{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
895 visninger | Oprettet:

En rigtig grim oplevelse: {{forumTopicSubject}}

Jeg sad og læste inde på min gamle klubs hjemmeside og faldt over denne grimme oplevelse med Pedigree Dental stick: http://www.lsh-hundeklub.dk/Nyheder/Artikler/Advarsel%20vedr%20dental%20sticks.aspx
*****************************************************************
Hej Hundeklub

Jeg syntes lige, jeg vil sende en advarsel vedr. Pedigree Dental stick,
I går ville jeg forkæle Nala og Pippi med en sådan.

For Pippi gik det godt, men Nala havde jeg nær mistet på denne bekostning. Hun fik slugt det sidste og kunne ikke få vejret og der kom skum ud af munden på hende.

Jeg fik fat i Lyngby dyrehospital, som bad os komme meget hurtigt.
Her blev hun røntgenfotograferet, og de konstaterede at enden af denne Dental stick, som var på størrelse med en golfkugle, sad fast i hendes spiserør lige over hjertet, De forsøgte så flere ting, bla at bedøve hende og skubbe den ned i maven på hende, men det lykkedes ikke.

Så vi blev sendt videre til Københavns Dyrehospital, som gjorde det meget klart for os, at hvis det heller ikke lykkedes for dem, at få den ned i maven på hende, var det en operation, som var meget farlig, da det var i brystkassen lige ved hjertet, Sansynligheden for det ville lykkes er ikke særlig stor. Kommer der det mindste væske ud på dette sted, dør hunden.

Men heldigvis lykkedes det Københavns Dyrehospital, at få den skubbet ned i maven og skåret hjørnerne af sticken af.

Disse Pedigree Dental Stik kan ikke opløse sig selv. De er meget massivt lavet og desværre har Dyrehospitalet haft flere tilfælde, og de rådede mig til at lægge sag an mod Pedigree.

Men for at andre i klubben ikke kommer i denne ulykkelige situation, håber jeg I vil lægge denne historie ud på hjemmesiden.

Nala har det ok i dag, men er selvfølgelig meget mærket af situationen, 2 gange narkose og flere gange lange rør ned gennem spiserøret, men hun var en lille sej hund.

Med venlig hilsen

Ruth Chor
*******************************************************************

Er der andre herinde der har oplevet eller hørt om lig. grimme oplevelser med disse stikcs?

Det lyder da godt nok ikke særligt betrykkende, hvis man har en forslugen hund der ikke tygger ordenligt på det den spiser (Misja fx) - og det skal lige siges at Nala (den omtalte hund), er en voksen hund.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  En rigtig grim oplevelse:
  • #2   5. sep 2007 Jeg tror ihvertfald at det er uhyre vigtigt at hunden er under opsyn når den får store og massive tyggeting, kan i forstille jer hvordan det ville være at komme hjem til ens hund, hvor det er gået galt!?

    Gisp nej vel!


  • #3   5. sep 2007 ikk direkte , men nu kan jeg se hvorfor xenta hun "hakker/opkastehoster" når hun har spist en. troed det var fordi hun nærmest sluger den ford hun elsker dem. men det jo så nok fordi den ikk kan opløse sig, og hun tyller også vand helt vildt bagetfer. det samme gør mine forældres hund. så jeg ringer da lige til dem og ber dem finde en anden guf der kan erstatte.. tak for oplysnign smiley

  • #4   5. sep 2007 bruger dem heldigvis heller ikke.. Det var da godt nok en ubehagelig oplevelse.. :-s

  • #5   5. sep 2007 Jeg vil så sige, at Luna har fået dem uden problemer, ofte.. Men hun tygger så også til sidste krumme.

    Der er farer ved alt.. Det er ikke et forsøg på at bagataliserer noget.. overhovedet ikke *s*

    Men der har også været skræmmende situationer med tyggeben.. I ved dem med knuder i enderne? Og med greenies (de der grønne tandbørster)

    Men ja, det er meget skræmmende.. og man skal holde øje med sine dyr.

    Luna får nogle ala det samme fra Royal canin (købt hos dyrlægen) men aldrig alene.. og heller ikke så tit.. bare engang imellem


  • #6   5. sep 2007 Puha, har lige tilbage af dem, dem får de kun under opsyn. Ej, hvor var det dygtigt gjort at dyrlægerne, det havde været forfærdeligt hvis de ikke kunne gøre noget.

    Stort cadeau til dr. Dyr'ene - tænk sig de må bare slet ikke gå i panik i sådan en situation.

    God bedring til det lille pus.


  • #7   5. sep 2007 Jeanette - det er netop også mit budsab her, giv ALDRIG sådan noget til din hund når den er alene...

    Forstiller mig at komme hjem og det er gået galt, jeg ville ALDRIG kunne tilgive mig selv.

    Problemet er hvis man giver sin hund tyggeting de kan hygge sig med når de er alene, det tror jeg at mange kunne finde på i en god mening og derfor det er så vigtigt at være OBS på hvor galt det altså kan gå - og i følge Københavns dyrehospital, også oftere end man måske tror.


  • #8   5. sep 2007 Helt enig K...

    Luna får faktisk ikke ting hun kan kløjs i, når jeg ikke er hjemme.. Jeg har en anelse OCD (mener jeg det hedder) og det ville da gå helt galt..

    Så hun får en håndfuld af sit foder (taget fra hendes morgenration) kastet ud på gulvet når jeg går. Så søger hun efter det..


  • #9   5. sep 2007 Mine får slet ikke sådan noget.

    Carlos æder dem nu pænt, men Effie spæner bare forvirret og hylende rundt med dem i munden til jeg tager den tilbage.

    De får rigeligt med rigtige ben, så det gider jeg ikke hørepådet jammer ;o)


  • #11   5. sep 2007 Puha.... Det er en af Pocos yndling godbider... Har faktisk en hel kasse stående....
    Er da ikke sikker på jeg tør give hende dem mere... for selv om hun altid er under opsyn så kan det jo stadig gå galt... Sikke noget smiley

    Det ender med jeg kun tør give hende kogt vand og sonde mad hehe....


Kommentér på:
En rigtig grim oplevelse:

Annonce