brand! brand!
så sidder man her, helt og aldeles chokket over en brand der opstod i vores bygning i eftermiddags.
Kæresten og jeg sad og spillede ovenpå, da jeg synes jeg kan lugte noget. Vi er enige om at det lugter brændt, og skynder os selvfølgelig at checke lejligheden.... og så ser vi det.
Lige ude foran vores hoveddør, i vores opgang er der en ordentlig brand igang! Vi bliver mødt af en stor flamme og masser af knaldsort røg, det eneste jeg kan se, er at flammen og ilden kommer fra det lille rum jeg har brugt til at opbevare flyttekasser med gamle bamser og papirer og tegninger i. Det hele er væk!
Vi smækker døren i og løber ind og ringer 112, jeg anmelder og vi skynder os ud af stuevinduet og ud i sikkerhed.
Og straks står der så mange og "skal lige kigge på". Fatter de ikke, at det er vores ejendele der brænder? at det var noget der ku ha kostet os livet hvis ikke vi havde været hurtige? Vi har fået at vide, at bare 1½ minut mere, så havde vi ikke kunnet komme ud, og vi ku ha brændt inde. Os OG Romeo!
Jeg er stadig helt rystet, heldigvis kunne vi være hos min far som bor lige i nærheden. Kæresten er også meget rolig, men Romeo er snotforvirret.
Vi har så fået at vide, at den nok var påsat... lige ude foran vores dør!! Da vi ikke lod døren stå åben ind til vores lejlighed, er ilden ikke kommet voldsomt meget ind. Der er lidt sodskader og en enkelt flamme har lige slikket hen over loftet i trappeopgangen. Vores ejendele er uskadte... bare ikke alle mine barndomsminder....
maj 2006
Følger: 70 Følgere: 92 Hunde: 5 Emner: 233 Svar: 11.263
okt 2006
Følger: 59 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 13.902
Trods alt godt i kom ud alle sammen.
feb 2006
Følger: 19 Følgere: 18 Hunde: 1 Emner: 78 Svar: 2.066
jul 2007
Følger: 22 Følgere: 20 Hunde: 2 Emner: 78 Svar: 911
maj 2007
Følger: 30 Følgere: 26 Hunde: 1 Emner: 67 Svar: 1.824
Men vi kom ud i god behold og det var kun den pågældende lejlighed der tog skade....
Men det er slet ikke en rar oplevelse...og den vil sikkert sidde i Jer længe endnu....
God i nåede ud allesammen!
nov 2006
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 45 Svar: 197
en mand gik over barrieren, så der kom en betjent og spurgte hvad han skulle. Manden svarede "jeg skal da se!", og betjenten sagde surt: "du er anholdt."
Dét synes jeg sgu er iorden. Det er vildt ubehageligt at stå ude foran sit hus og ikke være i stand til at gøre hverken fra eller til, men det er altså en tand værre at stå derude og se alle de folk der ikke kender een eller stedet, som bare står og glor og hvisketisker.
brand!