{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.986 visninger | Oprettet:

Hævet øje (mennesker)..? {{forumTopicSubject}}

Jeg vågnede op med et temmelig hævet øjenlåg for ca. 30 min side.. Jeg har siden siddet med is på øjet, men uden nogen virkning..
Er der nogle der har et godt råd til hvad man kan gøre ved sådan noget?

Det er temmelig generende, da det er hævet helt ned til øjenkrogen..

Håber der er nogle der kan hjælpe, så jeg ikke skal rende rundt med et lazy eye resten af dagen.. hehe..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hævet øje (mennesker)..?
  • #1   4. aug 2007 kan det ikke være øjenbetændelse du har fået, ellers kan det være at du har fået noget i øjet evt støv/sand

• #2   4. aug 2007 Det kan være et myggestik men det kan altså også være øjenbetændelse - og det smitter helt vildt.

- gør det ondt eller klør det?

• #3   4. aug 2007 Jamen, det er bare virkelig generende i øjenkrogen..
    Men hvis det var et myggestik, havde det så ikke kløet eller lign?
    Har prøvet før, hvor jeg fik en slags allergisk reaktion på den ufjernede make-up.. Ved ikke om det evt. er det igen..
    Men jeg skulle egentlig nå en masse, men det er da ufedt at rende rundt blandt folk med et hævet øjenlåg.. heh..

• #4   4. aug 2007 Det gør ikke ondt og det klør ikke.. Det føles bare mærkeligt følelsesløst.. Det er lidt ubehageligt når jeg f.eks. kører et stk. toiletpapir forsigtigt hen over.. Har aldrig haft øjenbetændelse før.. Hvad gør man ved sådan noget?

• #5   4. aug 2007 Det lyder altså som øjenbetændelse og som sagt det smitter helt vildt - så rør det ikke med fingrene - og derefter rør det andet øje ......

Du kan vaske det forsigtigt med Camille the - men du skal forbi lægen en tur, det kræver nemlig en pencilin kur.

Har lige været det igennem med min niece (da hun var på ferie) øjet skal dryppes 6 gange dagligt... (eller det skulle hendes)

• #6   4. aug 2007 ved egentlig ikke om det kan kaldes pencilin, når det dryppes i øjet - men du forstår nok hvad jeg mener.. smiley

• #7   4. aug 2007 prøv med issterninger fra fryseren i en pose og en evt viskestykke rundt om istrerningerne, det skulle dulme, men du skal nok sidde i lang tid, eller iskold vand fra hanen med en vaskeklad eller viskestykke, men prøv at ring til apoteket når de åbner måske har de en hurtigere løsning til dig. øjenbetændelse er noget guligt klistret stads som kommer fra ølenkrogene Held og lykke med dit øje ...

• #8   4. aug 2007 Øv.. Hvorfor skulle det også lige komme nu.. Kan det smitte fra menneske til dyr?
    Men hvis det er øjenbetændelse, plejer der så ikke også at være sådan noget snask i øjet?
    Typisk at det lige skulle komme lørdag hvor lægen har lukket.. *dobbelt suk*

• #9   4. aug 2007 Team frosty: Sidder allerede med isterninger med et viskestykke rundt omkring.. Har siddet med det i snart 45 min og synes ikke det hjælper.. :-s Vil da prøve at ringe til apoteket.. Tak for rådet..

• #10   4. aug 2007 Ikke nødvendigvis gult snask - beklager...!
    Tag forbi apoteket - de kan hjælpe - og hvis du skal behandles på recept kan de kontakte vagtlægen dernede fra...

• #11   4. aug 2007 de=du

• #12   4. aug 2007 Okay.. jeg vil prøve..

Nu er det faktisk begyndt at gøre lidt ondt.. Det er sådan lidt ømt og det er som om det "banker" en smule der hvor det er hævet..

• #13   4. aug 2007 Hvis jeg nu skal dyppe øjet med noget kamille the, skal vandet så først koges og derefter køle lidt af igen?

Og synes I evt. at jeg bør ringe til lægevagten inden jeg tager på apoteket?

• #14   4. aug 2007 Vandet skal koge først... Min svoger vågnede også sådan op en morgen, han kørte på skadestuen eller lægevagten.. For det var også en lørdag.. Han havde åbenbart fået noget i øjet om natten uden at opdage det..

• #15   4. aug 2007 Synes måske du skal prøve at ringe til lægevagten...

• #16   4. aug 2007 Henrik og Rikke: Ok.. Og hvad gjorde lægevagten så ved det?

• #17   4. aug 2007 Først bedøvede de ham i øjet, og fjernede så det der var kommet i. Og så fik han en forbindeing på bagefter...

• #18   4. aug 2007 Nichole: Det var godt noklang tid.. :-s

• #19   4. aug 2007 Prøv evt. at læs mere her om de forskellige typer af øjenbetændels osv her

http://www.netdoktor.dk/sygdomme/fakta/oejenbetaendelse.htm

Jeg ønsker dig go' bedring
    Ninna Oline.

• #20   4. aug 2007 Dina : din stakkel....*SS*
    kan det ik være et bygkorn ? tror du ska smutte til doktor på mandag... det noget møg at få op til en weekend ... rigtig go bedring...

• Lena H
    Lena H Tilmeldt:
    jan 2007

Følger: 41 Følgere: 40 Svar: 270
    #21   4. aug 2007 Har også prøvet at vågne op med et hævet og irriteret øje. Det var en stoppet tårekanal... det forsvinder af sig selv...
    Det lyder også til at kunne være et bygkorn...
    I begge af disse tilfælde føles øjet meget tørt.

• #22   4. aug 2007 Camilla: Jeg får sommetider hævede øjne hvis jeg har været enormt træt og ikke har fået søvn i evigheder eller evt. har haft grædt.. Og der har det hjulpet med is på øjet.. Det har taget det meste..

Henrik og Rikke: Hmm.. Men burde det så ikke at være meget hævet? SÅ hævet er mit nu heller ikke.. Det er rødt og er faldet lidt ned, så man ikke kan se mit øjenlåg ordentligt (men dte kan man heller ikke så meget i forvejen).. Det der er det værste er at det også er hævet ved øjenkrogen, som er lidt generende..
    Men det kan da godt være at man burde ringe til lægevagten og høre hvad han/hun tror det kan være..
    Har bare næsten ikke tid til at skulle ind og have det undersøgt osv i dag.. :-s

• #23   4. aug 2007 Bygkorn? Hvad er det? Synes nu ikke at mit øje er tørt.. Da jeg havde is på løb det hele tiden i vand.. Men nu, efter at have fjernet isen da den var smeltet, er det sådan meget normalt igen - altså, ikke for vådt og ikke for tørt...

• #24   4. aug 2007 Ninna Oline: Umiddelbart vil jeg tro at det er en ikke smitsom øjenbetændelse forårsaget af kosmetik.. Det har jeg som sagt haft før, så mon ikke det er det..?
    Du skal forresten have tusinde tak for linket.. Det er super godt.. Vil lige læse det færdigt.. *s*

• #25   4. aug 2007 Camilla: Okay.. hehe.. Når det gælder øjet synes jeg ofte det har virket fint.. Men andre hævelser, såsom myggestik forstuvninger osv synes jeg heller ikke dte hjælper.. Jeg har også haft en lille forstuvning i anklerne mange gange.. + i fingeren.. Men jeg har også meget løse led.. Nogle skal jo være uheldige.. hehe..

• #26   4. aug 2007 Vågnede selv med myggestik natten mellem torsdag og fredag. Jeg reagerer i forvejen meget stærkt på myggestik (det hæver altid ret meget), og jeg kunne næsten ikke se ud af øjet så jeg ringede til lægen. Jeg skulle tage en antihistamin pille (fås i håndkøb på apoteket), og lade være med at røre øjet overhovedet (heller ikke putte is eller andet på!) for at undgå at irritere øjet så der kommer betændelse i, så det skal du altså holde øje med. Det kan vare 4-5 dage før det forsvinder! Man ligner jo een der har fået tæsk så det er ikke sjovt, men heldigvis er det jo solbrillevejr for tiden *S*.

• #27   4. aug 2007 Camilla: Det er det helt bestemt også herfra.. *G* Jeg plejer nu ikke at være så klodset, men de sidste måneder har jeg været ekstrem klodset.. Vælter hele tiden ting herhjemme, sparker til alt muligt, knalder hovedet ind i ting, osv osv.. Min kæreste griner hele tiden af mig fordi jeg er så klodset og ved sgu ikke hvorfor jeg lige pludselig er blevet sådan.. hehe..

Lise A: Hmm.. Hvordan føltes dit øje da det var? Synes nu faktisk mit øje er blevet lidt bedre nu efter isen..
    Men hvad hjalp den pille på? Er det hævelse generelt, eller er det decideret mod myggestik? Må vidst en tur på apoteket.. Tror nu ikke jeg gider at ringe til lægevagten, når det er blevet lidt bedre nu..

• #28   4. aug 2007 Ja der er jo mange gode råd.. Ring til lægevagten og hør hvad de siger, eller kør ind på apoteket og spørg...

• #29   4. aug 2007 AHA.. Jeg har lige pillet et øjenvippehår ud af øjet, som jeg slet ikke har kunnet mærke.. Tror I det kan have været det??

• #30   4. aug 2007 Camilla: Nåååå ja.. Det var da en god ide.. Sådan kan man da få munden lukket på dem.. hæhæ..

• #31   4. aug 2007 Mit er et myggestik i øjet uden tvivl, fordi jeg vågnede kl. 1.00 om natten ved at det kløede helt vildt på min arm (hvor der var et stort myggestik) + i inderkrogen inderst i det øverste øjenlåg, der så det bare ikke så slemt ud endnu. Om morgenen fredag kunne jeg så næsten ikke se ud. Mit føles spændt og irriteret, tror antihistaminen tager noget af kløen. Men hævelsen er der stadig - dog en anelse mindre end i går, tror ikke den forsvinder helt før myggestikket forsvinder af sig selv dvs. om tidligst en 3-4 dage - øv. Hvis du ikke har betændelse kan vagtlægen ikke gøre så meget. Min læge sagde han ikke kunne gøre noget for mig end de råd jeg fik, men du skal passe meget på at der ikke går betændelse i.

• #32   4. aug 2007 Camilla: Ja, det er jo lige det.. Når man nu er klodset kan man jo lige så godt udnytte det.. Især hvis kæresten har noget i hjemmet, som man bare synes er gyseligt.. Det skal jeg huske.. smiley

Ja, tror også det muligvis kan have været det hår.. Enten det eller en allergisk reaktion på kosmetik.. Og måske et myggestik, men så tror jeg bare at det ville klø og være mere generende end det er.. Lige nu er det faktisk ikke så generende mere..

• #33   4. aug 2007 Lise A: Okay.. Så dvs. at jeg skal undgå at røre det osv.. Men mit har jo slet ikke været irritabelt på samme måde.. Og det klør absolut ikke.. Så tror nu ikke engang de piller vil hjælpe.. Jeg må bare rende rundt med et lettere hævet øje til det selv falder ned.. Hvis det har været et hår der har generet ved jeg ikke om der er så meget medicin der kan hjælpe..

• #34   4. aug 2007 Bortset fra det. Det må da være ret snart du får din hvalp ikke?? *S*

• #35   4. aug 2007 Lise: I morgen.. smiley
    Derfor jeg ikke har tid til lægevagten osv.. Skal gøre det sidste klar til at den kommer hjem i dag..
    Nøj, hvor jeg dod glæder mig.. Får ikke sovet meget i nat.. *S*

• #36   4. aug 2007 Vi håber på at det bare var håret i øjet *S*.

Gud hvor spændende!!! Så kan se godt se der ikke er tid til så meget andet! Glæder mig til at se billeder herinde! *SS*

• #37   4. aug 2007 Lise: Jeg gætter på at det bare er håret eller allergisk reaktion på kosmetik.. Så falder hævelsen nok i løbet af i dag.. Hvis det ikke er faldet på mandag tager jeg så muligvis en tur til lægen..

Ja, det er rigtig spændende.. Skal nok sætte en masse gode billeder ind.. smiley Kan næsten ikke vente til i morgen.. hehe..

• #38   4. aug 2007 Man skal altså ikke tage is/isterninger på nogen ting på kroppen længere en ca. 20 min ad gangen. Det kan huden ikke tåle. Selvfølgelig med et viskestykke eller lignende mellem hud og is.
    En hår i øjet, især hvis det ha ligget i øjet hele natten, kan godt give en sådan reaktion som du beskriver. Det er jo en konstant irritation.
    Spørg hos vagtlægen og evt. lad ham/hende se på det.

• #39   4. aug 2007 Tror os det er et myggestik. Tåbeligt at ulejlige vagt læge med det. Du må bare gå og se kikset ud til det er væk.. Good luck.

Kommentér på:
Hævet øje (mennesker)..?

Annonce