{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  COVID 3 - COVID 2022
  • #1   8. mar 2022 jeg har det lidt bedre i dag, natten var også bedre, dog stadig måtte jeg op et par gange og hoste igennem ..

    har funderet lidt over hvordan Covid19 var for 2 år siden og så til idag, hvor min sammenligning må være en omgang træls, men ikke langvarig influenza agtig ting, altså for dem der har Omikron på dette niveau, og det er sådan det har været for alle dem jeg kender der har haft det siden jul/nytår ...

    manden testede positiv i går, og han er lidt mande-flu agtig , men han er så heller ikke vant til kroniske smerter og er sjældent syg ..
    Han har noget ondt i kroppen ..


  • #2   8. mar 2022 Jeg kan ikke lade være med at tænke på at det ikke er så meget information om langtidsvirkningerne der slipper ud til dem almene befolkning. Fx at det ser ud til at folks imunforsvar bliver 10 år ældre efter en COVID-19 infektion. Dvs. en influenza der er kritisk for en 85-årig risikere nu at være kritisk for en 75 årig. Man har konstateret at de områder i hjernen, der har med lugtesans at gøre bliver mindre så det svarer til en aldring på 3-5 år.
    Der er heller ikke så meget der tyder på at man ikke får senfølger af Omikron. Det kan blive rigtig mange mennesker når min. 2.5 mill har været smittede.
    Desuden så er positiv procenten jo stadig et min. 25 % dvs. testede man stadig 200.000 mennesker om dagen så ville man stadig have min. 50.000 smittede hver dag. Så jeg synes ikke rigtigt at man kan sige at 'kurven er knækket'. Der er stadig mange der dør med/af corona: Idag er tallet 43. Af dem er ca 2/3 døde AF coronavirus. Hvordan er det OK?
    Jeg forstår det ikke og jeg har ikke givet informed consent til at deltage i det forsøg. Så jeg prøver ikke at blive smittet, men det er dælme svært når alle andre tilsyneladende er ligeglade.


  • #3   8. mar 2022 jeg er enig med dig Mette, jeg synes også man gav los for voldsomt og hurtigt her efter jul.

    Jeg har læst det med senfølger og fx lugtesansen, tænker nu at det er mest på basis af de der har været smittet de første 1-1½ år ..
    Omikron er så forholdsvis ny at der ikke kan være studier på langtidseffekt ...
    Og så er der lige hvordan man evt kan sige hvad er kommet af hvad, der er jo nogle der har haft det flere gange og med forskellige varianter ..
    Min søn og yngste datter har haft både Delta og Omikron (den er der så også 2 af) , jeg har ikke været smittet før ..


  • #4   8. mar 2022 Jeg er spændt på, hvornår omicron mutere til en anden form, og om det så bliver en mild lige som omicron eller om det bliver til en træls en.

  • #5   8. mar 2022 Jeg havde den corona under den første bølge (var syg i 3 uger i marts til april 2020).
    Jeg er vaccineret 3 gange og havde for en måned siden Omikron-varianten.
    Det tog 2 1/2 uge med feber, udmattelse, mistet smagssans...
    Den seneste måned har jeg haft hvad der svare til typisk 1 års migræneanfald lige som mine stress-symptomer er kommet tilbage med dårlig hukommelse o.l.
    Jeg havde alvorlig stress for 3 år siden, men har ikke haft symptomer i et par år, og har pt ikke noget der stresser mig i livet.
    Så for mig er det tankevækkende, at disse symptomer og migræne er eksploderet efter omikron.


  • #6   8. mar 2022 Jeg havde covid i uge 8. Jeg slap heldigvis med hovedpine og snot. Jeg har de 3 stik. Siden hen er jeg dog vågnet næsten hver nat med total hedeslag selvom radiator står på 0 og værelset er køligt. Det er lidt træls.

    Jeg er imponeret over at jeg ikke blev smittet på arbejdet (musikskolelærer) jeg blev derimod smittet af manden som havde været i byen smiley


  • #7   8. mar 2022 https://videnskab.dk/krop-sundhed/corona-smittede-fik-smaa-aendringer-i-hjernen-ogsaa-efter-milde-forloeb

    Der står at ændringerne ikke nødvendigvis er permanente. Heldigvis smiley


  • #8   8. mar 2022 nej det kan man jo af naturlige årsager ikke sige noget om .. pt er videnshorisonten godt 2 år

  • #9   8. mar 2022 kan konstatere at jeg igen i aften får en sær hovedpine, højresidig helt fra tinding, ned over øje, næse over mod øret ...

  • #10   8. mar 2022 Min kæreste og jeg fik Covid i starten af februar, efter at være smittet af vores part.
    Kæresten, der skulle have haft 3. stik dagen efter han blev testet positiv, havde feber, hovedpine, var snottet og hostede. Jeg, der ikke har nogen stik, havde feber, hovedpine og fik kraftig halsbetændelse. Jeg begyndte først at hoste en smule en uge efter jeg blev rask, og hostede så i knap en måned. Til gengæld gav slimen mig propper i ørene, og dem døjer jeg stadig med (det knitrer når jeg synker). Kæresten har ingen senfølger, og ingen af os har mistet nogen af vores sanser (med mindre mine ørepropper gælder).

    Personligt har jeg hørt om ligeså mange senfølger efter vaccinen, som jeg har efter Covid, og derfor har jeg valgt ikke at blive vaccineret. Jeg er ikke "anti vaxxer" (har mine andre vacciner), men jeg er ikke overbevist om virkningen på denne.


  • #11   8. mar 2022 nu er det jo ofte ved forkølelser at smagssansen bliver døv ... det må jeg også konstatere at min er ... håber det er ret forbigående ...

    jeg må sige at jeg med mine andre lidelser er meget glad for mine 3 stik, jeg har simpelthen ikke troen på jeg ville slippe så nemt igennem uden, og jeg har virkelig håbet jeg fik det inden virkningen af mine stil fortog sig helt ..
    jeg har ingen tvivl om at de har en effekt ...


  • #12   9. mar 2022 Jeg har to kollegaer der havde corona lige omkring jul. Milde forløb og med overvejende sansynlighed Omikron. De er begge blevet ramt nu af voldsom træthed, hovedpine og noget der kan forveksles med stresssymptomer. De tænker selv sen-følger. Min nærmest kollega (mand over 60 med diabetes) ligger nu syg med corona på anden uge og har det mildest talt ikke særlig godt.
    Det er ikke senfølger man får at vaccinen men bi-virkninger;-) Og ja, de forekommer, men de da mildere end et alvorligt coronaforløb.


  • #13   10. mar 2022 man skal nu ikke teste sig hvis ikke man er indenfor specielle kategorier smiley , men sidste i den artikel jeg læste står der man stadig opfordres til at følge anbefalingerne mht isolation .. ja kald mig idiot, men hvordan F skal man vide om man skal isolere sig, hvis ikke man ved om det er corona man har smiley

    I uge 8 hvor jeg også hostede af H til, men ikke havde corona kunne jeg godt have fundet på at gå på arbejde de sidste dage af hosten hvis jeg fx havde møg travlt, mens i denne uge hvor jeg så har corona der ville jeg under ingen omstændigheder gøre det


  • #14   10. mar 2022 Hanne, kan det ikke være ligegyldig om det er influenza, forkølelse eller corona man fejler?
    For uanset hvad, så bør man ikke gå på arbejde og smitte andre.


  • #15   10. mar 2022 Jeg håber man bare bliver hjemme uanset hvad. Uanset om man har influenza, corona eller min største frygt med Roskilde syge...

    Til yoga igår starter kvinden foran mig med at sige, at vi kan bare være rolige, hun er testet flere gange og negativ for corona, hun er bare mega forkølet.

    Det krævede al selvbeherskelse ikke at sige noget i protest, men jeg var da forholdsvis forarget over at hun følte hendes yoga var vigtigere end at jeg forblev frisk og rask til at passe mit arbejde.


  • #16   10. mar 2022 jo jeg ved i overordnet har ret, jeg ved også at sådan var verden ikke før corona, og ja den sidste del af en almindelig forkølelse tror jeg nu de fleste er gået på arbejde med, men er der snot og nys og der er corona så tænker jeg altså man er mere forsigtig ...

  • #17   11. mar 2022 Men det er også okay at gå på arbejde med den sidste del af corona? Det har bare heddet sig at komme til de milde symptomer og hvor det meste af den aktive virus er bekæmpet.

  • #19   16. mar 2022 jeg lider af efterfølger tror jeg, altså en del af mine stationære lidelser er jo smerter og træthed ... men jeg orker simpelthen ikke meget, og hoster stadig alt for meget, det tager kræfter og så har jeg mere hovedpine og ondt i kroppen ..
    så har lige skrevet til min nye chef (fra 1-2-22) at jeg sygemelder mig på ½ tid måneden ud .. og jeg arbejder endda kun 12 timer/ugen nu .. det er da sølle smiley


  • #20   16. mar 2022 Øv Hanne, håber i snart er på dupperne igen.

    Hvad siger lægen?
    Har læst, at efterføger kan vare over et år
    Håber ikke at det varer så længe med dig.
    God bedring.


  • #21   16. mar 2022 må indrømme at jeg har ikke talt med lægen, men det gør jeg hvis det bliver ved ..
    har jo heldigvis fået en god chef igen, så har har lige skrevet at det er en god plan med ½ tid, så er der nogle opgaver der ligger i starten af april, men derefter holder jeg ferie fra påske og april ud, og så er vi henne i Maj, så håber jeg det er bedre ...


Kommentér på:
COVID 3 - COVID 2022

Annonce