{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
630 visninger | Oprettet:

en lille reminder skader aldrig {{forumTopicSubject}}


1. Mit liv varer 10 - 15 år. Enhver adskillelse fra dig er smertelig.
Husk det når du køber mig.

2. Giv mig tid til at forstå, hvad du ønsker af mig.

3. Tro på mig - det er vigtigt for mit velbefindende.

4. Vær ikke vred på mig i lang tid. Luk mig ikke inde, som straf. Du har dit arbejde, dine aktiviteter og dine venner - jeg har kun dig.

5. Tal til mig. Selv om jeg ikke forstå ordene, forstår jeg din stemme.

6. Du skal vide, at jeg husker hvordan du har behandlet mig.

7. Husk før du slår mig - mine tænder kan let bide igennem din hånd, men jeg vælger ikke at bide dig.

8. Før du skælder mig ud for ikke at være samarbejdsvillig og doven - spørg dig selv, om der er noget der generer mig. Måske får jeg forkert foder, har haft en hård dag eller mit hjerte er ved at blive gammelt og svagt.

9. Tag dig af mig når jeg bliver gammel. Du bliver også gammel en dag.

10. Vær sammen med mig i vanskelige stunder og følg mig på den sidste rejse.
Sig aldrig "Jeg kan ikke tåle at se på" eller jeg er træt af dig" - Alt er meget lettere når du er sammen med mig. Husk på at jeg elsker dig.

Hundens 10 bud er taget fra www.dogstarr.com


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  en lille reminder skader aldrig
  • #1   21. sep 2007 så rigtigt så rigtigt. et fantastisk sandt udsagn sådan behandler jeg mine hunde i hvert fald.

  • #2   21. sep 2007 fandt også lige denne her.... den er faktisk også rigtig god.


    Hundens borgerrettigheder:

    1. Vi har ret til at være et fuldgyldigt familiemedlem. Vi er sociale væsener og trives bedst med masser af kærlighed.

    2. Vi har ret til at blive stimuleret. Vi har brug for nye lege, nyt legetøj, nye oplevelser og lugte for at være lykkelige.

    3. Vi har ret til regelmæssig motion. Uden det, bliver vi dovne og måske overvægtige.

    4. Vi har ret til at have det sjovt nu og da. Nogle gange optræder vi som klovne. Forvent ikke at vi altid er til at forudse.

    5. Vi har ret til god sundhedspleje. Vær gode venner med din dyrlæge.

    6. Vi kræver et godt og sundt foder. Lige som nogle mennesker, ved vi ikke hvad der er godt for os. Vi er afhængige af dit valg af foder til os.

    7. Vi kræver, at vi ikke bliver kasseret, selvom vi ikke lever op til dine forventninger som udstillingshund, vagthund, jagthund og lign.

    8. Vi kræver, at blive vejledt og rettet og få korrekt træning, så vi kan få et godt forhold til mennesker og andre hunde, så vi ikke strejfer omkring, og så vi ikke bliver farlige for os selv og for andre.

    9. Vi kræver et værdigt liv - og kræver at dø med værdighed, når tiden er inde.

    10. Vi kræver at leve i tryghed og sikkerhed. At den flok vi lever i, ikke er truet af andre.



  • #3   21. sep 2007 ja kloge ord...lige til en lille klump i halsen....

    Lykke


  • #4   21. sep 2007 forstår dig godt Maja.... hvorfor har du ikke en hund...??

    Lykke


  • #5   21. sep 2007 nå men det er da dejligt at høre, at i snart har en hund....

    ja tålmodighed er svær i sådanne situationer...he he

    held og lykke med det hele

    Lykke


Kommentér på:
en lille reminder skader aldrig

Annonce