Kan snart ikke klare det mere.. {{forumTopicSubject}}
Aiya er bare blevet den største ballademager.. Hun er 18 uger og kan bare slet ikke høre eller forstå et nej.. Syntes jeg gør alt jeg overhovedet kan for at få hende til at være ordentlig, men hun magter bare ikke noget som helst..
Vi går til hundetræning og jeg træner med hende hver evig eneste dag, men ligeså snart der ikke er godbidder med i spillet lukker hun ørerne..
Vi har haft stor success med at lade hende løbe frit på grunden til trods for hun er en Beagle, men det er også slut nu.. Ligeså snart der kommer en bil kørende ned af grusstien jagter hun den og jeg kan skrige mig hæs for at få hende tilbage.. Først når jeg henter hendes hundefløjte kommer hun..
Idag da jeg kom hjem havde hun splittet hele hytten ad.. Hun har fået gravet sig ind i et skab, som ihvertfald maks har stået en smule på klem, for det er altid lukket.. Der havde hun så fundet en masse sjove ting som kager, lakrids, papirer og karameller og guffet løs i sig.. Derudover havde hun væltet en plante i vindueskarmen og spredt den over hele stuegulvet..
Ved fandme ikke hvad der sker, for hun plejer godtnok at være en ballademager, men idag er den helt gal og hun skulle jo ellers forestille at være syg.. Hun har været aktiv lige siden jeg kom hjem og er det stadig.. Hun hopper og danser rundt og laver ballade..
Det værste er snart at hun er så pisse provokerende.. Så snart man hæver stemmen og siger nej logrer hun med halen og tror vi vil lege.. Vi er begyndt at "tage fat" i hende, så hun forstår at nej ikke betyder vi skal lege, men det kan heller ikke lade sig gøre, for så skal vi jagte hende rundt i hele huset fordi hun legende løber væk fra os..
Jeg beklager denne lange smøre, men ved sgu snart ikke hvad jeg skal gøre.. Er så fortvivlet og vil bestemt ikke af med min hund, men hun skal snart til at lære at opføre dig ordentligt ellers ved jeg ikke hvad jeg gør..
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 46.983
2. din hund er i sin første lømmelalder
3. I begynder at miste tålmodigheden - hunden begynder at miste respekten..
Løsning:
1. Accepter, at du har anskaffet dig en race, der aldrig bliver superlydig - kan du få den til at lystre på godbider, så vær glad og spar ikke på dem.
2. Forvent ikke at hunden kan lære noget nyt lige nu, gå bagud i træning, forvent ulykker og narrestreger. Hids dig ikke op, men anvis hunden rigtigt og forkert.
3. Hav tålmodighed, hold pulsen nede, bliv ikke voldsom. en god leder er en cool leder.
Husk på, at hunden KUN gør de ting, der virker for den. Så hvis den bliver glad og legesyg, når I siger NEJ til den, så skal der noget andet til.... Den får gevinst ved dårlig adfærd...
jan 2006
Følger: 12 Følgere: 12 Hunde: 1 Emner: 316 Svar: 2.629
aug 2006
okt 2005
Følger: 28 Følgere: 26 Hunde: 2 Emner: 85 Svar: 3.528
Husk...
...en masse ros, når hun gør noget godt..
...ingen kontakt fra dig overhovedet, når hun gør noget dårligt...(...der findes dog undtagelser..)
...og igang med alene hjemme træning igen...går ud fra, at i har trænet lige da I fik Jeres hund.. :o)
Pøj pøj...det kan kræve hårdt arbejde...
jun 2007
Følger: 37 Følgere: 38 Hunde: 5 Emner: 979 Svar: 7.777
Det var ikke så meget lange ture den havde brug for. Det var mere næsearbejde der stimulerede den.
Men jeg synes at du skal finde nogen der har rigtigt meget forstand på de stædige og egenrådige Beagler. Eksempelvis din opdrætter ? Som så kan hjælpe dig, da det jo ER en speciel hund
Men kan godtnok godt forstå at du er ved at være desperat.....
aug 2006
Mon ikke, I har en af de ture, som alle med hvalpe har en gang i mellem?
Det første år med hundehvalp er sjældent lutter fryd og gammen.
Det handler om at bevare roen....
sep 2005
Følger: 4 Følgere: 46 Hunde: 3 Emner: 468 Svar: 4.476
hun har været på et forkursus hos jan fennell og skal over til jan fennell og uddanne sig som hunde adfærdsbehandler her engang i løbet af året.
hun har hjulpet mig rigtig meget med de problemer jeg har med mine hunde
sep 2005
Følger: 4 Følgere: 46 Hunde: 3 Emner: 468 Svar: 4.476
dec 2004
Følger: 41 Følgere: 44 Hunde: 3 Emner: 643 Svar: 6.619
i debatten, når folk kommer med en masse gode råd?
apr 2007
Følger: 101 Følgere: 100 Hunde: 3 Emner: 846 Svar: 3.538
Tusind tak for jeres svar allesammen - syntes der er rigtig meget at tage til efterretning og som jeg kan bruge..
Ved ikke om det er lømmelalderen hun er kommet i, for har læst den kun går til 16 uger og at de fra 5-7mdr skulle komme i en rolig fase igen..
Jeg må vel bare have tålmodighed, for ja en Beagle er ikke en nem race og det vidste vi også inden vi købte hende.. Syntes bare lige idag var lige meget nok ballade på en gang, men nu har jeg gudskelov fri fra arbejde imorgen, så jeg kan tage hende lidt i ørerne og træne lidt med hende..
Hun er en rigtig dejlig hund til tider, men der er, som der sikkert er med alle hunde, altså tidspunkter hvor jeg har lyst til at rive håret af hovedet..
Tror måske også balladen kan skyldes vi har været for gode ved hende og hun opfatter os som værende under hende i hierakiet.. Tror måske vi skal prøve at være noget mere vågne og tage fat i hende når hun gør noget galt, istedet for bare at give en smule op som vi nogen gange har gjort..
I har ihvertfald givet mig en masse gode råd som jeg kan bruge til noget.. Mht Mullepigen, så har jeg talt med hende tidligere og prøver for så vidt muligt også at følge de råd hun har givet mig :o)
feb 2006
Følger: 85 Følgere: 86 Hunde: 4 Emner: 182 Svar: 15.206
At hun ikke lystre dig betyder altså ikke at hun ser sigselv som hævet over jer i herakiet, men at hun gør som en beagel gør. nemlig at arbejde selvstændigt
apr 2007
aug 2006
Det er en hvalp, der lever livet som livet skal leves.
Det hun skal have er anvisninger på en rolig facon uden diskussion og uden tvetydighed.
Det skal være kærligt men bestemt. Ingen hævede stemmer, ingen høj puls, coolness er kodeordet....
feb 2006
Følger: 70 Følgere: 139 Hunde: 7 Emner: 758 Svar: 27.197
kender godt følelsen. tror alle hvalpeejere kender den, hvis det kan trøste.
men som de andre skriver, prøv om du ikke kan virke rolig. hun skal vide det er ja der bestemmer og hun får kun respekt for jer hvis i kan bevare roen. fortsæt med hundefløjten. Der kan hun ikke høre på fløjtet hvordan din sindsstemning er. lige meget hvor meget man forsøger når man kalder, kan man ikke udgå at udtrykke noget af den irritation som man har. og ros endelig når hun kommer hen til dig, selvom du har lyst til at skælde ud. prøv eventuel med klikker.
apr 2007
apr 2007
aug 2006
Når hun gør ting, hun ikke må skal kontakten prompte afbrydes - hun forstår ikke, at du viser at du er skuffet, hun ser kun, at hun ikke længere har kontakt.
Så når hun gør ting, hun ikke må, så afbryd kontakten med det samme. Sig et kort NEJ og ikke mere.
Tager hun ting, hun ikke må siger du NEJ, tager tingen væk, giver hende noget andet og roser.
Og så handler det om at lukke ALT inde, som du ikke ønsker ødelagt ;o)
apr 2007
aug 2006
Når hunden så har en god adfærd igen, så kan du vælge at kontakte hende...
okt 2006
Følger: 29 Følgere: 48 Hunde: 4 Emner: 135 Svar: 4.923
Kan snart ikke klare det mere..