{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
394 visninger | Oprettet:

Hvorfor er det at.. ( "avlshan" ) {{forumTopicSubject}}

At folk har en eller anden ukurant hund på 1 års tid eller derover - og så tilbyder den til avl !?
Hvad er det man vil ha' ud af det ?
Mon det er for pengenes skyld, eller for at lige netop ens egen hund er SÅ fantastisk at verden ikke kán være foruden dens arv... ?

Og når hunden er 1 år så er den jo bare en dreng.... Hvorfor skal det gå så stærkt ?

Ja, jeg undrer mig bare over alle de mere eller mindre racerene unghunde der bliver tilbudt til avl i øjeblikket.....

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hængt 3 lamper op 1.200 kr.
  • Ophængning af lampe 400 kr.
  • Hænge tre lamper op 800 kr.
  • Samle Ikea Pax to skabe 1.000 kr.
  • Hænge 2 billeder op 450 kr.
  • Udskift kontakter 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvorfor er det at.. ( "avlshan" )
  • #1   19. sep 2007 Kan ikke kun være pengene.
    - for mange bliver også tilbudt gratis...

Det er nok fordi den skal have lov at føle den er hankøn *gg*
    - eller hvad ved jeg

• #2   19. sep 2007 Det er da fordi at ejeren synes den skal have lov til at prøve det.

Gid dog nogle gange hunde selv kunne snakke

• #3   19. sep 2007 Det er tilsyneladende folk som desværre tænker meget her-og-nu, uden at overskue konsekvenserne af at parre med wildcards (ukendte blandinger, ikke-færdigudviklede/testede hunde).

• #4   19. sep 2007 Nu går jeg ikke lige ud og tilbyder min han man hvis der var nogle der kom og sagde at de gerne ville bruge ham, ville jeg da overveje det, også selv om han kun er 9måneder nu, for i vores klub (DRU) må man avle på en han når han kan, og det har jeg det faktisk helt fint med for jeg kan ikke se at det kunne skade noget.

• #5   19. sep 2007 Jeg synes det er forkert når man snakker om så unge hunde.. I mange tilfælde i de ikk færdig udviklet, både fysisk og psykisk.. Og så ved man jo ikke egentlig ikk hvad man avler på..

• #6   19. sep 2007 Der er noget Asterix-symdrom her.........

Bliver han ikke far når han nu kan, ja så falder himlen ned i hovedet på os ;o)

• #7   19. sep 2007 Karen
    - det er miligt at en hund som din race ikke udvikler sig synligt ligeså lang tid som f.eks min race gør.
    Hvis du vælger at bruge en 10 mdr. gammel Amstaff han i en parring, så ved du ikke hvad du parrer med.
    - for han er slet slet ikke færdigudviklet som 10 mdr. gammel.
    Og at fotografere hofterne så tidligt går heller ikke hvis det er er DKK men er medlem af.
    - for man får langt det bedste HD resultat ved at vente til efter hundens 18 levemåned.

Men er man ligeglad med hvad man parrer med, jamen så er der jo ike noget problem :o)
    - men vil man vide hvad man parrer med, så bør man vente til hunden er over 18 mdr.

Men det erjo så min mening
    - og den med hanhunden var et eksempel smiley

• #8   19. sep 2007 Aalborg, selvføldig vil sindet blive lidt anderleds når han er voksen men man kan jo se meget om hvordan han er nu og hvordan han udvikler sig, jeg vil sige at jeg er ikke urolig for hvordan hans sind bliver når han bliver voksen.

• #9   19. sep 2007 Stavefejl er helt gratis :oops:

• #10   19. sep 2007 Jeg tror det er af følgende grunde:
    - "det kunne jo være sjovt at se, hvad der kom ud af det"
    - "den skal også have noget af det frække" (ofte mænd, som sammenligner deres egne behøv med deres hanhunds mere eller mindre latendte behov)
    - "så kan vi tjene lidt skejsere på hunden"

og sikkert mange andre åndssvage grunde.

• #11   19. sep 2007 ~• Jeniki - Tilhænger af Tavlekræ•~
    Som du selv siger er der meget forskel på racer, og jeg ville heller ikke bruge alle racer i denne alder.
    Nu er der ikke lige noget vi skal have tjekket før at denne race bliver brugt.
    Men nu går jeg jo heller ikke ud og annoncerer med ham som avls han, det er kun hvis der er nogle der selv kommer og spørger, at jeg vil overveje det.

• #12   19. sep 2007 Min hund er 2 år til Januar. Han bliver ikke brugt til avl før han er fuldpelset (iflg min opdrætter kan jeg komme til at vente til han er 5 - men vi er enige om at han allerede er ret godt på vej) og færdigudviklet i brystet (han er ikke helt bred nok - men han er også stadig unghund jo).

Han er nu 20 mdr og er stille og roligt begyndt at ændre karakter, mest over for andre hanhunde (dog ikke aggression), og jeg ville hade ig selv for at have avlet før denne udvikling, da jeg ikke ved hvordan den vil manifestere sig i den voksne hund.

• #13   19. sep 2007 Jeg tænker også mest på dem som skriver..

"Hans forældre har stamtavle men han har ikke"...
    Eller blandingshunde...

Jeg kan forstå når det er målrettet avl med tavler og det hele...
    Dog synes jeg stadig at det er tidligt, når det kun er en unghund...

I mine øjne er det 2 helt forskellige ting.... smiley

• #14   19. sep 2007 Selvom der ikke er noget der SKAL tjekkes, kan man jo godt gøre det alligevel smiley

Lyder lidt som er argument fra dem der avler uden papir.
    - men er i så heldige der ikke er nogen alvorlige "fejl" eller arvelige skavanker ved din race, så er det måske forståeligt nok i ikke tjekker dem.

• #15   19. sep 2007 ~• Jeniki - Tilhænger af Tavlekræ•~
    Paskal vil nok også få tjekket øjende, men det er noget som næsten ingen gør og der er en meget lille chance for at der er noget galt med, og vi har da også tænkt på at få undersøgt hans knæ, men det skal han vist være noget ældre for at få gjordt, men jeg har ikke helt bestem mig, for det er ikke en race som lider af noget. Men måske.

• #16   19. sep 2007 Nu syntes jeg ikke lige at DRUs regler er håbløse, de ligger bare op til at folk selv skal tænke.
    Nu ved jeg faktisk ikke hvor gamle de skal være for at få tjekket løse knæled. Men nu er det jo heller ikke et problem der ligger til racen, har bare overvejet om man alligevel skulle tjekke det.

• #17   19. sep 2007 Ok Karen
    - tak for forklaringen smiley

Godt skrevet Hjortsholm ;o)

• #18   19. sep 2007 Karen
    - det er jo heller ikke en heldig indstilling fra en klub, at de lader det op til folk selv at tænke :o)
    - det burde være op til klubben at stille nogle gode rimlige krav til hver enkelt hunderace.

Kender ikke så meget til DRU´s regler andet end hvad jeg har læst herinde og fundet på nettet, men må nok tilstå at det jeg kendet til klubben finder jeg ikke sepcielt tiltalende.
    - men sådan er der nok også nogen der har det med DKK jo smiley

• #19   19. sep 2007 ~• Jeniki - Tilhænger af Tavlekræ•~
    Så lidt.

• #20   19. sep 2007 ~• Jeniki - Tilhænger af Tavlekræ•~
    DRU er godt nok ikke så skrabbe som DKK, men der er dog regler om HD og AA men det er jo ikke alle racer der skal tjekkes for det og så tror jeg nok der også er en race der skal have tjekket hjertet, men de racer som ikke skal have tjekket noget siger de at hanhunde må bruges når de kan, og fx Japansk Spids tæver må bruges når de er 15måneder, nu ved jeg ikke lige med de andre racer, men det står i stamtavlen.

• #21   19. sep 2007 DKK er måske også en tand for skrappe iflg. nogens mening :o)

• #22   19. sep 2007 (link fjernet)
    Lidt regler.

Kommentér på:
Hvorfor er det at.. ( "avlshan" )

Annonce