{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
587 visninger | Oprettet:

Tisse-adfærd {{forumTopicSubject}}

Idiopatisk cystitis... det er åbenbart hvad man kalder det når en kat får blærebetændelse pga. stress. Men kan en hund mon også få det?

Umi har været passet i lidt under en uge mens jeg har været ude at rejse. Hun har været sammen med hundepasser og dennes shiba (som hun kender), men også hundepassers roommate og begges kærester.
Jeg hentede hende hjem lørdag aften og det var skønt smiley

Søndag eftermiddag går vi en lang tur, og Umi begynder pludselig at tisse flere gange end hun plejer.. stopper brat op og tisser, eller bliver siddende i lang tid, eller begynder at rykke på sig/gå mens hun sidder i tisse-stilling, og prøver igen efter et par skridt.
Det er jo klassiske tegn på blærebetændelse og jeg er grædefærdig smiley

Efter jeg har haft en mindre krise og fundet alt grej frem til urinprøve, så vælger jeg lige at tage det roligt og se det an. Hun beder hverken om at komme ud oftere, tisser ikke inde eller noget. Og om aftenen er det allerede bedre - og her i dag, mandag, er der absolut ingenting!

Det er forsvundet fuldstændig i sig selv igen. Og jeg tænker.. mon det har været varmen? Vi gik en lang tur, over 2 timer og 8 km, men der var blæst og skyer. Eller mon det har været en stress-reaktion på de skift hun har oplevet, og været i et helt andet miljø end hun er vant til, og så hentet hjem igen? En blærebetændelse kan det vel næppe have været, og hundepasser har ikke fortalt at der har været noget med hende.

Det er virkelig forsvundet som dug for solen og jeg er SÅ lettet. Men har I andre mon oplevet en lignende adfærd før? Jeg har aldrig oplevet sådan noget.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tisse-adfærd
  • #1   18. jul 2022 PS. jeg har lige pause på arbejdet så jeg svarer nok først senere i aften smiley

  • #2   18. jul 2022 Altså jeg har haft en tæve, som i forbindelse med et træf med tur og efterfølgende hygge med en flok andre pyreneere i en stor have, markerede så mange gange, at hun til sidst ikke kunne holde op igen. Hun blev ved at prøve at klemme endnu et par dråber ud, med det resultat, at hun var klistret til i tis. Til sidst måtte jeg sidde med hende i kortsnor og på dem måde hindre hende i flere forsøg.
    Jeg vaskede hende godt og grundigt bagi, da vi kom hjem og det var så det. Jeg frygtede for at skulle ud med hende hele natten, men overhovedet ikke, hun sov som en sten. Og næste morgen var hun helt normal igen og det skete aldrig senere, selv om hun hele livet var en hund, der markerede meget.


  • #3   18. jul 2022 Det er bare virkelig underligt, for der var intet lørdag aften da jeg var ude med hende, eller søndag morgen. Først ved 14-tiden da vi begyndte turen - og det var meget anderledes end markeringer, det var decideret ned at sidde og "tisse" i lang tid, eller rykke på sig imens.
    Jeg er bare glad for at det er overstået smiley


  • #5   18. jul 2022 Jamen det må de jo ikke, Isabelle - det kan ens hundehjerte og bekymringsgen da ikke holde til smiley smiley

Kommentér på:
Tisse-adfærd

Annonce