{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
515 visninger | Oprettet:

DcH {{forumTopicSubject}}

Ja jeg prøver lige at trænge igennem ang. et tidligere indlæg. Der bliver skrevet meget om hvor dårligt det er at man ikke kan træne med sine muskelhunde forskellige steder. I vores DcH afdeling lavede jeg derfor en aftale med Sussi Frisch der har arbejdet med disse racer i mange år. Hun er selv ejer af dem og holder meget af dem. Det der blev omtalt om Pitbullen er et referat (sammendrag) fra hendes foredrag. Hun har trænet rene muskelhundehold i mange år, og ja hun sagde bla. at Bullterrieren er hundenes gladiator, at Boerbolen er den der er flest problemer med (flest aflivninger) og at de havde de flade træpinde til at trække ind imellem kæberne når det gik rigtigt galt, fordi ejerne sjældent turde gøre noget selv. Det er ikke udtryk for DcH´s holdning men hvad vi har fået oplyst fra en der selv elsker racerne, arbejder med dem til hverdag og er DKK´s adfærdsterapeut.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  DcH
  • #1   31. jul 2007 Og ja hun sagde at det er lovligt at eje en pitbull, men det er ulovligt at indføre en og ulvoligt at avle med den, så hvis det blev overholdt så var racen hurtigt ude af landet.

• #2   31. jul 2007 JA hende er der så mange af os der ikke har meget til overs for!!!!

Har været til hendes foredrag og gået til træning hos dem....
    HUn siger jo primært til alle de andre klubber at de bare skal sende den slags racer over til hende, fordi de kræver "speciel" træning, og det er ikke andet end reklame for dig selv!!!!

• #3   31. jul 2007 Dig=sig

• #4   31. jul 2007 Det kender jeg ikke noget til. Nu ligger vores klub i Vejle så det var næppe derfor hun sagde det. Men jeg har efterlyst det før. De der er så glade for de racer meld jer som trænere. Vi kan ikke tvinge folk til at træne hunde de er utrygge ved. Og nej det kan man ikke forlange. Alt er frivilligt arbejde. Vi får ikke så meget som 25 ører for det.

• #5   31. jul 2007 Da det at læse det uddrag fra et af fordragne er nok til jeg ALDRIG ville træne eller tro på hva hun sige... Det er jo helt vildt hen i skoven...

Men hva nu har jeg jo ikke KAMPHUNDE, men er da vokset op med bla. Rotweiler og Amerikansk Bulldog.... Og kender flere med disse racer og Amstaff...

• #6   31. jul 2007 I vores DCH afdeling træner er der ingen regler om muskel hunde. Der er faktisk en del af dem.

• #7   31. jul 2007 Men jeg giver ikke meget for DcH i almendelighed... Fik ødelagt min lab ved forkert træning i DcH...

• #8   31. jul 2007 Og aner ikke hvem hun er... Det har så vidt jeg ved ikke været aktuelt i den klub.

• #9   31. jul 2007 Vi har dem også hos os, og nej der har ikke været problemer med hvalpe og unghunde. Så holder de altid. har aldrig oplevet en voksen hos os endnu.

• #10   31. jul 2007 Jeg synes også jeg hører meget dårligt om dem.. Jeg er bare medlem så jeg kan gå i konkurrencer.
    Og så var jeg heldig med mit første års træning, vi havde en super træner og var 5 på holdet

• #11   31. jul 2007 At hun sagde hvad??? OG hvad har du efterlyst før??

Hvis såkaldte adfærdsterapeuter bliver ved med at sige at de er "farlige" og kræver "speciel" træning så er det vel klart at andre "almindelige" ikke tør tage dem, og at de derved bliver utrygge ved dem...

• #12   31. jul 2007 Der er også flere voksne..

• #13   31. jul 2007 Jeg ville hjertens gerne hjælpe med at træne de her såkaldte muskelhunde, men jeg mener ikke jeg har den fornødne viden om alle racerne. Jeg ville jo nødig fyre noget fis af om en race jeg ikke kendte...

Jeg er bare glad for at min AB ikke kan læse...:-)

• #14   31. jul 2007 Enig!

• #15   31. jul 2007 Nu er DcH altså en landsdækkende forening. At man har haft 1 dårlig oplevelse skal ikke ligge andre til last. Da jeg startede var der også nogle trænere af den gamle skole tilbage. Det er der ikke mere. I øvrigt mener jeg man selv har et ansvar på træningsbanen. jeg har da sagt fra hvis der er noget der ikke passer til min hund og jeg.

• #16   31. jul 2007 Alexandra -

Enig....

• #17   31. jul 2007 Hvordan kan en træner ødelægge en hund. Den er da kun hos ham en brøkdel af den tid den er hos dig.

• #18   31. jul 2007 Hvis DCH er glad for sussi frisch, må man vel gå ud fra at dch både i nordjylland og sønderjylland, vægter hendes holdninger og udtalelser???? Eller har jeg misforstået?

• #19   31. jul 2007 Kennel Landseergården, Vibeke E

Så du vil sige at jeg som enkel person skal starte mit eget træningshold for muskelhund fordi jeg må tage konsekvensen af at have valgt sådan en race???

• #20   31. jul 2007 Kennel Landseergården, Vibeke E

Selvfølgelig kan en træner være med til at ødelægge en hund, hvis træneren giver dig nogle metoder som du skal bruge, og du ikke ved bedre fordi du måske er nybegynder, og bruger disse metoder som så viser sig at være helt hen i vejret, ja så har du en ikke særlig velfungerende hund bagefter....

• #21   31. jul 2007 Jeg træner osse i DCH og er glad for det. Der er muskelhunde osse velkommen, og bliver trænet som alle andre hunde.

Jeg har trænet et andet sted osse DCH, hvor jeg ikke synes jeg fik noget som helst ud af det. Der er stor forskel på DCH's afdelinger rundt omkring, så bare fordi et sted er dårligt behøver alle andre jo ikke være det.

• #22   31. jul 2007 Jeg kender personligt intet til DCH, har aldrig trænet der eller søgt om optagelse på deres hold, kender kun noget til sussi frisch

• #23   31. jul 2007 Vibeke: Jeg trænede både unghunde og voksentræning i Dch med vores lab men stoppede efter første sæson af voksen træning efter min hund blev nervøs og ikke kunne lide trænerene og begyndte at pive når vi nærmede os trænings arealerne, så der efter startede jeg op i en jagthundeklub og hans angst for træningen forsvandt han lærte aldrig at appotere og fik af vide af både andre træner, hundeejer og en adfærdsteapuet at det var ikke et enestående tilfælde med hunde fra DcH at de enten var ting de ikke lærte eller at de blev nervøse og bange... Der var intet hjemme der kunne vi sagtens træne alle øvelserne uden problemer....

(kan da godt være at det problem kun er i den DcH klub i mit nærområde)

• #24   31. jul 2007 Kender flere der af stoppet af samme grund fra den DcH afdeling... Men kan da godt være at træningen/trænerene er blevet beder... Har ikke trænet i DcH med mine Setter...

• #25   31. jul 2007 Jeg har nu haft de samme problemer med DKK, så tror ikke man kan sige at det kun er DcH. Det er vel den enkelte træner, der kan være problemer med, ligemeget hvilken klub det er i

• #26   31. jul 2007 Tja, der hvor jeg træner, er der en på holdet som er træner i en jagthundeklub. Han bruger det til at få lidt nye input til træningen.
    Hans hund (og mange andre i klubben) kan sagtens apportere og div. andre øvelser.

Men alene i den klub jeg træner er der jo delte meninger om hvordan man gør. Der er en ældre træner, der er lidt mere hård (ikke brutal eller noget), og en ung pige (hende jeg går ved) som udelukkende bruger "bløde" metoder, og som virkelig er dygtig.

Når der er så stor forskel i 1 klub, hvordan er det så ikke på landsplan?
    I den anden DCH-klub jeg har trænet, var det helt i den anden grøft. Det var simpelthen FOR blød (ja det kan lade sig gøre), og der blev brugt mere tid på at drikke kaffe, end at træne hundene

Jeg tror ikke der er nogen overordnet trænings-ideologi ved DCH -måske er der officielt, men i realiteten har hver klub, deres måde.

• #27   31. jul 2007 Louise: Ja det er rigtigt... Nu var det bare min oplevelse med DcH... Har faktisk aldrig benyttet DKK´s trænings tilbud da de altid træner mellem 20 0g 30 km væk fra os... er begyndt at bruge den lokale Jagtklub... (hvor jeg må indrømme at deres metoder til tider er lidt for gammeldags, men dem springer vi over og laver anderledes... er ikke glad for at være hård ved mine hunde)

• #28   31. jul 2007 Jeg har trænet i DcH i 10 år. Jeg mener ikke man skal starte sit eget hold for muskelhundene, men hvis nogle af de vi har på holdene blev med deres voksne hunde så kunne de blive trænerføl og få vores uddannelse. Jeg tror da på at en der selv har racen måske har større forståelse for dem end andre.

• #29   31. jul 2007 Michelle: Ja det er jo lige det... Vi har også engang gået til noget privat træning der var for blødt... vi måtte fx. ikke sige NEJ til hunden når den gjorde noget forkert... det er sku svært nå den begynder at tykke i det tredje par sko....

• #30   31. jul 2007 Vibeke: ENIG...

• #31   31. jul 2007 kender flere utrolig gode DcH klubber. Den eneste grund til jeg startede i DKK i stedet for, var at der ikke var plads på holdet i DcH. Tror det er ligemeget hvilken klub man træner i. Hvis man er utilfreds med træningsmetoderne, står det jo en frit for at skifte klub. Er blevet glad for DKK efter jeg fik ny træner, men ellers var jeg da skiftet til DcH

• #32   31. jul 2007 Jeg mener faktisk også der er forskel på hvordan hundene skal trænes. Der er i hvert fald stor forskel på min Border collie og mine Landseere. Nogen kan tåle at blive kørt meget op på byttedrift andre kan ikke. F.eks. Apporten er ikke oplagt for borderen hvor Landseeren nærmest er født med det.

• #33   31. jul 2007 Ja jeg tror også på at hunde skal trænes forskelligt... jeg gik i efter året til traning i en Jagthundeklub(kan ikke huske hvilken) på holdet var der hovedsaligt Labber og så kom jeg med min Setter og de to racer er jo vidt forskellige... Men alligevel mente træneren at de skulle trænes ens,hihi det måtte han opgive...

• #34   31. jul 2007 Ps. det vær apport træning jeg gik til...

• #35   31. jul 2007 Ja er helt enig i, at hver race skal trænes forskelligt

• #36   31. jul 2007 Kennel Wøkk's: Det var skam værre end det. Jeg måtte ikke forlange at Møffe gik korrekt på plads, næh jeg skulle rose og give guffer bare hun var på venstre side, for jeg skulle jo ikke kræve for meget. På det tidspunkt havde hun kunne gå korrekt på plads i 4 mdr ca. Og sådan var det med stort set alle de øvelser vi lavede.

Landseergården -enig. Hvis en labrador ikke kan lære at apportere vil jeg mene man træner forkert, men mange andre racer falder det jo ikke ligeså naturligt.

• #37   31. jul 2007 Vibeke -

Jeg kan godt se din pointe, men er ikke enig, i dag går jeg hos en som ikke har muskeklhunde men hun er helt fantastisk og har de bedste træningsmetoder og har aldrig haft en bedre hund end nu.

Og da jeg ikke mener at de skal have "speciel" træning så mener jeg heller ikke man behøver eje dem for at kunne træne dem!

• #38   31. jul 2007 Michelle: Ej det kan jeg godt se... Det kan man sku da ikke forlange hvis hunden kan det...

• #39   31. jul 2007 Jasper D -

Kunne ikke være mere ENIG!!

• #40   31. jul 2007 gudskelov er det jo ikke dch´s holdning

ihvertfald ikke i den afdeling jeg er træner i

• #41   31. jul 2007 Jasper...helt ening, det hun laver ødelægger mere end det gavner.

Louise og søren... Muskelhunde skal ikke have speciel behandling, men det skal racerne individuelt. Men fx. en cocker og en ambull skal jo trænes, stimuleres og aktiveres vidt forskelligt.

• #42   31. jul 2007 Kan da kun sige Hurra,for de afdelinger af DcH der lever op til deres slogan " DCH for alle " uden undtagelse.. Kender kun den omtalte Sussie af hvad folk fortæller.. Men må da snart opleve hende

• #43   31. jul 2007 Går bullterrieren under "muskelhunde"??

For så har de da lov til at komme i vores Dch.. De var der da ihvertfald frem til i vinters, hvor jeg stoppede..

• #45   31. jul 2007 På "mit" hold er der en amstaff og en del rottweilere (tæller de som muskelhunde?), og på hvalpeholdet er der osse nogen stykker.

Kommentér på:
DcH

Annonce