{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vi mangler og sætte lys i huset 700 kr.
  • Hjælp til ophængning af 5-7 billeder 500 kr.
  • Opvaskemaskine fejl 900 kr.
  • Boret huller i køkkenlåge og isat hængsler 1.250 kr.
  • Dissemble and assemble cage 525 kr.
  • problem med vandtilførsel til opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kandidattast 2021
  • #1   21. okt 2021 er sgu lidt i chok ... mest enig fordeler sig på 3 kandidater, Radikale, Dansk Folkeparti og Enhedslisten ... Radikal og DF ville jeg aldrig stemme...

mindst, er jeg ikke så overasket over det er 2 venstre folk og en fra alternativet ...

• #2   21. okt 2021 Jeg må også indrømme at jeg er overrasket. Jeg er mest enig med 3 konservative folk.
    Lige I hælende på dem, kommer et par social demokrater, hvilket giver langt mere mening, for jeg stemmer altid rødt.

Min kommune er blå og har været det i mange år, vores borgmester som har siddet tungt på posten i 20 år, stiller dog heldigvis ikke op igen. Så det bliver spændende at se hvem der så skal have posten.

Jeg er sjovt nok mindst enig med venstre.
    Men er overrasket over at jeg er næsten ligeså uenig med enhedslisten, for dem har jeg før stemt på.

• #3   21. okt 2021 For mig er det ret nemt at finde ud af hvem jeg skal stemme på ved dette og sansynligvis de næste kommunalvalg også: det eneste parti i Stevns kommune, der IKKE synes at en statsvej skal pladres gennem Tryggevældeådalen på en 300 m lang og 8 m høj 'landskabsbro'. Ådalen er så et Natura2000 område, men det er man åbenbart ligeglad med. Den vil også dele Vallø Storskov i to; en skov med høj biodiversitetscore og en masse 'fy fy nix pille'-arter, sjældne sommerfugle og særlige arter som havørne og ravne. Vejen skal gennemskære områder der er kendetegnet af noget så efterhånden sjældent på Sjælland som totalt fravær af trafikstøj. Vi vil skulle finde et nyt sted at bo for vi bliver totaleksproprierede og vores nye hus skal rives ned smiley
    Så får mit vedkommende bliver det enhedslisten. Jeg kender flere andre herude omkring der heller ikke tør andet - trods at de ellers altid har stemt på venstre. Så det kan være de får et overraskende godt valg i Stevns kommune i år smiley
    Natur og klima er så blevet det der betyder mest for mig - ikke kun pga min personlige situation - men også fordi mennesket på et eller andet tidspunkt kommer til at indse at en beboelig planet rent faktisk er vigtigere end varme hænder, skattelettelser eller tidlig pension.

• #4   21. okt 2021 Til folketingsvalg stemmer man generel på parti, til kommunevalg er det ikke så afgørende, hvilket parti det er, der er det bedst at stemme på den person man mener kan gøre mest for ens kommune, uanset parti.

I Kolding ender vi desværre nok ud med at få enten Villy Søvndal eller Eva Kjer Hansen som borgmester

• #5   21. okt 2021 @ anni ... hvem skal man så håbe på smiley

jeg er stemmer normalt soc dem her i Aarhus ... men jeg synes godt nok Bundsgaard er blevet en fjern kransekage mand der ikke aner hvad der sker i hans forvaltning ... og deres øvrige kandidater er heller ikke min kop te/kaffe smiley ... så synes det er svært

• #6   21. okt 2021 Hanne, jeg kender ikke nogen i kommunal politikere i Århus.
    Stem på den person du mener gær mest for jeres kommune uanset parti.

• #7   21. okt 2021 @ Anni ... mente nu i Kolding smiley smiley

• #8   21. okt 2021 hvor kan man se om borgmesteren stiller op igen?

Vores er jo ikke så gammel. De borgmestre her i byen har det med at blive afsløret i et eller andet mere eller mindre ulovligt

• #9   21. okt 2021 Jeg må ærligt indrømme, at jeg ikke aner hvem de der stiller op er, selvom nogle af dem har været der i en evighed. Det er ikke fordi jeg ikke vil vide det, men jeg synes bare det eneste man hører om i min kommune er borgmesteren og alle hans skandaler, men der har jo selvfølgelig siddet andre inde på rådhuset og været med ind over går jeg ud fra.
    Så venstre får i hvert fald ikke en stemme, så meget kan jeg da sige.

Jeg kunne muligvis godt gå med på at stemme konservativ, de stiller Deres egen borgmester kandidat. Ellers bliver det nok social demokratiet, som også har en borgmesterkandidat.
    Tænker ikke det kan blive værre end det vi har, så jeg er nok generelt åben for, hvis andre i kommunen gider stemme væk fra venstre.

Problemet er måske også, at jeg på rigtig mange punkter, ikke har de helt store meninger. Jeg har ikke børn, jeg bruger ikke idrætsfaciliteterne. Jeg har ikke forstand på veje og der er allerede cykelstier der hvor jeg har brug for dem. Jeg vil godt have mere offentligtransport, men generelt kan kommunen rigtig godt lide at fokusere mere på cykelstier, så det tror jeg ikke vi får uanset hvem der bliver valgt ind.
    Jeg ser gerne at de ældre borgere får bedre forhold, men igen jeg kender ingen ældre i kommunen, og ved derfor reelt set ikke mere om hvordan de har det, end at kommunen har svært ved at finde nok arbejdskraft = dårlige arbejdsforhold = nok ikke særlige gode forhold for de ældre.

Jeg vil selvfølgelig gerne at kommunen er et godt sted for alle, og at fokus er på det og ikke på at bygge mega dyre rådhuse og lave ulovlige veje. Men det siger de alle jo mere eller mindre at de også gerne vil.
    Ud fra testen var jeg 76% enig med den jeg var mest enig med og 62% enig med den jeg var mindst enig med, og der var svar hvor jeg var usikker eller som jeg bare ville have var på den ene side af neutral, så det var ikke vigtigt om det var enig eller meget enig f.eks.
    Så det er jo ikke ligefrem fordi der er kæmpe forskel.

Jeg må prøve at finde tid til at kigge nærmere på kandidaterne og få en ide om hvem jeg tror kan gøre en forskel. Og hvilke svar der er vigtigst for mig at der er stor enighed i.

• #10   21. okt 2021 Frk Jensen, jeg tænker du kan Google det. I min kommune er det helt almindelig kendt at vores borgmester ikke ville genopstille.
    Nu har han jo også fået sit elskede alt for dyre rådhus smiley

• #11   21. okt 2021 Jeg er mest enig med en social demokrat (det giver mening at det er kommunalt og ikke folketing smiley )
    Jeg håber i hvert fald ikke den venstre borgmester vi har bliver genvalgt

• #12   21. okt 2021 Sikke noget pladder, at man ikke skal skele til partiet, men kun personen, når man stemmer til kommunalvalg smiley Når man er så gammel, burde man da have lært bare en smule i løbet af årene smiley

Men det er rigtigt at kommunalpolitik adskiller sig fra landspolitik, og man ser tit nogle lidt alternative valgforbund i kommunerne. Og så er der alle lokallisterne, som jo er hid og did. Netop med dem, er personen typisk afgørende - de er også så små, at de typisk kun får ét eller to mandater.

Og så er der også regionsrådsvalg, som sådan set også er ret vigtigt, selvom de fleste synes det er en lidt fluffy ting at sætte sig ind i.

Jeg er jo flyttet til en ny kommune, og har forsøgt at læse op på de kandidater, der er i min nye kommune. Når jeg tager kandidattesten, er der (heldigvis) ingen overraskelse i forhold til partiet smiley

Jeg er både glad og samtidig skuffet over, at jeg ikke bor i Århus længere. Jeg kender den ene af borgmesterkandidaterne, og han er bare en helt igennem god og dejlig fyr. Han er dygtig og passioneret, og han har om nogen arbejdet sig frem på den hårde måde. Han stiller op for V, hvis nogen skulle have lyst til at læse op på ham smiley Århus har jo nærmest altid været socialdemokratisk, så det kunne da være tiltrængt med et sporskifte i smilets by.

• #13   22. okt 2021 Jeg skal så åbenbart stemme på noget så eksotisk som "Lokallisten" ifølge testen smiley

• #15   22. okt 2021 Jeg bor i en lillebitte by helt ude ved kanten af kommunen. Jeg kigger først og fremmest efter en lokalkandidat, som kan sige "hvad med Gørding?", når Esbjerg-toget bare kører derud af.

Selvfølgelig skal jeg være bare nogenlunde enig med vedkommende om de fleste ting, men lokal-delen fylder altså meget.

• #16   22. okt 2021 Jeg har også taget vores lokale test.. jeg har en maks enighed på 67% og så falder det.. og de første 4 er fra 4 forskellige lister..
    Jeg tænker jeg i sådan et tilfælde hellere må se på hvem jeg er uenig med på de vigtigste punkter for mig…

Men helt ærligt når man tar de test og skal vurdere vigtighed op imod nuværende - jeg aner da ikke hvor meget af posen de bruger i forvejen på veje, skole, idræt og foreningsliv, ældrepleje osv.. HVordan kan man svare på de spørgsmål uden den viden.. skal kommunen bruge flere penge på dit eller dat.. men hvad er “flere penge”..?

• #17   22. okt 2021 Tog lige testen i linket, ingen overraskelse at vores borgmester er blandt de tre jeg er mest uenig med

• #18   22. okt 2021 Har fundet ud af vores nuværende hedder Steen Wrist.

Han tog over efter Jacob Bjerregaard. Som de lige nu er ved at kører en politisag på..

• #19   22. okt 2021 Her er dem for Fredericia, der er også partier jeg ikke har hørt om før.

profilbillede
  • #20   22. okt 2021 Hvad betyder det at nogen er i et valgforbund?

profilbillede
  • #21   22. okt 2021 Frk. Jensen

profilbillede
  • #22   22. okt 2021 Betyder det at hvis jeg nu fx stemmer på alternativet, så går den også til SF?

• #23   22. okt 2021 Nej, hvis du stemmer på alternativet, så stemmer du på alternativet smiley Et valgforbund betyder, at de “samarbejder” med SF, og siger højt, at det er dét de gør. Det betyder så ikke at de ALTID er enige. Dem der går sammen i valgforbund, er dem der holder sammen. Det største valgforbund, er dem der peger på borgmesteren. Flere valgforbund kan godt pege på samme borgmester, selvom de ikke er enige i resten.

• #24   22. okt 2021 Nu er jeg jo bare en dum gammel kone der lukker noget plader ud.
    Men det kan vel undskyldes med at jeg efter sigende har været for dum til at lære noget gennem alle mine år.

Nu interesserer politik mig en del og jeg prøver at følge lidt med, så har været til en del vælgermøder og ser en del om det i tv.

I dag studsede jeg så over, at en professor fra Københavns Universitet inden for statsvidenskab (har desværre glemt hans navn) og professor for statsvidenskab Robert Klemmesen Syddansk Universitet lukkede det same pladder ud som mig?

En ting er, at sådan en dum gammel kone som mig der ikke har en videregående uddannelse, men har nøjes med en tjener og en landmandsuddannelse kan lukke sådan noget pladder ud.
    Men professorer der har læst statskundskab gennem mange år?
    Mon ikke vi hellere skulle få sådanne professorer fyret? Vi kan da ikke have at sådan nogle professorer der ikke har lært noget som helst gennem deres langvarige uddannelse og gennem årenes forløb ikke har lært noget som helst til at undervise vores unge mennesker, men bare lukker pladder ud....

• #25   22. okt 2021 Kunne det tænkes at du bare tolker lige rigeligt, sure Anni? smiley Jeg har i øvrigt aldrig sagt at du er dum, men jeg vil da ikke modsige dig, hvis du insisterer smiley

Sådan helt lavpraktisk, så er en socialdemokrat en socialdemokrat, uanset om vedkommende bare er medlem af partier, sidder i vælgerforeningen, er stemt ind i kommunalbestyrelse, regionsråd eller folketinget. Men det er jo logisk, at des mindre ting der skal styres, des større frihed er der til at sætte rammerne. Og om stemmen går til partiet eller personen, afhænger i øvrigt af, hvordan partiet vælger at stille deres kandidater (læs om listestemmer og partistemmer).

Det er jo ikke sådan, at den med flest personlige stemmer, er den der bliver borgmester smiley

Det sker i øvrigt ret ofte, at tidligere kommunalbestyrelsesmedelmmer senere bliver MF’ere, og de plejer såmænd at blive i deres parti smiley

• #26   22. okt 2021 Hold da op Anne, du må være glad nu.
    Det her redder vel hele din weekend.
    Endelig lykkedes det dig IGEN IGEN skabe drama og ballade, det har du vist ventet længe på.

Nu har jeg ignoreret dig totalt i et år, bortset fra den ene gang hvor du svinede mig til mens jeg lå på hospitalet og kæmpede for mit liv, og så lige i dag, og efter dette opslag bliver du igen ignoreret.
    Helt ærlig Anne, så er du det mest modbydelige menneske jeg nogensinde har mødt. Du er nedladende, nederdrægtige, slesk og intrigant.
    Der er vist ikke nogen herinde, som ikke har modtaget private beskeder om, hvor dum den og den person er.
    Den ene dag rager du en hvis person ned i pb, og næste uge sender du pb til den du lige har rakket ned og rakker ned på en anden.

Og nu kommer jeg med den en gang til, selv om du jo blev dyb fornærmet da jeg skrev det sidst, og mente at det var ondskabsfuld at jeg skrev det fordi dine forældre er demente - dette selv om du lige inden svinede mig, selv om jeg lå på hospitalet og kæmpede for livet, hvilket du jo åbenbart mente var noget andet og helt i ordeden

Så her kommer den.
    Hvor må dine forældre være stolt af dig at det er lykkedes dem at opdrage til at blive sådan en led og intrigant datter.
    Og dit pladder kan du tage og stikke op et hvis sted, hvis altså der er mere plads.....

• #27   22. okt 2021 Frk. Jensen, undskyld at jeg lige kom til at tænde af i din tråd.

• #28   22. okt 2021 smiley smiley smiley smiley

Jeg håber det lettede med den bøvs smiley

Frk Jensen spurgte, jeg svarede. Jeg har ikke skrevet noget direkte til dig, før du begyndte at fable om hvor dum du er. Og det må jo stå for din egen regning.

Jeg har aldrig svinet dig til. Tværtimod. Men du er god til at fordreje tingene og gakke lidt ud - syg eller ej smiley

Men jeg er VILD med at du altid trækker mine forældre ind i det. Og at jeg hver gang understreger for dig, at det er ekstremt dårlig stil. Både generelt, men også fordi du jo ganske udmærket ved, at min far er massivt hjerneskadet efter en blodprop i hjernen, og min mor har alzheimers og officielt er terminal. Men du er jo en engel og ren solskin. Eller noget….

• #29   22. okt 2021 # 7 Hanne, jeg er godt nok lidt i tvivl den her gang

• #30   22. okt 2021 .... altid trækker dine forældre ind??
    Det har jeg gjort EN gang og det var efter at du svingede mig mens jeg lå på hospitalet, hvor du skrev at jeg åbenbart havde drukket af pispotten, så hvad er det så, hvis ikke det er at svine, og det endda oven i det jeg var igennem lige der.

Men som altid, så er du jo total uskyldig.
    Og det var så det sidste fra mig.

• #31   22. okt 2021 Du gjorde præcis det samme, sidst du fik et hysterisk anfald, og jeg svarede præcis det samme. Og at du husker det, siger jo noget om hvor skidt et menneske du egentlig er smiley Det kræver noget helt særligt, at være så træls, så præmie for dét smiley

Ps. Så anede jeg ikke at du lå på hospitalet. Og jeg skrev ikke pispotten, men natpotten. Pispotte er en bil…

• #32   22. okt 2021 Ja Anne, EN gang, EFTER at du havde svinet mig, og dengang vidste jeg ikke engang at dine forældre er syge.
    Jeg sagde endda undskyld, da du skrev tilbage hvordan dine forældre havde det, dette til trods for at du lige havde svinet mig til og åbenbart mente at du var i din gode ret til det, for som sædvanlig, så kom der da ikke nogen undskyldning fra din side fordi du svinnede mig

• #33   22. okt 2021 Haha, og alligevel har du lige skrevet det igen i dag. Med mindre du har drukket af potten, så er der ingen anden grund, end at du er et træls lille menneske, der lidt skal vade rundt i det eneste, der gør ondt. Det må være virkelig træls for dig, at Bella ikke er død endnu…

• #36   22. okt 2021 smiley smiley smiley smiley -----> A med BOM + Anni

To som EJ elsker hinanden
    kan gøre langt mere ondt
    end alle de hære der kæmper
    med hinanden hele jorden rundt .

To som EJ elsker hinanden
    kan læge de værste sår
    blot ved at se på hinanden
    og glatte hinandens hår . ..... smiley

• #38   23. okt 2021 Tja Isabelle, det er også uværdig at svine en der ligger på hospital og kæmper for sit liv, samt at lyve......

• #39   23. okt 2021 Så har begge parter vidst fået lov at sige hvad de ville om den anden smiley

Skal vi ikke dreje det tilbage til kanditattesten og politik og ikke hvad man syntes om hinanden smiley

• #41   23. okt 2021 Christina, hvorfor har du ikke stemmeret?

• #43   23. okt 2021 Ok, det var nu ikke for at fornærme dig at jeg spurgte

• #44   24. okt 2021 Håbede at slippe for at glo på grimme valgplakater, så mens jeg er ude og gå med katten opdager jeg der "hænger" reklamer på alle dørtelefonerne i området..

Er der nogen der ved om der overhovedet er lovligt?

profilbillede
  • #45   25. okt 2021 Jeg er SÅ træt af valgplakater .... og den forsker den udtalte at " ja de har da en effekt for så husker folk da lige der jo er et valg" er et fæ ---- hvis det er for at holde valgprocenten oppe eller øge dem, så kunne man måske nøjes med en slags HUSK NU AR STEMME plakater, der så slet ikke behøvede at hænge så mange af ...

• #46   25. okt 2021 Altså, der er en herude, som er ret pæn, så ham har jeg tjekket ud - ikke at det ændrer på hvor jeg sætter mit X, men de har altså en effekt smiley

Jeg synes nu det er fint nok med både plakater og øvrigt valgmateriale. Så længe de piller plakaterne ned igen, og det gør de jo (og dem der ikke gør, får regningen for at kommunen gør det).

Jeg synes at halloween og græskar er noget fis, men det er da ikke noget jeg gider hidse mig op over. Men tænk hvor mange nødlidende mennesker der kunne leve af alle de græskar, som folk bare skærer ud i fjollede ansigter (i fald nogen skulle smide klima-kortet på plakaterne).

• #47   25. okt 2021 Jeg fejre ikke Halloween, kun Samhain det kræver en ikke græskar.

• #49   25. okt 2021 Det var mere sådan en generel betragtning smiley Der er altid folk der synes at noget er dumt, grimt, sviner miljøet eller lign., og det ændrer sig nok aldrig.

• #51   25. okt 2021 #46 A BOM... sorry kan ikke lige lade være, var det ham her smiley smiley
    https://www.bt.dk/politik/19-arige-malte-har-bar-overkrop-pa-valgplakat-jeg-gor-det-skam-kun-af-politiske

@Isabelle .... #48 ... jeg når simpelthen ikke ud af mit mæthedspunkt af valgplakater fra gang til gang .... synes virkelig de er både trælse, grimme, hænger ofte af H til og her omkring Aarhus er der åbenbart pladsmangel så lygtepæle med 3-4 plakater på samme er ikke usædvanligt ...

• #52   25. okt 2021 Haha, tak for den smiley

Jeg elsker at jeg er blevet gammel nok til at være en gammel gris smiley

• #53   25. okt 2021 Hanne herude i de små byer, kan vi skam også hurtigt få fyldt op. Lige ud for min have er der en lygtepæl, som har intet mindre end 3 på, så dem kan jeg stå og glo på hver gang hundene skal i haven. Jeg stemmer ikke venstre selvom de hænger så jeg ser dem mange gange om dagen.

Jeg er generelt imod valgplakater af mange grunde, men når de absolut skal være der, kunne de altså godt lige gøre det bare lidt bedre. Enten hænger den samme politiker i 3+ følgende lygtepæle, som om vi ikke så det første gang. Eller også hænger der flere plakater med den samme politiker på samme lygtepæl.
    Så er der alle dem der hænger ulovligt, fordi de jo lige skal være der, så man skal gå ud på cykelstien for at kunne gå forbi.
    Her hænger de også i træerne, fordi der åbenbart ikke er lygtepæle nok.

Det eneste de valgplakater gør for mig, er at dræbe al lyst til at stemme på nogen af dem.
    Jeg ville gerne sige at jeg stemmer på den der IKKE har hængt valgplakater op, det er bare lidt uoverskueligt at finde ud af, om der overhovedet findes en sådan kandidat og så hjælper det jo heller ikke at stemme på en der slet ikke har samme værdier, alene af den grund at jeg ikke behøver at glo på vedkommendes plakat i 4 uger.

• #54   25. okt 2021 Grunden tid de hænger flere i samme, er så der ikke er plads til modstanderne

• #55   25. okt 2021 Frk Jensen, men det giver jo bare ikke nogen mening, for de hænger jo bare på lygtepælen før eller efter. Så det holder os jo ikke fra at se alle de andre grimme plakater. Men det undre mig ikke at de tror en lygtepæl på en lige vej, er bedre end andre..

• #56   25. okt 2021 Egentlig er jeg helt ligeglad med om de valgplakater hænger alle vegne .... de bliver jo pillet ned igen og er genbrugspap. ..... Så jeg ved ikke om det er så meget "miljøsvineri" som det er blevet så moderne at sige.

Jeg er mere urolig for al det PFAS der er på vej ned til vores grundvand som man har vidst i mange år.-----> DET er miljøsvineri ........... Valgplakater er i mine øjne kun "øjenbæer " i ca. 14 dage ... smiley

• #57   25. okt 2021 Tænk hvis vi ikke havde valget. Vi bor i et land, hvor det er fuldstændig op til os borgere, at bestemme hvem der skal sidde hvor. Hvem der er inde og hvem der er ude. Og hvis der ikke er lige dét vi gerne vil stemme på, kan vi bare stifte vores eget parti.

At prisen så er at kigge på “grimme” plakater 3 uger om året hver andet år, det synes jeg egentlig er ok. I det mindste lever vi ikke i et land, hvor tosser kan styre landet i 4 år, og opføre sig så grimt på sociale medier, at han bliver blokeret på livstid smiley

• #58   25. okt 2021 Jeg er så heldig at jeg bor på en blind vej, så her hænger ingen grimme valgplakater.

Jeg synes, at valgplakater er gammeldags.
    I gamle dage havde de deres berettigelse, men i dag hvor vi har de sociale medierne og alt efterhånden er digitaliseret burde de ikke være nødvendige.

• #59   25. okt 2021 #57 A BOM "I det mindste lever vi ikke i et land, hvor tosser kan styre landet i 4 år ... " Mener du det smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley

• #60   25. okt 2021 A, jeg ser ikke en grund til, at man ikke både kan sætte pris på at bo i et land som Danmark og synes at valgplakater er unødvendige og ikke giver mening at have, uanset om det er pga miljø, fordi man synes de er grimme, eller man som mig ikke føler at de gør noget som helst godt for mig som vælger.

Personligt rykker de absolut ingenting, ikke positivt i hvert fald. Jeg kan derimod godt få negative følelser omkring en politiker der har 20 milliarder plakater på den samme vej, for jeg fatter simpelthen ikke pointen i det.
    Som Anni siger, har vi alting lige ved hånden i dag, så brug dog tiden og pengene der i stedet. Eller endnu bedre, vær synlige og brug pengene imellem valgene, så vi faktisk kan se hvad folk laver og hvad de bruger vores stemme til.
    Det er immervæk sjældent jeg hører noget godt om dem der sidder i min kommune, for at være ærlig (og ja det er tildels min egen skyld, for jeg kunne følge mere med) så aner jeg ikke hvem der sidder der i dag, udover borgmesteren, for det er stortset altid negativt og/eller om borgmesteren når man hører noget.
    I den der kandidattest, var det f.eks. Langt fra alle der havde brugt tid på at uddybe deres svar, der var enkelte, og det gav en hel del mere viden om den enkelte når de uddybede hvorfor de svarede noget. Se hvis de nu brugte tiden på at svare på de test og gøre sig umage omkring det, så kunne det i mine øjne flytte stemmer, og det ville også kunne flytte min, men en pap plakat der er grim efter et par dage pga vejret, virker for mig fuldstændig unødvendig og virker stik modsat hensigten.

For mig handler det på ingen måde om ikke at sætte pris på det demokrati vi har, det handler nok mere om at gøre vores demokrati bedre, udvikle valgkampene til det bedre, udfase unødvendige papplakater til fordel for noget der giver mere mening, og som faktisk kunne få folk til lige at undersøge lidt nærmere.
    Jeg stemmer, også når jeg ikke helt ved hvem jeg skal stemme på, for jeg mener at min stemme er vigtig. Jeg mener alle stemmer er vigtige, også de blanke. Jeg mener også at vi får den bedste politik både kommunalt og nationalt, ved at vi har en god blandet flok på tværs af partierne, fordi det i mine øjne ikke er enten eller men både og. Men ikke at det nødvendigvis skal være 50/50, for generelt er jeg jo selv til en side, og ser derfor gerne den side have det meste.

Jeg prøver at sætte mig ind i tingene og er bestemt ikke ligeglad. Samfundsfag var et af mine yndlingsfag i skolen og det var bestemt heller ikke uden grund at det var det fag jeg nok klarede mig allerbedst i.
    Men jeg kan desværre ikke altid sætte mig nok ind i alt og følge med i alt, for det duer mit hoved ikke til, så jeg gør mit bedste. Men det gjorde jeg altså også uden valgplakater.

• #61   25. okt 2021 Hanne, man må mene hvad man vil om vores tidligere og nuværende ministre, men ingen af dem er i nærheden af at være så tossede som Trump. Vi har heldigvis et system, hvor der ikke bare er to partier, og hvor selv mindretallet har noget at skulle have sagt.

My little, man må synes præcis hvad man vil. Jeg synes bare det er spild af god krudt smiley Det er som sagt 4 uger hvert 2. år, og så er de væk igen.

Undersøgelser viser jo at de virker. Både i forhold til stemmedeltagelsen, men også i forhold til hvem folk stemmer på. Selvfølgelig er der undtagelser, men flertallet var som dig, ville plakaterne jo ikke være der smiley

• #63   26. okt 2021 Jeg synes kandidaterne hernede i min nye kommune er ret "leverpostejsfarvede", og jeg har ikke været her længe nok, til at have en fornemmelse af, hvad de for alvor står for.

I min gamle kommune stiller der til gengæld en nonbinær-transperson op - ELSKER de valgplakater vedkommende har hængt op, og kunne nok have været fristet til at sætte min stemme der, hvis jeg stadig kunne.
    Bare for at få lidt kulør, mangfoldighed og rummelighed ind i det gode gamle Rådhus smiley

Valget i min gamle kommune er i det hele taget lidt sjovere, fordi adskillige af kandidaterne på begge fløje træner i hundeklubben smiley

• #66   26. okt 2021 Det er ikke umuligt, at der er en plakat med en schæfer, men så har jeg ikke set den endnu smiley

• #67   26. okt 2021 #61 .. A Bom .. nu var det også ment lidt for sjov .. altså smiley

Kommentér på:
Kandidattast 2021

Annonce