{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  corona 19 aka covid 19
  • #1   24. feb 2021 Haha, så fik du endelig lov at lave en covid-19 tråd smiley

  • #2   24. feb 2021 A, jeg vil ikke forstyrres. Lige nu er jeg i gang med en perleplade, som min mor skal have i fødselsdagsgave. Den bliver så fin.

  • #3   24. feb 2021 Jeg skal nok lade dig være. Jeg har logget ind på vacciner.dk fra alle de browsere jeg har på pc'en, og på begge telefoner og iPad, men der er simpelthen så mange i kø. Det er sikkert alle de indvandrere....! smiley

  • #4   24. feb 2021 Ja, og alle deres fætre.
    Hvem skal så lave mig en durum? Jeg spørger bare smiley


  • #5   24. feb 2021 Måske skulle du prøve noget asiatisk i stedet?

  • #7   24. feb 2021 Bodil, man skal måske overveje, om der kunne være noget sarkastisk i det indlæg smiley Jeg kan godt se, at det ellers var meget diskret smiley

  • #9   24. feb 2021 "Måske skulle du prøve noget asiatisk i stedet?"
    En dansker er ok for mig smiley Jeg er heller ikke tilhænger af de gamle kønsrollemønstre.


  • #11   24. feb 2021 Gud, hvor er du racistisk, Søren smiley smiley

  • #12   24. feb 2021 Racist - nej
    Xenofob - måske lidt smiley


  • #13   24. feb 2021 Xenofob, er det en slags flexjob?

  • #14   24. feb 2021 Nix
    Det er erotisk/neurotisk slagtøjsinstrument - formentlig stammende fra indo-vendsyssel eller lidt uden for.


  • #16   24. feb 2021 Hmmm ... så lige i TV2 News .... at Jakob "Sprællemann " står og siger at man SAGTENS kunne åbne meget mere op ... ( mens han lige hoster i hånden ) ... smiley ... fordi Danskerne er rigtig gode til at passe på hinanden . smiley .... Klovn !!!
    I Guder . hvor er jeg glad for han ikke er Statsminister ... eller bor i nærheden af mig .


  • #18   24. feb 2021 Sprællemann smiley smiley smiley smiley smiley

  • #19   24. feb 2021 jo jo ... jeg har ellers tænkt godt om ham ... men logikken i at folk med andre sygdomme bliver mere syge så længe vi har restriktioner fordi de fx ikke går til læge, eller hospitalerne må udskyde behandlinger/undersøgelser skal være argument for yderligere genåbning og så at en yderligere åbning uvægerligt vil føre til flere indlæggelser med corona sygdom, og dermed mindre kapacitet i andre dele af sundhedsvæsenet, den kan han ikke få øje på ... smiley

  • #21   24. feb 2021 Hold nu op ... alle er bekymrede på alles vegne, om så det gælder sundhed, eller økonomi og beskæftigelse ... men hvis nogen tror udgifterne på sigt bliver mindre af der skal lukkes ned endnu en gang, eller at sygehusene igen når indlæggelses niveau som efter jul, og nu hvor de lige siger at risikoen for indlæggelse med den britiske variant er 60% større, så tror de godt nok fejl .. jo længere vi når med vacciner inden for stor genåbning jo større er muligheden for at en sådan åbning bliver permanent, og måske kun med regionale nedlukninger hvis der kommer lokale udbrud..

    hvis nogen tror andre sygdomme kommer hurtigere i udredning og behandling hvis corona indlæggelserne stiger, så fatter jeg ikke den logik ...



  • #23   24. feb 2021 jeg tænkte også vores bedste bud må være at lytte til det sundhedsmyndighederne kommer med ..
    Vi plejer nok at være enig om at vores videns- og uddannelses niveau er ret højt i DK, så mon ikke de ud fra de givne kriterier de nu engang har at arbejde med, og de variationer i virus de kender, og endnu mere endnu ikke kender, gør det allerbedste de kan ...


  • #25   24. feb 2021 Jep

    profilbillede
  • #26   24. feb 2021 synes ellers man hørte at den der B117 godt nok var mere smitsom, men til gengæld at man ikke blev så syg, nu viser de nyere erfaringer så at den giver værre sygdomsforløb og dermed flere indlæggelser smiley

    synes sgu det er TRÆLS


  • #29   24. feb 2021 #25 ... Bodil D ...... Hvor mange af os der sidder her på HG ... bor mon der hvor dit billede er fra ???? -------> med alle de Corona eksperter ...
    Godt jeg bor i Danmark så .... smiley smiley smiley smiley .... Selvom der også her er MANGE eksperter her . smiley


  • #31   24. feb 2021 Stand up komiker Jakob Svendsens fortolkning af dagens pressemøde - kan også ses uden man har en facebookprofil:

    https://fb.watch/3Slx52zyNI/


  • #33   25. feb 2021 #32 ... John .... feks. Dig og Mig ..... for jeg tror ikke rigtigt på , du kun er 13 År ... ( medmindre du har fødselsdag D. 29 Februar ) .... smiley

  • #35   25. feb 2021 #34 ... John ... Fordi den aldersgruppe har været fornuftige ... passet på og rettet sig efter restriktionerne ....... ( og vi bliver nok nødt til at passe på os selv resten af vores liv , da der sikkert ikke er andre der gør det .) smiley

  • #36   25. feb 2021 john der er da så sandelig nok en del i den almindelige aldersgruppe lad os sige 25-60 der bliver syge og indlagte, de dør måske ikke så i mængder ihvertfald, men syge tror jeg bestemt de bliver... det er dem de er indlagte men som igen kommer ud i statistikken for udskrevne vel ...

    der er jo så altså også en del udsatte i den aldersgruppe, også mage arbejdsaktive, og der er vaccinen ikke nået til endnu, ikke mange af dem ...

    og nej jeg har ikke forstået det sådan at hvis vi åbner for meget så vil ca 900 +/- blive indlagt, det er med den nuværende åbning de estimerer det antal ca midt i April, men en dobbelt så stor åbning ville det tal være ca 3 x højere ... det er sådan jeg forstod det i går ... så holder deres estimat så er det endnu engang de ansatte i sundhedsvæsenet der kommer til at holde for, samt udsættelse af diverse behandlinger/udredninger af andre lidelser ..

    Dette fordi man ikke kan, åbenbart, vente på hvor fornuftslinien krydser antallet af vaccinerede, og fordi den variant er mere smitsom ..


  • #38   25. feb 2021 Lige for tiden giver jeg gerne " mit vaccine-stik " til en anden , der vil have det .

    Jeg er bestemt ikke een af dem , der får det hele til at bryde sammen , fordi jeg ligger og skriver og ringer til gud og hver mand for at få min vaccination rykket frem.

    Og hvis der så til sidst ikke er nogen vaccine tilbage til mig ... så lever jeg lykkeligt med det .... smiley smiley smiley ......... Jeg skal alligevel ikke til Disco-dans ... på værtshus eller til springgymnastik og fodboldkampe .


  • #39   25. feb 2021 men John det er jo netop det ... kunne vi skyde genåbning til medio april, så ville muligheden for at fornuftslinie og vaccinationer krydser hinanden, så folk i særlig risiko ikke skal sidde og bekymre sig om de beordres tilbage på arbejde inden de som minimum har fået første stik ...

    Nittib ... jeg venter også pænt på min indkaldelse, men det kan være ordren fysisk tilbage på job kommen inden tilbuddet om vaccine, og så har jeg et dilemma ... for så tæt på at få den grad af sikkerhed en vaccine giver, så jeg sådan set ikke lyst til at bevæge mig ind på en skole med flere hundrede elever, og det vil være det der kan ske for mig hvis der åbnes endnu mere i folkeskolen lige nu....


  • #40   25. feb 2021 #39 ... Hanne M ...... Det kan jeg godt forstå du er nervøs for .... jeg gik heller ikke ind på den skole ...... ( Du må stikke dem en ... ( jeg har forstuvet mit ben og kan ikke gå undskyldning ) og melde dig syg ... hvis nu ? ... smiley .

    PS: .... Man burde binde Jakob Sprællemann til en stol og med en sok i munden .... langt nede i en kælder .... indtil Corona-virussen var væk .... så han ikke kunne komme med flere dumme ide'er ----> som at åbne alle skoler ... o.s.v. smiley

    Jeg er dælme glad for at Mette Frederiksen holder fast ...


  • #44   26. feb 2021 @Klamme Karen og Søren. Arh.. smiley

    @Rikke Rapand. Få styr på dit shit, eller giv mig lov til at svare igen uden at konstant at skulle/skal fryses! Deres racisme er jo mig ligegyldig, men nyder helt ærligt at svare igen!

    To statsbetalte (nulbonner) i mine øjne er jo ikke engang en udfordring? Men jeg må jo ikke svare igen?


  • #46   27. feb 2021 Alle må svare igen og argumentere og mene anderledes, bare fordi man mener andet ... men måden kan være mere eller mindre acceptabel, og den gentagne brug af nedladende ord og retorik er ærlig talt anstrengende ...

  • #47   27. feb 2021 Ej, nu har jeg lyst til Peking and smiley Det er kinesisk, ikke?

    På den seriøse side - er der nogen der ved (som i ved, ikke gætteri), hvad der gælder for afholdelse af møde i foreningsidrætsregi? Mødet skal afholdes udendørs. Er det 5 eller 25, der er max?


  • #48   27. feb 2021 Årh hvad! Hun sagde pek

  • #50   27. feb 2021 #47, pr 1/3 hæves forsamlingsforbudet fra 5 til 25 personer når det foregår udendørs i foreningsregi

  • #51   27. feb 2021 Bodil, det ved jeg, men det gælder jo for idræt. Ikke mødeaktivitet i forbindelse med idræt. Eller hvad?

    Hvad er forskellen på at vi sidder 20 mand og spiser kage, eller om vi sidder 20 mand, der spiser kage og snakker om at tilrettelægge træning?


  • #52   27. feb 2021 Det er vel foreningsregi??

  • #55   27. feb 2021 Jeg vil gerne advare mod p-piller. Jeg kender én, der tog bemeldte præparat, og han fik armen revet af i en centrifuge.
    Tak til Søren Rislund og salig Jan Monrad


  • #58   27. feb 2021 Det er vel foreningsregi??

    Det er det, ja. Så du forstår nugældende restriktioner som, at 25 personer, som ellers ikke har nogen social relation, gerne må sidde (udendørs) og spise kage og snakke hundetræning, så længe den hundetræning vi snakker om, foregår i en forening?

    Gad vide om vi må flytte mødet til om aftenen, og bytte kagen ud med drinks? smiley Altså, vi snakker jo altid om hund alligevel, så dén del rykker vi ikke ved smiley


  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.321
    #59   27. feb 2021 At man må gør det jo ikke til en god ide. Kunne man gøre det på en anden måde. Kunne det vente.

    For det er jo det man ser flere steder. Man møder og træner. Her kan man godt holde afstand. Så skal man lige snakke over en kop kaffe. Hvor mange holder afstand der.

    Ser mange som har fortsat træning imens der har været lukket ned. Det kan godt være man har overholdt loven men tænk at det skulle være så vigtig.

    Ens egne interesser er åbentbart det vigtigste for mange.


  • #60   27. feb 2021 det er vel stadig med reglen om 2 meters afstand ?

  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.321
    #61   27. feb 2021 Hvor mange steder holder man det?. 25 mennesker som ikke har set hinanden i et stykke tid. 2 meters afstand imellem. Helt sikkert.

    Så hjælper den dunk på bordet med sprit ikke meget.


  • #62   27. feb 2021 Max, jeg er selv af den opfattelse, at de 25 gælder imens man udøver sin sport, men at loftet på 5 gælder for fx mødeaktivitet, så jeg kan nok ikke bidrage med argumentation for det modsatte smiley

  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.321
    #63   27. feb 2021 Det tænker jeg også. Men hvor er forskellen.

    Vi træner og får en kop kaffe. Vi får en kop kaffe.

    Det smitter vil ikke mindre fordi man har trænet først.

    Så hvis I bare træner lidt først overholder i loven.


  • #64   27. feb 2021 ... på den anden side gælder det der forsamlingsforbud jo ikke når man er på arbejde... for alle ved man ikke kan blive smittet der!

  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.321
    #65   27. feb 2021 Det er man godt klar over. Det er vil derfor mange arbejder hjemmefra.

    Der er bare nogen ting man ikke kan lukke ned for. Ting som er vigtigere en at folk kan mødes om det ene eller det andet.


  • #66   27. feb 2021 Nu er møderne på mange arbejdspladser sgu langt fra så betydningsfulde for produktionen/funktionen at de ikke kan overleveres over skærm, mail, telefon eller overbringelse...


  • #67   27. feb 2021 Det er så fint at arbejde hjemmefra, men det er sjældent der, at merværdien skabes. Vi kan jo ikke leve af bullshitjobs, hvor vi bare coacher hinanden.

  • #68   27. feb 2021 Så kom det også frem at Mette regner med vi skal re vaccineres hvert eneste år -. -'
    Det bliver et stort nej tak herfra.

    Håber de bliver nedstemt i deres vaccine pas også. Kan simpelthen ikke passe man skal tvinges til at skulle vaccineres hvert eneste år for at være en del af samfundet i eget land.


  • #71   28. feb 2021 Ingen smittespredning via strandene i sommers - ikke ét eneste tilfælde kan de sige kom derfra.

    Mere end 9/10 tilfælde er opstået indenfor. Job, transport, butikker mm.

    Selvom vi drikker kaffe udenfor og ikke formår at overholde de over 2 m, så synes jeg faktisk stadig det er ansvarligt.

    Jeg kan ikke blive forarget over folk udenfor. Der er solskin til at slå vira ihjel og en masse god frisk luft.

    Jeg så hellere at man forbød at handle mere end en, og så fik gjort noget ved Bilka og Kvicklys hyggelige shoppeture. De er videnskabeligt bevist smittekilder.


  • #72   28. feb 2021 #71 hvor har du set undersøgelse som viser at der sker megen smitte ved indkøb? Spørger bare af interesse.

    Jeg handler kun ind én gang om ugen nu. Covid-19 har sparer mig en masse penge på det punkt smiley

    Well i denne uge skal jeg så ud og købe vand fordi der er e.coli i drikkevandet på Frederiksberg - en ulykke kommer sjældent alene smiley


  • #73   28. feb 2021 72# okay lidt dårligt formuleret

    Store indendørs forsamlinger med mange mennesker, er bevist at det er en smittekilde som fx hygge shopping i Bilka og Kvickly *
    Der er altid et par hundrede mennesker og mindst 1/3 er i en alder, hvor man godt kunne vente i bilen, men er kommet med ind sammen med en fordi det er så hyggeligt.

    Du behøver ikke købe vand, man kan bare koge det smiley


  • #74   28. feb 2021 Isabelle - vaccinen får aldrig en virus til at forsvinde. Så måske vi skulle indse at corvid minder lidt mere om influenza end folk har lyst til.

    Influenza var også værre dengang den kom frem end den er nu, nu har vi bare lært at leve med det og det kommer vi også til med corvid.

    Og ellers må de nøjes med at vaccinere alle dem der har lyst til det hvert år. Folk der er sunde og raske bliver heller ikke tilbudt influenza vaccine hvert år.


  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.321
    #75   28. feb 2021 Hvorfor er det et problem at få det tilbudt?. Det er frivilligt om man vil have den.


  • #76   28. feb 2021 Jeg forstår ikke helt at sammenligningen med influenza stadig er på banen.
    Hvis det " bare" var det, hvorfor er det så hele kloden der handler på corona?



  • #77   28. feb 2021 Max - der er intet problem i at det bliver tilbudt, hvis det var helt frivilligt. Men i det sekund de vil fjerne friheden for folk der siger nej tak så bliver det et problem.

    Staff mom - det har den også gjort dengang influenza kom? Der har bare ikke været samme viden tilgængelig om det? Influenza er jo ikke ny, og derfor kan du jo ikke sammenligne lige over med hvordan den er idag kontra corvid, men det er altså virus begge dele.

    Havde man kunne udrydde virus med vaccine så havde vi jo ikke influenza mere?


  • #78   28. feb 2021 Det er da dejligt bekvemt, at dagsordenen består af udefrakommende problemer, som vi ikke selv kan kontrollere. På den måde slipper vi også for at tage stilling til og handle på de mere langsigtede problemer. Miljøpolitikken, udsultningen af den offentlige sektor og den stigende ulighed er blot nogle af emnerne, der "desværre" må vente, og som vi formentlig ikke får råd til at løse.

  • #79   28. feb 2021 @74 Anya ... joe sunde og raske over 65 er det vist det også får tilbudt influ vaccine hvert år ... og der vaccineres så at sige sunde børn nok daglig i DK nørmest dagligt til de almindelige børnevaccinationer, ikke fordi de har sygdommen eller er i særlig risiko, men netop fordi der engang var store smitteudbrud der enten gjorde børnene meget syge, eller tog livet af dem ...
    Men de vaccinationer takker du måske heller ikke ja til ?

    Vil lige sige til det der med hjemmearbejde, at det nok ikke er til at sige sådan godt eller skidt til, ligesom det jo har vist sig at der er elever der har profiteret at af kunne sidde hjemme og arbejde og blive undervist i fred for larmen i klassen ..

    I fx mit arbejde er der ingen tvivl om at jeg kan nå en del mere end da jeg sad på arbejdspladsen hvor det af og til kan fyldes som om man sidder på en hovedbanegård, så man ofte afbrydes og må gå til og fra sine opgaver ...


  • #81   28. feb 2021 #73, ok, jeg smutter bare i Rema, det er billigere smiley

    Ah ja, vi har bare ikke så mange ting vi kan putte det kogte vand i, det er vild nederen med e.coli “restriktioner” OG Corona restriktioner på én gang smiley


  • #82   28. feb 2021 Hanne - jo mit barn er fuldt vaccineret og det kan på ingen måder sammenlignes, da de fleste børnesygdomme ikke bare er en virus, og de skal ikke vaccineres hver år hele livet heller. + de vacciner er gennemtestet på et helt andet niveau. Min datter bliver ikke hpv vaccineret før hun er gammel nok til at tage den beslutning selv og jeg har ikke selv fået den heller. Alt for lidt gevinst ift til risiko i min optik.

    Hvis du vil sammenligne det, så kan jeg fortælle dig at det fuldt lovligt ikke at vaccinere sine børn uden man mister nogle form for rettigheder. Barnet må komme overalt som alle andre.

    Bodil - nej det kaldes frivillig tvang hvis du udelukker folk fra samfundet medmindre de lader sig vaccinere. Og det er på ingen måde i orden og et seriøst skråplan. Folk der takker nej uanset årsag er borgere og bidrager på samme måde som alle andre. Så det på ingen måde okay at fjerne deres rettigheder til at befærde sig i eget land. Hvis det kommer så langt.

    Men hold op det tragisk at se hvor lidt plads der åbenbart er til andre meninger efterhånden.


  • #84   28. feb 2021 Ikke at få hpv er også modigt. 0.2 oplever en bivirkning og kun 0.4 får en der kan være alvorlig - dvs at de har måtte tage en sygedag fra skole eller job.
    Hvert år smittes små 400 danske kvinder med livmoderhalskræft og efter 5 år er 30% døde.
    Jeg håber din datter og dig har samtalen tidligt, og hun ikke kunne finde på at være blandt de tidligt seksuelt aktive smiley

    Jeg synes det er en skam, hvis dansk økonomi og min frihed skal hæmmes med begrænsning og afstand fordi nogle er bange for at de er blandt de formodentlig under 1% der kan opleve en bivirkning, og den er formodentlig under 0.2% for en alvorlig og sikkert vanvittigt lavt for en, jeg reelt er nervøs for at få.

    Det skræmmer mig ikke at få ømhed ved stikket eller forbigående ubehag. Begge dele sker også både som blod- og plasma donor og vil altid gerne gøre det for min og vor alles fælles bedste.

    Det er smart hvis der er test krav til alle aktiviteter, men det er lidt bøvlet at skulle fremvise alle steder fremfor bare at kunne blive vaccineret.
    HPM Dirty Paws nåede lige at melde ud, at hvert medlem skulle have test 72 timer maks for at måtte løbe en tur i skoven, men den er rettet nu til at vi kan løbe hvis vi føler os raske.

    Jeg håber vi snart kan få de store børn i skole også, jeg ved mange savner det. Min nevø fortalte glad i fredags at han havde haft en virkelig god skoledag og det havde været sjovt at have nogle at lege med igen.

    Jeg nyder at gå forbi institutionerne igen med hundene og høre børnene grine og larme.

    Jeg er spændt på om hvornår man igen kan høre udendørs live musik og smage en fadøl. Vi når det næppe i år, men hvis vi er heldige, så til august


  • #85   28. feb 2021 Puha Anya, jeg håber at du genovervejer HPV’en. Jeg har godt nok svært ved at se, hvorfor man skulle sige nej til at beskytte sit barn imod en kræftform, som har en alt for høj dødelighed smiley

    Der er ingen, INGEN, alvorlige og langvarige bivirkninger ved HPV-vaccinen. Og nej, børn bliver heller ikke autister at børnevaccinen.

    Jeg er 100% for vaccinepas. Og så må dem der ikke vil vaccineres, jo bare leve de restriktioner der følger. Det kan aldrig blive mit problem, eller indskrænke mit liv, at min nabo nægter en vaccine.


  • #86   28. feb 2021 Der er intet modigt i at fravælge en vaccine der ikke dækker over specielt meget ift til hpv. Jeg kender flere der har fået den og fået celleforandringer alligevel.

    Men hvis i har behov for at se ned på folk med anden mening end jer så feel free. Jeg har læst op på det jeg skulle.

    I øvrigt mega flot at argumentere for at folk gerne må få fjernet deres frihed fordi 'jeg er ikke bange for at blive stukket eller lidt ømhed' yikes for et syn på andre.

    Vinger af. Kan godt se det ikke nytter at argumentere mod folk der tror deres sandhed er den eneste rigtige og den der er endegyldig og okay.

    Skræmmende samfund alligevel.


  • #87   28. feb 2021 Hvilken frihed fjernes?

  • #89   28. feb 2021 Jeg er oprigtigt ked af at du føler, at jeg ser ned på dig. Det har virkelig af hele mit hjerte på ingen måde været min intention, og jeg ser på ingen måde ned på dig.

    Der er en væsentlig forskel i at jeg er uforstående overfor dit valg, og til at se ned på en anden.

    Vi er sikkert alle uforstående overfor noget hos andre. smiley Jeg fravalgte bryllup, bruger gerne 30.000 i mit årlige budget på en post der hedder 'hunde' og jeg er generelt ret naiv omkring fremmede. Tror de vil mig det bedste og samler gerne folk op hvis jeg er alene i bilen og alligevel kører i samme retning de går. Jeg forlader fester når folk bliver beruset, klager over jeg mangler penge og har ofte 4 posteringer i netbank fra den lokale sushi restaurant indenfor de sidste 30 dage. smiley


  • #91   28. feb 2021 Anya, nogle har såmænd bare en anden mening, det vælger du så at blive fornærmet over ...

    der er visse ting man skal have noget for at gøre, kørekort for at køre bil, er det også en tvang .. der er nogle lande hvor man skal have bestemte vacciner for at komme til, er det en tvang ...
    nej det er kriterier for at gøre det ene eller det andet ... vil man ikke det så kan man ikke deltage ... det er et valg ..

    Nogle børnevacciner er på baggrund af tidligere vira .. og der er også genvaccinering på nogle..
    Coronavaccinen bliver måske årlig, måske der kommer en anden og mere udviklet på sigt så det ikke er årligt ...
    ingen ved, fremtiden vil vise det ... til da tager jeg de vacciner der er nødvendige for at få min frihed tilbage på et ok niveau og for at andre kan det samme i så vid udstrækning som muligt ....


  • #92   28. feb 2021 Hvis X er vaccineret, hvorfor er det så så vigtigt for X, at Y også har fået vaccinen? Det fatter jeg hat af.

  • #95   28. feb 2021 hvem siger det er vigtigt, den ikke vaccinerede skal bare acceptere at der så kan være ting de ikke kan deltage i ... hvis der er mange nok der ikke vaccineres vil der jo stadig være mange ting der kan risikere ikke at kunne fungere optimalt, fordi der stadig vil kunne komme omfattede udbrud der kræver nedlukninger og hospitaler der kan belastes .... en ikke vaccineret vil også kunne bære mere vira, og da vaccinerene jo ikke er 100% sikre, vil der stadig være en risiko for en vaccineret at blive smittet, og jo mere vira der bæres af en ikke vaccineret fx ind til en koncert, eller på en restaurant, jo større er risikoen ...

  • #96   28. feb 2021 Nu har man hele tiden talt om flokimmunitet ved de 60-70% vaccinerede, og så ivrige som folk generelt er for at få vaccinen, så burde det tal da let kun opnås.
    Det her er vist den første trussel, som borgerskabet har taget alvorligt. Krig - narh, hungersnød - narh, global fattigdom -narh, forurening - narh, du kan dø NU - hvor højt skal jeg hoppe? smiley


  • #97   28. feb 2021 nu er det nok også fordi det er én konkret man kan gøre og som er overskuelig og har en, forhåbentlig hurtig og overskuelig effekt ..

  • #98   1. mar 2021 Tæller man kun folk over 16 eller 18 med i de 60-70% af befolkningen, eller er det alle aldersgrupper? - Man vaccinerer jo ikke børn (i al fald ikke endnu).

  • #100   2. mar 2021 jeg har flere steder den sidste tid set ... vi skal gøre som Norge, og se Finland .. de kan åbne mere osv ... og ja nu må de så lukke ned og stramme op ... håber godt nok ikke vi går for hurtigt frem ..

    Har lige talt med en kollega, i hendes familie er de 4 smittede i en husstand alle med britisk variant, den 5. er vaccineret med Pfizer og er pt ikke blevet syg... men de har et vennepar som har haft den gamle corona, det vennepar er nu også syge med den britiske variant ... på en eller anden måde vipper mit barometer mlm håb, og skruen uden ende følelser ...


  • #101   2. mar 2021 Håber da ikke, at vi også indfører den slags test...... smiley

    https://www.msn.com/da-dk/nyheder/udland/japan-klager-over-anale-coronatest-i-kina/ar-BB1e8TjR?ocid=msedgdhp


  • #102   2. mar 2021 Vi kan jo indføre den frivilligt. smiley

    Hvis den er mere sikker end de andre, vil jeg da personligt hellere have en test analt end celleskrab i bihulerne (eller hvad kroppens anatomi hedder 10 cm oppe i næsen)

    Hvis den er mere sikker end de andre, vil jeg personligt som dansker være glad hvis vi tester ankomne i lufthavnen fra høj risiko lande i lufthavnen (som de beskriver i artiklen)
    Vi ved jo af erfaring at det med at gå i karantæne og dobbeltteste er svært for mange.

    Det er jo ikke fordi når de har set 200 baller på en dag at de kan huske hvilke, der hører til hvilket ansigt


  • #104   2. mar 2021 Trine, jeg er enig med dig.
    Men jeg er også ret sikker på, at hvis vi skal have analtest, så vil der være mange flere som ikke vil testes.


  • #107   2. mar 2021 Hvis man alligevel har haft fingeren inde i bamseøjet, så kan et negleskrab måske være nok til at identificere virussen. Hvem ved?

  • #109   2. mar 2021 104 Anni: Men hvis det nu ikke er et valg for at komme ind i landet, ligesom at det i Japan ikke har været et valg, hvis du kommer fra høj risiko områder?


  • #110   2. mar 2021 Trine, jeg giver dig jo ret i # 104 smiley

  • #112   2. mar 2021 Hvorfor kunne en analtest ikke ske i Danmark?
    Ved indlæggelser hvor man følger infektioner, tager de analt temperatur hver 6. time døgnet rundt, fordi den er mere præcis end temperaturen taget nogle andre steder.


  • #114   2. mar 2021 Jeg vil tro, at en anaktest ville kunne bruges på små børn?
    Men hvad ved jeg, måske ikke alligevel.


  • #115   2. mar 2021 #103 Bodil ... ja det lød overskriften i går, men i selve indslaget blev det nævnt at der var flere byer ...

  • #118   2. mar 2021 @Bodil ... nej men de sagde det bare i nyhederne i går ...

  • #119   2. mar 2021 Er det egentlig ikke fuldstændigt ligegyldigt ... hvor den Coronatest bliver taget ??? smiley smiley ..... hvad enten det er i hoved eller r** . smiley
    Meningen er vel at man får Corona udryddet ?

    PS: .... Iøvirigt kan jeg stadig ikke holde Jakob Sprællemann ud ... smiley ---> ( han giver mig kvalme ) i begge ender. smiley

    Tag testen i Rø*** på Jakob Sprællemann og vis det live i TV2 News ... Fniiis


    profilbillede
  • #121   2. mar 2021 Jeg tror, at jeg vil søge job som poder, folkepensionen er jo ikke ret stor, og det er ikke fysisk hårdt, så det burde jeg kunne klare.
    De behøver så hellere ikke at lære mig op, da jeg har podet hundredvis af svin og altid har fået at vide, at jeg er god til det smiley


  • #123   2. mar 2021 #121 ... Anni .... Tag Jakob Sprællemann først så ..... smiley smiley smiley smiley smiley

  • #124   2. mar 2021 NITTIB, så skal den da heeeeeelt op i næsen, lige så lang den kan komme. smiley

  • #125   2. mar 2021 @74 - tror jeg det var: "Isabelle - vaccinen får aldrig en virus til at forsvinde. Så måske vi skulle indse at corvid minder lidt mere om influenza end folk har lyst til." øøøhhh jo, der er da virussygdomme der er blevet udryddet af vaccination: fx. kopper.
    Mæslinger var ganske tæt på i Danmark. Men så begyndte folk at undlade at få vaccineret deres børn. I ulandende er den almindelig og 30 millioner mennesker (hovedsageligt børn) får den hvert år. Dødeligheden er mellem 1 og 10%. Dvs. mellem 300.000 og 3.000.000 dødsfald årligt.
    Vi er ved at nå 2.500.000 dødsfald pga corona på verdensplan.
    Influenzarelaterede dødsfald estimeres til mellem 290.000 og 650.000 årligt på verdensplan. Så nej. corona kan heller ikke på det punkt rigtigt sammenlignes med influenza. Der er mere til det end hvor syg det enkelte individ bliver af sygdommen. Corona er en langt større belastning for sundhedsvæsenet end helt almindelig influenza. Og risikoen for at havne på hospitalet pga influenza er nærmest=0, med mindre du er gammel og/eller svækket.
    Som friskt og raskt yngre eller midaldrende menneske aner du ganske enkelt ikke om DU er en af dem, der havner i en respirator eller på kapellet, hvis du er uheldig at blive smittet. Stor forskel til influenza.


  • #127   2. mar 2021 Senfølgerne ved man jo reelt ikke noget om. Altså, om de er varige, eller om de "bare" er langvarige.

    Jeg har en sygdom, hvor det er helt normalt, at man lider af træthed. På trods af at jeg jeg havde et ret kort forløb, inden diagnosen (omkring 6 mdr.), tog det omkring 5 år at nå op på 90% af min tidligere kapacitet. Og det bliver aldrig bedre end det, må jeg nok sande.

    Ikke at det nødvendigvis kan sammenlignes, men det er bare for at sige, at senfølger (heldigvis) kan mindskes, også selvom det kan tage frygtelig lang tid smiley


  • #128   2. mar 2021 126: Der tager du fejl. Senfølger er på ingen måde unikt for Corona.
    Det er meget normalt med den almindelige influenza at være mere træt i op til flere måneder efter, hvis det har været et hårdt forløb.
    Der er rigtig mange der længe efter det almindelige influenza-sygedomsforløb har store udfordringer med både smag- og lugtesans.

    I 2009 var der mange, der udviklede narkolepsi efter at have været smittet - af mig bekendt sidste gang vi havde en pandemi.
    https://da.wikipedia.org/wiki/Influenzapandemien_2009
    http://www.dansknarkolepsiforening.dk/publikationer/eksterne-artikler/narkolepsi-er-en-auto-immun-sygdom


  • #130   2. mar 2021
    Godt for de ældre der ikke er så gode til det digitale.

    https://nyheder.tv2.dk/samfund/2021-03-02-region-ringer-til-6000-borgere-for-at-komme-vaccine-kaos-til-livs


  • #131   3. mar 2021 Isabelle, det er jo ikke nødvendigvis de SAMME senfølger smiley

    Hvis ret skal være ret, var senfølger efter den epidemi i 2009 vist egentlig grundet vaccinen. Så vidt jeg husker, og jeg kan tage fejl.


  • #133   3. mar 2021 Kan vi lige få tråden tilbage på sporet? Ikke flere af de der grinesmiley'er. Det her drejer sig om dødsangst, og alle de/vi andre som er for dumme til ikke at forstå det.
    Luk hele lortet og giv massiv økonomisk støtte til alle!
    Regningen?
    Den giver vi videre til de kommende generationer. I ved, lige som 68'erne gjorde.


  • #138   4. mar 2021 jeg ved ikke om hun tager på vaccine hugst, det er der vidst ikke nogen der gør

    men tager hun dertil for at opstarte et samarbejde om fremtidige vaccine produktion gerne med flere lande indblandet, så er det fint med mig .. det siges at pandemierne er kommet for at blive, og EU har da spillet fallit, så at hun ikke sidder med hænderne i skødet hvis det drejer sig om vores fremtidige muligheder, så er det fint med mig ...


  • #139   4. mar 2021 #137 .... Isabelle .... Hmmm ... Kunne man så ikke bare tage en Coronatest på dem i moskeen... Når nu de alligevel ligger med rø*** i vejret ? ------> ( tænker på det nye bud på at få taget en Coronatest i pølleudgangen. )

    Sorry ... Ku' ik' la' vær' ..... smiley ... smiley smiley smiley


  • #140   4. mar 2021 og ja er sikker på jeg nu bliver skudt alt muligt i skoene..men nu har coronaen været her SÅ længe at selv sprogbarrierer ikke længere kan være det store problem ...

    så i går en opgørelse at 23% af smitten i perioden har været i de 8.9% af befolkningen der består af ikke vestlige indvandrere ... og ja de bor mange sammen, og megen smitte foregår i hjemmet, MEN den kommer jo ind i hjemmet med nogen ...

    det har intet med racisme at gøre, men det er et problem ...


  • #141   4. mar 2021 NITTIB, jaaaaah, det må så blive analtesten smiley

  • #143   4. mar 2021 Ja, det er sørgeligt.
    Vi er heldigvis kommet af med vores førsteplads igen.


  • #144   4. mar 2021 Måske kommer de mange mundbind til at gære gavn efter brug.

    https://www.msn.com/da-dk/nyheder/videnskab/forskere-brugte-mundbind-kan-anvendes-i-veje-og-fortove/ar-BB1eeini?ocid=msedgdhp

    men ser vi realistisk på det, så ligger de jo allerede på veje og fortove. smiley


  • #145   5. mar 2021 Her kan man se, hvornår de forskellige grupper skulle være færdigvaccineret - hvis altså vi får leveret den lovede vaccine


    https://www.msn.com/da-dk/nyheder/indland/fakta-se-hvorn%C3%A5r-befolkningen-forventes-f%C3%A6rdigvaccineret/ar-BB1ehr9D?ocid=msedgdhp


  • #146   5. mar 2021 #145... Anni ... Øhhh .. Ja problemet er bare at vi skal have leveret den lovede vaccine .

    Som det ser ud nu , synes jeg man skal stoppe med at lave alle de opslag om hvornår vi bliver vaccineret ......... for der er overhovedet ikke nogen der aner hvornår vi får vaccine og om den virker godt nok . .... ( Det er en rigtig gang kluddermor det hele )

    Skriv i stedet at det MÅSKE kan lade sig gøre at holde JUL med familien i år og at vi MÅSKE må synge Julesange og danse om Juletræet .

    Så kan vi måske blive glædelig overrasket , hvis det sker før .


  • #147   5. mar 2021 Ej Nittib, hvis vi ikke kan blive ved med at lægge tidsplaner ud, så har vi jo ikke noget at brokke os over, når planen ikke holder. Hvad skulle man da så få tiden til at gå med? smiley

  • #148   5. mar 2021 A Bom... vi har ALTID vejret smiley

  • #149   5. mar 2021 Men det kan vi vist ikke brokke os over for tiden smiley

  • #150   5. mar 2021 Jeg er ved at blive lun på albuehilsnen! I dag skulle jeg møde en dame, som jeg kun har set et par gange tidligere. Jeg ville ALDRIG kramme hende. Men det ville også være akavet at give hånd, som jeg synes er lidt for formelt. Men albuen er perfekt smiley

  • #151   5. mar 2021 A Bom... for nogen er det altid enten for varmt, eller koldt ... uh det er koldt om morgenen, puh til middag i solen "det er da heller ikke til at klæde sig på når det skifter sådan" .. og landmændene mangler nok snar nedbør, mens vi andre så kan brokke os hvis det regner ... så jo jo det er altid gangbar smiley smiley

    mht til hilsen kan jeg rigtig godt lide den japanske Namaste... de to hænder sammen foran og et lille buk ... synes den er lidt fin, lidt ærefuld...


  • #152   5. mar 2021 #151 ... Hanne M .... ha ha ... det bliver ski svært at hilse Japansk med en hundesnor i den ene hånd og guffer i den anden .... uden at tabe begge dele ... smiley smiley smiley

  • #154   6. mar 2021 Dette med at give hånd er altså svært at vænne sig af med. Min hånd kommer stadig frem ret ofte, og så nå ja, det må vi jo ikke mere.
    Jeg tror også des ældre man er, des sværere er det at vænne sig af med det.
    For os gamle har jo fået det indpodet allerede fra før vi kunne gå.

    Det er det samme med gamle mennesker. Er de fremmede, så tiltaler jeg dem med De, det er også det vi fik lært fra ganske små, hvor vi endda sagde De til vores lærere.

    Af de nye hilsener kan jeg nu også bedst lide den med to hænder samlet og et lille buk. Det kan sagtens lade sig gøre også med em hundesnor i hånden.


  • #157   6. mar 2021 @isabelle .. har du ikke hørt at afklædthed i kulden er det nye sort ... vandreture i shorts og støvler med bar overkrop og helst i minus grader ... vinterbadningen hvor man før drønede op i saunaen, er nu afløst af en tur på kuldestranden smiley osv ...

    Det er fint og hyggeligt .. men tænker lidt, jeg har sådan en "isme" hvis jeg ved jeg ikke lige kan få vand så er jeg ved at dø af tørst, og hvis jeg bliver bevidst om der er laaangt til nærmeste toilet så skal jeg tisse .... måske denne tvungne isolation/indespærrethed, eller bare tanken om at man skal hvis man bliver smittet er nok til at man skal være så meget som muligt ude og gerne på mere "outrere" måder end normalt ..


  • #158   6. mar 2021 Jeg fik mit første stik i torsdags -lette influenzasymptomer med let feber, kvalme, svimmelhed, ømme led og hovedpine. Et par panodiler tog toppen af det og jeg klarede fint en arbejdsdag (fraskilt jeg lige valgte at falde på røven ned af en bakke, men jeg var også klodset før vaccinen) smiley

    -alt i alt ikke så slemt... og ingen af de kolleger som fik samme dag som jeg var sygemeldte men heller ikke på toppen dog.

    Jeg tror det mest "overraskende" i forløbet var at selvom man har tidsbestilling, så stiller man sig bare op i en kø med mange andre og følger den.


  • #159   6. mar 2021 obster ... hvilken fik du

  • #160   6. mar 2021 Hanne jeg fik Astra Zeneca -selvfølgelig, får jeg lyst til at sige. Jeg er stadig relativt "ung" og kan sagtens klare en mild gang corona skulle jeg blive ramt -selvom det er noget usandsynligt med de 60% dækning smiley

  • #161   6. mar 2021 Jeg har fået første stik af Pfizer BioNTec i søndags og har ingen bivirkninger haft ud over ondt i overarmen ved stikket...lidt som om en havde givet mig en god gammeldaws lammer.

  • #162   6. mar 2021 åh hvor jeg ser frem til den e boks besked

  • #164   11. mar 2021 Ja og rigtig godt at bivirknings systemet virker smiley

  • #165   11. mar 2021 Ja, så lige, at de havde aflyst en del vaccinationer i Kolding.

  • #167   11. mar 2021 #166 ... John .... Jeg stiller mig BAG ved dig i køen . smiley



  • #169   11. mar 2021 Er spændt på om jeg skal have stik nr 2 d. 29. Jeg har jo fået astrazeneca

  • #170   11. mar 2021 ..... og så er der mig, som er i gruppen til at skulle vaccineres, men ikke kan blive det alligevel på grund af sygdom ??

  • #171   11. mar 2021 Pga sygdom?

  • #172   11. mar 2021 Der er sgu op ad bakke med de vacciner.

    Isabelle hedder det forresten “op ad bakke” eller op af bakke?” smiley


  • #173   11. mar 2021 #172 ... Buch .... det hedder op ad bakke ... smiley

  • #175   11. mar 2021 # 171
    Ja, på grund af sygdom ??


  • #177   11. mar 2021 Det lægger sgu nok en dæmper på interessen for vaccination, når der nærmest er tale om russisk roulette smiley
    Jeg venter sammen med John. Så kan vi drikke en kop cowboykaffe og snakke om de gamle dage på pampassen.


  • #180   11. mar 2021 Øv Krumme, det er altså for langt ude. Kan godt forstå at i er sure.


  • #182   11. mar 2021 Hvis man er i tvivl om det hedder ... ad eller af ...
    så kan man erstatte ordet med ---> fra ... og høre hvordan det lyder....... lyder det godt skal der stå .... af .

    Feks. Det er op ... fra ...bakken med de vacciner ... .... nej vel ? ... altså skal der stå .. ad .

    Feks. Jeg stiller mig op ... fra ... væggen ...... nej vel ? .... altså hedder det .. ad .

    Feks. Jeg cykler hen ... fra .. vejen ... nej vel ? ... altså hedder det ... ad

    Egentlig betyder ... fra ----> væk ... flytter ... fjerner ... og så skal der stå ... af . ( som med Isabelles gulerødder ) smiley

    Det lærte jeg i skolen i 1956 .... ha ha ha





    Det lærte jeg i skolen i 1956 ... ha ha


  • #184   11. mar 2021 Hovsa ..... Fniiis ... ingen regel uden undtagelser ...

  • #185   11. mar 2021 @ 169 Staff Mom... kommer nok an på hvornår du skal have stik 2, min ældste datter har fået besked om at hun ikke skal regne med stik 2 til tiden...

    jeg vil godt nok være ked af en Astra Z når jeg i forvejen har haft BP og har lidelse der øger risikoen for dem... smiley


  • #186   11. mar 2021 Har en tid d 29. Men jeg er da ikke voldsomt tryg ved det efter denne udmelding.
    Kan delme godt forstå du ikke har lyst til den


  • #187   11. mar 2021 Tak smiley det er op ad bakke

  • #188   11. mar 2021 Rolig nu... der er blodpropper ja, men ikke flere end der ville være "normalt".

    Det er en pausering ud fra et forsigtighedsprincip.
    Jeg fik den i sidste uge, det samme gjorde de fleste af mine læge kolleger, ingen er nervøse. Men glade for at bo i et land der dobbelttjekker og har strammere holdninger til at undersøge ting end mange af vores "med-EU" lande smiley


  • #189   11. mar 2021 måske ikke mere end normalt. . . synes alligevel det vil give god mening så at vedtage at folk der af forskellige årsager i forvejen har større risiko for BP så ikke skal have den når der er andre muligheder ...

  • #190   11. mar 2021 Ting der også øger risici for blodpropper: '
    -Væskemangel
    -Operationer
    -Graviditet
    -P-piller eller hormontilskud ifbm overgangsalder
    -længerevarende sengeleje
    -transport i over 4 timer
    -BMI over 30
    -en alder over de 60...

    etc.


  • #191   11. mar 2021 Hanne det synes jeg også. Optimalt skal alle have det de er allermest trygge ved.

    Men det er ikke altid det hensyn bliver taget -hvis det bliver vurderet at der ikke er større risiko ved at tage den smiley

    Men nu ser vi -vi har heldigvis myndigheder som er forsigtige og undersøgende smiley


  • #192   11. mar 2021 Jeg ville have takket nej til Astra Zenica, og ventet til at kunne få en af de andre, hvis det var blevet aktuelt. Det blev det heldigvis ikke.

    Jeg fik 1. stik med Pfizer i mandags, og skal have nr. 2. d. 30. marts.

    Det er første gang jeg føler, at det er en lidt surrealistisk verden, vi er kommet i.

    Altså det fungerer fint. Man booker begge tider, møder op mindst 30 minutter før (da køen er lang, folk er jo ret syge (svært syge cancerpatienter etc., og der er mange gangbesværede, så alt går lidt langsommere).
    Man får vaccinen, alt er fjong, men det jeg synes var sværest at være i var, de lokaler hvor man bagefter venter 15 minutter, inden man må gå.
    At der sidder en masse mennesker spredt rundt op i lokalet, og hvert minut er der nogle der rejser sig, og går, stolene rengøres, og nye sætter sig. Den stilhed, den var ikke udtalt før alt det her. Der ville samtaler være opstået meget hurtigt. Her er bare stille, udover lyden af krykker og kørestole, og folk der sætter sig, og rejser sig ...
    Det føles meget samlebåndsagtig, og det synes jeg ikke, jeg har følt tidl.

    Jeg synes ikke det er i orden, at hjemmesygeplejersker etc. skal "nøjes" med de rester, der bliver tilbage, når de gamle på plejehjemmene vaccineres. For de ender med kun at kunne booke en tid til 2. stik, meget langt væk, og skal så ligge og køre efter det.

    Jeg håber alle der gerne vil vaccineres, snart bliver det.


  • #193   13. mar 2021 Jeg tænker lidt med A-Z vaccinen at der måske ikke opstår flere blodpropper.(det finder de ud af nu de kigger på det jo). Men at en gammel gavet sygeplejerske nok ikke havde overset symptomerne herpå hvis ikke hun lige var vaccineret. Stålenes smerte ud i armen, svimmelhed, kuldefølelse, almen utilpashed mm.
    Jeg fik selvsamme vaccine dagen før de pauserede den og er tryg ved den info de har sendt rundt. Feks har jeg modtaget brev i eboks om symptomer der skal holdes øje med og hvornår jeg skal reagere hvordan.
    Men jeg kan da godt se at bivirkningerne der er forbigående kan sløre evt. symptomer på en alvorlig blodprop.


  • #195   13. mar 2021 Jeg er ikke i tvivl om der er flere bivirkninger på AZ det skal man bare snakke med folk om for at blive vidende om. Jeg kender mange der har haft 1-3 sygedage efter vaccinen. Det er helt tydeligt reelt den giver flere bivirkninger!

    Jeg tror dog også på at de unge primært ansatte i sundhed eller pleje sektoren er bedre til at indberette end særligt sårbare, plejekrævende og 80+ segmentet som primært har fået de andre vacciner indtil nu.

    Her hjemme er jeg glad for min kæreste har fået tilbudt PB. Så tar jeg som rask og rørig gerne den med bivirkningerne.
    De forbigående ting er jeg og mange jo villig til at tage med - nu fik jeg heller ikke noget der er værd at skrive hjem om.. smiley


  • #196   13. mar 2021 Jeg havde meget lidt bivirkninger på astrazeneca. Ikke mere end et par panodiler kunne klare.
    Men jeg bliver nervøs for de blodpropper, det skal jeg være ærlig at indrømme.

    Min gamle far har fået sin nr 2 Pfizer. Ingen bivirkninger på noget tidspunkt


  • #197   13. mar 2021 det er jo med vacc som med sygdommen.. dem der kun får den milde udgave af hhv sygdom og bivirkninger er jo ikke problemet, det er så dem der bliver alvorligt syge, eller får langtids eftervirkning, og dem der får de alvorlige bivirkninger...

    Hvor længe efter man har fået AZ kan man ifølge den nuværende "tese" få blodpropper man mener kan være relateret til vaccinen ?

    Får folk der har haft sygdommen egentlig tilbudt vaccine pr automatik, eller er der en fx måling af antistoffer der afgør det ?


  • #200   13. mar 2021 John ... jo selvfølgelig, men med noget så nyt og som er kommet på banen så relativt hurtigt så skal man jo også stoppe op, og tage erfaringer ind og bearbejde disse, for netop at afklare om der kan være årsagssammenhænge, eller om der fx er grunde til at nogle skal have den ene vaccine og ikke den anden.... vi kan heller ikke alle nødvendigvis tåle den samme medicin selvom det er den samme lidelse vi behandles for ...

    jeg synes ærlig talt at der er god grund til at folk der af flere mulige årsager er disponeret i forvejen for blodpropper ikke skal have AZ før eventuelle sammenhænge er helt afklarede ... mener også man har n frarådet den til folk der får botox da den hos nogle har givet voldsomme allergiske reaktioner ...


  • #201   13. mar 2021 nok godt nok med lidt tid til at se lidt nærmere på eventuelle sammenhænge :

    https://www.msn.com/da-dk/nyheder/udland/tre-sundhedsmedarbejdere-i-norge-fik-blodprop-efter-vaccine/ar-BB1eykmk?ocid=msedgntp


  • #202   14. mar 2021 Min ældste datter har fundet ud af at den sending AZ der undersøges er den sending hun har fået vacc fra ... batch ABV5300 hedder den.... men det er nu vist 2- eller 3 uger siden hun fik stikket .. kan bare huske det var en søndag hun var på vagt ..

  • #205   15. mar 2021 #204 ... Stiller mig i køen bag ved John ... og venter på den Danske ... smiley

  • #206   15. mar 2021 den er jeg med på... men det giver i bedste fald 1 års ventetid, det får jeg næppe lov til rent jobmæssigt...

  • #208   16. mar 2021 Altså, det rabler da virkelig for nogen.
    Hvordan i alverden kan man finde på sådan noget ?

    https://www.msn.com/da-dk/nyheder/krimi/politiet-unders%C3%B8ger-fors%C3%B8g-p%C3%A5-brandstiftelse-p%C3%A5-testcenter/ar-BB1eDydk?ocid=msedgdhp


  • #211   16. mar 2021 #210 ... John ..... Det har jeg også bemærket ( og min søn som er diabetiker har også bemærket det ) ..... Det er nemlig rigtigt at man skal trække lidt ud i sprøjten , for at se om man trækker blod med ud . gør man det skal man fjerne sprøjten fra blodåren.
    Lige som at der heller ikke må være luftbobler i sprøjten ,, de skal slås / bankes ud inden injektion


  • #213   16. mar 2021 Så så, John. Nu skal du ikke ødelægge muligheden for en smule hysteri i fri dressur smiley

  • #214   17. mar 2021 @john... ville da være alletiders at få den teori ud i det åbne og få den med i vurderingen af om det er vaccine fejl eller bruger fejl der har medført de tilfælde... synes faktisk det er mega vigtigt .. sikke en lettelse hvis det skulle vise sig at være et ? om at understrege og oplære i procedurer. . .

    @ Søren ... måske du synes det er hysterisk .. ved ikke hvor mange BP du har haft , men til orientering kan jeg fortælle at så fedt er det ikke at opleve ...


  • #216   17. mar 2021 Hanne
    Det er jo frivilligt at lade sig vaccinere. Man må selv tage ansvar for risikovurderingen, hvorvidt man vil have risiko for virus eller bivirkninger. For al medicin har bivirkninger.


  • #217   17. mar 2021 Hanne, jeg er ret sikker på, at det ikke skyldes måden der er blevet vaccineret på.
    For dem der vaccinerer gør det vel på samme måde når det er de andre vacciner, og dem har der jo ikke været problemer med.


  • #219   17. mar 2021 @ Anni ... nu er der jo i en fart oplært nogle i at vaccinere som ikke normalt vaccinerer .. de er nok sundhedspersonale men det er ikke nødvendigvis det område de har gebærdet sig i .. nå misforstod ... ja det gør de vel ... måske det er et sammenfald af uheldige omstændigheder ...

    @ Søren.... jeg jeg er både klar over frivilligheden og bivirkninger (tro mig det har jeg i den grad prøvet )

    men frivilligheden synes jeg jo det kan være så som så med, når man skal gå på arbejde fx ... og man gerne vil ud og have en form for normalt liv igen en gang .. og jeg er ikke mod vaccine som sådan, vil gerne vaccineres, men ganske som meget af min anden medicin udvælges under hensyntagen til tidligere bivirkningen, så ville jeg da også gerne at valget af vaccinen tager hensyn til eventuelle ting der kan tages hensyn til ...


  • #221   17. mar 2021 Arh total nedtur! Så trak man lige det korteste strå i vaccineplanen som den aller, aller, allersidste gruppe smiley er 32... forstår ikke helt at de 16-29 årige skal før de 30-34 årige. Nedtur. Måske Mette straffer mig for ikke at have stemt rødt smiley

  • #222   17. mar 2021 Hvis ikke de "røde" partier fremover viser rød politik, så har jeg stemt til den side for sidste gang. Hvad fanden sker der? Mulig fængselsstraf for at dele et foto af en heks på et bål. Mon ikke den slags en gang for alle kan sætte muhammedtegningerne i relief?

  • #224   18. mar 2021 Isabelle, det vd du jo godt smiley

  • #227   18. mar 2021 Hanne, men hvorfor er der så ikke problemer med de andre vacciner?
    Dem der vaccinerer bruger vel samme taktik uanset hvad vaccinen hedder?


  • #229   18. mar 2021 Ok John, men hvorfor giver den ringe taktik ikke problemer hos de andre vacciner?
    Jeg synes ikke, at det virker logisk


  • #231   18. mar 2021 Måske er det slet ikke så tosset at være en af de sidste, der skal vaccineres. Til den tid har de vel lært at stikke.

  • #233   20. mar 2021 Jeg skal have mit stik nr 2 d. 29/3 og hvis det stadig er astrazeneca vil jeg ikke have flere. Den chance tør jeg ikke tage

    https://nordjyske.dk/nyheder/en-i-region-hovedstaden-er-doed-efter-nylig-vaccination/5022ef21-33cd-3bd2-90aa-fad96de8e9d6


  • #235   20. mar 2021 Ja helt vildt. Men jeg tør simpelthen ikke smiley
    Jeg er spændt på hvad det hele ender med, når de kommer med en ny udmelding i næste uge


  • #237   20. mar 2021 . Gætter på at bivirkninger og enkelte dødsfald er uundgåelige set i det store perspektiv.

    Det har du jo nok ret i John, men hvorfor er der så ikke lige så mange bivirkninger og dødsfald hos de andre vacciner?
    Min logik siger, at hvis det kun er en der har alle disse bivirkninger og dødsfald og de andre ikke har det, så må der være noget i vejen med vaccinen


  • #240   20. mar 2021 Uha Isabelle smiley
    Men også sådan jeg tænker.

    At man bliver dårlig af en vaccine, er jeg ligeglad med. Tager gerne en omgang i sengen hvor man er skidt tilpas.
    Men død, nope. Den chance tager jeg ikke.
    Ja jeg kan dø af så meget andet, men her kan jeg tage et aktivt valg.


  • #241   20. mar 2021 Men jeg lover at ved at tage en sprøjte med patientens eget blod og sprøjte det samme produkt uden tilsætningsstoffer tilbage igen med det samme, så vil der når man har gjort det på 1.000.000 mennesker altid være en, der dør indenfor fjorten dage.
    For det er jo ikke sket med det samme i direkte forbindelse med vaccinationen.

    Der er væsentligt forskel på at dø af vaccination og dø med en vaccination

    Vi ved teknisk set ikke noget endnu mens de laver undersøgelser


  • #243   20. mar 2021 Nemlig Isabelle, de blodpropper der er kommet efter AZ er atypiske... hørte en journalist spørge en læge om ikke der havde været dødsfald efter fx de andre og jo det havde der da, men hos fx plejehjemsbeboere hvor alder og den fysiske tilstand alt andet lige er mere normal end blandt yngre og til nu raske der nu er ramt af det bland AZ vaccinerede...

    Staff Mom .. forstår dig så glimrende .. og som jeg talte med en om, man kan næsten lige så godt trække AZ vaccinen ud af ligningen nu, tilliden er røget .. og så nøjes med at give den til de der evt tilkendegiver de vil have den...

    jeg vil ikke, det har jeg gjort op med mig selv ... så må jeg vente til man kan vælge, men tror det ender med at blive en mulighed at fravælge uden at komme helt bagerst i køen .. det har flere politikkere allerede rejst spørgsmål omkring.


  • #244   20. mar 2021 Hvis nogle har set nyheder på Tv2 til aften ... kan man så blive ved at synes at DK´s regering har gjort det forkert og passet for meget på... med et Estland der har 10X flere smittede pr 100.000, et Paris der nu lukker ned 1 måned, nu foråret kommer og vi nok kan komme mere ud , et Italien hvor smitten stiger og hvor man flere steder ikke må gå ud andet end for at gå på arbejde og få handlet ind .. flere landet hvor man nu ser ind i en 3. større bølge af smitte ....

    Noget andet er, jeg tænkte at med den store smitte i Paris og så ser man folk tage derfra i stor stil, gad vide hvad det vil betyde for smittespredning ...


  • #245   20. mar 2021 Dette her må bestemt være en ommer.
    Selvfølgelig sker der fejl, men da ikke hele 9000.

    https://nyheder.tv2.dk/samfund/2021-03-19-9000-sarbare-borgere-blev-ikke-indkaldt-til-vaccination


  • #248   21. mar 2021 Jeg hørte netop, at i Tyskland er fire døde. De var vaccineret med netop Pfizers.

  • #250   21. mar 2021 Nej, de forulykkede i én af de sidste Trabanter, der var tilbage i das große vaterland(store vandland) . De torpederede en cyklist, som fik en hudafskrabning på albuen og et lidt skævt forhjul. Cyklen var ifølge vidner af det hollandske fabrikat Batavus.

  • #252   21. mar 2021 Isabelle
    Er du cykelaficionado? smiley Jeg mener, Batavus'en er forholdsvis sjælden.


  • #254   21. mar 2021 Pap?! Det ville give mening. Den pågældende dag havde det regnet i flere timer op til ulykken.

  • #255   22. mar 2021 https://www.msn.com/da-dk/nyheder/udland/leder-af-eu-s-vaccineudrulning-afviser-behov-for-sputnik-v/ar-BB1eOKUx?ocid=msedgdhp

    Jow, jow, det er jo også langt bedre at vaccinere med en vaccine der giver fæle bivirkninger som blodpropper mm. frem for at bruge noget russisk....


  • #257   22. mar 2021 Jeg så lige i tv, at Serbien nu laver "vaccine turisme"
    Man tager til Serbien og kan blive vaccineret - Edda med lige den vaccine man ønsker.


  • #258   22. mar 2021 det har vist også været en mulighed fx i Dubai

  • #260   23. mar 2021 Samme steder som alle andre lande

  • #261   23. mar 2021 Serbien har givet befolkningen vaccinen fra Kina, hvilket er grunden til, de er færdige før resten af Europa.

  • #262   23. mar 2021 Serbien giver ikke kun vaccinen fra Kina.
    Som turist kan du vælge lige hvilken vaccine du vil have.


  • #264   23. mar 2021 det har været en hæmsko at være i EU...

  • #265   23. mar 2021 Vi kan da bare købe Sputnik lige som Ungarn!
    Det har da intet med EU at gøre.
    Men om der så er nogen, der vil vaccineres med den, er så et andet spørgsmål!


  • #267   23. mar 2021 Ha ha smiley

  • #269   23. mar 2021
    #266 ..... Hvem siger at Sputnik---> øhhh ... SpRutnik ikke virker ???? ... smiley smiley smiley

    Sådan et par liter Vodka om dagen ... gør det vel ud for det samme , som konstant at ligge i Sprit + Formaldehyd hele tiden ..... ( man forgår aldrig ) ... Fniiis . smiley

    Ikke en gang Corona kan gøre kål på een ... smiley

    PS: ... Det var måske det Trump mente , da han sagde , at mon ikke bare man kunne drikke noget husholdningssprit ... så fik man sikkert ikke Corona .




  • #270   24. mar 2021 Jow Jow.......500 m kø foran mig til vaccinecentret smiley smiley

    1 time senere.........nu er der kun 250 m kø foran mig til vaccinecentret smiley

    I det mindste regner det ikke smiley


  • #272   24. mar 2021 Hillerød. Køen strakte sig helt ned til det gamle posthus ved stationen smiley

    Har dog lige fået 2. stik...11/2 time senere end planlagt.

    Ville helst have haft en morgentid, men der var ingen ledige tider. Så bliver man en anelse lang i ansigtet, når sygeplejersken så siger, at de nærmest ingen havde mellem 7-9 smiley smiley

    Men nu er det overstået og jeg er et hul i dykkerdragten rigere smiley


  • #275   24. mar 2021 John...jeg er ung af sind smiley

  • #276   24. mar 2021 https://nyheder.tv2.dk/lokalt/2021-03-24-video-viser-massiv-koe-til-vaccine

    Igen...dæleme glad for det ikke regnede smiley


  • #277   24. mar 2021 Jeg er til allersidst, så jeg håber at der bliver et valg og ikke bare “left overs” smiley jeg har nemlig ikke lyst til AZ.

  • #279   25. mar 2021 Rotterne god bedring!

  • #280   25. mar 2021 God bedring, Rotterne - håber du slipper for en positiv test og er hurtigt ovenpå igen!

  • #281   25. mar 2021 Rotterne - Åhh nej! Rigtig, rigtig god bedring smiley Håber på, du får en negativ test og det “blot” er en helt almindelig omgang sygdom...tænk at man kan håbe det får andre smiley smiley

    Anyways...du ved hvad jeg mener smiley smiley smiley

    Nope! Testcentret er nede ved svømmehallen/Frederiksborgcentret alt efter, om det er PCR eller hurtigtesten.

    Min faster opgav og kom tilbage omkring 17:30. Der var der ingen kø og de gik lige ind. Havde jeg vidst det, var jeg gået og kommet tilbage efter Sophia var lagt smiley


  • #284   31. mar 2021 Tænk at man kan blive så glad for at handle. Efter isolation siden midt august pga kræft, operation og kemo. Fik 2 vaccination for lidt over en uge siden, så nu går jeg igen i netto og Brugsen
    Har fået varer leveret fra nemlig det sidste halve år, men det er sku rart at komme ud i samfundet igen. Manden synes jeg køber lidt for meget ind i disse dage, tænker shopping genet har været understimuleret. Starter job stille op i næste uge. Og må kun op til 50% i’et halvt år . smiley smiley smiley smiley


  • #285   1. apr 2021 Hold da op, det bliver spændende at se, hvordan det kommer til at gå Belgien når alle restriktioner bliver ophævet.

    https://www.msn.com/da-dk/nyheder/udland/domstol-giver-belgiens-regering-30-dage-til-at-oph%C3%A6ve-coronatiltag/ar-BB1fd3FA?ocid=msedgdhp


  • #291   5. apr 2021 ØvKrumm, hvor er det træls.
    Jeg har også fundet ud af, at de der sms'er man får somme tider kommer alt for sent.

    Jeg skulle have været i Odense i onsdag kl 10,30, det fandt jeg først ud af da lægen ringede og spurgte hvor jeg blev af.
    Sms'en kom omkring middagstid.


  • #292   6. apr 2021 mangler der en kommentar fra Krumme, kan ikke finde ud af hvad I kommenterer på ????

    jeg talte med en læge på diabetes afd før Påske, han sagde de ville se på om ikke snart de kunne visitere mig .. men han lovede ikke noget, til gengæld sagde han at han godt kunne forstå at jeg ikke ville have AZ vaccinen, den ville han heller ikke tage imod smiley ... jeg håber de i det mindste vil skrive et eller andet om at den må jeg ikke få grundet mine tidligere propper ...



  • #295   6. apr 2021 nogen der ved hvorfor Krumme er "forduftet"

  • #296   6. apr 2021 Hun er sikkert blevet anmeldt af tre stk. socialdemokratiske medløbere. Tre giftige sataner er nok, har jeg hørt fra normalt pålidelig kilde smiley

  • #298   6. apr 2021 Ja, og så er det endelig ved at være min tur til at blive vaccineret og så på bliver jeg nød til at springe over. smiley
    Det er godt nok træls.


  • #299   13. apr 2021 Pudsig at landene udenfor EU er så gode til at vaccinere deres befolkning
    Sørgeligt, at man gav EU ansvaret for vaccinerne, for det har gjort at EU halter langt bagud andre lande.


    https://www.msn.com/da-dk/nyheder/other/storbritannien-har-n%C3%A5et-m%C3%A5l-og-tilbudt-alle-over-50-%C3%A5r-vaccine/ar-BB1fAdVC?ocid=msedgdhp


  • #301   13. apr 2021 Isabelle, vi er langt bagud ifølge mange andre lande.

  • #302   13. apr 2021 Uanset hvad er Storbritannien foran, for de har vaccineret den ældre del af befolkningen, som er dem, der er i størst risiko.
    Storbritannien har hele tiden brugt AZ vaccinen, så de har ikke haft så stor vaccinemangel som DK.

    Nu bliver det spændende om J & J vaccinen kommer i brug i DK, selvom det er lige så risikofyldt som AZ.


  • #303   13. apr 2021 Og tyskerne ligger i forhandlinger om Sputnik vaccinen

  • #306   13. apr 2021 Men nu er der jo sket rigtig meget siden januar, hvad der skete der kan ikke bruges til noget som helst nu.
    Her skubbes tiden for færdigvaccinereingerne konstant og om og om igen.
    Det er simpelthen for dårligt.


  • #308   13. apr 2021 Ja ja Isabelle, jeg er åbenbart en sur gammel kværulant.
    Fred være med det.
    Og hvor er du altså utrolig god til at finde på undskyldnibger for alt.
    Det er så bare pudsig, at EU ikke fik bestil nok vaccinationer helt fra begyndelsen, og det er så hellere ikke noget jeg opfinder, det har EU selv indrømmet. Men det har du vel også en god undskyldning for.
    Havde de bestilt nok vaccine fra begyndelsen, så var mange flere allerede vaccineret, samt at slutresultatet nok ikke blevet skubbet den ene gang efter den anden.

    Men det er da dejlig for dig at du synes at det går så godt. Du er jo også vaccineret og behøver ikke at vente mere.
    At jeg har en anden mening har jeg så også lov til at have.
    Ha' en god dag


  • #311   13. apr 2021 Ved godt, at du ikke har skrevet at jeg er en kværulant smiley
    Men synes, at det er fuldkommen tåbeligt at der ikke er bestilt nok vaccine fr begyndelsen, og at man ikke har taget højde for at der kan ske fejl i leveringen undervejs.

    Jeg blev endelig klippet i lørdags og min frisør var nu ikke ret sur på regeringen


  • #312   13. apr 2021 @ Anni ... jeg er langt hen af vejen enig med sig i at EU har været et problem og ikke en fordel i dette vaccine kapløb ... men dog tænker jeg at som det er nu er de eneste vacciner jeg ville ønske man havde fået opkøbt i rå mængder Pzifer og Moderna, og det vidste man jo ikke da indkøbene startede og man kunne i så fald være endt med endnu flere AZ og JJ vacciner, som både kunne have forårsaget flere tilfælde af de uheldige bivirkninger og også mere spild af penge hvis nu det ender med de skal skrottes, da jeg tænker man skal betale for det man har bestilt ... smiley også selvom de viser ikke at blive brugt i den udstrækning det var tiltænkt..

    men træls er det, mega træls ... az vil jeg ikke have , og J J heller ikke, jeg vil ikke få min livskvalitet og frihed tilbage med en vaccine der kun dækker 67% ....

    Men ja, EU fan har jeg aldrig været, og Ursula er efter min mening da noget af den værste for M/K der har været ...


  • #314   14. apr 2021 Selvfølgelig kunne EU da have bestilt flere vacciner, hvorfor tror du ellers at andre lande udenom EU har kunnet bestille yderligere....
    Selv Tyskland, der ellers er så vanvittigt EU liderlige, gik udenom EU og skaffede vacciner til befolkningen.
    Her er en artikel, hvor der står at EU sagde nej til at bestille flere.

    https://medwatch.dk/Medicinal___Biotek/article12650951.ece


  • #316   14. apr 2021 Det synes jeg lyder meget fornuftig.

    https://dk.newsner.com/nyheder/flere-medier-erfarer-danmark-dropper-astrazeneca-vaccinen/


  • #318   14. apr 2021 Jubiiii, jeg glæder mig da for dem, som nu kan blive vaccineret. smiley

    https://www.msn.com/da-dk/nyheder/indland/danmark-f%C3%A5r-650-000-ekstra-pfizer-vacciner-i-andet-kvartal/ar-BB1fE7zG?ocid=msedgdhp


  • #319   15. apr 2021 Jeg synes nu at de der frivilligt vil have AZ vaccinen skulle have den, så får vi da brugt nogle, og når længere .. ikke jeg tror der er mange, men de der vil burde få lov med underskrift om at det er selvvalgt og man er bekendt med den viden der til dato ligger om vaccinen ..

    jeg er bange for at det ender ligesådan med JJ, så vi kommer da langt hen på sommeren inden der er vaccineret ..


  • #320   15. apr 2021 Jeg er stolt af vores land som tør sætte sikkerhed først og stoppe brugen af en vaccine som muligvis er farlig! Jeg fatter ikke at man syntes det er et kæmpe problem at resten af befolkningen må vente lidt længere på vaccination! Det er da i min verden betydeligt bedre at vente og få en mere sikker vaccine, men sådan er jeg jo så sær smiley

  • #321   15. apr 2021 @ Bodil ... jeg er 100% enig .... at staten ikke tvinger nogle til at tage en vaccinen der er behæftet med den slags bivirkninger er prisværdigt ... stadig synes jeg, at er der nogen der mener de gerne vil have den med de bivirkninger der kendes, så synes jeg ikke der er noget i vejen med det ... tror dybest en del af dem der i interviews står og siger de ville tage den hvis de fik den tilbudt, ville springe fra hvis de reelt fik den tilbudt ...

    j


  • #322   15. apr 2021 Jeg stjæler lige den her fra fb smiley

    Hvem kan bære det ubærlige? Hvem kan skære skarpt gennem dilemmaerne? Hvem kan tage tæskene? Hvem kan træffe de umulige valg? Og hvad får de egentlig for det?

    Dagens dramatiske pressemøde gav os måske et uhyggeligt klart indblik i, hvad det er for et kolossalt pres, de må opleve, de primære beslutningstagere under den største og mest langstrakte katastrofe i 75 år.

    Nej, jeg aner ikke om Tanja Erichsen, der faldt omkuld på live-tv foran hele nationen, havde lavt blodsukker, havde drukket for lidt eller noget andet banalt. Men det er i hvert fald nærliggende at tænke, at hendes ildebefindende kunne hænge sammen med et enormt arbejdspres under umulige og uforudsigelige forhold gennem 14 måneder. Hvis det forholder sig sådan, er der i hvert fald ikke noget at sige til det.

    Hun og de andre topembedsfolk og de toneangivende politikere har måttet påtage sig et ansvar og træffe nogle beslutninger, hvis konsekvenser er fuldstændig afgørende, både for vores land og for dig, mig og vi to. De har måttet gøre det uden egentlige fortilfælde hvori erfaringer kunne hentes, uden en lærebog og uden en ven at ringe til, hvis tvivlen skulle gnave. De har kørt en racerbil uden lys i buldrende mørke på en vej, der er blevet asfalteret mens de kørte. Og med millioner af passagersædechauffører som da nok lige havde en bedrevidende mandagstrænerløsning eller et buh-råb at bidrage med.

    Men de har jo altså gjort det, og hvis man skæver rundt i verden, også den nære og helt sammenlignelige verden, så er det vel egentlig på sin plads at sige at det kunne have gået meget værre.

    Og da Tanja Erichsen så faldt omkuld for øjnene af os alle sammen, slog det mig; hvorfor gør hun egentlig det der? Hvorfor står hun der med sit eget helbred satset på rød i rouletten og prøver at redde os fra en katastrofe der er meget værre end den katastrofe vi allerede er ramt af? Hvad får hun og Søren Brostrøm og alle de andre for det? Altså, det er næppe for pengenes skyld og det kan heller ikke være på grund af kantineordningen i Sundhedsstyrelsen. De må gøre det fordi de har den ædle mission at redde så mange som muligt fra så megen lidelse som muligt. Det er jo det læger gør.

    Så hvad får de? Shitstorm, hademails og røven i klaskehøjde uanset hvad pokker de gør, for der er altid, altid, altid nogen der hellere ville have haft noget andet.

    Jeg synes vi skal give dem noget, de har fået for lidt af. En hjertevarm tak, fordi de gider. Tak fordi de har taget det på sig at trække os gennem orkanen. Ikke sådan en næsegrus falden i støvet-tak og heller ikke en hyldest for ufejlbarlighed. Hvem kan tage imod sådan én uden at skamme sig? Men et ærefuldt skulderklap lige som man giver soldater, der har udvist et særligt mod på slagmarken eller taget en kugle for fædrelandet.

    Og jeg lægger gerne for:

    Tak til alle jer, der har påtaget jer et særligt ansvar i denne situation. Uden jeres uegennyttige indsats, jeres ekspertise, jeres mod, integritet og handlekraft havde katastrofen være total.


  • #323   15. apr 2021 Hanne det er vist for at undgå at sundhedsvæsenet bliver belastet pga vaccinerelaterede udfordringer.

  • #326   19. apr 2021 Nu snakker de om muligheden for, at folk frivilligt kan lade sig vaccinere med AZ. Jeg gætter på, at kun en meget lille del takker ja.

  • #328   19. apr 2021 Jeg overvejer altså også om jeg skal tage et skud AZ mere. WHO fraråder man blander to vacciner og jeg synes det er lidt loddent de siger at det i dk er ok at blande to af lignende teknologi -men den eneste anden vaccine på markedet nu som bruger det samme er jo Johnson og Johnson -så er man mere beskyttet med to forskellige? eller slet ikke eller?

    Jeg synes det er noget så besværligt...

    men blodpropsrisikoen er jeg ikke så bekymret for den er 1 ud af 44000 -hvor p-piller rangerer fra 1-6 ud af 10.000...


  • #329   19. apr 2021 Jeg tror mange tager imod tilbuddet. Frontpersonale, som har fået 1. stik og som ellers ryger bagerst i køen.

  • #330   19. apr 2021 sanne ... jeg har ikke forstået det sådan at frontpersonale der har fået 1. stik med AZ kommer bagerst i køen ... men netop at de bare vil få tilbudt at andet stik bliver med en anden ....

    spændende at se hvor mange der evt takker ja hvis de bliver muligt at få az ... jo flere der takker ja, jo hurtigere vil det jo gå og vi andre kommer hurtigere frem i køen til en af de andre... så egentlig er det imo rent win win ...


  • #331   20. apr 2021 Ja de får et stik med en anden vaccine.

  • #332   21. apr 2021 sad og så Horisont i aftes ... kan egentlig godt blive misundelig på de steder i verden der har turdet tage den hårde og konsekvente nedlukning selv bare får smittede, som fx Australien som så får fordelene nu ved stort set ikke at have restriktioner ... tænker lidt hvornår vi flyttede os fra ambitionerne om ingen smittede til at nu er et sted mlm 500-1000 daglige smittede acceptabelt ...

  • #333   21. apr 2021 Med den ballade der har været over vores nedlukning, kan jeg slet ikke forestille mig, hvad der skulle ske med flere restriktioner.
    Jeg havde også gerne set større nedlukning, men mange danskere ville gå bananas


  • #334   21. apr 2021 med måske man har været for dårlige til at beskrive gevinsten ved en mega hård konsekvent , men meget mere kortvarig nedlukning, og en efterfølgende genåbning der har kunnet ske med færre og hurtigere afviklede restriktioner ...

  • #335   21. apr 2021 Det står heldigvis enhver frit for at tildele sig selv skærpede restriktioner. Bliv hjemme og handl med Nemlig, hvis man ellers har moral til det. Livet er nu en gang valg vs fravalg, og ikke alt behøver at blive dikteret af Makrellen.

  • #336   21. apr 2021 Nu handlede Horisont i går som sådan ikke om den enkelte, men netop om hvad samfundet der havde opnået ved at stå hårdt sammen i kortere tid ... en del af problematikken er jo at folk er corona trætte efter den lange periode med nedlukning eller restriktioner ... kunne være "sjovt" at gennemleve samme periode med endnu hårdere nedlukning og se om man kunne have nået samme niveau som fx Australien ...

  • #337   21. apr 2021 Frontpersonalet får tilbudt enten Pfizer eller Moderna ca. 12 uger efter deres første stik med AZ. Dette fordi man ved az. Faktisk dækker omkring 76% indtil da på første stik.
    Dem der ikke nåede at få første stik vil skulle henvises igen via arbejdsgiver.


  • #338   2. maj 2021 Så blev det langt om længe min tur til at blive vaccineret.
    Lægerne på OUH ser gerne, at jeg bliver vaccineret så hurtig som muligt.

    Problemet er så bare, at jeg hver eneste dag tilbringer min tid på motorvejen og OUH, så jeg kan ikke blive vaccineret da alle tiderne ligger om dagen, hvor jeg som sagt jo ikke er hjemme.

    Synes godt nok at det er træls, at der ikke er tider sidst på dagen eller i weekenden så sådanne som mig kan blive vaccineret.
    Nå, men jeg må så bare vente 6 uger mere indtil jeg er færdig med mine behandlinger på OUH.


  • #339   2. maj 2021 #338 det fortæller du bare i Odense, så er jeg sikker på de hjælper med at arrangere noget smiley

  • #341   2. maj 2021 Jeg må lige tage en snak med dem i Odense om det en af dagene, ellers så går de sidste 6 uger uden vaccine vel også.


  • #344   4. maj 2021 Manden har bedt mig om at finde ud af om jeg kan få en antistof test. Han blev vældig bekymret da han læste artiklen igår. Og jeg er jo startet op på få timers job og er i en daginstitution. Det skulle da lige mangle at jeg også var så heldig at vaccination ikke virker.

  • #345   4. maj 2021 Tine, håber at din vaccine virker smiley

  • #346   6. maj 2021 jeg synes man svinger lidt mellem ... vaccinen giver friheden tilbage, og tankerne om gør den nu det, da de eksisterede vacciner jo ikke dækker for alle varianter af virus, og man ikke ved hvor længe de virker..

    jeg skal have første stik med Pzifer den 12. maj ... tør man så fx tage til udlandet i september ... synes sgu det er lidt svært ... og hvor trygt kommer man til at bevæge sig rundt ... smiley

    men det åbner trods alt muligheden for snart at komme fysisk på arbejde igen ... hjemmearbejde har sine fordele, men bestemt også sine ulemper



  • #347   7. maj 2021 Første impulsive restaurant besøg i evigheder! Årh hvor fantastisk!

    I aften skal vi ud og have 3 retters menu - hvor er jeg lykkelig for Corona pas! Ja tak, mere af det.


    profilbillede
  • #349   8. maj 2021 Sådan tænker jeg også John. Lige pt råber folk op om, at det er helt forfærdeligt med det coronapas.
    Synes det er meget lidt at ofre for lidt mere frihed for dem der har brug for det.

    Synes nogen opføre sig som møj forkælede unger smiley


Kommentér på:
corona 19 aka covid 19

Annonce