{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.057 visninger | Oprettet:

Min kanin blev dræbt. {{forumTopicSubject}}

Efter vi bestemte os for at få Chilly. Valgte vi at give min kanin til naboens pige. Hun ønskede sig meget en kanin og var blevet lovet en, når de skulle flytte i et nyt hus.
Chilly var også lidt for interesseret i kaninen, så vi spurgte hendes forældre om hun måtte få min kanin, Foxy. Da moderen sagde ja blev kæresten og jeg enige om ,at det ville være en god ide. Så skulle vi ikke være bekymret for Chilly og Foxy sammen.
Forældrene virker som nogle gode forældre, der går meget op i deres børn og de havde haft marsvin før, så vi mente, at det ikke ville være noget problem i at de fik Foxy.
Så i dag møder jeg dem, da jeg går tur med Chilly og jeg spørger selvfølgelig til kaninen. Moderen fortæller mig at den havde e ikke mere. Hvorfor? Jo, den var død. Hvordan det? Pigen havde hevet for meget i ham da Foxy havde sele på, så enten er han blevet kvalt eller også er han død af skræk. (håber han er død af skræk. Det må være mindre smertefuldt.)
Så nu sidder jeg her og har rigtig dårlig samvittighed. Jeg er både sur, vred og ked af det. Ikke mindst på pigen men også på forældrene. De må da være lidt opmærksomme.
Hold kæft hvor føler jeg mig dum. Troede jeg gjorde noget godt.
Og hvor har jeg bare ondt af min lille kanin. Nej ,hvor jeg fortryder at jeg ikke beholdte ham.
Håber de flytter ud i deres nye hus meget snart, for jeg gider ikke se på dem.

Dårlige kommentar frabedes. Har det dårlig nok i forvejen.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min kanin blev dræbt.
  • #1   11. sep 2007 Kan sq godt forstå du er ikke har det godt,jeg ville også blive mega sur hvis det skete for mig..

  • #3   11. sep 2007 Der er jo ikke så meget at gøre,men sidder her med tåre i øjnene. Det erbare ikke fair at han skulle have sådan en skæbne.

    Kæresten kommer ikke hjem, da der er en som valge at hoppe ud foran et tog ved glostrup. Så nu er han taget i biffen med nogle venner, så jeg kan sidde her og tude for mig sev. Håber han vælger at tage hjem efter filmen.
    Men det kommer and på om togene køre.


  • #4   11. sep 2007 Øv Christine.......hvor kan jeg godt forstå du er ked af det. Du må blot ikke bebrejde dig selv noget......du kunne under ingen omstændigheder vide at det kom til at gå sådan !!!
    Du stolede på at det var mennesker der ville tage sig godt af din kanin.....andte kunne du ikke i den situation.
    Håber du snart kommer over det..


  • #5   11. sep 2007 Sidder her i min stue, som ligger lige op til pigens værelse. Har bare lyst til at råbe af alt min kraft at hun er en pokkers møgunge og at hun aldrig skal have et dyr igen.
    Og forældrene jeg ved ikke hvad jeg skal sige. Gider ikke se dem mere.


  • #6   11. sep 2007 Christine: Hvorfor skulle der komme dårlige kommentarer? Du har ikke gjort noget galt.. Alle kan fejbedømme folk.. De virkede umiddelbart som gode og ansvarsfulde folk og det var de åbenbart ikke..

    Det er en rigtig dum og trist situation.. Føler virkelig med dig.. Jeg kan sagtens sige at du ikke skal have dårlig samvitighed, for du gjorde alt med de bedste intentioner.. Men man kan aldrig lade være med at have dårlig samvitighed..

    Kæmpe trøstekræmmer herfra.. Håber du snart får det bedre.. Og stakkels lille kanin.. Håber sgu også den er død af skræk for det andet ville være en trist død.. Uansvarlige forældre og uvidende tøs.. Da jeg var lille vidste jeg sgu godt hvordan jeg skulle behandle mit lille marsvin..


  • #7   11. sep 2007 Næste gang den pige kommer hen til Chilly, så beder jeg hende om at gå. Jeg er så sur på hende. Hun skal hverken røre min hund eller mine katte.

  • #8   11. sep 2007 Forstå slet ikke at man kan være så dum, ikke at vide at det kan en lille kanin ikke tåle.

    Jeg er bare ked af at han skulle dø på den måde. Det fortjener intet dyr.


  • #9   11. sep 2007 Ja, det burde jeg nok, men jeg tror lige jeg skal falde lidt ned.
    Ved godt at det er forældrene den er galt med.


  • #11   11. sep 2007 Næ, det tør jeg da faktisk heller ikke.

  • #12   11. sep 2007 Det er netop DERFOR man ALDRIG lader børn og dyr være alene sammen smiley Stakkels kanin

  • #13   11. sep 2007 reese : - jeg nægter dem ikke samværd, jeg siger bare de ikke skal være alene med dem..

  • #14   11. sep 2007 Øv, øv øv, stakkels lille kræ. Hvor gammel var pigen?

  • #15   11. sep 2007 reese : - Så du vil bare lade børnene gøre hvad de vil med deres dyr uden at holde øje med hvad de laver?

    Jeg havde hamster siden jeg var omkring de 6 år (og før det havde min familie hund) hamsteren var "mit" ansvar, men selvfølgelig holdte min far (som den boede hos) øje med hvad vi lavede, og hjalp også med at fodre osv når vi ikke var der, men vi skulle selv skifte buret osv..

    Hundene luftede mig og min bror sammen, i starten sammen med min mor (som hunden boede hos)

    Da "jeg" havde en høne hos min far, blev der da også holdt øje med mig fra side linien..

    Jeg sigeri kke man skal stå ved siden af barnet, men holde øje og gribe ind når det går for vidt (som i denne situation)

    Selv når min lillesøster på 11 skal snakke med mine dyr holder jeg øje med hvad hun laver, især fordi hun ikke er vandt til dyr, da min mor ingen dyr har mere..

    Min nevæ på 2, er jeg dog lige ved siden af, da han har de der pludselige børnebevægelser, der kræver hurtige rektioner fra en voksen så dyret ikke kommer til skade, selvom han har lært at man skal ae ae, så er en kattehale sjov at rive i lige pludselig syntes han..


  • #16   11. sep 2007 reese : - Børn kan komme med de særeste idder, jeg er selv godt opdraget, og har lært at håndtere dyr fra jeg var helt lille, men selvom jeg havde det, kunne jeg da alligevel få de særeste ideer, som at nu skulle hønen med der og der og der hen, og hamsteren skulle op og kravle der og der..

    Jeg gjorde det bestemt ikke for at værer ond, men for at give dyret nye oplevelser.. Så jeg tog skam mit "job" ganske alvorligt, så alvorligt som et barn nu kan tage ting.. Mine forældre stod som sagt ikke over nakken på mig hele tiden, men lavede hvad de nu skulel have lavet, men samtidigt holdte de øje med hvad jeg lavede.. (som gode forældre gør ved deres børn)


  • #17   11. sep 2007 hvor gammel er pigen?

    Stakkels kanin, kan godt forstå du er ked af det.


  • #18   12. sep 2007 reese - Vi diskutere det med at holde øje med ungerne når de er i nærheden af et dyr..

Kommentér på:
Min kanin blev dræbt.

Annonce