{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
771 visninger | Oprettet:

Genoplivning ... mennesker {{forumTopicSubject}}

Jeg hørte om dette i radioen i morges på vej på arbejde, og må indrømme at jeg blev paf, og ja lidt sur ...
At 60 årige skal kunne fravælge genoplivning ... men ja hvorfor lige 60 årige ... vi skal være på arbejdsmarkedet, vi skal helst hjælpe de unge med at passe børn så de ikke har for mange barn syg dage, vi skal give en hånd med på plejehjem hvis vi har forældre der osv ... men pres os da lige til ikke at skulle koste hvis uheldet er ude ... det var min første reaktion ..
Og ja jeg føler stadig det er hen i vejret .. hvorfor skal der være en alder , hvor for ikke alle myndige over 18, som en i artiklen også udtaler ..
Hvor har jeg i flere tilfælde efter jeg er blevet 60 blevet indirekte konfronteret med at nogle anser alderen derefter som, nåe ja du er jo på vej i de år hvor skiltet siger "UDGANG" ...

Hvad tænker andre, her er artiklen :

https://www.altinget.dk/artikel/regeringen-vil-give-alle-over-60-aar-ret-til-at-sige-nej-til-genoplivning


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Genoplivning ... mennesker
  • #1   26. jan 2022 Jeg har ikke lige læst artiklen. Men jeg mener det bør være alle myndiges ret at vælge til og fra i forhold til genoplivning. Ja man kan komme tilbage og få et godt og langt liv, men der er også en risiko for at man ikke gør. Man dør jo ikke bare uden en grund.

    Jeg synes egentligt det burde være ganske naturligt at kunne fravælge at blive genoplivet, det er jo altså fordi vi KAN at vi gør det, men det betyder ikke at man SKAL.

    Så ligesom med organdonation, skulle vi bare kunne skrive under på hvad vi ønsker, hvis det en dag skulle ramme os, og så må de respektere det valg.


  • #2   26. jan 2022 Jeg er mest forundret over, at man ikke allerede kunne til- og fravælge det. Jeg troede, man havde ret til selv at bestemme... Jeg er med på, man ikke lige kan blive spurgt, hvis man ligger der med hjertestop, men i de tilfælde, hvor man har nået at tale om det inden, der troede jeg faktisk, man kunne sige nej tak til genoplivning.

  • #3   26. jan 2022 Det er fint man kan fravælge genoplivning, men jeg kan fandme ikke lide der skal sættes alder på fra "samfundets side" ... det er da som om når man har nået en vis alder så ønsker man ikke at bruge de samme penge på en på 60 som en på fx 58 ...

    det er det samme med det skrab man som kvinde får tilbudt, det stopper også mår man bliver 60, og det selvom det jo også siges vi bliver ældre og ældre ..

    Jeg får virkelig den der følelse, nu har du ydet i mange år, når du risikerer at blive omkostningstung, så ser vi faktisk helst du vælger at tjekke ud ...


  • #5   26. jan 2022 Jeg syntes 60 lyder som meget tidligt..

    For mig burde det mere hænge sammen med folkepensionsalderen.


  • #6   26. jan 2022 Hanne - Det er vel vurderet ud fra risiko, lige de der screeninger. Der er jo også en bestemt aldersgruppe der bliver screenet for brystkræft og tarmkræft.

  • #7   26. jan 2022 måske, men både bryst- og tarmkræft ved jeg da også ældre får, jeg ved så ikke hvornår deres tilbud stopper ..

    @Frk Jensen ... jeg synes at det skal gælde alle over 18 år som er myndige .. jeg synes det er usmageligt at sætte en bestemt aldersgruppe på ...


  • #8   26. jan 2022 @Hanne M - Det syntes jeg ikke, der er rigtig mange i de sene teenageår/tidlig 20'ere der forsøger at tage deres eget liv.

  • #12   26. jan 2022 Isabelle - Da jeg blev førtidspensionist begyndte de at sende Senior-bladet (mener jeg det hedder) til mig, der følte jeg mig også ret gammel smiley

  • #13   26. jan 2022 Kan egentlig godt være den hedder pensionist-avisen smiley

  • #14   26. jan 2022 Som jeg forstår det, så er det et tilbud, ikke et krav. Tilbud kan man som bekendt takke nej til.

  • #15   26. jan 2022 det er jo ikke om det er et tilbud eller ej, det handler om hvorfor der skal sættes et alderskriterie ....

  • #16   26. jan 2022 Jeg har nu i efterhånden haft registreret at jeg ikke vil genoplive hvis der sker mig noget.
    Det er registreret både på nettet samt i min telefon, det samme er min mor og søster.

    Det der er mest træls er, at hver gang jeg har været i narkose, så har jeg måttet diskutere med lægen over at jeg ikke vil genoplive, hvis der sker noget undervejs. Dem der er værst er de ældre læger, de fleste af de yngre forstår det godt.

    Jeg synes hellere ikke at man skal sætte alder på, det burde gælde for alle over 18år, samt at jeg er for enten aktiv dødshjælp eller assisteret selvmord.


  • #17   27. jan 2022 Min mening: Enten skal din slags rettigheder komme uden en aldersgrænse eller også skal de ikke være der.


Kommentér på:
Genoplivning ... mennesker

Annonce