{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
888 visninger | Oprettet:

Ny hvalp, eller det der ligner:-( {{forumTopicSubject}}

Har haft alt for god tid denne uge, og har tilbragt alt for meget tid på HG smiley - og har mange gange i indlæg "pralet med" hvor dygtig min hund var til at være alene hjemme, og fortat hvor dejlig og harmonisk hunden bliver, når den ikke er hvalp længere.....

Men for h..... da..... Fru hund har udviklet sig til et frådende monster i løbet af denne uge... HUn er blevet aktiveret og leget med, og vi har gået flere meget lange ture hver eneste dag.. Jeg har været på arbejde 2-3 timer om eftermiddagen - og de sidste to dage har hun sgu haft gang i vores tapet mens jeg har været væk. - Noget, som hun ikke har gjort i over et halvt år....

Ellers er hun generelt bare en lille pest... I går havde hun revet en potteplante ned fra vindueskarmen og spredt det ud over hele sofaen - noget som hun ikke har gjort siden hun var en lille bitte hvalp. Hun hiver sofapuderne op af sofaen og gnasker hjørnerne i stykker. Hun går i kurven med gamle aviser og flår dem i småstykker - og det SIDSTE nye, som er startet her i dag, er at hun IGEN er begyndt at stå og gø af mig, mens jeg sidder ved computeren. Desuden har hun FULDSTÆNDIG glemt hvad ordene "NEJ" og "KOM" betyder.

Syns dæleme at det føles som om jeg har fået en lille hvalp igen - nu mangler jeg bare at hun begynder at tisse indendørs!!!

Skal starte i skole næste uge, så jeg håber virkelig bare denne uges "oprør" er en reaktion på at "alt ikke er som det plejer at være" - ellers bliver det da igen et helvede at vende hjem og frygte hvad pjevsen NU har ødelagt... Ellers må vi jo til at starte forfra med det hele!

bæ-hund!!!!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny hvalp, eller det der ligner:-(
  • #1   23. aug 2007 Hvor gammel er hun?

  • #2   23. aug 2007 Om ikke andet, så vil jeg anbefale bur træning.. Det har hjulpet på mange hunde som stresser op når ejer ikke er hjemme..
    Men det kunne godt lyde som om at din hund er kommet i lømmelalderen.. Der kan de jo i perioder glemme alt hvad de tidligere har lært..
    Ellers så sørg for at give hende noget der kan stimulere hende mens hun er alene..

    Lige så snart du aktiverer din hund så meget som du har gjort på det sidste kræver hun lige så meget aktivering de dage hvor du arbejder eller er på skole.. Det er vigtigt at man ikke bare ændrer dagen drastisk hos en hund.. Al træning skal foregå løbende over en periode.. Ellers kan den ikke finde ud af det..


  • #3   23. aug 2007 Jeanette:

    1 år og 3 måneder (ja jeg har også tænkt på at det kunne være at hun var kommet i sin 2. lømmelalder, hvis det var derfor du spurgte:-) ) - men det er jo først startet i denne uge, hvor alting har været så anderledes....


  • #4   23. aug 2007 Dina:

    Tror aldrig jeg vil bruge bur - har i hvert fald før løst problemet uden - så det må kunne lade sig gøre igen:-)

    Men du har måske ret i at jeg skulle udfase aktiviteterne lidt her før skolen starter - og forsøge at lege daglidag, selvom jeg stadig er her hjemme...


  • #5   23. aug 2007 Jamen det kan sagtens være det hele kombineret.. for det passer fint med alderen..

  • #6   23. aug 2007 ja mit bud var netop at hun er kommet i lømmelaldren også til Bailey forøvrigt.


  • #7   23. aug 2007 Bailey

    *GG* - Jamen så kender du da til den "pludseligt-opståede-hvalpe-opførsel"... smiley


  • #8   23. aug 2007 Din hund er bare blevet en rigtig teenager.

  • #9   23. aug 2007 Der findes også hunde der reagere når deres fasttømrede hverdag pludselig bliver lavet om :o)

  • #10   23. aug 2007 Rie: Ok.. Nogle gange kan det bare gå hen og blive nødvendigt for nogle folk, hvis hunden er helt umulig i lømmelalderen ellere generelt bare ikke kan være alene..

    Men håber da at det lykkedes for dig.. smiley Krydser fingre..


  • #11   23. aug 2007 Ja, det er hun nok...

    Det er utroligt at man GIDER ha hund:-)... Man får hunden som 8 uger gammel - der fatter den jo ingen regler, og man skal starte helt fra bunden med at lære den, at der ikke skal bides i dørkarme, møbler, sko etc.... At der ikke skal graves i blomsterbedet, græsplænen eller potteplanterne... At hænder, fødder og næse IKKE er hundelegetøj... At der skal tisses udenfor osv....

    Når hvalpestadiet er ved at væres slut indtræder puberteten, hvor hunden får vat i ørene og glemmer alt hvad den lærte i hvalpestadiet. Samtidig skal ALT og ALLE prøves af -HELE TIDEN...

    Når puberteten er ved at være slut, begynder tegnene på løbetiden at vise sig -En dvask hund, der er helt hormonelt forstyrret i hovedet og bange for alt og alle - indtil selve løbetiden - hvor den bare er dvask... Efterfølgende er der jo så den indbildske graviditet med en masse piven og nussen om tøjdyr - hvor de fleste af døgnets timer bliver brugt på at lede efter de forsvundne "hvalpe"...

    OG så starter lømmelalder nr. 2..... ØIIII!!!



  • #12   23. aug 2007 Janie f;

    Ja... men vores hverdag plejer at være ret ustabil, da jeg både går i skole, har fritidsjob nogle eftermiddage og er tilkaldevikar - Så hunden er vant til at det er ret ustabilt.... Men måske er det bare den her uge der har været stabilt ustabil - hun er jo ikke vant til at jeg går hjemme så mange timer om dagen!


  • #13   23. aug 2007 Ria J: *G* - det var sku godt skrevet/beskrevet - men trods alt det - så elsker vi jo vores hunde... smiley
    - føler med dig.


  • #14   23. aug 2007 Velkommen til min verden.. Hehe :o)

Kommentér på:
Ny hvalp, eller det der ligner:-(

Annonce