1.150 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 32 Svar

Handel med private Handel med private

Hvis jeg skal købe noget af nogen, som skal sendes. Hvordan kan jeg så handle mest sikkert?
Er lidt usikker når jeg skal sende penge, uden at vide om de så sender varen smiley
Ved godt det er risikoen ved privat handel, men det kunne være der var en måde at sikre sig på smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• TV mounting / hanging 600 kr.
  • Nedtagning af loftslampe som er ved at falde ned og pt hænger i én skrue 400 kr.
  • Loftspots slukker ikke 600 kr.
  • Lavt tryk på varmt vand bruser 1.000 kr.
  • Gravearbejde med minigraver, 12kvm 1.600 kr.
  • Rensning af tilstoppet afløb 950 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Handel med private
  • #1   21. jan 2021 Det er jo den risiko der er...
    Jeg er aldrig blevet snydt og har da købt af private en del gange.
    Jeg etaler via MobilePay - ikke at det giver ekstra sikkerhed.

• #2   21. jan 2021 Du kan ikke sikre dig.
    Det bedste er, hvis du har familie eller bekendte i nærheden som kan hente det til dig. Så kan de sende det videre til dig.
    Hvis det er noget her i Kolding kan jeg hente det til dig - hvis du stoler så meget på mig. smiley

Du kunne evt også lave en aftale med sælger at du først betaler når vedkommende har sendt varen og har sendt et tracking nummer til dig, men den er hellere ikke helt sikker, da der også kan svindles på den måde.

• #3   21. jan 2021 Tænkte bare om der var en eller anden forsendelse der gjorde, at det var lidt mere sikkert smiley

• #4   21. jan 2021 Åh det viste jeg slet ikke Anni, at man også kunne svindle på den måde.
    Det er desværre i Odense. Der står Odense S og der kender jeg ikke nogen smiley

• #5   21. jan 2021 Jeg beder altid om at få sendt med DAO
    Så får jeg besked når det er afsendt, så kan der ikke lyves om at de har sendt det, og det bare er blevet væk i posten

• #6   21. jan 2021 Nej det er der ikke.
    For mange år siden kunne man sende på efterkrav, det ville sige, at man betalte for varen og porto til posten når pakken kom.
    Posten overførte så pengene til sælgeren.
    Men det blev desværre afskaffet for mange år siden.

Det burde indføres igen. Med al den handel der er imellem private i dag er jeg sikker på, at pakkeposten ville tjene godt på det.

• #7   21. jan 2021 Jeg har før solgt til folk som gerne ville have jeg sendte med DAO og sendte dem en kopi eller screenshot at at jeg havde købt portoen før de overførte penge smiley

• #8   21. jan 2021 Anni jeg har tidligere købt noget tøj feks over trendsales. Der er sikker handel. Det synes jeg er dejligt. Flere af dem smiley

Ditte, betaler du så først når du modtager oplysninger om forsendelse?
    Synes faktisk godt jeg kan huske noget om Dao

• Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 16 Svar: 2.054
    #9   21. jan 2021 Prøv lige at se situationen fra en privat sælgers synsvinkel: ville I bryde jer om at sende varen, før I er sikre på at få pengene?

Jeg har ligesom Lise købt af private en del gange, og jeg er endnu ikke blevet snydt, men selvfølgelig er der en risiko. Jeg foretrækker generelt at handle med folk, som jeg har én eller anden relation til - det kan for eksempel være gennem foreninger eller venners venner.

• #10   21. jan 2021 Eva, Jeg kan sagtens se det fra begge sider smiley
    Jeg har skrevet til personen, at jeg gerne vil have den gennem Dao, og så skal jeg nok overføre pengene smiley

• #11   21. jan 2021 Jeg sælger som regel ikke - men jeg køber en del brugt.
    Her har min løsning gerne været halvdelen af pengene når varen er sendt - og den resterende halvdel når varen dukker op - hvis den vel og mærke er i den stand den er beskrevet som. Og så selvfølgelig et billede af pakkelabel der er på eller sms fra dao.

Jeg er aldrig blevet snydt - og jeg har både handlet bøger, hesteudstyr og hundeudstyr.

• #13   21. jan 2021 Jeg plejer at sige at jeg køber aldrig noget over nettet (som skal sendes) med mindre jeg har råd til at miste de penge.

Mit råd ville også have været at finde nogen, som bor i nærheden af sælger og få dem til at hente, men det kan jeg se at det nytter jo intet i denne "sag". Jeg ville ellers også tilbyde min hjælp hvis det var her i nærheden.

• #14   21. jan 2021 Der findes ikke en sikker måde at handle på, når noget skal sendes. Der er masser af historier om sælgere, som sender en pose sammenkrøllet køkkenrulle eller andet ligegyldigt.

Man kan sikre sig bedst muligt, ved at sørge for at tjekke sælger - stemmer navnet med navnet på mobilepay? Kan man søge vedkommende frem på google? Har vedkommende profiler på sociale medier, og viser de et rigtigt menneske?

Men som Anni skriver, er den eneste sikre måde, at nogen man kender afhenter det og efterfølgende sender det.

Jeg er (7-9-13) aldrig blevet snydt smiley

• #15   21. jan 2021 John har helt ret - DAO er ingen sikkerhed, for det er så utroligt nemt at fake, eller som A skriver bare sende et stykke køkkenrulle.

Den eneste sikkerhed er at i fjerner de fleste nybegyndere af svindlere.

Jeg er fx en af de typer, der har betalt en licens for at kunne sende fra PC.

Der findes ingen god sikkerhed, men:
    Er sælger CPR valideret?
    Vil sælger accepterer elektronisk sporbar betaling som fx MobilePay
    Er sælger søgbar på Google og Facebook

• #19   21. jan 2021 Det er et dækken til Albert som en sælger via Facebook smiley
    Tror lige jeg tjekker op med navn på krak og ser om det passer med Odense

• #20   21. jan 2021 Du kan få mere sikkerhed ved at anvende nogle af de websites som er etablerede.

Fx Trendsales, men også dba hvor folk kan valideres og man har DBA's administration at henvende sig til.
    Hvis man køber på Amazon giver Amazon pengene tilbage og tager konflikten med sælger. Det har jeg selv prøvet engang.
    Man kan også betale via PayPal, der er der også mulighed for hjælp, hvis man ikke får sin vare.

• #21   21. jan 2021 Jeg er naiv og stoler på folk. Er til dato aldrig blevet snydt når jeg handler (sælger ikke) og ej heller med fragtfirmaerne.
    Måske de ting jeg køber, ikke lige er noget man oftest snyder med.

• #22   21. jan 2021 Der sker desværre en del snyd. Min kæreste har købt og solgt en del, han bruger altid mobilepay til betaling, og forlanger altid at få billede af kvittering med pakkenummer, ligesom han altid sender det til folk, der køber af ham.
    man er ikke sikker nogen steder. Jeg arbejder for transport firma, og vi er mega søde til at tjekke et pakkenummer og se om pakken faktisk er sendt smiley

• #24   21. jan 2021 Det er en tillidssag.

Jeg har både købt og solgt, dog mest det sidste.

Uanset om det her været handel den ene eller anden vej, så er pengene blevet overført med Mobilepay og varerne er blevet sendt med track and trace.

Jeg ville aldrig som sælger sende noget til en, som kun ville overføre halvdelen af pengene i første omgang.

• #25   21. jan 2021 Hmm han spørger om det skal være mobilepay eller bankoverførsel. Kan ikke huske hvornår jeg sidst har brugt bank til det

• #26   21. jan 2021 Nej, det kan man ikke endnu, da ingen rigtigt har gidet udvikle softwaren til officiel kommerciel brug endnu.

Lidt sjovt, for jeg tror faktisk der er rigtigt mange penge i det.

For lavet det er softwaren.

På Dark Web der kan jeg købe diverse stoffer (hash, heroin, skunk "you name it"), og få det leveret uden at afsender kender min adresse og uden at jeg kender sælgers navn eller adresse.

Hov, før nogen anmelder mig til politiet, så er det mit job at vide om den slags. smiley

Man kan være evigt forvisset om, at ingen disse to parter er interesseret i at kende hinandens identitet.

Når man kan der, så burde det dæleme også være muligt lovligt.

Så det er lidt tosset at ingen har grebet den mulighed endnu!

• #27   21. jan 2021 Er træt af at jeg bliver så panikken smiley
    Tænker mig lige om til engang i morgen

• #28   21. jan 2021 Jeg plejer at sige: At er man i tvivl, så er man ikke i tvivl. smiley

• #30   21. jan 2021 Jeg er heller aldrig blevet snydt og har købt en del smiley

Jeg har selv lige solgt og måtte bruge post nord som forsendelse, da jeg ikke har adgang til en printer. Pakken er dog sendt forsikret med track and trace. Ved faktisk ikke, om der sendes besked til modtager den vej med track and trace nummeret smiley

Overfører altid vis Mobile Pay...det er simpelthen det nemmeste smiley

• #31   21. jan 2021 Jeg venter lige til i morgen med at tage stilling smiley
    Alberts fødselsdagsgave må godt blive lidt forsinket smiley

• #32   21. jan 2021 Jeg har handlet en del på Facebook de sidste par måneder, og endnu ikke oplevet noget snyd. smiley

• Kim J
    Kim J Tilmeldt:
    jul 2018

Følger: 1 Emner: 16 Svar: 678
    #33   22. jan 2021 Hvis sælger har en PayPal konto, er det en god måde at betale. Der har man en rigtig god chance for at få sine penge igen, hvis man ikke får sin vare.

Desværre er det ikke så ofte man finder private der sælger på den måde.

• #34   22. jan 2021 He he.....

Jeg blev lige lidt fristed ved tanken om, at ingen rigtigt sidder på det marked.

MEn så jeg at en linkedin profil var kommet i en ny bestyrelse.

Værsgod, det kan kun være et spørgsmål om tid, før man kan handle sikkert privat:

www.symblepay.dk

Jeg er ikke i tvivl om, at de har ramt noget smart, ellers havde personen ikke sat sig i bestyrelsen- smiley

• #35   22. jan 2021 Det lyder rigtig godt Martin, og jeg er sikker på, at det er noget der vil blive populært.
    Posten burde aldrig have afskaffet at man kunne sende per efterkrav. Det kunne de have tjent mange penge på.

Dengang jeg købte kat i USA lavede vi det sådan, at jeg satte pengene ind på den amerikanske katteklubs konto, og så overførte de pengene til sælger når jeg havde modtaget katten.

• #36   22. jan 2021 Jeg køber ikke det dækken. Jeg kørte ind til en butik og fik det prøvet på ham og jeg er i tvivl med størrelsen. Så kigger efter et andet og køber fra et kendt sted smiley

• #37   22. jan 2021 Af private køber jeg aldrig noget der er dyre end at, bliver jeg snydt så er det øv men også bare træls og ikke en masse penge der er røgen.
    Jeg foretrækker at kunne hente og se varen. Men har tit betalt på forhånd for at vise jeg vil købet. Det samme ved handler den anden vej.

• #38   22. jan 2021 Jeg vil helst også helst se det og plejer aldrig at søge på noget som ikke er tæt på. Der var bare ikke nogen der ville sælge det jeg skulle bruge, tæt på smiley

Kommentér på:
Handel med private

Annonce