Online Tilmeldt:
29. okt 2010 Følger: 18 Følgere: 1329 Hunde: 1 Emner: 204 Svar: 13.760
Kandidattast 2021 {{forumTopicSubject}}
https://nyheder.tv2.dk/kandidattest
Jeg er heldigvis mest enig med Enhedslisten
Hvem er i mest menig med?
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 101 Hunde: 4 Emner: 964 Svar: 18.353
mindst, er jeg ikke så overasket over det er 2 venstre folk og en fra alternativet ...
nov 2012
Følger: 94 Følgere: 214 Hunde: 4 Emner: 287 Svar: 8.342
Lige I hælende på dem, kommer et par social demokrater, hvilket giver langt mere mening, for jeg stemmer altid rødt.
Min kommune er blå og har været det i mange år, vores borgmester som har siddet tungt på posten i 20 år, stiller dog heldigvis ikke op igen. Så det bliver spændende at se hvem der så skal have posten.
Jeg er sjovt nok mindst enig med venstre.
Men er overrasket over at jeg er næsten ligeså uenig med enhedslisten, for dem har jeg før stemt på.
feb 2013
Følger: 9 Følgere: 26 Hunde: 3 Emner: 89 Svar: 7.758
Så får mit vedkommende bliver det enhedslisten. Jeg kender flere andre herude omkring der heller ikke tør andet - trods at de ellers altid har stemt på venstre. Så det kan være de får et overraskende godt valg i Stevns kommune i år
Natur og klima er så blevet det der betyder mest for mig - ikke kun pga min personlige situation - men også fordi mennesket på et eller andet tidspunkt kommer til at indse at en beboelig planet rent faktisk er vigtigere end varme hænder, skattelettelser eller tidlig pension.
maj 2009
Følger: 2 Følgere: 39 Emner: 193 Svar: 10.578
I Kolding ender vi desværre nok ud med at få enten Villy Søvndal eller Eva Kjer Hansen som borgmester
feb 2011
jeg er stemmer normalt soc dem her i Aarhus ... men jeg synes godt nok Bundsgaard er blevet en fjern kransekage mand der ikke aner hvad der sker i hans forvaltning ... og deres øvrige kandidater er heller ikke min kop te/kaffe
maj 2009
Stem på den person du mener gær mest for jeres kommune uanset parti.
feb 2011
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 1329 Hunde: 1 Emner: 204 Svar: 13.760
Vores er jo ikke så gammel. De borgmestre her i byen har det med at blive afsløret i et eller andet mere eller mindre ulovligt
nov 2012
Så venstre får i hvert fald ikke en stemme, så meget kan jeg da sige.
Jeg kunne muligvis godt gå med på at stemme konservativ, de stiller Deres egen borgmester kandidat. Ellers bliver det nok social demokratiet, som også har en borgmesterkandidat.
Tænker ikke det kan blive værre end det vi har, så jeg er nok generelt åben for, hvis andre i kommunen gider stemme væk fra venstre.
Problemet er måske også, at jeg på rigtig mange punkter, ikke har de helt store meninger. Jeg har ikke børn, jeg bruger ikke idrætsfaciliteterne. Jeg har ikke forstand på veje og der er allerede cykelstier der hvor jeg har brug for dem. Jeg vil godt have mere offentligtransport, men generelt kan kommunen rigtig godt lide at fokusere mere på cykelstier, så det tror jeg ikke vi får uanset hvem der bliver valgt ind.
Jeg ser gerne at de ældre borgere får bedre forhold, men igen jeg kender ingen ældre i kommunen, og ved derfor reelt set ikke mere om hvordan de har det, end at kommunen har svært ved at finde nok arbejdskraft = dårlige arbejdsforhold = nok ikke særlige gode forhold for de ældre.
Jeg vil selvfølgelig gerne at kommunen er et godt sted for alle, og at fokus er på det og ikke på at bygge mega dyre rådhuse og lave ulovlige veje. Men det siger de alle jo mere eller mindre at de også gerne vil.
Ud fra testen var jeg 76% enig med den jeg var mest enig med og 62% enig med den jeg var mindst enig med, og der var svar hvor jeg var usikker eller som jeg bare ville have var på den ene side af neutral, så det var ikke vigtigt om det var enig eller meget enig f.eks.
Så det er jo ikke ligefrem fordi der er kæmpe forskel.
Jeg må prøve at finde tid til at kigge nærmere på kandidaterne og få en ide om hvem jeg tror kan gøre en forskel. Og hvilke svar der er vigtigst for mig at der er stor enighed i.
nov 2012
Nu har han jo også fået sit elskede alt for dyre rådhus
sep 2007
Følger: 10 Følgere: 20 Hunde: 2 Emner: 73 Svar: 7.061
Jeg håber i hvert fald ikke den venstre borgmester vi har bliver genvalgt
sep 2017
Følgere: 559 Emner: 166 Svar: 11.322
Men det er rigtigt at kommunalpolitik adskiller sig fra landspolitik, og man ser tit nogle lidt alternative valgforbund i kommunerne. Og så er der alle lokallisterne, som jo er hid og did. Netop med dem, er personen typisk afgørende - de er også så små, at de typisk kun får ét eller to mandater.
Og så er der også regionsrådsvalg, som sådan set også er ret vigtigt, selvom de fleste synes det er en lidt fluffy ting at sætte sig ind i.
Jeg er jo flyttet til en ny kommune, og har forsøgt at læse op på de kandidater, der er i min nye kommune. Når jeg tager kandidattesten, er der (heldigvis) ingen overraskelse i forhold til partiet
Jeg er både glad og samtidig skuffet over, at jeg ikke bor i Århus længere. Jeg kender den ene af borgmesterkandidaterne, og han er bare en helt igennem god og dejlig fyr. Han er dygtig og passioneret, og han har om nogen arbejdet sig frem på den hårde måde. Han stiller op for V, hvis nogen skulle have lyst til at læse op på ham
aug 2007
Følger: 50 Følgere: 83 Hunde: 9 Emner: 524 Svar: 12.749
jul 2008
Følger: 6 Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 23 Svar: 376
Selvfølgelig skal jeg være bare nogenlunde enig med vedkommende om de fleste ting, men lokal-delen fylder altså meget.
okt 2006
Følger: 58 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 13.866
Jeg tænker jeg i sådan et tilfælde hellere må se på hvem jeg er uenig med på de vigtigste punkter for mig…
Men helt ærligt når man tar de test og skal vurdere vigtighed op imod nuværende - jeg aner da ikke hvor meget af posen de bruger i forvejen på veje, skole, idræt og foreningsliv, ældrepleje osv.. HVordan kan man svare på de spørgsmål uden den viden.. skal kommunen bruge flere penge på dit eller dat.. men hvad er “flere penge”..?
sep 2007
Følger: 10 Følgere: 20 Hunde: 2 Emner: 73 Svar: 7.061
okt 2010
Han tog over efter Jacob Bjerregaard. Som de lige nu er ved at kører en politisag på..
okt 2010
okt 2010
maj 2009
okt 2010
sep 2017
maj 2009
Men det kan vel undskyldes med at jeg efter sigende har været for dum til at lære noget gennem alle mine år.
Nu interesserer politik mig en del og jeg prøver at følge lidt med, så har været til en del vælgermøder og ser en del om det i tv.
I dag studsede jeg så over, at en professor fra Københavns Universitet inden for statsvidenskab (har desværre glemt hans navn) og professor for statsvidenskab Robert Klemmesen Syddansk Universitet lukkede det same pladder ud som mig?
En ting er, at sådan en dum gammel kone som mig der ikke har en videregående uddannelse, men har nøjes med en tjener og en landmandsuddannelse kan lukke sådan noget pladder ud.
Men professorer der har læst statskundskab gennem mange år?
Mon ikke vi hellere skulle få sådanne professorer fyret? Vi kan da ikke have at sådan nogle professorer der ikke har lært noget som helst gennem deres langvarige uddannelse og gennem årenes forløb ikke har lært noget som helst til at undervise vores unge mennesker, men bare lukker pladder ud....
sep 2017
Sådan helt lavpraktisk, så er en socialdemokrat en socialdemokrat, uanset om vedkommende bare er medlem af partier, sidder i vælgerforeningen, er stemt ind i kommunalbestyrelse, regionsråd eller folketinget. Men det er jo logisk, at des mindre ting der skal styres, des større frihed er der til at sætte rammerne. Og om stemmen går til partiet eller personen, afhænger i øvrigt af, hvordan partiet vælger at stille deres kandidater (læs om listestemmer og partistemmer).
Det er jo ikke sådan, at den med flest personlige stemmer, er den der bliver borgmester
Det sker i øvrigt ret ofte, at tidligere kommunalbestyrelsesmedelmmer senere bliver MF’ere, og de plejer såmænd at blive i deres parti
maj 2009
Det her redder vel hele din weekend.
Endelig lykkedes det dig IGEN IGEN skabe drama og ballade, det har du vist ventet længe på.
Nu har jeg ignoreret dig totalt i et år, bortset fra den ene gang hvor du svinede mig til mens jeg lå på hospitalet og kæmpede for mit liv, og så lige i dag, og efter dette opslag bliver du igen ignoreret.
Helt ærlig Anne, så er du det mest modbydelige menneske jeg nogensinde har mødt. Du er nedladende, nederdrægtige, slesk og intrigant.
Der er vist ikke nogen herinde, som ikke har modtaget private beskeder om, hvor dum den og den person er.
Den ene dag rager du en hvis person ned i pb, og næste uge sender du pb til den du lige har rakket ned og rakker ned på en anden.
Og nu kommer jeg med den en gang til, selv om du jo blev dyb fornærmet da jeg skrev det sidst, og mente at det var ondskabsfuld at jeg skrev det fordi dine forældre er demente - dette selv om du lige inden svinede mig, selv om jeg lå på hospitalet og kæmpede for livet, hvilket du jo åbenbart mente var noget andet og helt i ordeden
Så her kommer den.
Hvor må dine forældre være stolt af dig at det er lykkedes dem at opdrage til at blive sådan en led og intrigant datter.
Og dit pladder kan du tage og stikke op et hvis sted, hvis altså der er mere plads.....
maj 2009
sep 2017
Jeg håber det lettede med den bøvs
Frk Jensen spurgte, jeg svarede. Jeg har ikke skrevet noget direkte til dig, før du begyndte at fable om hvor dum du er. Og det må jo stå for din egen regning.
Jeg har aldrig svinet dig til. Tværtimod. Men du er god til at fordreje tingene og gakke lidt ud - syg eller ej
Men jeg er VILD med at du altid trækker mine forældre ind i det. Og at jeg hver gang understreger for dig, at det er ekstremt dårlig stil. Både generelt, men også fordi du jo ganske udmærket ved, at min far er massivt hjerneskadet efter en blodprop i hjernen, og min mor har alzheimers og officielt er terminal. Men du er jo en engel og ren solskin. Eller noget….
maj 2009
maj 2009
Det har jeg gjort EN gang og det var efter at du svingede mig mens jeg lå på hospitalet, hvor du skrev at jeg åbenbart havde drukket af pispotten, så hvad er det så, hvis ikke det er at svine, og det endda oven i det jeg var igennem lige der.
Men som altid, så er du jo total uskyldig.
Og det var så det sidste fra mig.
sep 2017
Ps. Så anede jeg ikke at du lå på hospitalet. Og jeg skrev ikke pispotten, men natpotten. Pispotte er en bil…
maj 2009
Jeg sagde endda undskyld, da du skrev tilbage hvordan dine forældre havde det, dette til trods for at du lige havde svinet mig til og åbenbart mente at du var i din gode ret til det, for som sædvanlig, så kom der da ikke nogen undskyldning fra din side fordi du svinnede mig
sep 2017
sep 2017
https://nyheder.tv2.dk/lokalt/2021-10-22-er-han-i-virkeligheden-roed-i-et-blaat-parti-borgmester-tager-kandidattesten?fbclid=IwAR2p6a-lIB5CcVYnsTnDVs-96yQQDKt8lF0ft6WQfD6F5PAABJ-QxtgWX2g
jul 2007
Følger: 1 Følgere: 22 Hunde: 3 Emner: 96 Svar: 11.000
To som EJ elsker hinanden
kan gøre langt mere ondt
end alle de hære der kæmper
med hinanden hele jorden rundt .
To som EJ elsker hinanden
kan læge de værste sår
blot ved at se på hinanden
og glatte hinandens hår . .....
maj 2009
okt 2010
Skal vi ikke dreje det tilbage til kanditattesten og politik og ikke hvad man syntes om hinanden
maj 2009
maj 2009
okt 2010
Er der nogen der ved om der overhovedet er lovligt?
feb 2011
sep 2017
Jeg synes nu det er fint nok med både plakater og øvrigt valgmateriale. Så længe de piller plakaterne ned igen, og det gør de jo (og dem der ikke gør, får regningen for at kommunen gør det).
Jeg synes at halloween og græskar er noget fis, men det er da ikke noget jeg gider hidse mig op over. Men tænk hvor mange nødlidende mennesker der kunne leve af alle de græskar, som folk bare skærer ud i fjollede ansigter (i fald nogen skulle smide klima-kortet på plakaterne).
okt 2010
sep 2017
feb 2011
https://www.bt.dk/politik/19-arige-malte-har-bar-overkrop-pa-valgplakat-jeg-gor-det-skam-kun-af-politiske
@Isabelle .... #48 ... jeg når simpelthen ikke ud af mit mæthedspunkt af valgplakater fra gang til gang .... synes virkelig de er både trælse, grimme, hænger ofte af H til og her omkring Aarhus er der åbenbart pladsmangel så lygtepæle med 3-4 plakater på samme er ikke usædvanligt ...
sep 2017
Jeg elsker at jeg er blevet gammel nok til at være en gammel gris
nov 2012
Jeg er generelt imod valgplakater af mange grunde, men når de absolut skal være der, kunne de altså godt lige gøre det bare lidt bedre. Enten hænger den samme politiker i 3+ følgende lygtepæle, som om vi ikke så det første gang. Eller også hænger der flere plakater med den samme politiker på samme lygtepæl.
Så er der alle dem der hænger ulovligt, fordi de jo lige skal være der, så man skal gå ud på cykelstien for at kunne gå forbi.
Her hænger de også i træerne, fordi der åbenbart ikke er lygtepæle nok.
Det eneste de valgplakater gør for mig, er at dræbe al lyst til at stemme på nogen af dem.
Jeg ville gerne sige at jeg stemmer på den der IKKE har hængt valgplakater op, det er bare lidt uoverskueligt at finde ud af, om der overhovedet findes en sådan kandidat og så hjælper det jo heller ikke at stemme på en der slet ikke har samme værdier, alene af den grund at jeg ikke behøver at glo på vedkommendes plakat i 4 uger.
okt 2010
nov 2012
jul 2007
Følger: 1 Følgere: 22 Hunde: 3 Emner: 96 Svar: 11.000
Jeg er mere urolig for al det PFAS der er på vej ned til vores grundvand som man har vidst i mange år.-----> DET er miljøsvineri ........... Valgplakater er i mine øjne kun "øjenbæer " i ca. 14 dage ...
sep 2017
At prisen så er at kigge på “grimme” plakater 3 uger om året hver andet år, det synes jeg egentlig er ok. I det mindste lever vi ikke i et land, hvor tosser kan styre landet i 4 år, og opføre sig så grimt på sociale medier, at han bliver blokeret på livstid
maj 2009
Jeg synes, at valgplakater er gammeldags.
I gamle dage havde de deres berettigelse, men i dag hvor vi har de sociale medierne og alt efterhånden er digitaliseret burde de ikke være nødvendige.
feb 2011
nov 2012
Personligt rykker de absolut ingenting, ikke positivt i hvert fald. Jeg kan derimod godt få negative følelser omkring en politiker der har 20 milliarder plakater på den samme vej, for jeg fatter simpelthen ikke pointen i det.
Som Anni siger, har vi alting lige ved hånden i dag, så brug dog tiden og pengene der i stedet. Eller endnu bedre, vær synlige og brug pengene imellem valgene, så vi faktisk kan se hvad folk laver og hvad de bruger vores stemme til.
Det er immervæk sjældent jeg hører noget godt om dem der sidder i min kommune, for at være ærlig (og ja det er tildels min egen skyld, for jeg kunne følge mere med) så aner jeg ikke hvem der sidder der i dag, udover borgmesteren, for det er stortset altid negativt og/eller om borgmesteren når man hører noget.
I den der kandidattest, var det f.eks. Langt fra alle der havde brugt tid på at uddybe deres svar, der var enkelte, og det gav en hel del mere viden om den enkelte når de uddybede hvorfor de svarede noget. Se hvis de nu brugte tiden på at svare på de test og gøre sig umage omkring det, så kunne det i mine øjne flytte stemmer, og det ville også kunne flytte min, men en pap plakat der er grim efter et par dage pga vejret, virker for mig fuldstændig unødvendig og virker stik modsat hensigten.
For mig handler det på ingen måde om ikke at sætte pris på det demokrati vi har, det handler nok mere om at gøre vores demokrati bedre, udvikle valgkampene til det bedre, udfase unødvendige papplakater til fordel for noget der giver mere mening, og som faktisk kunne få folk til lige at undersøge lidt nærmere.
Jeg stemmer, også når jeg ikke helt ved hvem jeg skal stemme på, for jeg mener at min stemme er vigtig. Jeg mener alle stemmer er vigtige, også de blanke. Jeg mener også at vi får den bedste politik både kommunalt og nationalt, ved at vi har en god blandet flok på tværs af partierne, fordi det i mine øjne ikke er enten eller men både og. Men ikke at det nødvendigvis skal være 50/50, for generelt er jeg jo selv til en side, og ser derfor gerne den side have det meste.
Jeg prøver at sætte mig ind i tingene og er bestemt ikke ligeglad. Samfundsfag var et af mine yndlingsfag i skolen og det var bestemt heller ikke uden grund at det var det fag jeg nok klarede mig allerbedst i.
Men jeg kan desværre ikke altid sætte mig nok ind i alt og følge med i alt, for det duer mit hoved ikke til, så jeg gør mit bedste. Men det gjorde jeg altså også uden valgplakater.
sep 2017
My little, man må synes præcis hvad man vil. Jeg synes bare det er spild af god krudt
Undersøgelser viser jo at de virker. Både i forhold til stemmedeltagelsen, men også i forhold til hvem folk stemmer på. Selvfølgelig er der undtagelser, men flertallet var som dig, ville plakaterne jo ikke være der
aug 2007
I min gamle kommune stiller der til gengæld en nonbinær-transperson op - ELSKER de valgplakater vedkommende har hængt op, og kunne nok have været fristet til at sætte min stemme der, hvis jeg stadig kunne.
Bare for at få lidt kulør, mangfoldighed og rummelighed ind i det gode gamle Rådhus
Valget i min gamle kommune er i det hele taget lidt sjovere, fordi adskillige af kandidaterne på begge fløje træner i hundeklubben
aug 2007
feb 2011
Kandidattast 2021