Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vinduespudsning 1.000 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo 1.000 kr.
  • Hænge montanareoler op 2.000 kr.
  • Samle PAX skab 850 kr.
  • Repair of dishwasher 1.000 kr.
  • Samle møbler hænge ting op 1.660 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvidløg
  • #1   8. feb 2022 Jeg mener, at man normalt lægger hvidløg i oktober - i drivhus

• #2   8. feb 2022 Hvidløg sættes i efteråret, bedste oktober, hvis du vil sætte dem nu ville jeg forsøge i en stor potte, det er vigtigt at de hurtigt får et godt rodnet, det gør de ikke ude nu, dvs de risikerer at rådne pga den meget fugtige jord;)

• #3   8. feb 2022 Hvidløg kan sagtens dyrkes på friland, der er ingen grund til at have dem i drivhus

• #4   8. feb 2022 Vi sætter altid hvidløg i okt og på friland. Du kan sagtens sætte dem nu, men jeg er usinker på, om de kan nå at udvikle sig til høst i juli. Men det er da et forsøg værd.

• #5   8. feb 2022 Bare sæt dem nu. Dem der sættes i foråret vil ofte ikke dele sig og sætte fed, men blive det, man kalder solo hvidløg.

Hvidløg har brug for frost til at dele sig. Derfor sættes de i veldrænet jord på friland i efteråret. På denne måde når de at sætte et solidt rodnet, så de er klar til at vokse og dele sig. Høstes i juli/august alt efter sort og vejr smiley

Dette er vores høst fra 2021. De gødes med øko gødning et par gange i vækstsæsonen og vandes ca hver anden dag - en gang ugentligt alt efter vejr smiley

Det er efter egne sætteløg. De er høstet i start juli og skulle ikke stå længere. Enkelte har endda mistet de yderste skal-lag, så de ikke kan opbevares gennem efterår og vinter…de gik dog ikke til spilde og blev brugt til hvidløgssmør og -dressing smiley

profilbillede
  • #6   8. feb 2022 Linda hvordan vander du hver anden dag - en gang ugentligt? smiley

• #7   8. feb 2022 Kender du ikke det hemmelige trick???

Ej fis smiley Jeg kunne ikke finde ud af at formulere sætningen…

De perioder med stærk sol og varme vander jeg hver anden dag og de perioder med gråvejr og regn vander jeg hver uge smiley

• #8   8. feb 2022 Nej jeg gør ikke hahaha.
    Men nu forstod jeg det. Tak smiley

• #9   9. feb 2022 Fedt. Jeg har nogle tomme blomsterkasser. Der kommer derop. Tak for svar:)

Kommentér på:
Hvidløg

Annonce