4.500 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 23 Svar

Spørge på hus, som ikke er til salg? Spørge på hus, som ikke er til salg?

Ville I gøre det? Og i fald, hvordan ville I gå til sagen?

Baggrunden er at efter jeg er flyttet til Fredensborg går jeg jo meget rundt i byen og kigger på de mange charmerende huse. Der er virkelig mange, jeg godt kunne tænke mig at bo i smiley
Men der er så et, jeg virkelig godt kan lide, hvor ejer er en slags "eneboer" iflg naboer. Har overtaget huset efter hans mor døde, boede med mor inden hun døde. Huset ser temmeligt ramponeret ud udefra, men jeg føler jeg øjner en juvel inde bagved smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til elstik 500 kr.
  • Vinduespudsning 600 kr.
  • Luge ukrudt 1.375 kr.
  • Flyttet et klædeskab. 700 kr.
  • Swiss Klædeskab 2.000 kr.
  • Terrassedør trepunktslås binder 1.350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Spørge på hus, som ikke er til salg?
  • #1   30. mar 2021 Når huset ser sådan ud udefra, så er jeg ret sikker på, at det ikke er en juvel indvendig.
    Jeg vil tro, at det er endnu mere forsønt/ramponeret indvendig.

Hvis du møder ham, så kan du da godt være bekendt at spørge ham, om han vil sælge. P på

• #2   30. mar 2021 Vi har en nabo, hvor huset ligger noget bedre end vores og har en meget mere privat have. En dag vi stod og snakkede, spurgte jeg bare pænt om hun ikke ville tænke på os, hvis hun en dag ville sælge. Først følte hun at vi sagde hun var gammel. Så grine jeg pænt og sagde. Nej nej, vi er bare så for elsket i det hus din mand og dig har bygget. Så blev hun lidt rørt. Så tror bare man skal rose huset og se hvornår det følelse naturligt smiley

• #3   30. mar 2021 Anni, jeg mener ikke fysisk at huset er en juvel indvendigt. Jeg mener mere i overført forstand - at det kan blive en juvel smiley
    Det er ret sikkert ikke en juvel indvendigt, fra gaden kan man se hvad der ligner skrald, og umiddelbart er der brædder for havedøren fx..

Ansofie,
    Jeg kan også læse mig til fx på Slyngebarn.dk, at flere taler om at folk bare bliver smigrede og rørte smiley Jeg ved bare ikke rigtig hvordan jeg lige skulle gribe det bedst an. Det virker måske også lige voldsomt nok at banke på døren jo..

• #6   31. mar 2021 En af vores naboer spurgte mig en dag om ikke vi ville sælge vores hus og det vil vi ikke, så jeg sagde bare nej smiley

Du spørger jo ikke til ægteskab, bare om de er interesserede i at sælge huset, så jeg ville bare gøre det, fx med et brev i postkassen eller hvis du støder på ejeren.

• #7   31. mar 2021 I har ret, jeg må få fabrikeret et papir og smide i postkassen:)
    Jeg tror chancen for decideret at rende på ham er meget lille desværre...

Hvis der er nogen der selv har prøvet det og haft succes med det, må man endelig også gerne byde ind:)

• #8   31. mar 2021 Jeg har lige arvet et hus efter min far, og folk holder sig dælme ikke tilbage for at banke på for at høre om huset skal udlejes eller sælges. Liget var nærmest ikke koldt før den første spurgte om udlejning. Så det er åbenbart ret normalt.

Der er også en enkelt der har spurgt på vores egen gård, men jeg kan altså ikke forestille mig, at jeg flere år efter ville kontakte vedkommende, hvis vi skulle sælge.

• #9   31. mar 2021 Det er meget normalt, hvor vi bor - det virker til at flere af husene sælges på den måde smiley Jeg kender selv nogen der har købt deres hus på samme måde, det vidste sig at daværende ejer faktisk have gået i salgstanker i et års tid, men ikke rigtigt orkede processen.

• #10   31. mar 2021 Jeg har prøvet det, oven i købet hvor personerne gik rundt og gloede ind af vinduerne, vores hus var tomt, men vi var ved at gøre det i stand og ærligtalt, hvis jeg nogen sinde skulle sælge ville det blive til alle andre en lige dem som uopfordret kommer og spørger! Jeg syntes det er så grænseoverskridende

• #11   31. mar 2021 Smid da en seddel i postkassen. Vi har oplevet det tre gange på det år, vi har boet i vores hus. Det er åbenbart meget normalt

• Mathias M
    Mathias M Tilmeldt:
    okt 2018

Følgere: 5 Emner: 13 Svar: 373
    #12   31. mar 2021 Jeg har prøvet at folk har smidt sedler i postkassen i vores gamle hus.
    Inden vi fik låge med lås på gik folk tit hen og bankede på for at spørge..
    Det er hamrende irriterende og jeg synes det er et grænseoverskridende. Det er folks private ejendom.. man spørger da heller ikke folk på gaden om de vil sælge deres bil, jakke, barnevogn..

Jeg gad ikke tage kontakt til folk der uopfordret havde kontaktet os, da huset så kom til salg.

• #13   31. mar 2021 Vi har to gange fået en seddel i vores postkasse fra personer der var interesseret i vores ejendom.
    En gang blevet kontaktet via telefon fra ejendomsmægler der havde en interesseret køber smiley
    Og en gang troppede en fra et arkitektfirma op på adressen. De var interesseret i at by udvikle vores jorde.

Seddel i postkassen var helt ok efter min mening. Det andet virkede lidt for voldsomt og påtrængende.

• #14   31. mar 2021 En seddel i postkassen ville jeg synes var okay. Både DanBolig (som var dem vi købte hus af) Samt EDC er glade for at smide "går du med salgstanker?" Sedler i vores postkasse.

Omtrent ligeså glade som DanBolig var for at smide en seddel med "vi har lige solgt denne bolig i nærheden af dig - skal vi også sælge dit hus?" Med et billede af vores hus, som vi jo kun lige var flyttet ind i på daværende tidspunkt.

• #15   31. mar 2021 Jeg ville også sige at det er ok at smide en seddel i postkassen, længere ville jeg personligt ikke gå, da jeg selv ville finde det grænseoverskridende hvis nogen kom og bankede på min dør.

Liva hvis det er nogen trøst for dig, så får jeg også de sedler og jeg bor altså til leje smiley smiley

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.225
    #17   31. mar 2021 Jeg ville have det fint med at blive spurgt. Men hvorfor dog have mægler ind over. De penge kan man jo netop spare på den her måde.

Sælger får lidt mere. Køber får det lidt billigere.

• #18   31. mar 2021 Ja, det var også min tanke - der er jo mange penge at spare, hvis man kan undvære en mægler;)

• #19   1. apr 2021 Do it!

Og ja...der er dæleme noget at spare...især med huspriserne i Fredensborg smiley Hav blot en kyndig boligadvokat med ind over, så du kan få gennemlæst alle servitutterne og hjælp til de forskellige rapporter på hytten.

Pøj pøj med projektet smiley

• #21   1. apr 2021 Fredensborg er nemlig steget ret meget det sidste år - 15,8%!
    Så det er jo i forvejen sælgers marked..

I will do it!

• #22   1. apr 2021 Fredensborg har været dyrt i mange år smiley Og det seneste år, har ikke sænket priserne smiley

Vi bor i området og da vi kiggede hus i 2012/2013, blev det valgt fra pga prisen. Lige før det faktisk var dyrere end selve Hillerød...og i nogle tilfæde stadig er. Kommer lidt an på beliggenheden smiley

• #23   1. apr 2021 Kom til Sønderjylland, her kan man få alt hvad hjertet begærer til halv pris smiley

• #24   1. apr 2021 Anni, jeg har boet to år i Grindsted, dejligt sted, men må bare konstatere at jeg er en type, som har brug for at bo tæt på venner og familie og det betyder Nordsjælland. Her er nu også rigtig dejligt smiley

• #25   1. apr 2021 A-S, Grindsted er ikke rigtig Sønderjylland. ??
    Du skal længere ned.
    Fra Kolding og ned mod syd bliver det billigere og billigere. ??

Kan forresten godt huske at du boede i Geindsted.

• #27   1. apr 2021 Østjylland er nu ikke så billigt smiley
    En almindelig byggegrund hvor vi bor koster 2-2,5 mil.
    Men ja, man vil nok gerne bo tæt på familie og venner og job

• #29   1. apr 2021 Jeg ved godt Grindsted ikke er Sønderjylland smiley Det var mere for at sige, at jeg har prøvet at bo i billigere områder, men der er bare nogle andre parametre, der er vigtige for mig nu:)
    Grindsted er virkelig heller ikke dyrt, på nogen måde! smiley

Kommentér på:
Spørge på hus, som ikke er til salg?

Annonce