{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.724 visninger | Oprettet:

når en muslim mister {{forumTopicSubject}}

det er måske et mega dumt spørgsmål, men hvis en muslim mister et familiemedlem og man gerne vil vise sin "kondolence" hvad gør man så .
.. Blandt etniske danskere viser vi jo omtanke med blomster både ved
glædelige og sørgelige begivenheder, men jeg vil nødig træde forkert... det er heller ikke nogen vi er andet end på nik og smil, og en kort kommentar med, de bor i nærheden, men de har mistet et yngre familiemedlem, hvad kan man tillade sig ...

vil sige at det pt "vælter" ind med folk der, så vil så heller ikke lige nu opsøge dem .. men kan man evt ligge en blomst en af de kommende dage


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  når en muslim mister
  • #2   31. dec 2020 jeg tror ikke på at nogle blomster ville blive opfattet som andet end den tanke de er sendt med.
    det kan godt ske at det er det man normalt gør i muslimske kredse, men jeg tænker ikke at de vil forvente at du kender de normale skikke.


  • #3   31. dec 2020 Min mand er muslim, og han siger at man ringer på og så siger jeg/vi kondolere og så går med det samme man har kondoleret.
    Man gir ikke blomster.


  • #4   31. dec 2020 Tak ... det var også det jeg har tænkt jeg ville gøre en af de nærmeste dage, kan læse der er 3 dages sorg efter begravelse, og den tænker vi må være i morgen hvis de kan indenfor de 48 timer ..
    Det er den unge socialpædagog der blev stukket ihjel på et bosted, så tragisk...


  • #6   31. dec 2020 ja det er det ... jeg kendte ham lidt da han i forbindelse med sin uddannelse havde en praktik i en af de institutioner jeg laver administration for ... men de senere år har han boet på Sjælland ..

  • #7   31. dec 2020 Åh, Hanne, hvor er det tragisk, både for den unge mand og hans familie smiley

    Jeg er sikker på at de, som alle andre, vil glædes over de tanker, der ligger bag jeres kondolence.


  • #8   1. jan 2021 ja, vi talte med en af de unge der var der i aftes, der er biler her hele tiden, så de får virkelig opbakning ... hun fortalte at forældrene jo helt forståeligt er helt i chok ...
    jeg bad hende sige vi tænkte på dem, og følte med dem, og at vi ikke kunne forestille os noget værre end at miste et barn ..

    kan så af artikler regne ud at han ikke bliver begravet indenfor de 48 timer, læste et sted han skulle obduceres og det først kunne blive mandag ..


Kommentér på:
når en muslim mister

Annonce