1.436 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

brand! brand!

så sidder man her, helt og aldeles chokket over en brand der opstod i vores bygning i eftermiddags.
Kæresten og jeg sad og spillede ovenpå, da jeg synes jeg kan lugte noget. Vi er enige om at det lugter brændt, og skynder os selvfølgelig at checke lejligheden.... og så ser vi det.
Lige ude foran vores hoveddør, i vores opgang er der en ordentlig brand igang! Vi bliver mødt af en stor flamme og masser af knaldsort røg, det eneste jeg kan se, er at flammen og ilden kommer fra det lille rum jeg har brugt til at opbevare flyttekasser med gamle bamser og papirer og tegninger i. Det hele er væk!
Vi smækker døren i og løber ind og ringer 112, jeg anmelder og vi skynder os ud af stuevinduet og ud i sikkerhed.

Og straks står der så mange og "skal lige kigge på". Fatter de ikke, at det er vores ejendele der brænder? at det var noget der ku ha kostet os livet hvis ikke vi havde været hurtige? Vi har fået at vide, at bare 1½ minut mere, så havde vi ikke kunnet komme ud, og vi ku ha brændt inde. Os OG Romeo!

Jeg er stadig helt rystet, heldigvis kunne vi være hos min far som bor lige i nærheden. Kæresten er også meget rolig, men Romeo er snotforvirret.

Vi har så fået at vide, at den nok var påsat... lige ude foran vores dør!! Da vi ikke lod døren stå åben ind til vores lejlighed, er ilden ikke kommet voldsomt meget ind. Der er lidt sodskader og en enkelt flamme har lige slikket hen over loftet i trappeopgangen. Vores ejendele er uskadte... bare ikke alle mine barndomsminder....

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skal have fjernet hvepsebo 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.149 kr.
  • Møbler på plads efter gulvslibning 2.500 kr.
  • Nedtagning og bortskaffelse af trampolin 300 kr.
  • Elektriker - opsætning af lamper plus stikkontakt 1.400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  brand!
  • #1   19. sep 2007 Puha smiley Sikke en forfærdelig oplevelse smiley Godt i nåede ud!

• #2   19. sep 2007 Uh ha - det var en væmmelig oplevelse smiley
    Trods alt godt i kom ud alle sammen.

• #3   19. sep 2007 Ej sikke da noget smiley godt i nåede ud

• #4   19. sep 2007 uh! ikk sjov oplevelse!:( Men ja, godt at der ikk skete jer noget, og alle jeres ting ikk blev brændt ned:)

• #5   19. sep 2007 puha det er ikke sjovt...da jeg boede sammen med min eks, brød der også brand ud i vores bygning...heldigvis havde vi nogle vakse over og underboer og røgalarmer der fortalte os der var noget galt...det var inden jeg blev hundeejer...men havde to katte der selvfølgelig ikke ville i deres kasse og med ud...så jeg tror nok lige jeg så døden i øjnene...for med det skulle de!

Men vi kom ud i god behold og det var kun den pågældende lejlighed der tog skade....

Men det er slet ikke en rar oplevelse...og den vil sikkert sidde i Jer længe endnu....
    God i nåede ud allesammen!

• #6   20. sep 2007 Kai, jeg forventer ikke de gør noget... men er det ikke en lidt underlig tendens at folk bare SKAL se hvad der ske? at de direkte samler sig foran for bare at kigge på?

en mand gik over barrieren, så der kom en betjent og spurgte hvad han skulle. Manden svarede "jeg skal da se!", og betjenten sagde surt: "du er anholdt."
    Dét synes jeg sgu er iorden. Det er vildt ubehageligt at stå ude foran sit hus og ikke være i stand til at gøre hverken fra eller til, men det er altså en tand værre at stå derude og se alle de folk der ikke kender een eller stedet, som bare står og glor og hvisketisker.

Kommentér på:
brand!

Annonce