{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.151 visninger | Oprettet:

Hvor finder man en kat? {{forumTopicSubject}}

Måske det forekommer at være et dumt spørgsmål. Men er totalt newbie omkring katte. Nu da vi ikke har Perle ville vi jo gerne udvide dyreholdet på gården med en kat til at fange mus (en helt almindelig huskat tænker vi).
Clinton er venligt interesseret i katte. Men er sådan lige på nippet til at tippe over og mene at de godt kunne være bytte, hvis de sprinter væk fra ham. SÅ derfor tænker jeg at det ville være smartest med en kat/killing, der er vant til hunde så den ikke altid flygter, når den ser ham; katte der går hen til ham snuser han venligt til. Tænker også at det vil være nemmere at introducere den nye hvalp, som forhåbentlig lander på matriklen sidst i september, til en kat der allerede er der. Hvor finder man mon en hundevant kat/killing? Nogen tips? Eller nogen der kender nogen der har sådan en de skal af med?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor finder man en kat?
  • #3   8. jul 2021 Få en fra et internat.

  • #4   8. jul 2021 internatet har så mange killinger og katte der mangler nye hjem smiley

  • #5   8. jul 2021 vil også sige internat. de er bare andeledes taknemmelige smiley kattens værn i brøndby har også mange dejlige.

  • #6   8. jul 2021 Eller få en af vores vi har to killinger i år, tilløber eller afsat hunkat, to søde små killinger som er meget vandt til hunde smiley er formodentlig omkring 4-5 uger nu vil jeg tro smiley

    profilbillede
  • #7   8. jul 2021 Ja, god ide, tag begge Bodils. ??

  • #8   8. jul 2021 Jeg kiggede løbende på internater. Fordelen ved dem er, at de er neutraliseret, mærket og vaccineret, og prisen for katten, er billigere, end hvad det koster at få fikset de ting. De har så mange killinger for tiden, så jeg tænker at det nok kan lykkes at finde en kat, der har været i pleje hos en familie med hund.

    Men jeg var jo så heldig at få Karla Kampkat fra en veninde, som har corgi (og en menneskehvalp). Og Karla er bare så cool med hundene smiley Hvis hun fornemmer at hun trigger hundene, stopper hun bare op og står helt stille, og når hunden så kommer hen, gnider hun sig op af den smiley

    Skulle jeg endelig have en killing fra en privat, blev det Bodil. Jeg ville uden at blinke tage en kat derfra - og har sådan set også engang været tæt på at få en, men han blev desværre ikke tam.


  • #9   8. jul 2021 Www.falsterkat.dk
    Der har vi tidligere hentet og det er dén pension vi bruger. Fantastisk sted.


  • #10   9. jul 2021 Altså - det er nok lidt et long shot, men jeg har kendskab til to katte på 12 år (hundevante), som lige nu står til aflivning, fordi ejeren skal flytte, og mener det er "synd" at flytte to katte i den alder.
    Men jeg synes bare, jeg har hørt om rigtigt mange tilfælde, hvor sådan en flytning går helt fint, og jeg kan slet ikke bære, at de skal aflives.
    Men tænker ikke, det er en pakkeløsning, du kunne overtales til at overveje? De er iøvrigt også på Sydsjælland...


  • #11   9. jul 2021 Jeg har selv tænkt internat og siddet og kigget på dem. Synes bare det virker somom der er virkelig mange af dem der har lidt 'issues'.
    Bodils er da godt nok fristende smiley
    @Karina: Det var måske ikke nogen meget dum ide at starte med et par godt 'modne' og erfarne katte smiley Der burde da være nogle gode år endnu i dem. Hvis altså de ikke har en masse fysiske skavanker.


  • #12   9. jul 2021 Mette - ja, de burde jo kunne holde en hel del år.
    Jeg fik tilbudt at overtage dem, men det går altså ikke med huskyer - kattene ville enten slet ikke overleve eller blive jaget hjemmefra, og det er endnu mere synd end en human aflivning...


  • #13   9. jul 2021 Vendte den med gemalen, der trods alt har haft kat i sit barndomshjem. Han er ikke afvisende overfor et par ældre katte. Men var lidt i tvivl om det er sværere at lære dem at de har fået nyt hjem end killinger?
    Og hvordan lærer man egentlig en kat at den er flyttet og at det nu bor 'her'?


  • #14   9. jul 2021 .. det ville jo være rigtig trist hvis de stak af og forsøgte at rende til deres gamle hjem når de så kom ud.

  • #15   9. jul 2021 Enig... og jeg må indrømme, at jeg ikke ved det. Har aldrig haft kat smiley

  • #16   9. jul 2021 Mon ikke nogen af de andre kan give mig svaret smiley

  • #17   9. jul 2021 Når man flytter katte bør de holdes inde i minimum 14 dage, når de starter med at komme ud så gå med dem i starten og sørg for at der er roligt og at de ikke bliver forskrækkede og dermed kommer for langt væk, det kan være en rigtig god ide at drysse brugt kattegrus rundt i hækken fx så katten kan dufte sig selv smiley de fleste katte falder ret hurtigt til smiley

  • #18   9. jul 2021 Tak for svaret Bodil smiley Er der forskel på at flytte voksne katte og killinger? Falder killinger hurtigere til eller er det det samme?

  • #19   9. jul 2021 Kan man tage dem med ud i snor før de har været et nyt sted i 14 dage? Sorry for de mange spørgsmål, men der er jo mange ting der skal overvejes inden man gør noget. Især på et tidspunkt hvor man som regel har døre on vinduer åbne hele døgnet smiley

  • #20   9. jul 2021 Nu er de her katte godt nok ikke 12 år. Men vi overtog en 8årig fra internat. Han haavde lige brug for en uge ekstra end feks. en killing, men derefter vaar han faldet på plads smiley
    Ældre katte omstiller sig også ret hurtigt smiley

    Og min søster overtog en 5årig. Han var hjemme inden for få dage. Så det har også lidt at gøre med, deres sind smiley


  • #21   9. jul 2021 Killinger falder generelt hurtigere til, men killinger bør efter min mening aldrig være ene katte, de har virkelig meget fornøjelse af hinanden i opvæksten smiley man kan godt tage katte ud i snor fra dag 1 hvis de kan finde sig i det, det er altså ikke alle katte som bryder sig om snor og de kan stresse så meget at det ikke giver et godt resultat at gøre det, jeg har brugt et stort hundebur til voksne katte i starten, så har de i sikkerhed kunnet se omgivelserne og de gamle katte og hunde har kunne hilse i god ro og orden;)

  • #22   9. jul 2021 OK - så kun snor hvis det er noget de kender i forvejen. Et stort bur var nok ikke nogen dum ide. Eller måske en midlertidig netdør i fx mit kontor. Clinton vil jo også lige skulle vende sig til en/to nye beboere.

  • #23   9. jul 2021 Hos mig på Falster smiley

    profilbillede
  • #24   9. jul 2021 Ej internatkatte er også et godt bud, og der er jo nok katte rundt omkring!
    Men vores er gårdkatte, så jeg ville gerne have nogle selv der kom lidt fra det samme smiley og så vil jeg sige at vores katte har så meget glæde af hinanden, så jeg synes altid man bør have minimum 2 smiley


  • #25   9. jul 2021 Åååhh hvor er der altså søde smiley Kommer de også indenfor eller bor de altid ude? Og ville de i givet fald også kunne komme indenfor? Hvor gamle er de nu? Tror ikke vi ville have nogle problemer i at tage to misslinger.
    Altså vi bor jo på en lille gård med stuehus og lade (med isoleret værksted). Vi har 5 Ha jord som er hegnet ind med vildthegn.


  • #26   9. jul 2021 Så søde smiley
    De bor altid ude, men begge missemødrene sniger sig ind hvis der er et åbent vindue, selv om de er født og opvokset på et halmloft, så tænker sagtens killingerne vil kunne være inde smiley
    Det vi har gjort når vi har fået killinger ude fra, er at have dem et afgrænset sted i huset i cirka 2-3 uger, vi har et stort badeværelse, så det har fungeret her, og så har de gået på bakke fra dag et, selv om de aldrig har prøvet det før, og de har hurtigt vænnet sig til os og hundene. Vores killinger har dog også en bakke hvor de er nu smiley men man skal passe lidt på med for mange bløde møbler og tæpper i starten, for så kan de godt finde på et gøre det der er min erfaring.
    Min erfaring er også at selv om vores katte er vant til vores egne hunde og især den ene kan finde på et gnubbe sig op ad dem, så er de stadig lidt påpasselige over for fremmede, og det synes jeg egentlig er fornuftigt nok smiley
    De store killinger ville vi beholde selv, de små ville vi forsøge at finde nye hjem til og de blev 4 uger i går smiley


  • #27   10. jul 2021 Ved nærmere eftertanke er det nok ikke supersmart at få killinger samtidig med hvalpen; det kommer til at kollidere. Det bliver lidt for stor en mundfuld både at skulle vende Clinton til nye beboere og en hvalp. Og vende hvalpen til killinger. Så vi er vist mest til et par ældre misser her inden så længe så Clinton og misserne er vant til hinanden og misserne er faldet godt til inden vi henter en ny dobs sidst i september.

Kommentér på:
Hvor finder man en kat?

Annonce