{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af badeværelsesventilator 1.000 kr.
  • Mobil Cykelreparation 500 kr.
  • opsætning af lamper (redigeret) 1.000 kr.
  • There is problem with the sink. Water is liking from the pipe 1.200 kr.
  • Slibe og lakere bordplade i køkken 1.500 kr.
  • Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Putin--krigen--Ukraine mm
  • #1   30. jul 2023 Det tror jeg ikke.
    Hvid de pludselig invaderede Polen, som er medlem af Nato, ville det straks udløse tredje verdenskrig. Og det tror jeg hellere ikke Putin er interesseret i.

• #2   30. jul 2023 De polske og litauriske ledere taler ikke om en invasion, men om at Wagner soldaterne kan lave "numre" der kan lave rav i den på andre måder, det er nok ikke uden grund der tales om at lukke grænser til Belarus ... som en kommentator sagde, de der Wagner folk er helt uden sidestykke ...

• #3   30. jul 2023 Jeg tænker med det ego ham chefen har, giver det ikke mening, at han bare trækker sig ...
    Han virker som typen, der går hele vejen, og han ville gå efter Putin ... at efterlade sit eftermæle som en kujon, der stak halen mellem benene, ja, han er vel en taber uanset hvad. Enten kommer han ud for et "uheld", ellers dør han som en martyr ...

• #4   30. jul 2023 @ Sanne ... jamen dybest set har man ikke set billeder af ham, der er verificerede som værende nye, efter oprøret ...
    men derudover tror jeg nu ikke han har gået efter Putin, han er soldat og primitiv, tror slet ikke han har det der skal til indenfor det politiske ..

• #5   30. jul 2023 Hanne: Jeg tænker heller ikke så meget politisk. Jeg tror ikke, at han kan nå Putin, men han gøre et forsøg upolitisk ... hvis han skal dø alligevel ...
    Jeg kan ikke forstå, at andre ikke har fået has på Putin endnu, der må da være en endnu mere sindssyg stodder, der vil have magt ... men mon en udskiftning vil kunne lade sig gøre ... politisk ... måske russerne rent faktisk næste gang ønsker demokrati i stedet for diktatur ...?

• #6   30. jul 2023 politiske modstandere fængsels jo, eller kommer ud for uheld .... og hørte forleden at, noget der for os er uforståeligt, men russerne får jo ikke viden og nyheder som er korrekte, så der vil gå år inden der kommer et demokrati derovre er jeg bange for

• #7   31. jul 2023 Hanne, det er jeg ganske enig med dig i, og samtidig skal vi huske på, at der er ikke tradition for demokrati i Rusland. De prøvede det nogle ganske få år lige efter murens fald, men det er så også det.

Selvfølgelig er der russere, der gerne vil ændre forholdene, men hvis de er for åbenmundede om det, forsvinder de enten i fængsel eller på anden vis. Og ikke bare får russerne ikke nyheder og information om samfundene, som vi forventer det, men de bliver fyldt med propaganda fra ganske tidligt i livet. Så for de fleste russere tror jeg ikke at ønske om demokrati efter vestligt forbillede er noget, der fylder særlig meget og da slet ikke noget de forventer vil ske.

Sanne, en diktator som Putin er jo udmærket godt klar over, at han har fjender, også magtfulde fjender, så han har formentlig taget alle de sikkerheds foranstaltninger, han kan. Han er helt sikkert ikke nem at få has på, og guderne må også vide, hvem der så kommer bagefter. Jeg tvivler på, at det bliver det russiske folk, der kommer til at bestemme det.

• #8   31. jul 2023 Og udover hvad Lene taler om af politisk tradition, så også det in mente at Putin efterhånden har været så længe på posten, at mange unge mennesker (som jo typisk vil lede en stor forandring) ikke har oplevet andet, de kender kun det Rusland og den "sandhed" som Putin har skabt og skaber i de russiske medier, og for mange ældre mennesker er Rusland idag langt at foretrække fremfor det de oplevede i deres ungdom..

• #9   31. jul 2023 Jeg ved ikke om de unge russere er helt så hjernevaskede som vi ser. Det er svært, at finde ud af, så længe de ikke kan sige deres mening åbent, uden at blive straffet for det, hvis de er imod Putin ...
    Det er de unge der skal ændre noget, hvis de ønsker det ...

• #10   31. jul 2023 @ Sanne , det tænker jeg også, de har jo trods alt kunnet rejse nogenlunde frit nogle år, der har været (synes jeg) været flere russere rundt på feriesteder, i London osv de senere år, noget må de dog tage med sig hjem ..

• #11   31. jul 2023 Og mange ved hvordan de kommer udenom internetcensur etc.
    Man kan se i flere af interviews'ne, at de ikke kan tale frit, og at de ved det. Mange vælger, ikke at svare, for ikke at lyve, og ikke udsætte dem selv for fare.

De gamle koner kunne ikke rykkes, og dem der endelig udtalte sig frit, blev fjernet af politiet, men heldigvis ikke anholdt.
    Jeg tror mange forældre blev Putinmodstandere, da de måtte sende deres sønner i krig ... en krig der er svær at skjule, er en krig hvor de er på den "forkerte" side ...
    Nogle af de udtalelser de grædende forældre kom med, var ikke Putinvenlige.

Vi skal huske vi heller ikke ser "sandheden". Hvis man ser på hvad der vises i vores Nyhedsmedier, kontra fx. de norske etc., så er der meget, vi ikke hører vildt meget om, i DK.

• #12   31. jul 2023 Spørgsmålet er om de der vælger at tale med vestlige medier er repræsentative...
    Vil da absolut være positivt hvis den russiske ungdom har oprør og forandring i maven, men jeg ved ikke om det er noget større flertal...

• #13   1. aug 2023 nej det tror jeg ikke, det er immervæk et stort land, og ofte er der stor forskel på oplystheden i land og by ...

• #14   1. aug 2023 Der er masser af russere, som er bosat i udlandet af den ene eller den anden grund, og det er en gruppe, jeg synes, vi ikke hører meget fra i hele den her konflikt. Hvor ligger deres sympati ? Hvordan ser tingene ud for folk, der lever i vesten, får vestlig information men har russisk baggrund. Mange af dem er vel i en position, hvor de kan udtale sig frit, til forskel fra russere bosat i Rusland.

Men ja, det er jo netop et kæmpe land, og langt størsteparten er formentlig ikke personlig berørt af krigen.

• #16   4. aug 2023 han har også sat alder op så der kan indkaldes nogle der er ældre end hidtil ...

• #17   4. aug 2023 Bare et "syn" .... smiley

En lille bitte Ø i Beringshavet ... midt mellem USA og Rusland ... et lille fængsel på Øen ... Putin og Trump i hver sin celle ,,, ( eller i samme celle ) .... mad og vand bliver kastet ned via droner .... og en masse hajer og piratfisk svømmende lystigt rundt om Øe

Hvad mon de finder på at snakke om..... Trump kan ikke Russisk .... og Putin kan sikkert heller ikke Amerikansk ?? smiley

Alle forsøg på redningsaktioner bliver forhindret . smiley

PS: .... De har selvfølgelig heller ikke mobiler ... eller computer med ..

• #18   23. aug 2023 Så skete det.
    Pri har nu været ud for en ulykke.
    Han er ikke som så mange andre faldet ud af et vindue, men er styrtet ned med et fly.
    Jeg tror ikke at det har været en ulykke, men en overlagt likvidering

• #19   23. aug 2023 jeg tænkte mere om det nu også var NU det er sket ... tror han har været fanget siden "oprøret" og de billeder der har været har været fra anden tid end der hvor de har skullet se id som om ... tror aldrig han har været ude af Rusland siden Juni ...

• #20   23. aug 2023 Hanne, jeg er enig med dig.
    Jeg så lige videoen hvor man ser flyveren styrter ned.
    Det tog faktisk lang tid, hvor den bare snurrede rundt.
    Det må have været frygtelig at være med den flyver

• #22   24. aug 2023 diverse nyhedsfeeds skriver som om det angiveligt er nu det er sket ... men jeg ved sgutte ..synes ikke de få videoer der har været med ham siden juni er troværdige ..

nogle skriver at en eller anden forsvarsdims ønskede W gruppen erstattet med noget andet, sikkert noget russerne kan styre og det var det han var på vej til Rusland for at forsøge at stoppe, er det sandt man ønsker selve gruppen udslettet er det jo bare bonus den næstkommanderende var samme sted på samme tid ...

nogle skriver også at mange militærfolk, og russere ser op til W gruppen og ham, og at dette kan få en negative betydning for styret, Lad os håbe det så har hans liv og død da haft en positiv effekt ... men det sker næppe ..

når jeg ser interview med russere fx om de angreb der nu er i Rusland fra Ukraine, så tænker jeg hvordan kan man være så hjernevasker og ulogisk tænkende ..

• #23   24. aug 2023 Er jeg virkelig den eneste der stadig tror ..... at det hele er aftalt mellem Putin og Prigozhin ?? .......... både Prigozhins "lille tur " mod Moskva og nu flystyrtet.

Fordi Progozhins navn står på listen over passagerer .... er jo ikke ensbetydende med , at han VAR med i flyet ... vel ?

• #25   24. aug 2023 @ Nittib, hvad skulle målet være ?

jeg har det som Isabelle, jeg tror manden er død, spørgsmålet er bare om hvornår han egentligt er død, og hvor han reelt har været fra juni til nu ... man kan så selvfølgelig tænke at han han slet ikke været hos sin gruppe så er det sært ikke EN eneste fra gruppen har pippet ...
    Også sært Luchachenko ikke siger noget ... egentlig har en af hans venner dræbt en anden af hans venner ... han må da sidde og tænke at han skal ikke sige Putin imod på noget plan for så kan hans dage også være talte (ikke jeg tror han kan finde på at modsige Putin)

Men sikke en mand, Putin nu er der så mange dødsfald/mord der på alle måder peger mod Kreml ... sikke en opfattelse af sig selv som Gud .. hvis ikke manden var så farlig så var det jo grinagtigt og noget man tænker hører hjemme i en Hollywood film ..

• #28   24. aug 2023 @ Isabelle ... ja enig det er også grotesk ... dog dræber de endnu ikke politiske modstandere ..

Fridjof Nansens instituttet kalder i dag Rusland for en Mafia stat ..

og BRIKS udvider : https://ekstrabladet.dk/nationen/fuld-stoette-til-rusland/9919393
    Jeg tror sgu 3. verdenskrig er mere realistisk end det modsatte ... måske ikke i min tid, men i en ikke så fjerne fremtid smiley

dagens "gode" nyhed er at Ukraine er gået i land på Krim (krig er så aldrig gode nyheder, men....)

• #29   24. aug 2023 Putin har jo aldrig lagt skjul på, at Sovjetunionens fald står som den største skandale, der er sket i hans levetid. Så det er vel bare et nyt sovjet, han er i færd med at genopbygge, og han styrer det på samme måde, som de fleste sovjetledere gjorde.

Og størstedelen af borgerne accepterer det på samme måde, som de gjorde under sovjet diktatorerne. Enten fordi de ikke ser det som et problem, der er værd at ofre livet for, eller ser det som noget, der kan eller bør ændres.

Jeg er sikker på, at vi aldrig får den fulde sandhed om, hvad der skete med Pri., men jeg ser ingen grund til, at det ikke skulle være sket i det nedstyrtede fly. Hvis man føler sig tilstrækkelig sikker på magten og på, at man nok skal få hævn, så betyder et par måneders venten på den rette mulighed næppe så meget.

• #30   24. aug 2023 klart han har jo sagt at genrejse Sovjetunionen er en drøm/et mål... det skræmmende denne gang er så at der denne gang er et BRIKS, og at de lande tilsammen har et en drøm at tilintetgøre Vesten og USA, ikke at de siger det, men det vil helt sikkert ses som en bonus hvis det sker under ly af officielle mål om en mere "retfærdig" fordeling af verdens markeder og økonomi ...

• #32   24. aug 2023 Hanne, ja, der er blevet sat noget fokus på, hvor upopulære vesten og Usa egentlig er i en del af verden. Det er skræmmende.

• #33   24. aug 2023 @ Isabelle ... mente internt ...

der spekuleres steder om Pri virkelig var i det fly, er han et andet sted i live, eller har han været død en tid, sikkert efter heftig tortur ... det må jo siges at være bekvemt med et flystyrt hvor alle ender ukendelige ...
    Men det er godt nok kynisk at styret for at ramme en mand tager 9 andre med og så sidder Putin og siger han kondolerer til ofrenes familier og "det er altid trist når sådan noget sker" ... manden er bimlende vanvittig ... han end ikke benægter han har noget med det at gøre ..

jeg kan ikke forstå når man ser billeder af russere der begræder Pri´s død, og kalder ham en far, en helt osv at de på ingen måde tænker at deres leder står bag og at de ikke får dem til at stå sammen ..

• #35   24. aug 2023 synes faktisk at deltagelse af Saudi og Iran i BRISK er skræmmende ...

• #37   24. aug 2023 hmm, mon der er placeret noget i den forbindelse :
    https://www.msn.com/da-dk/nyheder/other/stewardesse-sendte-afsl%C3%B8rende-besked-om-prigozjins-privatfly-inden-fatalt-flystyrt/ar-AA1fJ1MB?ocid=msedgntp&cvid=005f3b6ff6b149f7a0d98d08296c5967&ei=14

@ Isabelle, jeg ved ikke hvad de får ud af det, andet end de finder et fællesskab i en modstand mod at vesten og usa så længe har været toneangivende på mange områder, og måske ser de en mulighed for at komme med på en vogn der bliver mere magtfuld, et sats men ingen ved ...

• #39   5. sep 2023 Så er der igen rygter om Putin.
    Enten skulle han være død eller meget syg, og når han viser sig offentlig skulle det være en dobbeltgænger.
    Det er så syg en tankegang at det faktisk godt kan være sand.

https://www.msn.com/da-dk/nyheder/other/ukraine-melder-ud-putin-er-forsvundet/ar-AA1gdhYi?ocid=msedgdhp&pc=U531&cvid=a8c5ee3260ec4eeb8ef260278759dcaa&ei=105

• #40   5. sep 2023 Holdt han ikke møde med Erdogan i går ? Så helt forsvundet er han vel ikke.

• #41   5. sep 2023 Kim og Putin er syge i hovedet

• #43   5. sep 2023 Lene, rygterne siger at det er en dobbeltgænger.

• #44   5. sep 2023 Og endnu flere rygter, som sagtens kan være rigtig.

https://www.berlingske.dk/internationalt/menneskehandlere-lokker-cubanere-til-at-gaa-i-krig-for-rusland

• #45   5. sep 2023 Jeg tror ikke, at man helt skal regne hverken russiske eller ukrainske udmeldinger 100 % sikre i øjeblikket.
    Men jeg kan da ikke sige med sikkerhed, at det ikke er sandt.

Kommentér på:
Putin--krigen--Ukraine mm

Annonce