1.418 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 49 Svar

Hvorfor er det . . . Hvorfor er det . . .

at ting har en tendens til at gå i stykker når der i forvejen er lavvande i økonomien?? Min støvsuger er lige gået i stykker smiley :( smiley Sniff. Suk, og så lige i en måned hvor man i forvejen ikke har så meget fordi ens bank har valgt at trække renter af sit rådighedsbeløb smiley :( Kender I det??

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af ikea skabe/reol 500 kr.
  • Vand / Vaskemaskine 990 kr.
  • Maling af diverse 3.000 kr.
  • Rosenbed 2.000 kr.
  • Afløb rens i køkkenet. 1.000 kr.
  • Montering af brusearmatur og bruserstang 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvorfor er det . . .
  • #1   12. okt 2012 Nej det gør jeg ikke. Jeg plejer at gå til daddy hvis den er helt gal smiley

Men hvordan kan de trække renter af dit rådighedsbeløb? Pga lån eller?

• #2   12. okt 2012 Ja, det er fordi jeg betaler af på et lån, og min rådgiver er begyndt på at gøre det, uden at informere mig eller spørge mig. Synes det er møg irriterende. Hun gør det altid dagen før min indtægt kommer, så jeg ikke kan gøre noget.

• #3   12. okt 2012 Ja, dog er det her sådan at der kommer flere ting af gangen. Mine gummistøvler er slidt ned, Luna fik fjernet en tand, nu er der så nok et histio-noget på siden af hendes hals, der skal fjernes.

Der skal købes lygte og refleksvest. Og ja, jeg er på dagpenge. Nå men pt holder vi øje med det der histio-noget, gummistøvler (totalt uundværlige nu) og lygte bliver købt nu og så må refleksvesten vente.. Og så bliver den der dims, nåk fjernet i næste måned.

• #4   12. okt 2012 Jeanette hvis du smider din adresse i en besked så skal jeg sende dig en vest

• #5   12. okt 2012 Jeanette og Luna: Ja, man plejer at sige, at en ting kommer sjældent alene smiley
    Håber det kommer til at gå godt med Luna's dims, og at det ikke er noget alt for alvorligt.

• #6   12. okt 2012 Gud Anne;) vidste ikke du også var herinde, men ja, kender det alt for godt:/ det er så ærgerligt smiley

• #7   12. okt 2012 Anne P. Normalt er renterne lagt ind i lånet.. Tjek lige dine papirer og så ring til din bank og hør hvorfor hun gør det på den måde pludselig... smiley

• #8   12. okt 2012 Hi hi Sandie, jo her er jeg skam også smiley Hehe. Vidste heller ikke at du var herinde smiley Ja, det er ærgeligt. Nu gider jeg heller ikke det SU mere, så vil finde mig et arbejde, så jeg kan begynde at lægge til side til hvis det sker igen, og få lidt mere luft i økonomien også.

• #9   12. okt 2012 Forstår jeg godt, men vil du ikke gerne blive færdig?

• #10   12. okt 2012 Hej Christina K: Det er det ikke her, men det vil da lette en hel del hvis det var. Hun går meget op i at kontoerne ikke må være i minus, og på en Su er det lidt svært at dække ca. 1000kr i renter hver 3. måned.

• #11   12. okt 2012 Joh, men jeg egner mig ikke til videregående uddannelser. Der er alt for meget der skal læses på engang, og jeg kan slet ikke samle mig om det. Jeg kan højst sidde i et kvarter af gangen med det læsning. Jeg kan sagtens læse, jeg kan bare ikke koncentrere mig, og så er jeg heller ikke så teknisk som min tidligere uddannelse var.

• #12   12. okt 2012 Tusind tak Patricia smiley

• #13   12. okt 2012 Anne: tak, ja jeg håber godt nok også at det ikke er noget vildt. Heldigvis kan den fjernes med bedøvelse, så Luna ikke skal helt i narkose igen (var hun jo i fredags)

• #14   12. okt 2012 Åh ja så duer det ikke:/

• #15   12. okt 2012 Hej Anne P
    Hvad læser du nu?
    Det er så sur røv, for at være ærlig, når man lige går, og mangler de sidste penge på måneden.

• #16   12. okt 2012 Anne, kunne du ikke skifte bank? Så det kun er dit lån, der er hvor du har nu? Så det er DIG, der skal overføre penge, og ikke hende, der bare gør det?

• #17   12. okt 2012 Rikke P: Jeg har læst til Multimedie Designer. Det er enormt spændende, desværre er min koncentration der ikke, eller indlæring til det interaktion som er en stor del af uddannelsen. Ja, det er nemlig surrøv smiley Og jeg har fået nok efterhånden, så nye tider er på vej. smiley

Jeanette: Tjaa, jeg har efterhånden en del Su gæld, så ved ikke lige om jeg kan finde en bank der kunne tænke mig som kunde smiley jeg betaler også af på en computer jeg købte på afbetaling for 4 år siden. Skulle jeg ALDRIG have gjort smiley Så folkens, lad være med at købe på afbetaling - det blir alt for dyrt. Men jo, det kunne være rart, hvis man kunne finde en bank hvor de ikke gjorde sådan. Ved dog ikke om det er pga. krisetider.

• #18   12. okt 2012 Jeanette: det er heldigt at det kan gøres med kun bedøvelse. Fuld narkose koster jo kassen hos de dyrlæger. smiley

• #19   12. okt 2012 Jeps vi kom af med 4500 kr i fredags. Dette her skulle kunne klares for 1500 kr.

Jeg tænkte på, at du bare flyttede din indtægt og lod gælden blive, hvor den er nu smiley Sådan så du overfører penge til gælden, hver måned

• #20   12. okt 2012 Kan man godt have to banker??

• #21   12. okt 2012 Uf, det er godt nok mange penge 4500kr. Godt det kan gøres for så meget mindre næste gang smiley

• #22   12. okt 2012 Jo jo - du kan tro jeg kender det!
    Afbetaler på en dyrlægeregning...
    Måtte lige til tandlæge idag og få fjernet en tand...
    Og på mandag kommer elektrikeren forbi...
    Og økonomien er i forvejen meget stram!
    Men om ikke andet har jeg mine dejlige hunde og vi er alle sunde og raske smiley

• #23   12. okt 2012 Har du overvejet at tage en elevuddannelse i stedet? Her får du elevløn OG en uddannelse på samme tid. Og så er der min 8 ugers skoleforløb over 2 år smiley

Du kan jo altid forhøre dig om hos banker, og kun fortælle dit totalbeløb du har i lån. Det gjorde jeg selv, da jeg var under uddannelse og det var intet problem at skifte.

• #24   12. okt 2012 Rikke P: Hmm, det var en god ide med elevuddannelse smiley Jeg har i forvejen en HG. Mon den kan bruges?
    Skal man ikke have sin årsopgørelse med ved et bankskifte? For der står hvor meget jeg skylder i alt. smiley

Black Beauty: Hvilken dyrlæge bruge du siden du kan afbetale på en dyrlægeregning? Det har jeg aldrig hørt om smiley Men lyder til at være en rigtig flink dyrlæge smiley

• #25   12. okt 2012 Anne P: Det kan du sagtens bruge. Jeg har selv taget en kontoruddannelse på en HHX, men der gik også en i klassen der havde HG - kravet var kun, han skulle en uge mere på skole end os andre smiley
    Jeg skulle intet vise, da jeg skiftede bank. Kun fortælle beløb og hvilken bank jeg havde.

• #26   12. okt 2012 Du kan lave konto i hvilken som helst bank du vil smiley Så længe du ikke vil oprette lån, så er de fleste banker helt okay med at få nye kunder smiley

• #27   12. okt 2012 Jeg kender det desværre godt. Først gik vores fryser, så vores vaskemaskine, så tørretumbleren, og så blev vores kat syg.

• #28   12. okt 2012 Rikke P: Hvilken bank skiftede du til? smiley Vil bestemt undersøge elevuddannelserne nærmere. Det ville være en rigtig god ting, to fluer med et smæk hehe smiley Tror du de vil tage en der er over 25?

Jeanette: Oki, skal man ikke begrunde hvorfor man vil oprette en konto?

Susanne: Æv, det er irriterende sådan noget. Ked af at høre, at din kat blev syg smiley Har den fået det godt igen?

• #29   12. okt 2012 GRATIS....GRATIS..... Støvsuger kan hentes i Herlev..... virker perfekt

profilbillede
  • #30   12. okt 2012 GRATIS....GRATIS...... Korte Gummistøvler ...ALDRIG brugt kan afhentes i HERLEV

profilbillede
  • #31   12. okt 2012 Anne, ja hun har det godt i himlen.

• #32   12. okt 2012 Fedt Nittib, og tak for tanken smiley men de er 3 nr for store smiley Jeg har derudover dumme knæ, så jeg er nødt til at købe nogle dyre nogen, men til gengæld kan jeg så også gå 10-12 km ture i dem:-)

• #33   12. okt 2012 Susanne smiley Åh, er ked af at høre, at hun blev så syg smiley
    Lasse og Nanna: Tusind tak for dit tilbud. Det er rigtig sødt af dig smiley Desværre har jeg bare ingen bil til at hente den i smiley Hvor ligger Herlev egentlig?

• #34   12. okt 2012 Anne> Måske det ville hjælpe dig, hvis du lægger 330 kr til side hver måned istedet, så du har de 1000 kr til renterne der bliver trukket hver 3. måned. Men som udgangspunkt vil jeg råde dig til at få omlagt lånet til et med en lavere rente, som er inkluderet i lånet.

• #35   12. okt 2012 Anne P....

Arrrhhh..... ser først i din profil nu du bor i Jylland..... øv øv .... jeg bor i Herlev / København..... sorry

• #36   12. okt 2012 Lasse og Nanna: Ååh æv, ja der er lidt langt smiley Men det var rigtig sødt af dig at tilbyde det smiley

Tine B: Ja, jeg har desværre ikke haft muligt for at lægge det til side, da økonomien har været stram i længere tid. En af grundene til hvorfor jeg nu vil arbejde eller finde en elevuddannelse smiley Hvad der nu kommer først smiley Ja - tror jeg vil prøve at bede hende om at få lånet samlet, så der ikke opstår det påstyr hver 3. måned. Hun har delt det op på to kontoer. Og nu er det ved at være lidt irriterende.

• #37   12. okt 2012 Anne P - jeg er sikker på, at de flinke dyrlæger findes derude... Men jeg har "lånt" pengene til dyrlægeregningen fra mit budget - men det skal jo udbedres (Og helst inden de opdager det smiley )

• #38   12. okt 2012 Mette: De det histo... forsvinder heldigvis ofte af sig selv..Lope havde et i panden engang. Det hedder et histiocytom...;0)

Håber det bedste for både Luna og din pengepung!

• #39   12. okt 2012 Anne P: Det tror jeg ikke er noget problem, der hvor jeg var under uddannelse, var der også en voksenelev smiley
    Skiftede til Spar Nord Bank smiley

• #40   12. okt 2012 Rikke P: Hmm skal vidst undersøge Spar Nord Bank smiley Lige nu har jeg Sydbank.
    Er en elevuddannelse det samme som en elevplads??

Black Beauty's: Aah på den måde smiley Hehe ja, de banker bryder sig ikke så meget om minus lige for tiden smiley

• #41   12. okt 2012 Hej Anne P. Det er det samme smiley Du kan jo kontakte de forskellige banker for at se hvad de kan tilbyde dig.

• #42   12. okt 2012 Trine, den med histiocytom var vist til mig smiley

De sagde hos min dyrlæge, at den nok skulle fjernes. Ved du hvor længe de er om at forsvinde, hvis de gør det af sig selv? Fik at vide at jeg skulle rense med klorhexidin (hun snakkede om fucicort eller sådan, men det har jeg ikke noget af ) 2 gange om dagen. Det sidder lige under venstre øre.

Vedhæfter lige et dårligt mobilfoto fra i går

profilbillede
  • #43   12. okt 2012 Ja, Jeanette... Det var til dig, sorry...;0)

Det ligner meget den Lope havde i panden. Den forsvandt efter en måneds tid...

• #44   12. okt 2012 Takker, jeg har øje på den smiley Og vi skal alligevel afsted til negleklip i slutningen af næste uge, så kan de lige tjekke den igen smiley

• #45   12. okt 2012 Nå, bliver lige rettet... Der gik 3 mdr. til den var helt væk...;0)

• #46   12. okt 2012 Hihi ja det var jo noget længere smiley Men jeg holder øje med den smiley Om ikke andet er vi omkring dyrlægen hver 14. dag, for at få klippet negle, så der kan de jo tjekke den. Jeg synes selv, den virker mindre rød i dag.

Lige før man skulle tage et billede hver dag smiley

• #47   12. okt 2012 BATDOG...... du skriver bare en PB til mig , hvis det er noget for dig......
    Men du skal lige vide.... at det er ikke en dyr støvsuger... ( selvom den fungerer perfekt ).... og det vil nok koste lidt at få den sendt til Jylland.....
    Men hvis du vil have den ... er det din....... så må du bare finde en ven herovre , der kan hente den her... og sende den til dig.... smiley

• #48   12. okt 2012 Får du klippet klør ved dyrlægen hver 14 dag?:O kan du ikke gøre det selv?

• #49   12. okt 2012 Nej, jeg er bange for at klippe for langt, og det kan Luna mærke og kommer med piv og rykken med benet.

Jeg prøver med små bidder indimellem, men ja ellers er vi afsted hver 14. dag. Det betaler jeg gerne en 50'er for.

Kommentér på:
Hvorfor er det . . .

Annonce