{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
940 visninger | Oprettet:

Test af en kombineret støvsuger/moppe maskine---- {{forumTopicSubject}}

Jeg har lovet at skrive hvad jeg synes om min Tineco Floor One S3 (kombineret trådløs støvsuger og moppe i et). Det lyder jo smart. smiley

Men:

Man skal fylde vand på og tømme beholderen ret tit. Den holder vil 10 minutter på en opfyldning. Den bruger meget lidt vand på selve rengøringen.

Hvad skal man bruge wifi til?
Man får en sms om at nu har man gjort rent (det havde jeg muligvis glemt), åbner man appen, får man besked på, at man er dygtig fordi man har gjort rent (mange tak tror jeg).

Det er muligt den selv renser hovedet på maskinen, men rullen skal bagefter tages ud, for ellers kan den ikke tørre (kommer til at stinke). Desuden skal man lige gøre alt andet end rullen rent selv, for resten bliver utroligt hurtigt beskidt (den gør jo vildt godt rent, det skal igen påpeges).

Man bruger sindssygt meget vand, for den skal virkeligt skilles ad og vaskes og renses indvendigt og beholderne skal renses løbende.

Den må ikke stå selv ved brug, for så løber der en smule beskidt vand ud. Du må heller ikke bare løfte den på plads, for så drypper man beskidt vand på sit rene gulv. Så man må køre den hen på plads.

Sådan samlet set:

Den er megapæn, og den er vildt sjov at gøre rent med!

Desuden er den med Hepa filter, og gulvet bliver virkeligt gjort rent. Ideen med rent nyt vand konstant det virker bare. Specielt fordi den også kan tåle 60 grader varmt vand og rengøringsmiddel.

Er man allergiker med flise/træ-gulve er den perfekt vil jeg mene. Jeg tror man får det absolut reneste gulv af sådan en maskine.

Det er dog noget bras at holde den rent, og man bruger ekstremt meget vand til at vaske og skylle de forskellige dele (den er absolut ikke miljøvenlig som de ellers sælger den på).

Til gengæld har jeg ikke oplevet at hår sætter sig fast på rullen. Hverken køterens eller min bedre halvdels lange hår. Det er ret cool.

Men gud hvor skal den virkeligt vedligeholdes meget. Du gør rent i 10 minutter, og bruger så cirka lige så meget tid på at gøre maskinen ren

Konklusion: Køb en spand og en moppe på tilbud til 100 kroner, og brug de 2900 kroner tilbage på noget andet.

PS: Jeg har købt den Amazon. Nej, jeg ejer ikke Amazon eller Tineco. Jeg har ingen økonomisk interesse i denne anmeldelse, jeg gør det fordi jeg elsker den type maskiner

PPS: Er det kun mig, der bliver træt af at pudse vinduer på gammeldags vis? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Test af en kombineret støvsuger/moppe maskine----
  • #1   28. nov 2020 Pps jeg har hyret en anden til det smiley jeg har sådan en maskine men den er fuldstændig elendig - den er dog mange år gammel så måske er teknologien blevet bedre.

    Tak for en spændende anmeldelse


  • #2   28. nov 2020 Jeg må vise min mand denne anmeldelse. Hvis ikke de havde pillet den af Amazon før Black Friday, havde han ganske sikkert bestilt én smiley

  • #3   28. nov 2020 Jamen, altså kvalitetsmæssig er den også lækker og displayet er også nice. smiley

    Prisen er trods alt også overkommelig.

    Men man skal virkeligt være glad for sådanne maskiner for at bruge den.

    Altså jeg har som sådan ikke fortrudt jeg købte den, for jeg hygger mig med den. Men anbefale den vil jeg ikke. Dertil er den for bøvlet i praksis.

    Medmindre man er allergiker så tror jeg det er gaven fra himlen. For vandet binder det helt fine støv, og HEPA filteret tager den lille smule som undslipper vandet.

    Når man tømmer skidt-vandbeholderen, så får man heller ikke støv i hovedet da vandet binder. Så jeg forstår ikke at de vælger hundeejerne som target, allergiker vejen er meget bedre synes jeg.


  • #5   28. nov 2020 Den ser fin ud! Damp er bare kedeligt at arbejde med synes jeg. smiley

    Dog har jeg så heller ikke købet en så stor model som din. Den ser dyr ud! smiley


  • #7   28. nov 2020 #3 Da det er MIG, der støvsuger og vasker gulve her i huset, så er det fløjtende ligegyldigt hvor sjov manden synes sådan en maskine er smiley
    Mine diskusser (hedder det mon dét i flertal smiley ) er ikke begejstret for gulvvask, så vi har noget tid også kigget på forskellige robotter.


  • #8   28. nov 2020 @Rikke,
    Gulvvask er ultimativt det eneste der er mere kedeligt end at støvsuge!

    Derfor er robotter gaven til os mennesker! Jeg kan kun anbefale S5 Max kombineret støvsuger og moppe maskine der virker. Det spiller altså bare.

    Hos os er det dog også nemt, da det er mig der står for alt rengøringen. Jeg lover det har jeg aldrig gidet før. Men efter jeg begyndte at købe maskiner, er det blevet en hobby.

    Det eneste rum jeg ikke rører er køkkenet. Min bedre halvdel er kok, og der står krydderier overalt (lidt over drevet men alligevel), og gud nåde og trøste hvis jeg for rodet rundt i det. smiley


  • #9   28. nov 2020 Vi kigger netop også på S5 Max og S6 maxv. De er bare dyrere lige nu end for et par måneder siden, så vi må holde øje.

Kommentér på:
Test af en kombineret støvsuger/moppe maskine----

Annonce