{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
924 visninger | Oprettet:

Fugl mod ruden - er den mon død? {{forumTopicSubject}}

Øv, denne lille fugl er fløjet ind i ruden for 10 minutter siden. Jeg tror, den er død desværre, men kan den mon bare være besvimet? Og skal jeg helst bare lade den ligge, hvis den nu bare skal samle kræfter.'

Jeg får totalt dejavu til et år siden, hvor jeg stortudende (jeg var højgravid) måtte begrave en lille fugl, der døde i mine hænder efter at være kollideret med en rude.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fugl mod ruden - er den mon død?
  • #1   5. jul 2021 Her er fuglen

    profilbillede
  • #3   5. jul 2021 Den ligger der stadig smiley så den har desværre nok ikke klaret den store kollision. Jeg ville ikke røre ved den, hvis nu det gjorde mere skade end gavn. Men det gør nok ikke den store forskel nu

  • #4   5. jul 2021 De kan godt bare være besvimet, men hvis de er, så vågner de efter få minutter (og du vil kunne se de ånder).

  • #6   5. jul 2021 Om på maven med den. Er den død så evt i fryseren til udstopning smiley


  • #7   5. jul 2021 Der er ingen tvivl, den er temmelig stendød! Er det for makabert at lægge den i bioaffald, hvis jeg ikke vil begrave den? Eller bedre at lægge den ind i hækken?

    Hvilken fugl er det egentlig?


  • #10   5. jul 2021 Isabelle, jeg er nemlig altid i tvivl om, hvad der er det bedste. Måske fordi jeg tænker på fugleunger, som man skal lade være.
    Fuglen, der døde sidste år, tog jeg også forsigtigt op i hænderne, men vi fik at vide fra Dyrenes Beskyttelse, at vi skulle sætte den ud igen og se, om den kunne komme på vingerne igen. Jeg håbede til det sidste, at den ville klare det smiley


  • #11   5. jul 2021 Det er en sumpmejse. Jeg ville lægge den ind i hækken eller et andet sted hvor naturens ådselædere for glæde af dem. Det gør jeg altid.
    For ikke så længe siden røg en gulspurv på en rude. Den lå på ryggen og så stendød ud og jeg kunne se en blodplet på ruden og en lille plet på fliserne. Jeg var lige igang med noget som jeg ville gøre færdig inden jeg gik ud og samlede den op. Da jeg lidt senere kom ud og ville samle den op, vendte den sig om og fløj afsted. Jeg har fakisk flere gange tænkt på om den mon klarede sig i længden - pga blodet.


  • #12   5. jul 2021 Det var da helt vildt, Mette, at den kunne flyve videre i den tilstand. Men det er da lidt spændende, om den har klaret sig.

    Jeg har lige googlet sumpmejse, og den ligner godt nok. Nu er den blevet lagt inde i en busk.


Kommentér på:
Fugl mod ruden - er den mon død?

Annonce