{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
716 visninger | Oprettet:

Hvad forventer i af et forhold ? {{forumTopicSubject}}

Synes at her har været rimeligt mange brokketråde og tråde om hvor latterlige det andet køn er... ( sådan spredt ud selvfølgelig smiley )
Har også selv skrevet et par stykker....

Men kunne egentlig godt tænke mig at vide hvad du/i forventer af kæresten/konen/manden...
Skal det være:
Stormfuldt med store armbevægelser - Roser og overdåghed hele tiden..
Skal der ske noget hele tiden. Ud og opleve alt sammen..
Er det nok med hjemlig hygge og en tur i Tivoli engang imellem..
Er det nok at 'gøre det for børnenes skyld'...
Osv...

Har f.eks en veninde som skal ud og rejse altid. Ham hun boede sammen med var meget aktiv også og de tog tit til koncerter og alt muligt. Rejste, var hele tiden sammen med venner .....
Og da det blev 'hverdag' og han godt kunne finde på at sidde og læse avisen eller se lidt for meget fodbold i fjerneren og egentlig havde det fint med en aften på sofaen engang imellem, Så kedede hun sig røven ud af bukserne....

Jeg selv har egentlig ikke det store behov for at der skal ske noget hele tiden.. Jeg kan godt være tilfreds med at sidde og stene fjerner hele aftenen, mens kæresten sidder ved computeren...
Nogle gange får jeg dog en mindre prop og proglamerer at jeg røvkeder og så tager vi som regel et eller andet sted hen...
Før vi fik barn tog vi tit på café og meget tit i biografen... Kæresten er filmnørd og har haft sin egen videobiks, så bio er altid godt smiley
Min kæreste har ikke behov/interesse i at gå ture eller bare generelt være i naturen... Det har jeg været klar over fra starten og det er også ok. Jeg er bare glad for at jeg har fået min hund som mægtigt gerne gider.
Han siger dog næsten aldrig nej hvis jeg spørger om han vil med. Men så er det for min skyld..

Så mit forhold er roligt, stabilt - uden de store armbevægelser og overraskelser... Men jeg ved hvor jeg har min kæreste og jeg har aldrig stolet på nogen mand som jeg stoler på ham...
Jeg tager så selv til venner og div. hundetræf og har ikke behov for at sidde og kigge på kæresten hele tiden smiley

SÅ....
Hvad har du og er du tilfreds...
Hvordan kunne du aldrig leve og hvad ville du ikke undvære... ? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad forventer i af et forhold ?
  • #1   30. sep 2007 mit forhold ligner meget dit stine.. smiley min kæreste arbejder dog meget ved siden af.. også en af grundene til at jeg ville have hund.. så jeg ikke skulle være så meget alene..

  • #2   30. sep 2007 Jeg har lært, at sige til og fra... smiler.. på en god måde... vi har også i vores forhold haft skærmysler... men vi har da arbejdet på det... tror ikke vi kunne undvære hinanden for længe ad gangen... og alligevel har vi hver vores frihed... vi giver hinanden frihed og plads til at være os selv... vi kender hinanden rigtig godt efterhånden, men det har også kostet sved og tårer og at vi ikke gav op... vi respekterer hinanden... det har gjort at vi nu har været sammen i 10 år... smiler

  • #3   30. sep 2007 Stine P
    som du skriver har du selv lavet et par også om barn og hund , hvis jeg ikke husker helt galt.......he he he
    Måske nogen skulle lave en brokkegrubbe???


  • #4   30. sep 2007 Jeg er helt alene....så har ingen at klage over...og ingen at diskutere med hvem der gør hvad...det er en fordel...men en ulempe er så at jeg kun har min hund og kat og dele hverdagen med....selvfølgelig har jeg venner, veninder og familie men det er jo ikke det samme....

  • #5   30. sep 2007 Sara - Gør min kæreste også smiley
    Han har 12 timers nattevagter og 1½ time til og fra arbejde. Så de dage han arbejder ser jeg ham slet ikke.

    K & C - Nu har min kæreste og jeg kun været sammen i 2 år så kan godt se at der er langt op til de 10 smiley
    Men tror også at det er undtagelsen hvis man er sammen i 10 år uden at skulle arbejde på det ....

    Julie - det her er ikke en brokketråd....


  • #6   30. sep 2007 i det mindste ved du hvor lang tid han er på arbejde.. min kærestes arbejdstider er slet ikke til at regne med.. fx. skal han ind og sætte noget sammen idag smiley havde vi ikke lige regnet med.. han arbejder med reklamer, så de har deadlines de skal indordne sig efter..

  • #7   30. sep 2007 Alle skal da arbejde på et forhold... Tror da de fleste har skulle tilpasse sig hinanden.... På et eller andet niveau. Det skulle vi i hvert fald. Nu var vi så venner i et år inden vi begyndte at komme sammen...

    Vi har været sammen i 7 år nu og overraskelser kommer ikke i stride strømme længere. Men vi hygger os, uanset om vi er i biffen, har venner på besøg, er på farten eller slapper til en dvd. Vi er meget ens og har ikke behov for at feste hele tiden. Det fik vi veloverstået for nogle år siden. Føler mig heldig. Min bedste ven og mand i én.


  • #8   30. sep 2007 Har været sammen med min mand snart 30 år.......

    Vi har et liv sammen og et hvert for sig.

    Det eneste jeg virkelig kræver er gensidig respekt og ærlighed ( undtagen når det drejer sig om at få nye hundeting ind)


  • #9   30. sep 2007 Ja for pokker. Ærlighed er vigtig. Ellers kan man jo ikke stole på hinanden..... og hvis man ikke kan det. Hvad har man så? NADA.

    Men Janie F har ret. Det er vigtigt at have noget ud over siit forhold, så man ikke laver alt ting sammen hele tiden.


  • #10   30. sep 2007 nemlig.. for så er man ikke på samme måde afhængig af hinanden og derfor klistrer sig..

  • #11   30. sep 2007 Ærlighed og respekt er det vigtigste i et forhold...

    har lige smidt min ex ud fordi han ikke var helt ærlig, meg og hundene har det bedre uden ham nu. så nu skal jeg nyde livet som singel,har ikke været singel på ca 7-8 år...


  • #12   30. sep 2007 Marianne - lyder som om du har truffet det rette valg.. sgu ikke nogen grund til at blive sammen hvis man har det bedre uden eller er ligeglad..

  • #13   30. sep 2007 Sara - Det må da være svært aldrig at vide hvornår han er hjemme...
    Altså hvis min kæreste har vagter i 5 dage i træk, så er jeg 100% alenemor i den tid og en dag efter, indtil han er kommet sig over det og har fået sovet ud..
    Men har selv sagt ja til det smiley

    Lene og Kenneth - Tror aldrig jeg har hørt om nogen der har haft et 100% problemfrit forhold... Så der bliver nok arbejdet på det meste smiley

    Janie - Er det så ærligheden eller respekten der ryger når nye hundeting skal ind ? smiley


  • #14   30. sep 2007 det er det også.. men vi har lært at omgåes det.. og hvis jeg er helt utilfreds er jeg velkommen til at tage derind.. men ja kan til tider være smadder frustrerende.. dette betyder så også at han nogen gange kommer rigtig tidligt hjem.. og så er der jo bare dømt hygge smiley

  • #15   30. sep 2007 Måske lidt af begge? Rødmer ;o)

    Han mener jeg har mere end rigeligt, jeg mener klart jeg slet ikke har nok.

    Så der sniger sig ting ind jeg godt ved jeg måske ikke har helt brug for lige her og nu (respekten) med nogle forklaringer der ikke altid er 100% stuerene (ærlighed)

    Jeg undskylder mig med, han slet ingen hundeinteresse har, og derfor mangler forståelse og viden om, hvad jeg skal bruge i min træning med dem ;o))


  • #16   30. sep 2007 Janie F - Hehe... Kender jeg godt...

    Små hvide løgne går an på visse punkter smiley


  • #17   30. sep 2007 vi har været sammen i 9 år nu og vi er ikke typerne som farer rundt til forskellige ting, vi kan godt lide at tage i biffen eller ud at spise eller en tur i sommerhus, men ellers er vi til lange gåture med alle hundene og til videohygge på sofaen..

  • #18   30. sep 2007 sara w
    ja det er godt , for nu har jeg kun mig og hundene og tænke på, og slipper å tænke på om det han siger er sandt...



  • #19   30. sep 2007 Skal lige tilføje han er super når det er ting jeg virkelig har brug for.

    Træningsudstyr må jeg ikke spare på, det skal være ordentlige ting jeg bruger.

    Maden og tilskud må jeg heller ikke spare på..........De skal have det bedste.

    Og dyrlægeregninger nærmest elsker han. Så ved han de er under kyndiges hænder sygdomsmæssigt.

    Selv om han ikke har interesse i min hobby, kræver han tingene er i orden på de vigtige områder.

    Så jeg klager altså ikke.............


  • #20   30. sep 2007 ærlighed, troskab, hjælpsomhed til det huslige da man jo er to om en bolig sammen, hygge, at lave noget sammen istedet for hver for sig, at rejse sammen isetdet for sammen med venner alene, forstået og respektere, det at lytte og forkæle og blive forkælet hvis man har råd til det, ikke pigeaftener og mandeaftener det høre teanagerstadiet til, sex er også vigtigt,men det er faktisk det mindste ved et forhold, man glemmer at pleje alle de væsenlige ting som overtsående, derfor kan man ikke kune leve et forhold baseret på sex, for bliver det ikke plejer går det i stykker , syntes man det er iroden at flirte med andre går det også i stykker- dette er der mange som syntes det sker der ikke noget ved - jooo i allerhøjeste grad - logik forburhøns det går i stykker- kan man flirte mens man har en kæreste, er det også tegnet til utroskab ...

  • #21   30. sep 2007 når man bor sammen, har man som regl fællesudgifter og man har ikke met at hutte med,mange gange er der kun lige til mad og lidt fornøjelser engang imellem, det at spare op til noget kommer an på hvad man tjæner det kan jo være forskelligt fra par til par,måske skulle man være god til at foræle hinanden lidt evt ud at spise ud at bowle, en blomst til konen eller anedet som kan overaske og gøre kæresten / manden eller konen glad indeni - har man karbar fyld det op med dejlig varmt skumbad og masserer hinanden godt engang måneden er bedre end ingenting og det behøver ikke altid være det sensuelle der spille en rolle, en kvinde har mange gange brug for også at blive se på andre måder ...

  • #22   30. sep 2007 Team Frosty - Er enig med dig i flere ting.. ´Men...

    For mig :

    Elsker mande og pigeaftener... Ved at min kæreste rigtigt får hørmet når han er ude ( hvilket ikke er så tit ) og synes at det er dejligt for ham...
    Har også selv tit brug for at sladre med tøserne UDEN mænd smiley
    Sex er meget vigtigt i et forhold.... Tror ikke at på et forhold uden sex kan overleve...
    Og for mig kan sex være et barometer for forholdet.... Hvis der ikke bliver dyrket sex, så er der et eller andet galt. For man skulle gerne ha' lyst til hinanden på alle måder og ikke mindst med sex smiley
    Dermed er det ikke sagt at man bare skal ha' lagengymna konstant og hele tiden, men dejligt intimt samvær er da altid lækkert ...


  • #23   30. sep 2007 jeg siger ikke man skal mangle sex i et forhold,men mange forhold har med at glemme romantkken som også er vigtigt ikke at tilsidesætte ... sex og romantik er ikke altid helt det samme- såsom et skumbad, massage, dejlig middag med sterinlys kun for jer, det at forkæle hianden- det behøver ikke være dyre ting, morgenmad på sengen og meget mere, sex er måske vigtigt i et forhold,men mange gør det til daglig brød og over ser alt det andet som også er vigtigt i et forhold

  • #24   30. sep 2007 Har været sammen med min mand i 23 år. Vi var 14 og 16 år da vi mødtes.........mange menensker taber underkæben når de hører det, men vi fatter slet ikke hvor alle de år er blevet af :o)
    Vores hemmelighed er at vi altid har snakket meget sammen........vi snakker om alt og sætter flere timer af til det dagligt.......sætter af er måske så meget sagt for det er bare en naturlig del af vores liv :o)

    Vi har da haft vores skærmysler.........men tror det er peanuts iforhold til mange andre par........vi er loyale overfor hinanden.....taler ikke dårligt om hinanden til venner og veninder.......eller går bag om ryggen på hinanden......det oplever vi faktisk en del af i vennekredsen......jeg syntes det er sørgeligt.

    Vores liv er da heller ikke fyldt med de store overraskelser.......vi elsker rejser og min mand bruger oseaner af til på at planlægge dem og pakker gerne sit tøj og alle de ting 14 dage før vi skal afsted..........jeg pakker nok dagen før og har altid haft den holdning..."ja ja....det når jeg nok".............min mand griner bare af det for ja....jeg når det jo :o)

    Emma er min......mit valg.....min mand kunne sagtens undvære en hund........men selvfølgelig ikke når vi så har fået den hjem.

    Så alt i alt så har vi det godt sammen.........vi giver plads og vi er ikke "mor og far" overfor hinanden...........noget som jeg mener må være det mest kvælende i et forhold.


  • #25   30. sep 2007 Er da ked af, at mit indlæg "dræbte" tråden :o)

  • #26   30. sep 2007 hehe.. tror jeg ikke det gjorde.. måske folk bare har sagt hvad de havde at sige ?

Kommentér på:
Hvad forventer i af et forhold ?

Annonce