{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Covid 2 - Covid 2022
  • #1   7. jan 2022 Så lige i tv, at det står ret slemt til i London.
    Der har man indkaldt militæret til at hjælpe på hospitalerne.
    Der er indsat 200 personer fra militæret, hvoraf de 40 er læger.


  • #3   7. jan 2022 smiley

  • #4   7. jan 2022 Isabelle, jeg havde godt nok hørt om det, men vidste ikke lige, hvordan det virkede.
    Hvor og hvor får man sådan et "fripas"


  • #6   7. jan 2022 Ja det har været muligt siden start. Det er fuldstændig latterligt....

    Jeg risikerer mine svigerforældre og forældres liv ved at smitte dem hver gang jeg går ud, fordi folk med angst for både næsetest, PCR test og mundbind smiley


  • #8   7. jan 2022 Det burde ikke bare sådan kunne lade sig gøre at få sådan et fripas på borgerservice.
    Helt ok, at der er nogle mennesker der ikke kan vaccineres på grund af allergi eller andet men så burde det udstedes hos lægen.


  • #9   7. jan 2022 Uvaccinerede i Danmark har det rigtig godt.
    I flere andre lande har de ingen rettigheder.
    Der må de kun gå ud og handle, til læge og apotek.


  • #10   7. jan 2022 Isabelle jeg tror ikke svigerforældrene har forudsætningerne for at klare en omgang corona. smiley Vi har haft rigeligt lige ved og næsten helt uden corona smitte.

    Jeg var af samme årsag ikke i fitnesscenteret i december.


  • #11   7. jan 2022 I Kolding kan man nu få en quick test og blive vaccineret i samme kø.

    https://www.dr.dk/nyheder/seneste/nu-kan-du-baade-blive-testet-og-vaccineret-i-samme-koe

    Og i Chile er de i gang med fjerde stik, også i Israel
    https://medwatch.dk/samfund/article13619598.ece


  • #12   7. jan 2022

    profilbillede
  • #13   7. jan 2022 det burde som minimum koste en lægeerklæring at få Corona fripas ...

    og ja vi lever i et samfund baseret på tillid, men det kan man ikke altid regne med, derfor er det også tosset at test blandt elever er blevet til selvtest, der vil altid være forældre der er ligeglade, eller som springer over hvor gærdet er lavest, og dem skal lærere og andre ansatte så stole på ...


  • #14   8. jan 2022 Ha ha Dorte, tror du, at man kan få en burger i stedet for ?


    Hanne, enig


  • #16   8. jan 2022 NEJ til lægeerklæring om fritagelse - der er tonsvis af folk der ønsker fritagelse fra både værnemidler, test og vaccination og ringer til egen læge om det. Det findes jo praktisk talt ingen sygdom, der skulle umuliggøre alle tre ting og i hvert fald hos os ønsker lægerne ikke at være en del af det cirkus, når man politisk har besluttet man skal kunne fritages, men lægefagligt er der intet belæg for det.
    - så det ligger helt passende hos kommunen, når det nu åbenbart skal være en mulighed.

    På borgerservice skriver man under på tro og love på hvad end man nu bruger som årsag - hvis damen offentligt fortæller hun intet fejler indrømmer hun vel sådan set at have forfalsket erklæringen (eller hvad man nu juridisk kunne kalde det) og burde kunne straffes for dette....


  • #18   8. jan 2022 jeg kan også godt forstå lægerne, det er ikke det ... men min fairness udfordres af folk der ikke vil tage hensyn bare fordi og bruger løgn ... hvis de ikke vil så må de have nosser til at stå ved det ... de fleste der med reel grund kan fritages er nok kendt af lægen i forvejen og det er jo i givet fald ved kroniske lidelser en engangs konsultation evt bare telefonisk ...

  • #19   8. jan 2022 Men Hanne... der er jo ikke en reel grund. At man kan fritages er en politisk beslutning, ikke en lægefaglig. Hvilken sygdom skulle lige gøre, at du hverken kan vaccineres, testes eller bruge mundbind/visir?

    Så selvfølgelig skal læger ikke indblandes i fiktive undskyldninger for ikke at ville efterleve de krav der stilles.

    Isabelle - så må hund jo vaccineres... nu om stunder kan kan også selveste, hvis hun ikke kan klare at andre gør det. Kan man børste tænder, plukke øjenbryn og hvad folk nu ellers gør ved deres ansigt, kan nan også selveste.


  • #20   8. jan 2022 Fuldkommen enig med Hanne
    Har man grund til at være frit, så ved lægen det og det kan klares telefonisk.
    Jeg synes at det ikke burde kunne lade sig gøre at blive fritaget på borgerservice uden lægeerklæring.
    Hvis vi skal fritages for at køre uden sele, hjelm eller få et invalide p-skilt kan vi jo hellere ikke bare gå på borgerservice og få det. Der skal lægen også være ind over. Det samme burde gælde for fritagelse af værnemidler.


  • #21   8. jan 2022 Også nej tak til "det kan klares telefonisk" - selvom mange lidt glemmer det, så er et lægehus en forretning, og det tager faktisk tid dels at udfylde papirerne, dels at snakke med patienten om hvorfor denne ikke mener qt kunne lade sig teste, gå med mundbind osv. så det bør da udløse betaling for en konsultation....
    - for jeg kan afsløre, at dem der henvender sig ved os med ønske om fritagelse meget sjældent er nogen med kendte, kroniske sygdomme og hyppige fremmøder i lægehuset.

    Jeg var til noget kursus i oktober hvor vi snakkede lidt med læger/ansatte i andre lægehuse om hvordan de håndterede sådanne henvendelser - svaret var det samme der, de vil ikke blandes ind i det, for der findes ikke rigtigt nogen gid, lægefaglig grund til komplet undtagelse, så når det alligevel skal være en mulighed, så er der jo ikke tale om en lægelig vurdering, men blot et stempel på et stykke papir ud fra borgerens egne oplysninger.

    Sammenligner man med invalide p-skilt så svarer det jo til, at lægen skal blåstemple det ud fra at patienten bare siger, at de kan ikke gå så langt og ikke ud fra reel faglig begrundelse.


  • #23   8. jan 2022 Isabelle - det er jeg helt med på. Jeg er vist bare forundret over, at det stadig er en mulighed at få fripas., der er jo kommet så mange andre muligheder end fremmøde på et testcenter, hvis det nu skulle være rigtigt, at hun har angst.

  • #24   8. jan 2022 @ michelle, fint for mig hvis det skal koste, men der vil nok være nogen iblandt som lægen kender godt nok til at lave en telefonisk vurdering hvis lægen ønsker der, hvis ikke ja så kan læge jo bede patienten møde op i konsultation ... og klart dem de ikke kender, eller kender godt nok de må så møde op, ellers kan de ikke fritages ... hvilke lidelser der kan give total fritagelse ved jeg ikke, det er jeg også sikker på de ikke kan vurdere på Borgerservice ...
    Der er nok nogle kronikkere der fx jævnligt går til kontrol, enten ved egen læge eller på specialafdeling der kunne en sådan blanket så laves, fx i psykiatrien kunne man forestille sig at psykiatere eller psykologer der behandler folk med angst måtte lave den ... men det er jo ikke en beslutning vi kan tage, men vi kan have hver vores mening .. og er der noget corona har bekræftet mig i er at der er både dumme mennesker, og mennesker der ikke ønsker at tage en for det overordnede ..og så er der helt sikkert nogle medløbere bare fordi de synes F fingeren til samfundet er sjovt ...




  • #25   8. jan 2022 Hanne - jeg kan jo ikke sige, der er sådan det er alle steder, men hos os er det ikke kronikerne eller de psykisk syge, der ikke kan/vil overholde restriktionerne. Den gruppe tager mundbind på, lader sig teste før besøg og de fleste er blevet vaccineret.

    Dem der har bedt om fritagelse (særligt i begyndelsen, hvor der ikke var muligheden ved borgerservice) har mest været unge, friske mennesker, der bare ikke gider restriktionerne og/eller vil være på tværs.
    - f.eks. har vi haft en mindreårig der mødte op til konsultation (vel at mærke ikke engang med noget akut( på trods af en netop udført positiv kviktest, hvor forældrene skabte sig tosset, da hun jo blev sendt hjem og de blev ringet op med besked om isolation og at det altså ikke er ok, for der var f**** ikke noget farligt ved corona og hvis de havde brug for læge, at handle osv så gjorde de det.
    Vi har også haft forældre der er brændt helt af over ikke at kunne få lægeattest der undtager ungerne for test "fordi det er overgreb" selvom ingen i familien fejler noget.

    Så mener politikerne at nogen skal kunne undtages, så synes jeg det er helt rimeligt, det sker administrativt, for de der virkeligt ER syge, kan faktisk godt overholde restriktionerne


  • #26   8. jan 2022 Jeg er en af dem der har angst.
    Det har ikke været morsomt at lære at bruge mundbind, blive testet, blive testet på en ny måde, blive vaccineret..
    Men så har jeg klaret angstanfaldene og gjort det alligevel.
    Jeg synes, det er fint man kan fritages. Så der er en reel mulighed for dem der vitterligt ikke KAN klare tests med videre. Men det er trist når det misbruges.


  • #27   8. jan 2022 Jeg har desværre også gjort den erfaring, at dem der vil fritages, som regel er mennesker, som ikke fejler noget som helst, men bare vil være på tværs. Kender et par stykker af den slags, som simpelthen nægtede at gå med mundbind/visir, fordi se ikke ville sygeliggøres og dette med at man kunne blive meget syg af covid ikke passede, restriktionerne blev kun lavet fordi regeringen skulle bevise, at de altså havde magten......
    Selv om jeg næsten ikke kunne få luft inden min tracheotomi var jeg både i stand til at få luft med mundbind.
    Synes virkelig at det er så luset at blive fritaget når ikke man fejler noget. Det er i hvertfald ikke samfundssind disse mennesker lider af.


  • #28   8. jan 2022 Jaric, så flot at du har gennemført det hele på trods af din angst. Stor respekt for det.

  • #29   8. jan 2022 Jeg er en af dem der teknisk set er fritaget for at bruge mundbind både pga. det psykiske men også pga. min astma og blodpropper i lungerne - men 97% af tiden har jeg det på - der er dage hvor jeg absolut ikke kan have det på pga. kombinationen af angst og astma hvor jeg så føler at jeg ikke kan få luft - men de dage holder jeg mig hjemme.. jeg er glad for at man kan fritages, men jeg har ikke selv lyst til at gå rundt uden

  • #30   8. jan 2022 der er vist ingen der kan have noget i mod at nogle med reelle grunde fritages, for dem må det være endnu mere irriterede oveni at risikere at blive mistænkt for ikke reel grund, fordi nogle fusker og fritages uden grund ...

  • #31   8. jan 2022 Helt enig Hanne,

    vi har en ven der har svært PTSD efter flere udstationeringer .. han er reelt fritaget, men tør ikke lade være med at tage det på fordi konfrontationen for ham er langt værre end det at have det på, begge dele er dybt ubehagelige, men mundbindet snakker trods alt ikke nedladende til ham


  • #32   9. jan 2022 Jeg bruger visir, jeg kan ikke få luft når jeg har mundbind på, det er der ingen som øffer over, så det er da en mulighed for jer som har det sådan;)

  • #35   9. jan 2022 John, nej, det er ikke et stort problem, men synes, at det er for tarveligt at der er nogen der "udnytter" systemet.

    Til gengæld synes jeg så, at det er et problem, hvis der er smittede, som ikke holder isolationen og begiver sig velvidende at de er smittet, ud i verdenen, og speciel når det er en verdenskendt person, som burde foregå med et godt eksempel.

    https://www.msn.com/da-dk/sport/tennis/djokovic-optr%c3%a5dte-til-event-dagen-efter-positiv-test/ar-AASyJp6?li=BBr5MK0


  • #37   9. jan 2022 #34 .. John, jeg ved ikke om det er et stort problem ... men det vi oplever her fx i den lokale Bilka, er at vi ofte hvis vi skal have en del handler om aftenen, jeg må konstatere at der er en del "fritagne" der så også gør det på det tidspunkt ... modsat Isabelle kan jeg ikke tro de alle er uden mundbind eller visir med reel grund ..
    Talte en gang med en medarbejder der (var under nedlukningen i foråret) og vedkommende var reelt ked af den del af kunderne der ikke ville vise det hensyn også til de ansatte, men oplevede at ved påtale blev man som ansat overfuset ... og de ansatte blev opfordret til ikke at tage konfrontationerne hvilket jeg så absolut godt kan forstå ... hvad jeg så har sværere ved at forstå er at man ikke ansatte flere til decideret at tage vare på at de kunder der ikke var fritaget, også tog mundbind på, fx Salling Group tjente nok en anseelig bunke penge på at mange øvrige butikker i detailhandlen var lukket ...


  • #41   9. jan 2022 Efter jeg fil trancheotomien har jeg ikke haft hverken mundbind eller visir på, for der kommer jo intet ud af min mund eller næse.
    Jeg er blevet gjort opmærksom på at jeg skulle have mundbind på en gang.
    Det var ved ankomsten for pcr test (skal teste hver gang inden sygehus besøg) han havde vist ikke lagt mærke til plastikrøret i min hals.
    Han blev meget flov og undskyldte mange gange. Ellers får jeg kun medlidende blikke.


  • #42   9. jan 2022 Så er de første fjerde stik delt ud.
    Håber, at jeg også bliver tilbudt det.

    https://www.msn.com/da-dk/nyheder/udland/kronisk-syge-med-ringe-immunforsvar-har-f%C3%A5et-fjerde-vaccinestik/ar-AASANN6?ocid=msedgdhp&pc=U531


  • #43   9. jan 2022 Gad godt vide om de hjælper inden fjerde stik smiley

  • #44   9. jan 2022 Staffordshire, jeg vil tro, at det hjælper med fjerde stik.
    De siger jo, at effekten aftager efter 10 - 12 uger, og så er der jo god mening i at give fjerde stik.
    Det er 13 uger siden jeg fik mit det tredje, så jeg tager gerne imod det fjerde,

    Men jeg vil da tro, at de på et eller andet tidspunkt får lavet en vaccine der kan holde et år.


  • #45   9. jan 2022 Og så er der igen dukket en ny variant op

    https://ekstrabladet.dk/forbrug/sundhed/endnu-en-ny-coronavariant-dukket-op/9074925


  • #46   9. jan 2022 Ja men de giver også alle de stik til dem som feks får immundæmpende medicin smiley

  • #47   9. jan 2022 Forhåbentlig også til andre som er i risikogruppen.

  • #48   10. jan 2022 https://www.dr.dk/nyheder/regionale/oestjylland/soes-og-lille-gruppe-gigtpatienter-har-faaet-fjerde-vaccinestik-jeg

    Ja men det giver en falsk forhåbning til dem så tror de er dækket af vaccinen.


  • #49   10. jan 2022 Jeg forstår simpelthen ikke, at der ikke bliver testet noget mere for antistoffer

  • #50   10. jan 2022 Kan vi andre så på afstand se hvem, der har corona-fripas og derfor hverken er vaccinerede eller testede?
    Jeg har faktisk ikke lyst til at afprøve om jeg evt skulle være en af dem der bliver syge af covid-19 trods vaccination. Jeg har heller ikke lyst til at teste om jeg er en af dem der for sen-følger af sine covid-19sygdom - trods vaccination. Jeg har kort sagt faktisk slet ikke lyst til at blive udsat for covid-19.


  • #51   10. jan 2022 Staffordshire, enig
    Der burde testes mere for antistoffer.
    Men man har nu forsket en del i at der er grupper, hvor vaccinen ikke virker, blandt andet hos kræftpatienter der er i behandling, da kemoen kan ødelægge virkningen.
    Desværre følges det ikke op, for at se om kræftpatienterne er dækket.
    Jeg ved ikke, om mine første to stik har haft effekt eller ej, da jeg var under behandling da jeg fik dem.
    Derfor vil jeg gerne have fjerde stik.


  • #52   10. jan 2022 Jeg synes det er trist hvis mange føler sig bedre sikrer og så ikke er det. Generelt mangler jeg info om antistofferne.
    Man fylder gerne noget i sin krop for at sikre sig bedst, men jeg vil gerne have noget den anden vej. Jeg vil vide om jeg optager det så det hjælper mig


  • #53   10. jan 2022 Det kan jeg godt forstå.
    Prøv at tale med din læge om det, måske lægen vil sende en blodprøve ind.

    Jeg har flere gange villet spørge når jeg er til kontrol, men glemmer det hver gang.


  • #54   10. jan 2022 Jeg får taget blodprøver hver måned fra endokrinologisk, så nok dem jeg skulle høre hvis det var

  • #56   11. jan 2022 #55 ..... Det er der såmænd ikke noget nyt i ..... det er jo præcis det , den blinde Baba Vanga spåede for MAAAANGE år siden .... og der er endda skrevet om det i en bog fra 83.

    Man skulle næsten tro pandemiforsker Lone Simonsen og de 2 professorer har siddet og læst den bog sammen i Juleferien. smiley smiley smiley

    PS: ..... Der står i bogen , at pandemien vil forsvinde i slutningen af 2021 - og begyndelsen af 2022


  • #59   11. jan 2022 læste omkring nytår nogle forudsigelser "spået" .. kan ikke lige huske om det var hende, men der blev fortalt om en konflikt/krig i 2022 der ville få stor indflydelse i Europa, men det der sker med Rusland hist og pist i øjeblikket, kan man da frygte det kan blive en realitet smiley

  • #62   13. jan 2022 #61 ... Isabelle ... Jeg ved ikke rigtigt om det er nogen trøst ....... Tror du ikke det er fordi de er rykket over hos ---> Døde .

    Færre indlagte ... færre på intensiv ... færre i respirator .. ..ja ja ....... men der er ca. 20 døde hver dag smiley


  • #64   13. jan 2022 #63 ..... hmmm ... men du ved jo ikke om det er nogen af de indlagte , der er rykket til intensiv eller i respirator om 2-3 dage ??? ....
    Alene i dag , er der vist 127 nyindlagte .... men antallet af indlagte er kun steget med 4 ... ... sååå

    Du må ringe og spørge Magnus Heunicke ... smiley

    PS: ... og ja ... jeg ved godt der også er udskrevet nogen ... smiley ... men jeg ved ikke hvor mange .


  • #66   17. jan 2022 Og en smitte rekord på 28.780 positive PCR test - wow!! Det er mange

    Antallet af indlagte stiger med 68 til 802.
    Yderligere 11 er døde.


  • #70   17. jan 2022 Min kæreste der er poder siger de har rigtig mange positive, men de kan ikke se hvilken variant.

  • #71   17. jan 2022 Vi skal være glad for at vi bor i Danmark.
    I Grækenland har de indført bøder på 100 euro pr. måned for ikke vaccinerede over 60 år.


  • #72   17. jan 2022 Isabelle, jeg forstår simpelthen ikke at du skal på arbejde når manden er smittet.
    Og da slet ikke når du arbejder med gamle sårbare mennesker.


  • #73   17. jan 2022 Vi får også virkeligt mange positive svar ind og har også enkelte der bliver ret dårlige (også unge ellers raske mennesker) - meget få indlæggelseskrævende indtil videre i hvert fald.
    Jeg tænker, at fortsætter det sådan som det ser ud for nuværende - at omikron dominerer og er mildere end tidligere varianter, så kan man vel dårligt blive ved at forsvare nedlukninger, massetest osv mm.
    Det er trods alt ikke gratis og stjæler ressourcer fra andre, alvorlige sygdomme og bruges også som undskyldning for lange ventetider, som allerede var lange før corona - nu er der bare ikke længere nogen der tvinger dem ind at stå skoleret for det, fordi man ikke har udrednings- og behandlingsgaranti.


  • #74   17. jan 2022 Vi skal nok få det alle sammen på et eller andet tidspunkt.
    Jeg håber når det bliver min tur, at det så er med en mild variant.


  • #75   17. jan 2022 I det seneste døgn har der været 203 nyindlæggelser.
    https://sundhedspolitisktidsskrift.dk/nyheder/3073-lynoverblik-dagens-tal-og-vigtigste-nyheder-om-coronavirus.html


  • #77   18. jan 2022 synes nu jeg har det lidt stramt med de enorme smittetal...

  • #78   18. jan 2022 Men antal smittede er jo reelt ligemeget, hvis kun få kræver indlæggelse/behandling. Så nærmer vi os jo hvad man jan forvente af f.eks. influenza, og der finder vi det jo acceptabelt. Det er self lidt tidligt at sige, det er der vi er på vej hen, men på sigt er antal smittede altså ikke længere vigtigt

  • #79   18. jan 2022 #76 Jeg mener at det kun gælder hvis man har 3. stik. Har man ikke 3. stik skal man i isolation som nærkontakt til en smittet - ved mindre de har ændret regler siden jeg sidst læste dem, det er sgu blevet svært at følge med smiley

    Har 44 elever i løbet af en uge og de har snart alle været smittet, så forstår ikke, at jeg ikke har været smittet endnu. Måske jeg har Ninja-gener smiley


  • #80   18. jan 2022 Buch - nærkontakt er jo ændret, så det kun er hvis man bor sammen... kollegaen man tilbringer 8 timer dagligt med er ikke nærkontakt

  • #82   19. jan 2022 #80, nå! Så når børnene er nærkontakt til smittede klassekammerater må de fortsat gerne gå i skole?

  • #84   19. jan 2022 Aha! Så forstår jeg bedre smittetallene slår rekord.
    Mit arbejde er lidt som en parrael verden pt hvor mine venner arbejder hjemmefra eller skal bruge værnemidler, mens jeg er afsted som normalt og uden nogen værnemidler. Er dog trods alt taknemmelig for at omikron ikke lyder lige så slem som Delta.


  • #88   19. jan 2022 I Danmark måtte minkene lade livet på grund af covid.
    I Hongkong er det hamsterne.
    Gad vide, hvilken dyregruppe bliver de næste, for smitten er jo fundet i både katte, hunde, næsehorn mm.

    https://nyheder.tv2.dk/udland/2022-01-19-hongkong-beordrer-hamstere-aflivet-efter-smitte-i-kaeledyrsbutik


  • #89   19. jan 2022 har lært et nyt ord i dag .. om de der giver hensyn og restriktioner f-fingeren ..

    amerikansk opfindelse : Covidiot smiley smiley

    Men mht til vacc af børn, så skal forældre der ikke vil lade deres skolebørn vaccinere ikke klage når børnene smitter personalet og undervisningen ikke kan opretholdes ...


  • #90   19. jan 2022 Min datter skal ikke vaccineres før hun er 15..

    Hun havde covid i December, hun fik det på en juletur med spejderne, og mens hun var i isolation blev hendes lærer smittet og kort efter flere i hendes klasse, samt trinnet under, og det var altså ikke min datters skyld.


  • #92   19. jan 2022 Nu er jeg jo hverken læge eller virusekspert, men jeg synes den udmelding giver fin mening - selvfølgelig skal man også vise hensyn til samfundet, men med alt andet behandling afvejer man jo gevinsten med risikoen for bivirkninger. Her er så en stor gruppe hvor den mulige gevinst for gruppen ikke rigtigt opvejer de mulige bivirkninger, så vaccineres de er det udelukkende af hensyn til andre uden gevinst for gruppen selv.

  • #93   19. jan 2022 det skriver jeg heller ikke de skal ... men jeg er træt af at høre på hvor hårdt det er med alle de lukkedage og de psykiske følger det har, hvis ikke man selv kan/vil bidrage til at minimere risikoen for lukkedage ... et af de steder hvor smitten er meget høj i øjeblikket er hos lærere og pædagogisk personale .. en ting er de bliver syge, derefter skal de arbejde under pres af fraværende kolleger, og så skal de også høre på hvor skidt det er med børn der hjemsendes eller med institutioner hvor der er mange vikarer, hvis altså de kan fås ...
    Jeg frygter en større stress reaktion på bagkant af denne vinter hos personale i skoler og institutioner, hvad der nærmest ugentligt ikke er lavet om i måden tingene skal ske på de sidste 2 år, det er ikke til at beskrive ...


  • #94   19. jan 2022 Sorry Hanne, min kommentar Isabelle lagde ind, det fik jeg ikke skrevet.

    Jeg synes den er svær, for børnene selv har ikke rigtigt nogen gavn af vaccinen, så jeg kan faktisk godt forstå, at nogen forældre fravælger det. Og jeg kan også forstå de brokker sig over lukkedage - jeg har ikke en gylden løsning, men tænker at vi måske skal til at se på, hvor længe vi kan fortsætte med hjemsendelser, isolation osv af mennesker der ikke selv er syge - som skrevet længere oppe er vi der nok ikke helt endnu, men der er jo ikke længere ret mange indlagte ift antallet af smittede... så hvor længe skal vi fortsætte taget i betragtning hvad det koster både økonomisk og på anden vis...

    Og sorry, det kan godt være skoler og daginstitutioner er dem der råber højest, men de er næppe hårdere ramt end rigtig mange andre områder i disse corona-tider. Vi har også nye retningslinjer konstant (og er dem der får skideballer når poderne ikke kan komme til lægen med snotnæse eller familien ikke kan komme på skiferie smiley )
    Min mors job (arbejder med misbrugere) er i forvejen udsat pga vold mm, nu kommer corona så oveni inkl vrede borgere med ingen forståelse for det.
    Og for andre virksomheder er det så økonomien og uvisheden der presser pga konstant skiftende vilkår og hjemvendte medarbejdere.
    Jeg tror det er få, der ikke er ramt...


  • #97   20. jan 2022 jeg er ved godt der er pres mange steder, rigtig mange steder, selv indenfor administration hvor jeg arbejder, men derudover er det indenfor skole/institution derfor er det udefra hvor jeg har den største erfaring og dagligt selv ser og hører om hvad det indebærer ..

    @Isabelle ... jo hvis de lader deres børn vacc må de brokke sig mere (efter min mening) for så har de dog gjort hvad de kunne, når man ikke har gjort hvad man i det mindste kan så må man leve med konsekvenserne og ja imo brokke sig mindre ...

    Hvis jeg fx ikke var vacc og bar smitte til min kollega som blev syg, så kunne det da ikke nytte jeg pegede fingre af vedkommende for at jeg så skulle arbejde mere for at dække ind ... det var i så fald konsekvensen af mit valg ... en af konsekvenserne af at der kun er 20-25% vacc børn der er mødt ind i skolerne efter jul er jo at smitten drives, mellem børnene så forældrene skal blive hjemme, eller til lærerne som så er syge, samt til de mindre søskende og så kører kæden videre i daginstitutionerne ...

    Jeg er ikke for vacc tvang men så må man tage det sure med det søde hvis ikke man ønsker at lade sit barn vacc med den risiko der er for nedlukninger, tab af indlæring samt psykiske følger som nogle oplever, det kan man så bruge tid på at rette op efterfølgende ...


  • #99   20. jan 2022 #98 jo men det forandre jo ikke på at det ikke nytter at brokke sig over at skoler kører på lavt blus,at der er skiftende vikarer, at børnene bliver sendt hjem eller at børnene smitter hinanden konstant! Det er hverken lærenes, skolens eller samfundets skyld!

  • #103   20. jan 2022 @ isabelle .. meget er jo gisninger, ingen ved hvad der sker når de 15-18-20 årige om år frem i tiden skal fx have børn, der har været tale om påvirkning af kvinders cyklus .. men man må jo vælge hvor man ligger sin tro ...
    Nej imo er det ikke ok at være en større del af gruppen der bærer smitten og så brikke sig over konsekvenserne af den store smitte ... det er så min mening ... noget andet er at en virkning af smittede børn er ved at dukke op (læste det for 1-3 dage siden, kan bare ikke huske hvor) ... spiseproblemer, børn der mister smags- og lugtesans de kan være svære at få til at spise og det kan så give problemer, også ...

    igen de må vaccinere eller lade være, men så skal de ikke brokke sig over at undervisningen ikke hænger sammen, eller at vuggestuen må lukke 1 uge eller 2 ...

    Lægfolk mener også forskelligt ... der er læger der vaccinerer deres børn og læger der ikke gør ... så at den ene har mere ret end den anden kan man næppe sige .. hvad og om der sker noget kan kun fremtiden vise


  • #104   20. jan 2022 Her er de voksne vaccineret med 3 stik, alle tre børn med 2 stik.

    Så nu er en voksen og et barn testet positiv på PCR ...

    Jeg har svært ved at se fordelen ved at vi hsr fået alle de stik må jeg sige, lige nu!


  • #105   20. jan 2022 Hanne, jeg kan godt følge dig og er af samme mening.

    Isabelle, jeg læste for et par dage siden om en ny vaccine der blev godkendt i EU, som ikke var en RNA vaccine. Kan selvfølgelig ikke huske hvor jeg har set det.

    Jaric, de hat jo ikke sagt, at vaccinen beskytter 100 0/0, det er der jo ikke nogen vacciner der gør. Der bliver sagt, at hvis man er vaccineret og får corona, så får man et mildere forløb. Det kunne jo være, at hvis i ikke var blevet vaccineret, at en af de smittede nu lå på hospitalet med respirator


  • #106   20. jan 2022 Der er stor sandsynlighed for, at mine de første to stik ikke har haft effekt, da kræftbehandlingen slår vaccinen ihjel.
    3 stik fik jeg den 2 september, så virkningen af den er ved at aftage.
    Får jeg tilbudt et fjerde stik tager jeg imod, for hvis det kan give mig et mildere forløb hvis - når jeg smittes, så er jeg godt tilfreds.

    Jeg tror også, at der går en hel del mennesker der har /er smittet uden at de har vidst det.
    Måske har jeg allerede været smittet uden at jeg ved det, har været rigtig sløj to gange, måske har det været corona.
    Jeg får en pcr test hver fjerde uge inden jeg skal til kontrol i Odense, og de har alle været negativ, bortset fra en, hvor de ikke kunne se hverken det ene eller andet. Ved omtest var den negativ.
    Men selv om jeg testes hver fjerde uge kunne jeg jo alligevel have haft det.

    Jeg har der sådan efterhånden at jeg gerne vil smittes, bare jeg får det overstået, og skal man have det, så ville det være godt nu med en mild form. Der er jo ingen der ved, om der kommer en rigtig fæl variant.


  • #107   20. jan 2022 Min kæreste og vores datter har fået taget PCR test idag, da min kærestes kammerat har været på besøg og fået konstateret covid..

    Håber de begge er negative, min datter havde det i starten af December sidste år, og min kæreste arbejder som poder.. smiley

    Jeg har ikke været i nærheden af dem efter de havde besøg, så jeg skal ikke testes, dog kan jeg ikke have samvær før vi ved besked.


  • #108   20. jan 2022 men det er lidt sært at nogen ikke smittes, har en kollega der var hjemme og passe datter med corona nogle dage .. jeg ved ikke hvor gammel hun er men max 7 år ,,, han blev ikke smittet ...

  • #111   20. jan 2022 Min kæreste blev heller ikke smittet i December og måtte endda gå på arbejde (nat på et hotel)

  • #113   20. jan 2022 Isabelle - det havde min datter jo netop, så derfor var han nærkontakt

  • #115   20. jan 2022 Isabelle - Og som jeg skrev var det i starten af December.

  • #116   20. jan 2022 @ isabelle ... jeg ved ikke hvad du mener med udskammes ... det synes jeg ikke de bliver, de tager et valg, fair nok, men som skrevet mener jeg så ikke man bagefter skal brokke sig over de besværligheder der nu engang er ved corona .. de kunne måske være mindre hvis flere var vaccinerede inden skolen startede igen ...

    som ham tv lægen sagde i nyhederne, det med vacc til børn er lidt en tro og som det er lige nu, så er der ikke mange bivirkninger ved vacc og der er ikke svært sygeforløb for børn hvis de smittes og ikke er vacc .... det hele handler om man kunne have mindsket smitten i befolkningen og haft en mere normal hverdag i skoler og dagtilbud ,...



  • #118   20. jan 2022 Isabelle, så vidt jeg kan forstå, skal men som nærkontakt i isolation, hvis men ikke kan isolere sig fra det smittede familiemedlem. Men kan man dét, fx hvis man har 2 toiletter, ikke sover sammen m.v, så må man tage på arbejde og alt anden som normalt.



  • #119   20. jan 2022 Hanne # 108
    Jeg læste en artikel om at det havde noget med vores dna at gøre om vi blev smittet eller ej.
    Jeg prøver om jeg kan finde den igen.


  • #121   20. jan 2022 Jarik, ønsker jer god bedring og håber at resten af familien ikke bliver smittet

  • #123   20. jan 2022 #110 Du skriver:

    Jeg er helt enig - men det er kun de ikke-vaccinerede børn og deres forældre, der bliver udskammet - af de vaccinerede børns forældre. Sidstnævnte er tilsyneladende langt klogere - ved meget mere end mange eksperter. Mærkeligt.

    Det er ikke rigtigt....
    Der er forældre der har ladet deres børn vaccinere, der bliver kaldt meget grimme ting og anklaget for at bruge deres børn som forsøgskaniner.
    Bliver kaldt dumme og hjernevaskede, og for nogles vedkommende har de modtaget anonyme beskeder med ønsker om alt fra håb om at deres børn bliver tvangsfjernede til at man håber ders børn dør af bivirknigerne af vaccinen, så de kan lære at regeringen bare er ude på at dirrigere alle de svage dumme får der ikke kan tænke for dem selv...

    Og jeg har set de beskeder, så det er ikke noget folk bare siger, det er helt reelt.


  • #124   20. jan 2022 Der findes åbenbart et genbeskyttende covid gen.
    Den tror jeg på, for nu at tage Isabelle der aldrig får influenza, så er jeg sikker på, at det har noget med generne at gøre.

    https://www.msn.com/da-dk/nyheder/videnskab/viden-om-neandertalere-afsl%c3%b8rer-covid-19-beskyttende-genvariant/ar-AASMpHZ


  • #125   21. jan 2022 yes, hverken min kæreste eller datter er blevet smittet

  • #127   21. jan 2022 Aj, ikke også dig Isabelle.
    God bedring.


  • #128   21. jan 2022 åh øv Isabelle, og så dog ikke, håber du får et mildt forløb, min kusine der er over 60 og færdigvacc med 3. stik har det også lige nu, mildt forløb .. og ja tror snart vi alle helst vil have det, og have det overstået, når bare vi er sikre på det milde forløb ..

    Mht til udskamning, som jeg egentlig synes er et forkert ord ... men at der tales uforstående overfor noget, så oplever jeg det bestemt også ifht nogle holdninger omkring at jeg elskede tiden med hjemmearbejde, roen i samfundet da det var lukket ned, samt at de få forældre der har fortalt om at deres børn har profiteret af at være hjemme de får stort set ingen spalteplads, det er også en form for "udskamning" imo ... det hele drejer sig nu om erhvervslivet og de børn der ikke trives hjemme ... der er heller ikke "den anden" vej plads til alles meninger ...


  • #129   21. jan 2022 God bedring.

  • #131   21. jan 2022 Rigtig god bedring Isabelle!

  • #132   21. jan 2022 God bedring Isabelle.
    Tag nogle store romtoddyer, det er ikke fordi det hjælper, men det gør det mere sjov. smiley


  • #134   21. jan 2022 Jeps Isabelle, en rødvinstoddy
    Eller varm hyldebærsaft med snaps. smiley


  • #135   21. jan 2022 @ John ... øv øv ... det er jo lidt det man frygter ... jeg ser SÅ meget frem til efterlønnen og knapt 2½ år ... føj og øv ikke at nå til det den ....

  • #136   21. jan 2022 Hvem er egentligt de forældre der klager over hjemsendelse af børnene og “lukkedage”? Hvad er lukkedage og hvilken forbindelse har de til corona? Jeg troede lukkedage kun var noget der fandtes ved helligdage.
    Selv de skoler der lukker halvt eller helt ned (hvilket jo kun er sket meget få gange i de sidste 6 mdr) har nødpasning. Så jeg kan slet ikke forstå, hvem der skulle brokke sig. Så længe børnene er raske, kan man vel bare sende dem afsted, hvis det er problematisk at de skal blive hjemme? Der er ikke længere nogen regler omkring hvem der kan bruge nødpasning, så alle kan gøre brug af det.
    Jeg har helt ærligt ikke hørt en eneste forælder beklage sig over skole og corona i meget lang tid. Da der var lukket ned før jul, var 20 ud af 25 børn i min ældste datters klasse i “nødpasning”. I min mellemste datters klasse var det 17 ud af 24 børn. Så skolen forløb jo bare som det plejede, og ingen havde noget at brokke sig over. Børnene bliver ikke længere hjemsendt ved smitte i klassen, så de skal kun blive hjemme hvis forældre/søskende er testet positiv. Så hverdagen for de små skolebørn kører faktisk stort set som før corona.
    Også selvom det kun er en lille bitte andel af børnene der er vaccinerede.

    Vi har for øvrigt ikke fået vaccineret vores unger. De har alle tre haft corona, foråret er på vej, der er snart flokimmunitet, alle corona restriktioner bliver snart faset ud. Så det skib er sejlet. Der er vist efterhånden ikke rigtigt noget der taler for, at vaccinere børnene.
    Som en professor/ekspert/mand udtalte i et interview for et par uger siden, så vil et barn der bliver vaccineret nu, først have fuld effekt af vaccinen i slutningen af februar/starten af marts. Og der træder sæsoneffekten ind, smittetallene vil falde og så er der ikke længere rigtigt nogen gode argumenter for at vaccinere børnene.

    https://nyheder.tv2.dk/samfund/2022-01-10-det-oprindelige-argument-for-vaccination-af-boern-forsvinder-langsomt-siger


  • #137   21. jan 2022 Jeg er nu af den mening, at det stadig er grund til at vaccinere, om det er børn eller voksne.
    Selv om vi når marts/april, forsvinder coronaen jo ikke helt. Der vil stadig ske smitte, og hvem kan garantere, at der ikke kommer en ny fæl variant lige som delta eller værre.


  • #138   21. jan 2022 Anni - ingen kan garanter noget når det gælder corona.
    Kan du fortælle, hvilke grunde du synes der er, for at få et barn vaccineret i dag? Ikke til næste efterår, hvis corona buldrer derud af igen, men i dag. I dag, hvor der ikke er fundet nye, grumme varianter. Med tanke for at der går 6 uger før vaccinen har fuld effekt. Og med tanke for, at enormt mange skoler har været meget, meget hårdt ramt af smitte siden oktober, så der allerede er høj naturlig immunitet i blandt børnene.


  • #139   22. jan 2022 Zoe ... enig i at det er ved at være for sent ... men opfordringen lød jo også sen efterår og specielt at få børn vacc inden skolestart i januar, netop for at mindske smitten ikke alene blandt børnene, men specielt blandt det personale der nu en gang skal være tilstede for at de kan undervises/passes ... og nej det er ikke af hensyn til smitte blandt børn opfordringen gives, men fordi børn ofte har en bred kontaktkreds (forældre, lærere, pædagogisk personale, bedsteforældre, fritidsaktiviteter osv) dermed spreder de smitte bredt, samt de næppe er helt så (fuldt forståeligt) skarpe på afstand, afspritning og ikke bærer mundbind ...

  • #140   22. jan 2022 Hanne M - problemet er bare, efter min mening, at vaccinen til de små simpelthen blev tilbudt for sent. Hvis det havde været før efterårsferien, tror jeg mange flere havde takket ja. Men den blev først tilbudt sidst i november, og mange steder var det først reelt muligt at få børnene vaccineret i starten af december, fordi vaccinestederne først skulle være klar. Her var en stor andel af børnene allerede blevet smittet. Mange endda inden for en måned, og der skal jo gå over en måned fra smitte til man må vaccineres. Og mange turde ikke vaccinere deres børn, fordi de konstant var nærkontakter, og ingen vil risikere at deres børn bliver vaccineret samtidig med at de måske er smittet med corona.
    Når først barnet har været smittet, og er naturligt immun, så er det svært at se en grund til at barnet også skal vaccineres oveni. Der bliver jo sagt gang på gang af eksperterne, at naturlig immunitet er mindst lige så effektivt som vaccine - hvis ikke endnu mere effektivt endda, i hvert fald mod omikron.

    Her i vores by fik corona først rigtigt fat i de mindste klasser i midten af december, og i løbet af december måned har nææææsten alle børnene været smittet. En af de sidste dage inden børnene blev hjemsendt, sendte skolen omkring 55 børn hjem fordi de testede positiv i kviktest. De 55 børn var fordelt over alle klassetrin fra 0-6 klasse. Smitten gik simpelthen amok blandt børnefamilierne i julen.
    Det kan også mærkes nu, hvor vi slet ikke har hørt om en eneste smittet på skolen (med 300 elever) siden skolen startede efter jul. Det samme gælder til fritidsaktiviteterne. Mine pigers gymnastikhold og spejder var aflyst næsten hele december, pga. smitte. Hver eneste uge skrev forældre i fb gruppen for “ulveungerne”, at nu var x, y og z smittet. Men som spejderlederne sagde i sidste uge, så har alle børnene i gruppen været smittet nu, så nu kan vi starte på en frisk.


  • #141   22. jan 2022 Oveni evt. coronasmitte så er der jo også årstid for, at særligt de mindre børn har alverdens forkølelser mm. Med alle andre vacciner anbefales, at man ikke vaccinerer mens man er syg, så det ville jeg da bestemt også fravælge med coronavaccinen.
    His os har der været en del aflysninger og udsættelser fordi ungerne var snotforkølede, så jeg kunne godt forestille mig, at Zoe har ret i, at flere ville være blevet vaccineret, hvis det var tilbudt i efteråret i stedet.


  • #142   22. jan 2022 Zoe .,.. der er da helt sikkert masser af dilemmaer ... og hvis, og tidsfaktorer osv ... grunden til evt vaccine selv efter smitte er vel den samme som hos voksne, at man bærer mindre smitte, og at smittes man med anen variant så et mildere sygdomsforløb ...

  • #143   22. jan 2022 Hanne - et mildere sygdomsforløb er jo så ikke rigtigt et argument ved børnene. Det er jo det, der er hele pointen - børn har ikke selv den store gevinst af vaccinen, så vaccineres de, er det udelukkende af hensyn til resten af samfundet, og det er ikke sådan vi gør med andre vacciner - der anbefales man vacciner, der måske nok er til gavn for samfundet, men også har en gevinst for en selv.

  • #146   24. jan 2022 Øv John, det var ikke så godt.
    Jeg er jo en af de fede smiley


  • #149   24. jan 2022 Børn er oftes bedre til at komme over corona, alle dem på min datters skole (inkl min datter) der har haft det, havde det bare som var det influenza.

    Min datter var/er ikke covid-vaccineret, men har alle vacciner i det normale program og er kun for nyligt fået den sidste hpv vaccine.


  • #151   24. jan 2022 Isabelle, jeg læste et eller andet sted, at ca halvdelen af hjemmetestene ikke giver korrekt facit.
    Kvik testene er hellere ikke sikker.

    God bedring til dig selv, datteren og børnebørnene.
    Og hør nu på datteren ig tag det rolig.


  • #152   24. jan 2022 https://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/ssi-flokimmunitet-er-muligt-inden-for-de-naeste-uger/9096500

    Så må jeg åbenbart blive smittet indenfor de næste par uger.
    Det bliver slem for mig, da jeg jo er en af de tykke, men glæder mig til at få det overstået. smiley


  • #153   25. jan 2022 Anni nu skal der ikke 100% smittede til at man definerer flokimmunitet .. kan ikke huske % .... på en eller anden måde ville jeg godt nok også gerne have skidtet nu,bare være sikker på et mildt forløb ... læste i går at med vacc og smitte ville man være godt dækket også for fremtidige mutationer, og hvem vil ikke gerne være det ..

  • #154   25. jan 2022 Hanne, det vil jeg godt.
    Det var ironisk ment.


  • #156   25. jan 2022 Forventelig positiv?
    Det er da ikke et svar. Enten er den positiveller ej.


  • #157   25. jan 2022 Anni - mon ikke Isabelle mener, den er positiv, sådan som hun forventede smiley

  • #159   26. jan 2022 Nej, heller ikke selvom jeg ikke er vaccineret. Jeg er så sjællendt ude blandt folk

  • #160   26. jan 2022 Lige præcis Isabelle!
    Må indrømme at jeg har været hunde angst.
    Hentede i lørdags vores ene søn i Gentofte. Han havde været en uge i praktik i Ballerup, og boet hos nogle hvalpekøbere. De hostede/snottede lidt da vi hentede August. Han var selv lidt "ulden" uden at været rigtig forkølet. Da vi efter en god time kører ind i indkørslen, tikker en SMS ind. De er lige testet positive på kviktest. Da vi træder in ad døren står vores den ældste og fortæller, at halvdelen af hans HTX-klasse er syge. Nå for dén! Hvis ikke det er fra den ene side, så får vi det fra den anden.
    Resten af familien og August blev testet med kvik søndag morgen. Jeps positiv! Ligeledes positiv pcr lørdag eftermiddag. Valdemar tester negativ på pcr mandag. Vi sidder nu og venter svar på pcr fra i går aftes på Niels, Julius og jeg. Niels har haft en halv dag med lidt ru hals. Julius ingenting og jeg kan ikke finde ud af om jeg har kriller i halsen eller ej smiley
    Jeg tror vi nåede til et punkt af overgivelse. Der var ikke rigtig noget andet end total isolation tilbage. Det er jo ganske umuligt.
    Underligt nok så føler jeg en form for lettelse.


  • #161   26. jan 2022 Jeg er hellere ikke mere nervøs for at få det,
    Mener lige så godt at jeg kan få det overstået, og skal man have det så skal det jo være nu hvor vi har en variant der ikke er så slem.


    Men omikron har allerrede muteret til en ny variant, en blanding mellem delta og omikron.
    Endnu vides ikke, hvordan den nye variant udartet sig


  • #162   26. jan 2022 Anni så må man håbe at de antistoffer der er dannet på baggrund af Omikron, kan give en form for beskyttelse af den nye variant.

  • #164   26. jan 2022 Hvordan har du det Isabelle?

  • #165   26. jan 2022 jeg må sige jeg stadig er ambivalent ...

    jeg er MEGA misundelig på dem der har haft Omikron, og som er godt på den anden side .. jeg har stadig sug i maven over risikoen for man er en af dem der skal indlægges, der er trods alt en del der bliver det, og endnu mere hvis man skulle høre ordet respirator, må indrømme jeg stadig føler at ende i respirator med corona stort set er lig en dødsdom...

    så ja på den ene side kom med skidtet, men husk lige en garanti for et mildt forløb ...


  • #166   26. jan 2022 Jeg er lidt forvirret over det med, at man vil fjerne de fleste restriktioner. Vil det så betyde, at hvis man er smittet, men ikke syg, så kan man bare gøre som normalt? Altså gå til frisør, ud at spise, til læge osv.? Jeg tænker ikke på symptomfri, men lette symptomer som ved alm. forkølelse. Nå, jeg må jo bare følge med i aften...

    En del af mig er også bekymret på et personligt plan, fordi min bedre halvdel gør rent på et teststed. Det er nok en egoistisk tanke, men...


  • #167   26. jan 2022 jeg tror man vil fjerne alt, og imo er det HELT tosset, ikke som sådan grundet smitten, men der er SÅ mange virksomheder, hospitaler, skoler, plejehjem, institutioner osv der slet ikke kan få vagplaner til at hænge sammen, det vil en tid imo blive virkelig voldsomt...

  • #168   26. jan 2022 apropos at tænke 1 år tilbage ... nu du skriver du går tur Isabelle mens du er smittet, kan da huske man end ikke måtte lufte sine hunde udenfor egen parcel hvis man var i isolation ....

    og så kom jeg til at tænke på den der bog en havde skrevet for maaaange år siden, der forudså en pandemi der pludselig ville opstå, og lige så pludselig forsvinde ... det er alligevel lidt skræmmende at det ser ud til at passe ...


  • #170   26. jan 2022 Her er et udsnit af bogen , der er skrevet i 1983 .... ( en forudsigelse ) ... det er det vi står i lige nu . ..... hvor der også står det vil forsvinde i slut 2021 .. beg. 2022 ...

    Læs også lige hvad der står på HELE siden ( oppe foroven) ... smiley


    profilbillede
  • #171   26. jan 2022 ja så kan vi så vente 10 år og se om det holder stik ...

    har læst de der orakler, eller en har forudsagt en krig i 2022 der får indflydelse i Europa... det får da en til at tænke på Ukraine

    Har forøvrigt ondt i hals, hovede og influ krop her i eftermiddag, kørte til kviktest men den er negativ smiley


  • #174   26. jan 2022 @ Nittib ... der står ikke noget om hvor længe det så varer det attack om 10 år ??

  • #176   26. jan 2022 #174 .... Jeg har ikke læst bogen ... har bare taget "klippet" fra nettet .... så det ved jeg ikke ...


  • #177   26. jan 2022 Isabelle, godt, at det ikke er værre.
    Håber at du ikke er en af dem der får senfølger


    Hanne måske har du allerede haft det uden at duhar vidst det.
    Kviktestene er ret usikker, de burde forbydes i mine øjne.hvorfor pøse millioner ud på tests, som er så ustabil.
    Synes, at du skal tage en pcr test,og god bedring.


  • #178   26. jan 2022 Jeg synes sådanset at det er i orden at alle restriktioner fjernes.
    Vi kan lige så godt få det overstået og blive smittet alle sammen.


  • #179   26. jan 2022 Jeg tror ikke på spådommen om at corona forsvinder igen.
    Det er kommet for at blive, men vi lærer at leve med det akkurat som vi har lært at leve med influenza.


  • #180   26. jan 2022 Jeg har egentlig ikke på noget tidspunkt været bange for at få corona, jeg var da helst fri og overholdt jo også restriktionerne selvom jeg mindes jeg fik på puklen herinde helt i begyndelsen, fordi jeg fortsat besøgte de gamle under nedlukningen. Selvom der dengang ikke var restriktioner mod det, anbefalede det jo at se så få som muligt, og når man, som jeg, bor alene betød det ifølge HG, at så måtte man bare leve i ensomhed... det er jeg da ganske glad for jeg ikke gjorde, nu man ved det blev lidt mere end en kort periode smiley

    Jeg var ikke dengang bange for det (kun for at få smitter mine gamle bedsteforældre) og er det heller ikke nu - bliver jeg syg, må det jo være sådan. Og nu om stunder vil jeg egentlig næsten bare gerne have det overstået og håbe det sammen med vacc giver god beskyttelse fremadrettet.

    Jeg gruer til gengæld lidt for, at ingen restriktioner virkeligt betyder ingen restriktioner inkl ved lægen, så folk med corona i endnu højere grad end nu bare kommer vadende ind. Der er trods alt i et lægehus en del ældre og/eller alvorligtsyge mennesker og coronasymptomerne kan der jo alligevel ikke behandles på, hvis vi da ikke er ude i indlæggelseskrævende tilstande.


  • #181   26. jan 2022 Vi har nu fået svar på vores pcr fra kl 17 i går. Ja over et døgn! Til trods for at værtsparret i lørdags sad og hostede/snottede lige overfor os ved bordet i hele 2 timer, 1 times kørsel i bil med en smittet, så er Corvid kun påvist hos min mand . Julius og jeg negativ.... endnu. Altså så meget smitter det så heller ikke. Vi har overhovedet ikke taget hensyn herhjemme. Spiser sammen, samme håndklæder på toilettet, brugt samme kniv til lige at smørre en mellemmad osv.

  • #183   27. jan 2022 God bedring med manden Louise.
    Jeg ville nok gøre lige som dig.





  • #185   27. jan 2022 Annie jeg vil da undre mig hvis ikke vi resterende 3 bliver smittet, men det er bemærkelsesværdigt at det ikke er sket endnu.
    Tak manden har det fint. Han rømmer sig lidt, det er såmen det eneste. Godt han kan arbejde hjemmefra.
    Vi tager nye pcr-tests lørdag, så må vi se. Er de stadig negative, så tror jeg ikke rigtig på smitte.


  • #186   27. jan 2022 Der var faktisk også flere af de lokale butikker, der meldte ud i går efter pressemødet, at de stadig ville bede folk om at bruge værnemidler, når de skulle derind.
    Det kan godt gå hen og give lidt konflikter, tænker jeg.


  • #189   27. jan 2022 Jeg tror, at håndsprit er noget som for altid bliver i butikkerne, hvilket jeg synes er meget godt.

  • #190   27. jan 2022 Isabelle - sælg dem for en 5'er stykket, så opdager folk hurtigt, at de har et ude i bilen e.l. det gjorde vi, efter en periode at have udleveret ca 2 kasser dagligt smiley

    Jeg er med på at vi kan bede patienter bruge mundbind. Men der er dælme forskel på konfliktniveauet, hvis det anbefales af sundhedsstyrelsen vs hvis vi bare vælger at gøre det hos os (også selv de gør det på sygehuse mm).


  • #192   27. jan 2022 er spændt hvordan det kommer til at hænge sammen bemandingsmæssigt i de off institutioner, smitten er jo massiv, der kan være steder der må lukke nogle dage, også små butikker, cafeer og restauranter tænker jeg ..

  • #193   27. jan 2022 Jeg kan godt tage det på hos lægen/sygehus/skadestue, men jeg vender om og går igen i bageren / Brugsen / tøjforretningen

  • #195   27. jan 2022 Øv Jeanette, god bedring med datteren.
    At Jyllands turen er aflyst skal du ikke være ked af, det er et virkelig møgvejr i disse dage.


  • #197   27. jan 2022 Arme lille pige, små børn burde ikke plages med lede sygdomme.

    Man undres over at læger kan stille diagnoser uden at have set patenten


  • #198   27. jan 2022 Anni - de kan vel dårligt hive coronapatienter ned i Lægehuset, så det giver da god nok mening at behandle ud fra symptomer. Er de så syge, at der kræves lægelig handling kan de jo komme på børneafdelingen, også med corona/symptomer.

  • #199   27. jan 2022 Det var bedre i mine unge dage, der kom lægen hjem til en hvis man var syg.
    Det burde man indføre igen.


  • #200   28. jan 2022 Michelle, nu har jeg vist ikke skrevet nogen steder at man skal hive coronapatienter ned i lægehuset.
    Og hvis der er nogen der ved hvor godt det er bare at symptombehandle, så er det vist mig. På grund af symptombehandlinger nåede mit kræft at udvikle sig til stadie fire......


  • #201   28. jan 2022 Anni - det gør de stadig, hvis patienten er så dårlig, at h*n ikke kan komme til lægen smiley

    Og nu har jeg ikke talt om at symptombehandle alvorlig sygdom eller over længere tid.
    Der er tale om, går jeg ud fra, noget med snot/feber mm. hos en der bor sammen med en der har corona. Ubehageligt ja, men næppe noget super alvorligt her og nu... så hvad foreslår du, hvis ikke behandling ud fra symptombillede? Det er da ret oplagt at barnet ikke skal ned i lægehuset


  • #203   28. jan 2022 der er desværre, flere eksempler på det er for svært at komme til læge/vagtlæge her i corona tid, både for voksne og børn .. det synes jeg ærligt talt ikke er ok ... med diverse værnemidler og måske endda afstand så vidt muligt, udover hvis barnet mærkes på, så burde det være muligt at en læge tilser barnet, og selv uden lægen måske decideret rører barnet så kan det at lægen reelt bare ser barnet give et mere retvisende indtryk en en forældres beskrivelse ...

    hvis borgere bliver syge med noget andet, fx en blodprop eller lignende og skal akut indlægges så kan afdelingen jo heller ikke afvise borgeren selvom vedkommende også er corona smittet ...


  • #204   28. jan 2022 Hanne jeg er enig.
    Måske videokonsultationer må være vejen frem.


  • #205   28. jan 2022 Var det ikke Zoe der have en meget syg datter der hverken kunne få hjæip hos egen læge og hellere ikke lægevagten, selv om det arme barn havde været virkelig syg i flere dage?
    Det endte med at barnet til sidst måtte indlægges.


  • #206   28. jan 2022 Hanne - det er bare ikke ret mange lægehuse, der er indrettet så en smittet kan sluses udenom de øvrige patienter og så gamle fru Hansen med lungecancer ikke skal ses på samme stue bagefter.
    Yderligere er retningslinjerne ganske enkelt, at hvis en læge skal se folk med symptomer (uden forudgående test) skal der være egen indgang + eget venteområde.
    Og hos os i hvert fald, er det ikke rigtigt sket, at folk med alvorlig sygdom ikke kunne ses - der har været tale om forkølelser o.l. som jo alligevel sendes hjem uden behandling. I enkelte tilfælde halsbetændelse, bihulebetændelse o.l. hvor man så har opstarter behandling ud fra symptomerne og set dem i Lægehuset efter de er tester.

    Folk hvor man mistænker blodprop i hjertet/hjernen og andet af så alvorlig karakter skal slet ikke til lægen men direkte på sygehuset (også uden coronasymptomer) - men de ringer jo sjældent blot med symptomer der kunne være corona.

    Det er møguheldigt, hvis der er alvorligt syge, der blankt er blevet afvist, det er heller ikke hvad retningslinjerne lægger op til (his lægen, ved jo ikke hvad de melder ud til lægevagten ud over at udekørende lægevagt tager ud til smittede, det har en af lægerne hos os været flere gange i vagter)

    Men forkølelser og et par dages feber er altså ikke så alvorligt, at man ikke kan testes før man kommer til lægen - og det er det LANGT størsteparten af dem, der er utilfredse med ikke at kunne blive set ringer om hos os, og det er det samme vi hører fra de lægehuse vi snakker med i området.


  • #207   28. jan 2022 @ Michelle ... hos vores lægehus, da det var rigtig slemt så sad man i bilen og ventede, der var ingen i venteværelse ... (det er så sådan et sted man kun har læge hvis man bor helt tæt på eller har bil ... det er ikke fordi man ikke kan forstå problematikken, og i større omfang kan jeg forstå det med voksne mennesker der mere selv kan beskrive og føle hvordan sygdom ellers er (ikke akut, hjerte osv) , men når det drejer sig om børn, og hvor man ved at forværring kan komme endda meget hurtigt, så stopper det meste af min forståelse altså ... igen også i en pandemi tid må lægerne være til for patienterne, og jeg tænker også på akut afdelingerne har det ikke været muligt at sikre sig 100% helt skaffe særegne faciliteter og eget personale til en hjertepatient der evt også havde corona .. der har været dilemmaer hele vejen rundt og er vel stadig .. men der har været grelle historier om læger den gang på gang har afvist både børn og voksne og hvor der er endt grimt ....

  • #208   28. jan 2022 Hanne - sygehusene skulle jo meget gerne kunne tage patienter ind uanset corona-status, hvis de ellers er så syge, at det er nødvendigt. Det gør de, så vidt jeg ved, også her i området. I hvert fald har de uden problemer taget imod de patienter, vores læger har sendt ind, fordi de krævede nærmere vurdering og havde corona/var nærkontakter e.l.

    Heller ikke hos børn er der altså tale om alvorlig sygdom, blot fordi de er snottede og har feber (heller ikke før corona). Har de haft feber gennem adskillige dage og er meget små, så bør de ses af læge ja - men så undrer det mig, at de ikke allerede er blevet testet.
    Er de pludseligt blevet meget dårlige, så det sådan er mere "her og nu behov", så kan de jo fortsat sendes på børneafdelingen (også med coronasymptomer) til lægelig vurdering, og vi har i hvert fald ikke fået afvist nogen endnu.

    Ingen tvivl om, at er man alvorligt syg, så SKAL man ses, corona eller ej. Det er bare ikke realistisk i de fleste lægehuse at smittede skal ses der og folk må nok også øve sig i, at forkølelser o.l. ikke kræver lægetilsyn, men blot lidt ro og tid.
    - og så møder smittede jo i øvrigt op i lægehuse alligevel, så sent som i dag havde vi en smittet, der blev sur over ikke at kunne bestille medicin ved skranken men i stedet blev bedt om at ringe. Lignende er der ret mange af.

    Det handler vel om at alle parter lige tænker sig om - en forkølelse er ikke akut, bliv testet først... pludselige brystsmerter og åndenød, jamen så skal der absolut handles og ikke ventes på test.... sådan groft sagt.


  • #209   28. jan 2022 @ Michelle ... det ændrer ikke på at nogle er afvist af læger, både med corona, hvor man bare skulle se tiden an, og fx den ældre mand der var i medierne for nogen tid siden, tror det var meningtis, han døde og som Anni skriver var der en bruger herinde med en lille datter der havde et rædselsfuldt forløb afvist af flere til det endte med indlæggelse på en meget høj feber og flere dage med sygdom ..

    Det kan meget vel være nogle dage med snot og feber ikke betyder det store, men stå med små grædende børn med høj feber flere dage er altså ikke ok, det ansvar kan man ikke byde unge, nye forældre uden der er mulighed for at en læge ser dem .. og det pressede sygehusvæsen kan nu ikke rumme alle dem de skal, og derudover dem der burde kunne ses og klares ved egen læge ...
    Sorry vi bliver bare ikke enige her ... der er også megen stor forskel på praktiserende læger i det her forløb, nogle har været mere åbne for at se deres patienter end andre, nogle har været bedre til at finde måder det kunne fungere på ...


  • #210   28. jan 2022 nå med for lige at vende tilbage til den der med falsk positiv/negativ, hvor jeg altså havde læst en fremstilling fra en læge om at der ikke kunne være falske positive for hvis pinden havde ramt noget så var det der jo altså !! smiley

    nu er jeg så spændt, en af vores venner testede i går positiv i en kviktest .. både ham og konen tog pcr i aftes og de er begge kommet tilbage med svar : Negativ ....

    Nu tester de så igen søndag ... men stadig fatter jeg ikke hvordan en test kan være falsk positiv, hvis ikke der er corona virus den rammer, hvad er det så den slår ud på ?? den burde da ikke reagere på andet ...


  • #211   28. jan 2022 #210 .... Kunne det måske tænkes at virus kun sad i næsen ... og ikke var nået ned i halsen endnu .... og derfor viste positiv på kviktesten ,,,, men ikke i PCR testen .

    Ja... hvad ved jeg .... det er kun en tanke . .......... Men siger man ikke også at den nye variant ( Omicron ) ... for det meste kun sætter sig i de øvre luftveje ??? ... (endda måske kun i næsen ) ???

    PS: .... sikkert et vildt gæt fra mig ... smiley


  • #213   28. jan 2022 Man kunne jo også forstille sig at lægen kørte ud! Det gør min læge da ved jeg, Børn bør ses af en læge før en behandling sættes igang!

  • #214   28. jan 2022 Isabelle - vi har absolut ikke færre patienter i huset. Vi ser jo patienter fuldstændigt som vanligt. Eneste forskel er, at har du coronasymptomer/er du nærkontakt skal du testes først og vi har i perioder ikke lavet lungefuntionsundersøgelser/krævet test inden en sådan.
    Har man positiv test klares konsultationen telefonisk eller, hvis muligt, på video.
    Skulle man så både have coronasymptomer OG et eller andet alvorligt, så er der blevet henvist til relevant afdeling på sygehuset.

    I enkelte tilfælde er der undtaget fra test og givet tid i huset f.eks. til et meget lille barn (2-3 mdr) med høj feber over flere dage + andre bekymrende symptomer, men hvor børneafdelingen ikke var en mulighed - det har dog reelt været brud på retningslinjerne og krævet at vi havde et ledigt rum, der ikke skulle bruges af andre mm. og altså ikke noget vi bare kunne gøre for enhver der ønskede det.

    Bodil - det kunne man da... hvem foreslår du man undlader at se i stedet så? Der er jo ikke tid til, at lægerne bruger f.eks. 3 kvarter på hjemmebesøg flere gange dagligt OG ser de vanlige patienter i huset (for ja, forkølede børn er der opkald om hver dag)... og hvem betaler, for sygesikringen gør ikke.
    Hjemnebesøg skal alle læger tilbyde.... men altså ikke til alle, det er forbeholdt dem med reelt behov (gamle, terminalt syge, væsentligt handicappede osv).

    Børn skal vel ikke mere ses end alle andre - de skal naturligvis til lægen, når de har brug for det(!) Men normalt kan de altså godt testes og så få en tid dagen efter, når der er svar (og jævnligt oplever vi, at de så ikke længere har brug for tiden).

    De helt små babyer er der, de steder jeg lige kender til, allerede lidt særlig opmærksomhed på når der er noget. Og de kan jo i øvrigt ses uden test, hvis forældrene er symptomfrie og der er noget akut


  • #215   28. jan 2022 Tror der bliver længere kø ved test stederne..

    Selvom min kæreste og de andre podere har travlt oplever de at enten alle eller nogen arbejdstider bliver tager fra dem smiley


  • #217   29. jan 2022 frk. Jensen, hvorfor skulle der blive længere kø ved teststederne?
    Hvis det går lige som i sommer, hvor der ikke var ret mange restriktioner, så bliver de tvært imod kortere.


    Isabelle, sender dig mange medfølende tanker.
    Jeg ved, hvor modbydeligt det er når ikke man kan få luft.
    Blev indlagt akut to gange inden jeg fik kanylen.
    Den ene gang midt om natten.
    Godt jeg havde Bodil der kunne køre til Kolding og hente Gaddafi.
    Forstår ikke de mennesker der drukner sig selv, det er en modbydelig død.
    God bedring til dig, håber ikke at det med vejrtrækningen bliver en senfølge.
    Min søster har en kammerat som efter lidt over er år stadig er plaget af vejrtræknings problemer.


  • #218   29. jan 2022 Anni - Fordi de har sindsygt travlt selvom der er færre podere

  • #219   29. jan 2022 Frk. Jensen, men de holder jo op med at have så travlt når ikke der er flere restriktioner.

  • #221   29. jan 2022 Isabelle - flere der bliver smittet

  • #222   29. jan 2022 Gaddafis nye mor er poder, hun siger også at de ikke har mere travlt som normal, og lige så snart restriktionerne faldt bort sidste sommer havde de nærmest ikke noget at lave.
    Så mon ikke det bliver lige som sidste sommer.

    Jeg bliver podet hver fjerde uge inden jeg skal til Odense.
    Blev podet for en uge siden og der var der hellere ikke kø.
    Jeg bor 2-300 meter fra kviktest, hvor jeg kommer forbi når jeg handler, der er sjældent lang kø.


  • #223   29. jan 2022 nu tænker jeg at der den forskel på sidste sommer og nu, at sidste sommer var smitten også faldende ... det er jo stadig sådan at er du smittet skal du isolere dig, er det ikke 48 timer uden symptomer ... så med den smitte der er nu så er folk, restriktioner eller ej jo nødt til at teste sig, specielt hvis man hører om nogen på arbejde, eller i omgangskreds der er smittede...

  • #224   29. jan 2022 Hanne - ikke længere 48 timer symptomfri/7 dage nej. Du skal bare isolere dig til du er symptomfri, dog mindst 4 dage.
    Og så skal man som nærkontakt kun testes én gang nu samt definitionen på nærkontakt er voldsomt indsnævret.
    Yderligere ryger coronapasset jo (de fleste steder) og de der løbende test "just in case" vil der nok også være færre af.
    Oveni kan man selveste.
    Så selvom flere formentlig vil skulle testes som nærkontakter, så vil der nok stadig være færre, der har brug for test.

    Jeg blev kviktestet i går - der var en udover mig i køen (der plejer at være en del - ikke kæmpe kø, men trods alt nogen).
    Jeg var lige inde at tjekke - jeg kunne få en PCR-test kun en time senere på nærmeste teststed, det har der ellers været flere dages ventetid på de sidste par uger, selv med rekvisition fra lægen osv.


  • #226   30. jan 2022 synes det "clasher" lidt ... med at skære ned på testkapacitet allerede, fx også i relation til hvad vi skrev om med besøg ved lægen ... hvad så hvis man i næste uge, eller i løbet af et par uger ringer og vil tilses, eller have barn tilset med forkølelseslignende symptomer, ondt i hals, let feber evt ....

  • #227   30. jan 2022 Hanne - så får de en PCR-test helt ligesom nu. Lige nu kan man, I hvert fald i mit område, uden problemer få en PCR-test med kort frist. Det kunne man ikke for bare en uge siden, men det at man kun skal testes én gang som nærkontakt + der ikke er sqmme behov for rutinemæssigt at blive testet "bare fordi" betyder jo der ikke er samme pres på teststederne.

    Det er i øvrigt primært kviktests man vil drosle markant ned på - skal du til lægen med symptomer, er det en PCR test du skal have

    - og har man blot let feber, snot og måske lidt ondt i halsen vil jeg påstå, at du faktisk slet ikke skal til lægen, men bare se an, også selvom der er tale om et barn smiley


  • #228   30. jan 2022 @ Michelle... jeg har forstået det med symptomer, og dem du ikke mener skal til læge, det er ikke de tilfælde jeg taler om...

    men fx et barn, mindre, lidt større eller helt lille, de kan altså gå fra ikke syg til syg med både symptomer på de ene eller andet og feber i forskellige niveauer, på ganske kort tid, g svar på PCR tager jo altså sin tid hvilket man ikke altid kan vente på ...



  • #229   30. jan 2022 Hanne - og så er det jo helt som nu: få lavet en PCR test snarest muligt, egen læge kan lave en rekvisition, der så giver mulighed for at få hurtigere svar. Hvis der er tale om sygdom med akut behov for lægevurdering, så kan egen læge sende barnet på børneafdelingen.
    Hvis der er tale om et barn under to år, og forældrene er uden symptomer (og ikke er testet positive), må barnet også ses i almen praksis jf. vejledning fra PLO.

    Intet af dette påvirkes af, at man drosler ned på kivktest, eftersom det hele tiden har været PCR, der har skulle laves før besøg hos lægen, når man har symptomer


  • #230   30. jan 2022 dejligt med så klare regler ... jeg er bare ikke enig i det har fungeret for alle, og der er eksempler på læger der har afvist at se børn med fx høj feber ...
    Det er godt du så inderligt forsvarer lægerne og tror på ingen af dem kommer til at afvise hvor det ikke burde være sket ... der er så nogle der har andre erfaringer ... jeg ved også fra hospitalslæger at ikke alle der mener at alle praktiserende læger har været lige fleksible under coronakrisen ...


  • #232   30. jan 2022 enig Isabelle ... men jeg har så større forståelse for at der er måske nye uerfarne forældre og som måske heller ikke har et godt netværk, disse skal der imo være plads til hos de praktiserende læger..

    nu er jeg jo 3 gangs bagt mormor til en i dag 5 uger gl dreng ... vi er nok en så kaldt ressource stærk familie, vi hjælper, støtter og har hinanden .. men det er bare ikke sådan for alle ... og så må jeg sige fra da jeg havde børn, faktisk henover mine 2 andre børnebørn ( 2 og 5) der vil jeg sige at her i Aarhus Kommune der er sundhedsplejerske besøg nærmest en joke ... selv ressource stærke førstegangs forældre kan have brug for oftere besøg i starten, denne mangel kan jo så resultere i at de hyppigere tager kontakt til læge ..
    Min datter havde besøg godt en uge efter de kom hjem, og ja så igen til Marts ... der da telefon man kan ringe til, men det er bare ikke det samme ..
    Nå men det er langt fra emnet ...


  • #234   30. jan 2022 enig ... prisen kan blive høj ... og presset flyttes, fx til de praktiserende læger, som så heller ikke har for god tid ..

  • #235   30. jan 2022 Ej, jeg har altså på intet tidspunkt sagt at INGEN læger har afvist nogen, der ikke burde afvises. Fejl sker alle steder og r*vhuller kan også findes i alle fag.

    Det jeg skriver, er de retningslinjer, der er udstykket fra sundhedsstyrelsens og fra PLO - og det som trods alt langt de fleste læger følger.

    Men nej, der kan jo ikke være plads til at en usikker mor lige møder fysisk op med (måske) corona - til gengæld bliver der brugt ganske meget tid på telefonkonsultationer mm med de mødre - og nej, dert bliver man ikke rig af, det ville være en væsentlig bedre forretning at lade dem møde op, så det er ikke et spørgsmål om "nemme penge".

    Der ville jo også være ramaskrig og utryghed, hvis fru Jensen fik corona i venteværelset, så det er lidt en no win situation, lægen er dum uanset hvad gan/hun gør.
    Og igen, stort set alle de børn, der så kommer hos os efter test sendes hjem uden behandling, fordi der blot er tale on forkølelse.
    De få, hvor der har været tvivl om, er tvivlen kommet barnet til gode, og de er sendt til børneafdelingen uden forudgående test.

    Dermed har jeg ikke sagt, at alle læger følger de retningslinjer, men derimod at det faktisk sagtens kan lade sig gøre at følge retningslinjerne og stadig fange de få, der ikke bare er forkølede, og gå dem tilset af en læge.
    Der er derfor reelt ikke behov for at have utestede patienter med coronasymotomer siddende i venteværelset


  • #236   30. jan 2022 For at komme tilbage til emnet, er jeg en af de "heldige" der får det fjerde stik.
    Fik tilbudt det i går. smiley
    Og jeg tager imod smiley


  • #237   30. jan 2022 Fedt Anni!!

  • #238   30. jan 2022 Dejligt Anni smiley

  • #239   31. jan 2022 Så har jeg fået det fjerde stik. smiley
    Nøj vi var mange mig og tre andre.

    Tør slet ikke tænke på, hvad det koster at holde det åbent.


  • #241   31. jan 2022 Anni - var det en besked fra dig, de læste op i P4 her i eftermiddag? Ang. stik nr. 4?

  • #242   31. jan 2022 Karina, ved ikke rigtig hvad du mener?

    Jeg fik tilbud om det fjerde stik i min e-boks for et par dage siden og fik det i dag.


  • #243   31. jan 2022 Så var det ikke dig smiley De havde et program, hvor de bla. talte om Covid, og folk kunne sende SMS´er ind. Og der var en Anni, der netop skrev, at hun skulle have 4 stik i dag smiley

  • #244   31. jan 2022 Nej, det var ikke mig.

  • #246   1. feb 2022 Isabelle, sådan en klaphat, desværre findes der en del af dem.
    Det allerværste der har været var i Tyskland hvor de demonstrerede og ødelagde.
    Politiet slog jo hårdt ned p dem.
    Det fik dem til at tage deres små børn med, som de havde på skuldrene eller i sådan en bæreklud på maven, for så kunne politiet jo ikke slå så hårdt ned på dem når de smadrede forretningsruder og biler.
    Sådanne mennesker burde ikke have brn.


  • #247   1. feb 2022 Der er store problemer med medicinsk affald efter corona.

    https://www.msn.com/da-dk/nyheder/udland/who-advarer-om-bjerge-af-medicinsk-affald-skabt-af-pandemien/ar-AATm195


  • #248   1. feb 2022 Gin er vel dybest set en slags indvendig spritning .... måske man så ikke kan smittes smiley smiley

  • #250   2. feb 2022 Håber at det snart bliver bedre med vejrtrækningen.

  • #252   2. feb 2022 Isabelle, får du tabletter eller inhalator?

    Kan du ikke blive sygemeldt lidt længere?
    Håber at det ikke bliver en "senfølge"


  • #254   2. feb 2022 Prøv at spørge lægen om tabletter, Montelukast, de er et supplement til forebyggende astmaspray og har hjulpet mig rigtig meget.

    God bedring. smiley


  • #258   15. feb 2022 #257 ... Isabelle .... Covid udskilles i prutbæerne i kloakkerne... så kan man se hvilke kommuner / regioner der er mest smitte i smiley

    PS: .... De tager F.eks prøver i den kloak i vejen lige uden for min have ... hi hi ..... så kan jeg følge med i ... hvilke naboer jeg skal løbe fra .... ha ha ha ...... Jeg spurgte nemlig dem der tog prøverne , fordi jeg troede , der var noget i vejen med kloakken


  • #259   15. feb 2022 må sige jeg ikke orker at sætte mig ind i de der fx dødstal ... men alt andet lige, uanset om de indeholder alle mulige andre dødsårsager hvor vedkommende "bare" også havde Covid så vil jeg da sige at de daglige dødstal er da steget ... altså som i hvis man har en lidelse der er potentiel dødelig så bliver man ikke mindre udsat af at få Covid oveni tænker jeg ..

    Læste i tro Bt imorges en der spurgte hvorfor BT bragte en artikel fra en USA forsker der er meget kritisk overfor at DK og andre sp pludselig hat åbnet alt /fjernet alle restriktioner ... som en del af svaret fra BT var bl.a at der jo også i DK er nogle der mener det er for meget på en gang ..

    Jeg vedstår gerne, med det pres jeg oplever i min lille verden på børnefamilien der direkte (sygdom)eller indirekte (institutions lukninger/begrænsning i åbningstid), de mange smittede personaler på institutioner af alle slags, fx kan fødeafd på Skejby ikke opfylde 1. gangs fødendes ret til 2 dages indlæggelse, osv så synes jeg det har været for meget og for hurtigt ..

    jeg er så også en af dem der savner dengang samfundet var lukket helt ned og alt var stille ...


  • #261   16. feb 2022 Jeg tror, at der er en del af dem der kun har meget milde symptomer ikke holder sig i karantæne, hvilket bidrager til de høje smittetal.


    Jeg er så heldig, at jeg har fået det 4 stik, hvilket jeg er glad for.


  • #263   16. feb 2022 Det er også svært. 2 af vores sønner blev testet udelukkende fordi vi 3 andre var positive. De har nyst 2 gange hver. INTET andet. Mn kan nemt være smittet uden at vide det. Det er jo ikke alle der tester med mindre der symptomer.

  • #264   16. feb 2022 Når man ikke er ved at man er smittet, så er det jo svært at gå i karantæne.
    Noget andet er, at man ikke holder karantænen når man ved, at man er smittet.
    Og jeg er rat overbevist om, at der er en del smittede som ikke er særlig syg ikke holder karantænen.
    Kender da en som har været ligeglad.


  • #265   16. feb 2022 Ja det er der da uden tvivl. Valdemar syntes også det var underligt at være hjemme med sygdom, uden at føle sig syg.

  • #266   16. feb 2022 #260 ja det er da godt at man ikke bliver så syg ... men det fjerner ikke det problem at vagtplaner diverse steder har endog meget svært ved at hænge sammen, at de der tilbage virkelig må holde for, og vikarer er svære at få ..jeg kan virkelig se de slidte look i de daginstitutioner hvor jeg kommer .... håber så måske at lukningen af kviktestcentrene kan gøre det lidt nemmere at få vikarer ..

    så lige i nyhederne en undersøgelse af hjemme testene .. synes det er sært der ikke er nogle krav til dem .. Den ringeste fandt 2 positive ud af 100 der var positive, den bedste fandt 94 af de 100 ....
    hvis det er et værktøj vi evt skal stole på fx næste efterår/vinter så burde der komme en kvalitetsangivelse ...


  • #267   16. feb 2022 Anbefalingen hedder jo heller ikke"til du er uden symptomer". Det hedder til der kun er lette symptomer, dog mindst 4 dage. Hvad folk opfatter som lette symptomer er meget forskelligt og vi får da henvendelser på arbejde fra folk der selv mener de kun har lette symptomer og derfor ikke længere isolerer sig, men alligevel synes deres,symptomer er alvorlige nok til at kræve lægehjælp.

    Der er også folk, der undlader at teste ved symptomer, fordi så længe de ikke har en positiv test, kan de jo stadig handle osv

    Så der er de åbenlyse idioter foruden dem der jo ganske enkelt ikke ved de er smittede og derfor naturligvis ikke isolerer sig.

    Men som det ser ud er der jo så mange smittede, så det giver jo næsten ikke mening at blive ved,at teste og isolere osv... det er da efterhånden bare at leve med det og så selvfølgelig bluse hjemme hvis man er syg, ligesom ved influenza o.l.


  • #268   16. feb 2022 Hanne, det er rigtig nok, at man ikke bliver lige så syg af omicron som af de andre varianter vi har haft. Men senfølgerne er de samme.
    Og senfølgerne er vist det værste ved covid.


  • #270   17. feb 2022 Men - trætheden efter corona er ikke mit indtryk at den på nuværende tidspunkt er værre end trætheden efter en omgang almindelige influenza?
    (Ingen videnskabelig baggrund, bare mit indtryk)

    Jeg kan tydeligt mærke trætheden længe efter jeg har raskmeldt mig igen og meget længe kan det ses på ens iltoptagelse og løbe resultater når det har været de slemme omgange.

    I mit hoved er (manglende) frygt for omikron præcis den samme som influenza


  • #273   17. feb 2022 4 stik i eftermiddag. Jeg var blevet glemt. Nok fordi kemo blev stoppet halvvejs i forløbet. De siger jeg skal have den grundet kemo i sep,okt og nov. Så kam man måske snart smide mundbindet.

  • #274   17. feb 2022 Godt at du får 4 stik.
    Jeg fik det 4 for små 14 dage siden, men hørte/læste, at de nu er stoppet med det 4 stik.
    Hvorfor har de stoppet kemoen midt i forløbet?
    Håber at du trods alt er ok og har det godt.


  • #275   17. feb 2022 Anni fordi den desværre ikke virkede, og så er der ingen grund til at fyldes med det gift. Er nu på antihormon tamoxifen. Scannet tirsdag og samtale onsdag i næste uge. Det virker nok ikke, mit cancerantigen tal stiger. Så bliver nok sat på antihormon letrozol næste uge.
    Håber vi finder noget der kan slå bremsen lidt i.


  • #276   17. feb 2022 Uha Tine, det er jeg ked af.
    Krydser alt hvad krydses kan for at bremserne bliver slået til.


  • #278   18. feb 2022 Pcr test i morgen smiley

    profilbillede
  • #280   18. feb 2022 Indtil nu er det som influenza. Håber det bliver ved sådan smiley


  • #281   18. feb 2022 Pøj pøj Staff, håber at du bliver forskånet for at det udvikler sig til mere.

  • #282   18. feb 2022 Tak smiley

  • #283   19. feb 2022 Talte forresten med en den anden dag om brugen af smertestillende til visrus osv.
    Det har jeg slet ikke forstand på.
    Ved jo det er feber nedsættende og lindre smerterne.

    Men har kroppen bedst af at bekæmpe det selv, eller forlænger smertestillende det lidt det sygdom i kroppen?


  • #284   19. feb 2022 Smertestillende forlænger ikke sygdom

  • #285   19. feb 2022 Tak Anni smiley


  • #286   19. feb 2022 Jeg er pt. også coronaramt - blev smittet af min mand - og er heldigvis ikke så hårdt ramt - men kan selvfølgelig komme. Lige pt. føles det som en forkølelse, der er ved at bryde ud. Jeg har dog også en begyndende følelse af bihulebetændelse. Andre, der har haft den følelse?

  • #287   19. feb 2022 Fx Panodil kan slå din feber ned, det kan give en bedre søvn og kan derved være med til faktisk at blive hurtigere rask.
    Ikke meget, men jeg tror helt sikkert det føles bedre og er bedre for kroppen med smertestillende og febernedsættende medicin end at køre den uden


  • #288   19. feb 2022 Jeg har også taget til natten, og i dag har jeg taget lidt tidligere også, men det var bare sådan en snak vi fik, hvad kroppen har bedst af, og reagere bedst på smiley

    Når jeg har højest haft 38.7 i feber
    Jeg har det som en influenza, med feber, ondt i kroppen / huden, fryser, sveder, lidt hoste og snot og en smule ondt i halsen.

    Håber det bliver der smiley


  • #289   20. feb 2022 Gid bedring Staff ...

    jeg håbede ... har hostet siden torsdag, meget og lidt ondt i hals og krop ... men kviktest i dag er negativ, har så taget en PCR alligevel, men det er nok den mest overfladiske test jeg har fået ... var på Fyn og fik den taget i Svendborg .. dup dup "så er du færdig" sagde hun .. det var derfor jeg kørte videre til deres Kvikstest sted ... ville så gerne have det overstået...


  • #290   20. feb 2022 Tak smiley
    Åh jeg fik et grundigt dyp, så jeg var lige ved at brække mig smiley

    Min hjemmetest gav 2 streger i løbet af 2 min smiley

    Det er noget underligt noget. Jeg havde det vildt dårligt i nat. Mega ondt i kroppen, hoste, ondt i halsen og feber trods panodil.

    Det meste af dagen har jeg været okay hvor man tænker, nu vender det nok.
    Så skal jeg love for jeg blev dårlig igen her til aften, men nu har jeg hapset en is, så har jeg det nogenlunde igen smiley


  • #291   20. feb 2022 God bedring med alle jer stakler som er ramt af sygdom. smiley

    Det er lige før jeg er misundelig over at jeg endnu ikke er ramt ti trods for et elendigt immunforsvar.
    Efterhånden er man jo unormal når man endnu ikke har haft corona. smiley


  • #292   20. feb 2022 staff ... det lyder helt som mig ... havde det ok fredag dag, og lørdag dag .. men begge aftener var det helt skidt, specielt i går ... i dag hoster jeg og er ret træt, jeg fatter ikke hvis ikke der er corona, det er som alle beskriver det ....

  • #293   20. feb 2022 Jeg har rigtig ondt i skroget også.

    Jeg er ikke sikker på, hvor jeg er blevet smittet. Jeg we vildt påpasselig. Spritter rigtig meget, og går altid med mundbind uanset hvor jeg er offentligt.
    Spritter mine vare af osv.

    Jeg har ikke været bekymret på mine egne vegne, men min fars som lige nu er i strålebehandling hver eneste dag for lungekræft


  • #294   20. feb 2022 Kunne for første gang mærke jeg blev vaccineret i torsdags. Havde et døgn efterfølgende med hovedpine og rigtig ondt i overarm og skulder. Så tænker der er noget der er aktiveret her med den 4 vaccination. Så ikke så mange dage til jeg smider mundbind. smiley smiley

  • #295   21. feb 2022 Jeg har ikke mærket noget som helst til nogen af mine 4 stik.

  • #297   21. feb 2022 sgu et underligt forløb ... havde 2 hoste seancer i nat, stod op kl 9.30 og har haft meget lidt hoste, og lidt øm hals, til ved 13 tiden så fik jeg en omgang hoste og blev voldsomt træt, så sov jeg 1½ time, og så har jeg haft tiltagende ondt i hoved, krop, hals og hyppigere hoste her i eftermiddag smiley smiley

    har bestilt tid til endnu en PCR i morgen formiddag ..


  • #298   21. feb 2022 Hanne var din pcr test negativ?
    Jeg ville nok også få taget en ny, for der lyder meget som corona.

    Hvor lang tid går der før man kan teste negativ igen på en test, når man har haft corona?


  • #299   21. feb 2022 Jeg må indrømme at jeg ikke gider bøvle med test, det kan jo være ligemeget, man bør isolere sig hvis man har symptomer egentlig kan det jo være fuldstændig ligegyldigt om det er corona eller influenza man har smiley

  • #300   21. feb 2022 ja min PCR var negativ ...

    I dag hedder det så man må kommer tilbage på arbejde når der kun er lette symptomer ...
    For mig betyder det noget med det arbejde jeg har lige nu, og desværre er der et, for mig ret vigtigt møde i morgen ...
    men når det er overstået tager jeg uanset endnu en test, har jeg det som i dag hvor det har bølget op og ned så sygemelder jeg mig uanset udfaldet af testen ...


  • #301   21. feb 2022 "Hvor lang tid går der før man kan teste negativ igen på en test, når man har haft corona?"

    Mellem ganske få dage og helt op til 28 dage så vidt min erfaring lige er fra søskende og deres børn. Så maks 28 dage for gennemsnit sund og rask person.

    Det afhænger af i hvor høj grad man blev ramt og endnu mere i hvor høj grad ens immunforsvar effektivt bagefter nedkæmper viraen.
    Verdensrekord er utroligt lang - flere måneder, kan ikke lige finde artiklen, men det er en herre med kræft og dårligt immunforsvar, der så bliver ved med at have aktiv virus i kroppen.



  • #302   21. feb 2022 Tak smiley

    Åh gud det var længe.

    Jeg har heldigvis været mildt ramt. I dag er jeg bare mest præget af hoste, og lidt forpustet. Så det er jo gået hurtigt.
    Men har jo daglig gang på sygehuset med min far når jeg er rask. Er lidt bange for at slæbe noget med


  • #304   22. feb 2022 Der er forskel på hvor længe du smitter og hvor længe du har aktiv virus i kroppen.

    De officielle regler hedder 48 timer med meget få symptomer eller ingen som fx kun lidt kriller i halsen.
    Efter 72 timer uden symptomer er du i hvert fald meget sikker


  • #305   22. feb 2022 Symptomerne kom fredag aften, og jeg regner med at lade andre klare ærterne omkring min far i denne uge, og han skal ikke afsted i weekenden. Så mon ikke det hjælper.

    Det er svært at sidde på sidelinjen når jeg er vant til at hjælpe ham med alle tingene og jeg ved, at han helst vil det er mig. Men han ved godt det er for hans og andres ve og vel smiley


  • #307   22. feb 2022 Jeg har kun snot og hoste tilbage smiley

  • #308   22. feb 2022 jeg hoster, og får sådan nogle kriser med influ krop, små frysen, eller sved, lidt ondt i hals (men kan være hosten), periodisk hovedpine og træthed ...
    Har fået taget test kl 11, er faktisk træls hvis det ikke er corona ...


  • #309   22. feb 2022 Hanne det lyder rigtig meget som jeg har haft det

  • #311   22. feb 2022 smiley ja kan jo høre det er som folk beskriver corona ... håber faktisk denne test er positiv ...

  • #312   22. feb 2022 NIX ... endnu en negativ test, så måske har jeg bare min egen variant smiley

    det må være en omgang alm hoste, hals flu ting ... desværre


  • #313   22. feb 2022 Min mand havde symptomer i over en uge (hostede i 2), hvor han havde negative tests. Han tog to pcr-test i løbet af den uge. 3. test på 9.dagen, fordi han stadig havde symptomer, viste så positiv.

  • #314   22. feb 2022 Det er vildt Ida smiley

  • #315   23. feb 2022 Tak Ida ... så vil jeg da tage en mere om et par dage.

    Mit hoste startede i torsdags, altså for knap en uge siden, i nat har jeg har jeg nærmest siddet op og sovet i perioder, og til morgen har jeg hovedpine og ondt i kadaveret ... synes nærmest jeg får det værre dag for dag ... Når man nu alligevel er så skidt tilpas kunne det være rart at få en omgang Corona antistoffer som belønning ...


  • #316   23. feb 2022 Ellers får du en god omgang influenza antistoffer smiley de er altså også gode nok at have

  • #317   23. feb 2022 ja, men så må der være kommet en anden influ end de regnede med, for jeg er vaccineret

  • #319   23. feb 2022 @ John, nu er der arbejdspladser hvor man stadig skal tage hensyn ... jeg går ind og ud af 5 institutioner med mange ansatte og mange børn ... har jeg corona så vil de sætte pris på jeg overholder de retningslinier der er mht hvornår man kan komme på arbejde. .

  • #322   23. feb 2022 smiley smiley smiley smiley
    L…,sku fandme……..
    Heldig jeg fik vaccination i torsdags.
    Skal igen på kemo denne gang hver uge i 18 uger fra næste torsdag. Mister igen hår.
    Var ellers så glad for det nye med kemokrøller.
    Havde lige bestilt tid til klipning og farvning på mandag. Den tid kan jeg godt afbestille.
    Håbede jeg kunne smide mundbindet nu, men det vare så lidt længere tid før det kan lade sig gøre.


  • #323   23. feb 2022 @Tine ... åh alle de prøvelser, men for hulen, bare det hjælper

  • #324   23. feb 2022 Åh Tine, synes godt nok, at du efterhånden har krav på medgang.
    18 uger er lang tid, men forhåbentlig slåes at cancer ihjel en gang for alle.
    Sender dig masser af energi og krydser hvad krydses kan for at det virker den her gang.


  • #326   24. feb 2022 jeg fatter det bare ikke .... nu har min yngste, der nærmest er isoleret hjemme med 8 uger gammel ret skrigende baby fået corona, og ja baby nok også da han er påvirket smiley

    selvfølgelig har far været ude i livet, og hun har været til 2 forskellige behandlere med baby i forsøget på at komme skrigeriet til livs ... men jeg har i den grad haft en meget større berøringsflade ....


  • #327   26. feb 2022 3. test taget, 3. test Negativ. Så nu tager jeg ikke flere i denne omgang..

    De sidste 2 formiddage har jeg tænkt , det var det ... men som børn så får jeg det dårligt sidst på dagen smiley
    Hosten er aftaget meget, og i nat kunne jeg ligge normalt og sove ..
    Til gengæld er det som om hele svælget er tørret ud, og her til aften har jeg ret ondt i halsen og hovedet ...

    Egentlig er det vel faktisk for langvarigt til Corona, dem jeg kender der har haft Omikron har ikke haft det skidt mere end et par dage, og så har hosten varet noget længere for nogen af dem ...


  • #328   26. feb 2022 Troede at det nu havde ramt mig.
    Fik meget ondt i halsen i går og hiver lidt efter vejret, har ondt i hovedet og må rense tuben dobbelt så meget som normal.
    Fik lavet en pcr test som var negativ.
    Håber ikke at det er kræften der drille, men på den anden side, så har Hanne jo også samme symptomer uden at det er kræft eller corona, så vælger at tro, at jeg fejler det samme som Hanne smiley


  • #330   27. feb 2022 Jeg på i begge har fået den gode gamle influenza / typiske forårs forkølelse.

    God bedring


  • #331   27. feb 2022 Er vaccineret mod influenza - ved godt at den ikke dækker 100%.
    men det her føles ikke som influenza eller forkølelse. Har ikke hoste og er ikke snottet.


  • #332   27. feb 2022 er også vaccineret både for influ og lungebetændelse ... vil så sige at mit, når nu det ikke var stygge C, så føltes det som en influenza, dog uden feber.. havde dog nogle få kulde/svedeture ...

    God Bedring Anni ...xxxx for at du hurtig kommer over hvad end det er ..


  • #333   27. feb 2022 Tak i lige måde smiley


  • #334   6. mar 2022 i sidste uge havde jeg det fint, og var på arbejde ... i går eftermiddag begyndte jeg fandme igen at hoste, tør, tør tør, hoste ... i aftes fik jeg kulderystelser, og hovedpine, Test taget i dag "PÅVIST"

    seriøst jeg er lettet ... ville godt nok være svært at melde mig syg igen med samme symptomer uden det var corona ... og ja det er som en influenza krop, og så den der hoste den er træls ... men bliver det ikke værre så er jeg mega glad for at få det, har lidt en tro på jeg står bedre rustet næste efterår ...


  • #336   6. mar 2022 God bedring Hanne smiley


    Jeg skranter også, det har stået på over en uge.
    Periodevis meget ondt i halsen og en drøn hovedpine og hedeture. Det er "tungt" at trække vejret, er mega træt og overhovedet ikke den mindste energi. Bare det at børste tænder og spise kræver virkelig at jeg må tage mig sammen. Appetitten er hellere ikke stor. I dag har jeg kun fået et rundstykke, en banan og et æg.


  • #337   6. mar 2022 øv Anni ... så hårdt ramt er jeg ikke endnu ... og du er stadig negativ for corona

  • #338   6. mar 2022 Et testet negativ to gange ved pcr test,så ved ikke, hvorfor jeg har det sådan.
    Overvejer om jeg skal få en tid ved lægen.


  • #339   6. mar 2022 det synes ja da lyder som en RET god idé ...

    jeg havde det også ret skidt der i uge 8, men ikke som du beskriver det ...


  • #340   7. mar 2022 puh en voldsom hoste ... for det første hosten som er mega tør, så er der halsen der nu er ru som sandpapir, hvilket gør at bare det at trække vejret næsten udløser hoste refleks.. 2 gange i nat måtte jeg op og have hovedet ud af vinduet for at få kølig luft så jeg kunne hoste færdig .. og sad op ad flere omgange for at minimere hosten .. fik i forrige en følelse af en fibersprængning et sted i maven grundet hoste, den er selvfølge vips kommet igen, så må holde mig på maven når jeg hoster ellers gør det ret ondt ..

  • #342   7. mar 2022 Øv Hanne det er så træls at hoste sådan. Har du været hos lægen ?
    Hvis ikke, så se at komme af sted og få noget Lidokain til din hoste.
    Håber at det snart bliver bedre. smiley


  • #343   7. mar 2022 Åh Hanne smiley
    Her lindrende en halv tsk honning i en rum tid. Det skal sluges "langsomt". Evt hvis du kan få manuka-honning i Helsam. Ellers dansk honning.


  • #344   7. mar 2022 nej har ikke været ved læge, vidste ikke man kunne få noget .. Hvad kan det der Lidokain

    pt bruger jeg vicks bolscher sukkerfrie, dr vogels hostespray og kamille the med lidt honning i...

    Jeg skal grundet min sukkersyge helst ikke bruge honning, og i givet fald så lidt som muligt,


  • #346   7. mar 2022 ja for mange år siden fik jeg også Pectyl ... synes bare at jeg har hørt de slet ikke vil udskrive det mere

  • #348   7. mar 2022 Mælk med honning ..... + et lille skvæt snaps ... DET virker. smiley
    Te med honning ...........+ et lille skvæt snaps ... Det virker også smiley
    Men man skal huske snapsen ... og man bestemmer selv hvor meget .. smiley smiley smiley


  • #349   7. mar 2022 De aktive stoffer, der virker i honning, dør over 60 c

    Det er et godt råd at sutte honning / komme på en skive brød
    Det er bare et almindeligt sødemiddel uden nogen effekt hvis det kommer i varm the


  • #350   7. mar 2022 Lidokain er bedøvende og stopper hosten

    Jeg har fået det flere gange når jeg har haft influenza og har hostet lige så slemt som dig.
    Jeg kan nemlig ikke få Pectyl ned, kaster op af det.


  • #351   7. mar 2022 har lige talt med en sekretær og fået en lang sang fra de varme lande om hvor slemt det skal være før de skriver noget ud ... bromhexin håndkøb var hendes anbefaling .. så kom ingen vegne, hvilket atter bestyrker mit ønske om at skifte lægehus...

    så er det lige så slemt i nat må jeg op og ringe til den tid hvor man får fat i en læge


  • #352   7. mar 2022 Øv Hanne, det er da træls.
    Få en akut tid hos lægen


  • #354   7. mar 2022 nu henter manden Bromhexin hostesaft som hun anbefalede, så må jeg se hvordan natten går

  • #355   7. mar 2022 Hanne, tag også et par Panodil kort tid før du går i seng.
    Lægerne i Odense siger at det hjælper på søvnen


  • #356   7. mar 2022 ja .. det gjorde jeg også i går, det gjorde så at jeg selv om jeg sover med åbent vindue havde nogle timer hvor jeg svedte så jeg måtte skifte hovedpude betræk, det var helt vådt .

  • #357   7. mar 2022 Hanne, få manden til at tage et glas Vick salve med.
    Smør det på halsen og brystkassen og på med et halstørklæde, det hjælper en lille smule


  • #358   7. mar 2022 det kan man vist ikke få mere, spurgte efter det fornyligt ,,, men har da vist Menthylatum et sted

  • #359   7. mar 2022 Jeg købte i efteråret,og de reklamerer da ret meget for det på tysk tv.

    Og hvis du skal have c-vitamin, så spis godt med peber frugter, det er dem du får flest c-vitamin fra.

    Der er også dem der siger at det hjælper at stille halve løg i soveværelset. Om det er rigtig ved jeg ikke


  • #360   7. mar 2022 ja men man har kunnet købe dem her i Aarhus Bilka og på apoteket da mine børn var små, det kan man ikke mere ..

    den med løg er god nok, den bruger mine døtre når de små har nattehoste .. det lugter bare af H til smiley


  • #361   7. mar 2022 Ok, jeg prøver med løg næste gang jeg har får brug for det..

    Som sagt, så køvte jeg i efteråret, men tror, at Menthelatom er lige så godt.


  • #362   8. mar 2022 Her er en fortsættelse fra covid tråden. Den her er ved at være lang og sej.


    https://www.hundegalleri.dk/forum/off-topic/1257481-covid_3___covid2022


Kommentér på:
Covid 2 - Covid 2022

Annonce