley
    Jeg skal heldigvis ikke forsvare vores valg og situation overfor nogen smiley

• #369   16. okt 2020 Undskyld Anya ... I guder, vi forklarer bare hvorfor det for os er vigtigt ikke at kramme, det har da intet med et angreb på jeres valg at gøre ...

jeg føler derimod når du skriver "Arj hvor sørgeligt. Jeg ville ærligt blive så ked af hvis min mor ikke ville kramme mig mere " at du mener jeg er en dårlig mor fordi jeg ikke krammer mine voksne erhvervsaktive børn der ikke kan passe job hjemmefra ... jeg ville da vældigt gerne kramme mine børn men jeg vil hellere være her nogle flere end løbe den risiko det er for mig ...

• #370   16. okt 2020 Hanne - Du skal skam ikke undskylde.
    Jeg har aldrig sagt noget om din evne til at være mor. Så det beklager jeg at du føler, jeg skrev blot mine følelser fordi den form for omsorg er vigtig for mig. Især lige pt.

Omvendt er det jo så sådan det føles for os andre når i skriver at det gør i ikke for at passe på jeres familie, hermed underforstået at os der krammer ikke passer på vores og sådan kan man ikke stille det op for man kan ikke kun se på den ene ting.

• #371   16. okt 2020 Vi gør næsten som normalt. Ser ikke rigtig nogle privat og holder afstand på jobbet. Jeg er jo hundefrisør på egen matrikel, så der bliver hundene hurtigt afleveret/afhentet. Min man har eget kontor i det firma han arbejder i. Vi ser mine forældre, men det er slut med kram. Det savner jeg selvfølgelig, men begge mine forældre og egentlig også jeg selv, er i risikogruppen. Muligvis 2 af vores sønner også.
    Jeg har det helt fint med afstanden og respekterer det selvfølgelig. Jeg Krammer min mand og de 2 yngste sønner. Den ældste kunne jeg også sagtens kramme, men han har en alder lige pt, hvor Krammer af mor er lidt akavet smiley

• #376   18. okt 2020 #373 /374 det er faktisk det værste, det der med man ikke ved hvor den er, på overflader, eller hos symptomfrie der smitter ...

Kommentér på:
corona 13

Annonce