Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Forhave + have 1.500 kr.
  • Klipning af hæk 2.000 kr.
  • Hækklipning 1.600 kr.
  • Græsslåning 350 kr.
  • Hjælp til fjernelse af ukrudt i forhaven 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  DCH :)
  • #1   10. mar 2013 Jeg træner i DCH Løgumkloster smiley
    Er også vild med at være der!

• #3   10. mar 2013 DCH Give her. Virkelig også et dejligt sammenhold, er blevet taget så godt imod. smiley

• #4   10. mar 2013 God tråd forresten!!

• #5   10. mar 2013 DCH Skive smiley også dejligt sted med gode trænere med positive metoder smiley

• #6   10. mar 2013 Jeg træner i DcH Støvring på Agility hold og er super glad for det! Så glad at når min "ældste" skal have hvalpe her til sommer, overtager den mindste eller mellemste hendes plads på holdet :o)

Gode trænere, der brænder for sporten og virkelig gør noget for at hjælpe hvor de kan! Kompetente og dygtige!

• #7   10. mar 2013 Jeg vil rigtig gerne også have indlæg fra de utilfredse, men husk at skrive afdelingens navn både når det er positivt og negativt :), hvis det negative ry skal fjernes fra DCH så må vi være åbne omkring problemer og vigtigst få sat navn på!

• #8   10. mar 2013 DCH langeskov smiley jeg er på hvalpeholdet og skal til "afslutningsprøve" på lørdag, spændende smiley Der er altid en masse ros og godbidder til hundene, god positiv forstærkning, og så sent som igår fik vi ros for hvor langt vapsen var kommet siden vi begyndte, så jeg glæder mig som et lille barn til lydighedstræningen, og til når han en gang er klar til agility! smiley

• #9   10. mar 2013 Jeg trænede to gange i DcH lindholm. Jeg fik besked på, at jeg skulle knække min hund psykisk, hvis jeg skulle få en ordentlig hund ud af ham, og at han havde magten over mig, fordi han ikke ville dække i højt vådt græs og tage a-springet i første forsøg.

• #10   10. mar 2013 Jeg træner ikke noget sted for tiden.

Jeg har været i DCH Silkeborg, men oplevede desværre, at trænerne var for ensporede/rigide i deres tænkning omkring hundetræning - ifht. min personlige smag.
    Jeg var især ærgerlig over, at de tre trænere, jeg har haft, ikke tog udgangspunkt i den enkelte hund og eventuelle racekarakteristika.

• #11   10. mar 2013 Camilla og Pluto

Spændende jeg var oppe i går smiley

• #12   10. mar 2013 Øv det lyder ikke godt Julie p hvornår var det? Og har du klaget over det?

• #13   10. mar 2013 Du har nok oprettet denne tråd på vegne af et tidligere indlæg smiley

En klub vil altid have både dårligt og godt ry.
    Kan ikke se hvorfor du synes det skal fjernes, og afdelinger skal hænges ud her?

• #15   10. mar 2013 Hvor træner du Lærke liv og hvordan er du tilfreds, det er det tråden handler om:)

• #18   10. mar 2013 Dejligt:)

• #19   10. mar 2013 Agnete&Chico
    Sejt hvordan gik det? Og hvad består prøven af i din afdeling? smiley

• #20   10. mar 2013 Jeg har gået DCH Fredericia, og hvad angår træningsmetoder er de helt up to speed.
    De træner positivt, der er god stemning både mellem trænere medlemmer, medlemmer imellem og vigtigst: hund og fører.
    De har været rigtig gode til at tage hånd om hvis der var en særlig hund der i lømmelalderen havde svært..
    Trænerne guider førerne og lærer dem hvordan man kan træne og få et godt samarbejde med sin hund.

Desværre er selve holdene ikke noget for mig. Jeg gider ikke apport, rundering, spor, halse osv.

De startede så et Rally hold op, det var jeg helt vild med!!!
    Men desværre var vi ikke nok tilmeldinger til at holde det kørende. smiley
    Så jeg er nu meldt ud og leder efter et andet sted at træne.

• #21   10. mar 2013 Camilla og Pluto

Det gik fint tak smiley Hunden kunne bare ikke rigtig konsentrere sig men det så de bort fra og vi bestod alle øvelserne alligevel smiley

1. Følger i løs line
    Hunden følger fører i slap line. Fører må ikke rykke i linen. Fører skal vise, at hunden kan følge fører på både højre og venstre side. Der lægges vægt på at fører forstår at motivere hunden, og at der er god kontakt mellem hund og fører.
    (Bemærk at der ikke er tale om "konkurrence-lydighed").

2. Omgang blandt mennesker og hunde
    Hunden følger fører i slap line rundt blandt en gruppe af mennesker. Fører standser op i gruppen og samtaler med en person i ca. 1 minut. Imens skal hunden forholde sig roligt ved førers side. Hunden må vise interesse, men skal være til at kontrollere.

3. Forblive på stedet i line
    Hunden kommanderes i enten sit, stå eller dæk. Linen lægges ved hunden. Føreren går ca. 8 meter fra hunden, der skal forholde sig i ro i ½ minut (et enkelt stillingsskift kan accepteres). Herefter går føreren retur til hunden.

4. Indkald
    Linen tages af hunden og fører skal kunne kalde hunden til sig fra 10 - 15 meters afstand. Hunden skal blot komme direkte hen til fører - ikke nødvendigvis indtage nogen position. Hunden kan evt. holdes af en hjælper mens fører går væk.

5. Lege med hunden
    Fører skal lege med sin hund på en rolig og kontrolleret måde. Hunden skal vise glæde herved og fører skal kunne stoppe hunden. Der kan evt. benyttes legegenstande som hunden er glad for. Legen må ikke bære præg af en apporteringsøvelse.

6. Spadseretur på fortov m.v.
    Hund skal følge fører i slap line - også når fører eksempelvis drejer til siden og vender om. Der standses ved fortovskant, hvor hunden roligt skal afvente til fører tillader, at de krydser vejen til det modsatte fortov. På turen skal hunden roligt acceptere forstyrrelser fra f.eks. - cyklister, mennesker, andre hunde, kondiløbere, kørestole, barnevogne, biler, heste m.v.

7. Ind og ud af bil
    Hund og fører går med slap line hen til bilen. Hunden afventer roligt, at bildøren bliver åbnet. Først når tilladelse bliver givet, må hunden hoppe ind i bilen. Bildøren lukkes. Hunden skal forholde sig roligt indtil døren igen åbnes. Hunden skal ligeledes roligt afvente at få tilladelse til at forlade bilen igen. Vær opmærksom på, om hunden kan tåle at springe ind/ud af bilen, eller om hunden evt. skal løftes.

8. Hilse kontrolleret på mennesker
    En venlig fremmed person hilser først på fører og derefter på hunden. Hunden må ikke hoppe op ad den fremmede. Fører skal kunne bremse hund med stemmen, hvis den viser tegn på at ville hoppe op.

9. Undersøges af en fremmed
    Hunden holdes af fører og skal forholde sig roligt, mens en venlig fremmed undersøger hundens mund, øjne, ører, poter o.s.v. grundigt.

10. Sende hunden "hen på tæppet"
    Fører medbringer tæppe eller lignende, som placeres ca. 5 meter fra hund og fører. Fører sender så hunden frem til tæppet, hvor hunden glad skal lægge sig og forblive i ro. Fører går derefter retur til hunden.

11. Efterlade hunden
    Hunden bindes af i en ca. 2 m. lang line, og fører går ud af syne i ca. 2 minutter. Hunden skal roligt afvente at fører kommer retur (hunden må ikke hyle, gø eller lignende).

12. Omgængelighed ved mad
    Et tyggeben eller lignende (noget spiseligt, hunden gerne vil have) lægges indenfor hundens rækkevidde. Hunden afventer roligt og efter ca. 3-5 sekunder får den tilladelse til at tage det. Hunden skal ligeledes acceptere at benet på et tidspunkt roligt bliver taget fra den af fører. Fører skal kunne kontrollere hunden alene ved brug af kropssprog og stemme.

13. Fremadsendelse
    Fører lægger en godbid på en spand / låg, placeret ca. 15 foran. Efterfølgende sender fører hunden ud til spanden / låget, og kalder hunden hjem.

14. Tillidsøvelse
    Hunden skal gennem 3 tillidsøvelser på tillidsbanen.

15. Ansvar og pligt som hundeejer
    Fører stilles 6 relevante spørgsmål om hundeejerens ansvar og pligter. Min. 3 skal besvares korrekt.

Hvad med jer?? smiley Og held og lykke med på lørdag!! smiley

• #22   10. mar 2013 Træner selv i DCH , men jeg synes det er fint både at dele gode og dårlige oplevelser smiley

• #23   10. mar 2013 Hvilken afdeling?

• #24   10. mar 2013 Agnete&Chico

Woow det var en del smiley Man kan godt mærke jeg hører til en af de mindre afdelinger smiley
    Indkald
    Gå på plads, sidde på plads,
    Sit og derefter tage afstand og komme igen ugen hunden bryder øvelsen,
    Dæk hvor man tager afstand og kommer igen uden at bryde øvelsen
    Stå og tage afstand og komme igen uden at bryde øvelsen

Og så er den der smiley Så det burde være piece of cake for jer 2 ;D

• #26   10. mar 2013 Camilla og Pluto

Nej det var ikke mange smiley Men det er jo endelig også de grundlæggende ting smiley Men held og lykke med det smiley Det er faktisk ret sjovt og hundende er ofte mere konsentrerede end til træning, det var min så ikke lige han kunne ikke helt forstå hvor alle de andre hunde og mennesker var blevet af som plejede at være der smiley

• #27   10. mar 2013 *Mike/Vega's mor

Synes også det er rigtig fint at de har taget alle de sociale ting med i det også fordi som du jo siger er de meget gode at have chek på når man har hund smiley

• #28   10. mar 2013 Jeg træner i DcH Slagelse.
    Der er tænere og metoder jeg synes om, og ikke synes om. Men vi er generelt glade for at være der!

Nu er jeg efterhånden også en sær snegl og har ofte mine helt egne meninger. Men så længe min træner accepterer min holdning, så kan jeg tage de indput fra de forskellige trænere og træningssteder som jeg kan bruge.

Desværre synes jeg klubben har lidt lidt under at have ventet på en flytning fra kommunen og stadig mangler nyt klubhus osv. Men håber det kommer igen.

• #30   10. mar 2013 Agnete&Chico

Ja det er helt bestemt en meget relevant prøve, det kunne være skægt at se hvordan Pluto ville klare sig i den i stedet for den anden smiley Og tak smiley

• #31   10. mar 2013 Det var i 2006. Nej jeg klagede ikke. Jeg var ny hundeejer og troede, at det var sådan det skulle gøres. Jeg ville bare hellere have en ubrugelig hund end en knækket hund. Så jeg tog min hund og gik grædefærdig hjem.
    Samme træner startede også ud første træning med at sige: ja så får I hundene på plads... Det går I hjem og øver, så I kan det næste gang' Uden at vise, hvordan man gjorde det eller lærte hunden det.

• #32   10. mar 2013 Jeg fik også besked på hvalpeholdet at min hund gøede fordi han gerne ville bestemme og hans napperi var meget bekymrende.
    Min hund var møg ivrig og gøede når vi stod stille og var i det hele taget ret stresset. Men træneren havde en hel klar ide om at sådan en hund var dominerende og potent. Det passede bare ikke helt på min meget bløde og dybt afhængige hund smiley Jeg holdt ved, fordi jeg havde et konkurrence mål med min hund, så ville få en ny træner, Lukkede så bare ørerne for hvad jeg synes der kom af fis, jeg ikke kunne bruge til noget

Men jeg har også andre steder fået ræningsmetoder eller oplevelser som har fået mig til at sige fra, og også gå fra et sted som jeg aldrig ville komme igen. Jeg har trænere til at vejlede og give mig råd. Det er mit valg om jeg mener jeg kan bruge deres indput.

Generelt er jeg tilfreds med træningen i min klub. Der er trænere jeg synes er guld værd, og der er trænere som jeg aldrig i livet ville lytte til. Men dem jeg synes er som jeg gerne vil have det, er i andres øjne dybt mærkelig og håbløs smiley Vores tilgang til hundetræning er jo meget individuel.

Jeg synes ogs¨å der skal være plads til forskellighed i de forskellige afdelinger, når blot DcHs overordnede træningslinjer følges.

• #33   11. mar 2013 Husk at oplyse afdeling og hvornår også ved dårlige oplevelser, ellers kan oplevelserne ikke rigtig bruges til noget:), der er helt tydeligt nogle dårlige afdelinger der ude, men også rigtig mange gode og husk at så længe de dårlige oplevelser får lov til at stå alene så er det hele DcH's omdømme som står på spil.

• #34   11. mar 2013 Jeg har tidligere trænet i DCH-Tønder, første gang for 8 år siden. Der var jeg selv kun 11 år gammel men blev taget 100% seriøst som værende lige så meget i stand til at træne en hund som en ældre hundetræner. De var dem der fik mig til at slå øjnene op for hundenverden. De var super gode til at komme med råd og en medfølgende forklaring på hvorfor det virker. Jeg har altid været hende der spørge "hvorfor virker denne teknik bedre frem for denne?" Da vi var blevet så dygtige på lydighedsholdet at vi kedede os gik vi igang med Agility. Også der var der super gode og venlige trænere som lagde meget vægt på at hundende ikke skulle føle sig stressede når de løb osv.

Her til efteråret startede jeg så igen med at gå til træning, denne gang med min mors Schnauzerhvalp til hvalpetræning, og med min fars korthårede hønsehund til agility. Også denne gang har jeg været meget tilfreds med deres træningsmetoder. Rigtig mange kontaktøvelser og forskellige former for træning fra gang til gang. Det virkede super godt og trænerne var rigtig gode til at undervise forskellige hundeførere på forskellige niveauer ud fra hvordan hundene reagerede på førerne.
    På agilityholdet var de også meget forstående over for de forskellige hunde og disses behov. Min fars hund er meget understimuleret og derfor hyperaktiv. Vi fik lov til at tage banen først selv om det tog længere tid fordi vi koncentrerede os om at tage banen uden af fare rundt. Yuki havde svært ved vippe og balance men der arbejdede vi tæt med træner om at være sikker på at hunden ikke skulle falde ned og dermed få en ubehagelig oplevelse.

Jeg kan bare sige god for DCH-Tønder, de er super!

Nu er jeg blevet medlem i DCH-Aabenraa hvor jeg gerne vil blive træner uddannet, Dog er jeg ikke selv på et hold endnu, men det skal nok komme smiley

• #35   11. mar 2013 Træner i DCH køge. Er så glad for at være der.

Også skal jeg træne i TAK til efteråret.

• #36   11. mar 2013 Jeg har trænet i DcH Odder siden 1989, og jeg har set klubben gå fra at være en kæft trit og retning klub til at være helt med på de nye metoder.
    Jeg er selv træner i klubben. først som lydigheds træner og nu som agility træner. Selvfølgelig har jeg mødt nogle trænere som havde metoder jeg ikke ville bruge, især med min første hund. Jeg var en af de første der begyndte kun at ville træne med positiv forstærkning, det blev mødt med skepsis af nogle smiley Men i dag har vi vedtaget i klubben at al træning skal være positiv og vi vil ikke se hårde metoder - det er bortvisningsgrund hvis man anvender den slags.
    Trænerne skal deltage i kurser og klubben arragerer trænerdage, hvor vi som trænere for nye input til træningen.
    Jeg synes selv at vi er gode til at tage udgangspunkt i den enkelte hund og fører i vores træning.
    Vi har ingen af de gammeldags trænere mere, enten er de blevet "omvendt" eller også er de holdt med at træne. Det er en stor klub, så vi har både lydighed, spor, IPO, rally og agility. Der er også et klikkerhold og ringtræning smiley Klikker er tilladt at bruge på alle hold og nogle af trænerne bruger det i undervisningen.
    På agility bruger vi primært klikker til indlæring af de nye hunde.
    Det kan godt betale sig at hænge ved og gøre sit til at forandre tingenes tilstand.

• #37   11. mar 2013 I skulle gerne kunne finde den her inde i en printervenlig udgave inde under hold - indslusning/kørekort smiley

http://www.dch-skive.dk/

• #38   11. mar 2013 Hehe så lidt Camilla smiley

• Lea Juhl K
    Lea Juhl K Tilmeldt:
    jan 2012

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 50
    #39   11. mar 2013 Jeg træner i DcH Skanderborg, med min staffordshire bull terrier tæve.

Det er en fantastisk klub, med meget kompetente trænere - garvede som nye. Alle hjælper hinanden, og der er en super god atmosfære.

Jeg er meget glad for at træne i DcH Skanderborg, der benyttes kun positiv indlæring/forstærkning, på alle niveauer. Ligeledes tilbydes der mange forskellige hold, så der er noget for enhver smag.

Jeg fungerer selv som hjælpetræner i klubben, med henblik på at tage træneruddannelsen.

Super god tråd - god idé med mulighed for at udveksle brugbare erfaringer!

• #40   11. mar 2013 Træner i DCH Haderslev. Har kun godt at sige om stedet.
    Har tidligere trænet i DCH Rødding/Jels.

Har langt overvejende kun oplevet positive ting ved at træne i DCH.

• #41   11. mar 2013 Bodil, hvilket hold træner du på?

• #42   11. mar 2013 Nogen der træner i skjern og kan fortælle noget?

Kommentér på:
DCH :)

Annonce