{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
787 visninger | Oprettet:

Drømme og "false awakening" {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige oplevet dette her til formiddag (igen), og vil høre om nogen kan nikke genkendende til det.

Jeg oplever ofte, at hvis jeg tager en let lur om formiddagen efter jeg er stået op - fx i lænestolen eller oven på sengetæppet - så bliver mine drømme virkelig underlige og har ofte et genkendeligt mønster til dem.

Det jeg oplever oftest er, at jeg i min drøm pludselig ikke kan åbne øjnene ordentligt, jeg kan ikke bruge min krop, jeg har svært ved at snakke o.l. Og så vågner jeg flere gange uden at vågne ordentligt.

Jeg drømte her til formiddag at jeg var ude i mit køkken og - surprise - pludselig havde en opvaskemaskine. Jeg prøver at fikse den og kigge til siden, men jeg kan ikke bevæge min nakke ordentligt, og pludselig begynder jeg også at have svært ved at holde øjnene åbne. Jeg får et "flash" tilbage til mig selv i sengen, hvor jeg faktisk rigtigt ligger. Jeg kan se Umi ved siden af mig. Men pludselig hører jeg et eller andet på døren, og jeg kæmper for at komme op, og jeg drømmer at jeg gentagne gange får skubbet mig op at sidde. Det er børn, der fejrer fastelavn.. så jeg drømmer jo tydeligvis. Så får jeg et flash til at jeg stadig ligger ubevægelig i sengen. Jeg prøver nu at sætte mig på siden af sengen og skubbe mig op, og jeg tror virkelig det lykkes - indtil jeg igen kan se at jeg ligger ubevægelig i sengen i stedet.

Det ender med at jeg åbner øjnene og ved at jeg er rigtig vågen. Men det er så weird - kombinationen af at jeg i drømmene pludselig svinder ind og hverken kan se, tale eller bevæge mig ordentligt, og så at jeg "vågner" der hvor jeg rent faktisk er. Jeg har også oplevet at åbne øjnene og kigge på min bogreol, men være ude af stand til at gøre noget, selvom jeg prøver at råbe, og så falde i søvn igen.
Det sker udelukkende hvis jeg tager en let lur uden sådan rigtig at gå i seng - fx på sofaen, i lænestolen osv.

Andre??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Drømme og "false awakening"
  • #1   10. mar 2021 Det lyder egentlig som en form for en hash-psykose. Pas på! Det kan blive mere eller mindre permanent.

• #2   10. mar 2021 Det kunne godt lyde lidt som sleep paralysis. Prøv at Google det og se om ikke det passer til det du oplever smiley

• #4   10. mar 2021 Shit, Søren! Godt du løste mysteriet - det må sgu da være dér, problemet sidder smiley

• #5   10. mar 2021 Jeg har faktisk været ved at google sleep paralysis, men jeg synes bare ikke helt, det stemmer overens med hvad jeg oplever smiley det er lidt som om, det er en blanding af det hele og ikke 100% hverken sleep paralysis, false awakening, lucid dreaming og hvad folk nu ellers snakker om

Jeg synes ikke jeg er vågen i mere end 2 sekunder (hvor jeg kan se rummet og der hvor jeg ligger), og det er ikke sådan at jeg seriøst vågner op "for real" men bare ikke kan bevæge mig

• #7   10. mar 2021 Det er faktisk lige præcis en af de sider jeg har været inde og læse på smiley Men det er dælme svært at blive klog på - det er jo heller ikke altid helt til at regne ud, om man nu rigtigt var vågen og bemærkede rummet, eller om man drømte det.. jeg er bare ret sikker på at jeg vågner op, kigger, ude af stand til at gøre noget, og i løbet af 2 sekunder sover jeg igen.

Nå, men det betyder nu ikke så meget for mig om det er det ene eller andet (det er nok et eller andet i den stil) - men ingen i min familie har fx oplevet noget lignende smiley

• #8   10. mar 2021 Det lyder virkelig ubehageligt og uhyggeligt. Jeg drømmer meget levende/realistiske drømme, og jeg vågner ofte med følelsen i kroppen, som kæmpe sorg, vrede osv. det tager LANG tid at komme over de følelser, og af og til bliver jeg nødt til at kontakte hvem end jeg har drømt om for at høre om de er ok. Men det er slet ikke i samme liga som det der smiley

jeg oplever af og til, hvis jeg drømmer noget ubehageligt, som mareridt og lign. at jeg har svært ved at vågne, at jeg ikke kan løsrive mig og vågne selvom jeg prøver. Men der går jo nok i virkeligheden maks et par sekunder fra jeg forsøger til min krop faktisk vågner, men det føles som lang tid.

• #9   10. mar 2021 uh ja! jeg kender det!
    Jeg får det også ofte, hvis jeg tager en lur på sofaen. Det føles som rigtig, rigtig lang tid, at man ikke kan bruge sin krop, ikke kan snakke, eller ikke kan åbne øjnene - i "drømmen" kæmper man helt vildt, men intet sker. Det er vildt ubehageligt, især når man jo egentlig føler, at man er vågen.

• #10   10. mar 2021 Det sker ofte for mig når jeg tager en lur. Min tanke har egentlig bare været at jeg ikke sover dybt nok til at drømme rigtige drømme, så de drømme der kommer er sådan nogle sære "halve" nogen.

• #11   10. mar 2021 syntes også det lyder som noget søvn paralyse smiley

• #12   10. mar 2021 Jeg oplever det samme, og kun når det er en lur på sofaen. Hvad jeg laver om natten, er en helt anden, og meget mere crazy historie smiley

Men altså, når jeg tager en lur, kører jeg også gerne i samme rille, og drømmer at jeg er vågen, men ikke kan sige noget eller gøre noget. Men jeg ved 100% at jeg sover og bliver liggende, for jeg har selvfølgelig optaget mig smiley

Om natten går jeg jo i søvne, og det stikker helt af smiley

• #13   10. mar 2021 Hvor er jeg glad for at jeg ikke er den eneste!

Jeg oplever det heller aldrig ved normal søvn, det er KUN når man lige tager en lur et sted. Som om man ikke rigtig falder ordentligt i søvn, som du siger, Anne Julie.

Jeg synes dog ikke som sådan det er uhyggeligt, det er bare lidt forvirrende og jeg er suuper groggy og træt når jeg vågner. Og ja man kæmper helt vildt i drømmen for at slæbe sig afsted, eller åbne øjnene, og der sker bare intet. Nogle gange er jeg faktisk i tvivl om jeg reelt har ligget på sofaen og sagt "ahhhhh" fordi jeg prøver så meget på at sige noget, men min krop ikke helt samarbejder?

Det har faktisk gjort, at jeg i noget tid har undgået at tage en lur midt på dagen (man føler sig sådan lidt kvalm og små-svimmel bagefter), men nu er man jo jobsøgende, og så.. ja.. det sker vist alligevel smiley

Jeg er dog ret taknemmelig for, at jeg trods alt ikke går i søvne! Det lyder lidt mere crazy...

• #15   10. mar 2021 Jeg havde engang for år tilbage, sjældent nu. At jeg ikke kunne bevæge mig. I starten var det skræmmende. Men med tiden blev det spændende. Jeg gav slip og oplevede, at jeg faktisk kunne forlade min krop.

Kommentér på:
Drømme og "false awakening"

Annonce