Hestemishandling på markederne {{forumTopicSubject}}
Skrevet: 02-10-2007 20:19:54 Slet hele emnet
Var der nogen fynboer der lige så TV fyn. Der var noget om egeskov marked. Hvor mange af hestene desværre er mishandlede/vanrygtede. Lorte mennesker er der fandme for mange af. Måske kan man se udsendelsen på nettet.
Men noget positivt var der da, en forening/dame "Nyt hesteliv" opkøber nogle af de værst stillede heste fri og giver dem et godt liv, jeg syntes det er et projekt der er værd at støtte. Så hvis nogle har lyst og penge til det, så er muligheden der.
Jeg kendte ikke til "Nyt hesteliv" og måske er der flere der ikke gør det, så her er et link:
http://www.nyt-hesteliv.dk/
Jeg ved godt at det ikke har noget med hunde at gøre, men jeg syntes det er vigtigt alligevel.
jul 2004
Følger: 20 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 94 Svar: 1.808
mar 2007
Følger: 37 Følgere: 34 Hunde: 1 Emner: 74 Svar: 1.100
feb 2006
Følger: 18 Følgere: 28 Emner: 123 Svar: 5.515
Jeg tror desværre at hestehandlere, ligesom hundehandlere, bedst rammes ved at folk lader være med at købe de dyr de sælger..
Sådan en hestehandler som du omtaler, Sabina, han er jo fløjtende ligeglad med hestenes velfærd, og tænker kun på at få penge i kassen. Uanset de menneskers gode hjerte der køber de misrøgtede heste, så sikrer de jo lige netop penge i kassen til hestehandleren...
jul 2007
Følger: 1 Emner: 32 Svar: 745
sep 2004
Følger: 31 Følgere: 31 Hunde: 3 Emner: 188 Svar: 1.916
Dyrenes beskyttelse var også med i udsendelsen og vil gerne ha´flere regler mht. markederne.
Jeg mener at det skulle stoppes helt, altså at der ikke må handles med dyr på markederne mere.
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.929
I sommers "faldt" jeg over en ponyhoppe med føl på et marked. Både den og føllet havde lange og nærmest deforme hove, hoppen havde sommereksem, så den havde kløet alt manen af og havde store så på halsen.
Føllet var skræmt fra vid og sans på grund af de mange mennesker, og begge var usle i pelsen.
Jeg kontaktede informationen og bad om at snakke med dyrlægen (der SKAL være dyrlægetilsyn på markeder), men han var ikke at træffe, da han kun kom om morgenen. Fik så navnet (ville jo så selv kontakte ham), og han viste sig at være en dyrlæge jeg kendte som barn. Han blev pensioneret da jeg var ca 7 år, og var allerede dengang dårligt seende.
Idag er manden ca 85 og han både ser og hører dårligt, så han er nok ikke lige ideel til at varetage sådan en opgave.
Forstår slet ikke at den slags er lovligt:o(
Jeg tog billeder og meldte det til politiet -der blev ikke gjort noget ved det, for da de ankom til pladsen (hvor jeg havde ventet på dem i 2 timer), blev de kaldt ud til en trafikulykke, og så havde de "desværre" ikke tid til at tilse det senere...
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 72 Hunde: 3 Emner: 356 Svar: 4.429
Jeg så udsendelsen kl. 19.30 og jeg var liiige ved at flyve op i loftet af arrigskab.
Typiske store skumle uhygiejniske mænd der står og sælger de stakkels dyr, som ikke har været i nærheden af pleje eller god behandling (dyrene altså)
Jeg kan i mit lille bitte hoved med min lille bitte hjerne slet ikke forstå at markederne overhovedet går med til at det står sådan til. For vi ser det jo tilfældene på ALLE markeder hvor der handles dyr.
Hvor er kontrollen spørger jeg bare...
jan 2007
Og når jeg så tænker på hvor skrappe kontroller der er på mange dyrskuer (gælder desværre heller ikke alle), hvor man trods alt må forvente at dyr der skal udstilles er nogenlunde velplejede, så forstår jeg ikke at det kan være sådan på markeder hvor man VED at der er et problem:o(
maj 2007
Hvis der var det nødvendige tilsyn, så kunne det slet ikke lade sig gøre...
jan 2007
Der burde da være krav om at en dyrlæge skal føre tilsyn med dyrene under HELE markedet, og desuden skal tilstede, så han kan kontaktes efter behov.
maj 2007
Og jeg håber virkelig at de snart får øjnene op!
jan 2007
Det er, tror jeg, den eneste mulighed for at få dem til at se at der er et problem (håber så mange andre gør det samme).
Men det nytter self ikke meget, når man så fremviser billeder af forvoksede hove og store så til to unge betjente og deres kommentar er "jamen er det virkelig så slemt" og man så må stå og forklare hvad hove der vokser hen af jorden betyder for hesten, og at de sår altså bliver værre og værre hvis ikke der bliver gjort noget, og at de i øvrigt væskede voldsomt.
De er da nødt til at sende folk ud der ved lidt om dyr:o/
maj 2007
Altså jeg tænker på, som du siger, man vil da melde det. Selv almindelige Hr og Fru Danmark kan da se at mange af hestene ser forfærdelige ud....
Men hvis dem som så det (som jeg går ud fra er en masse mennesker) meldte dem, så måtte de da tage affære...
Jeg kan slet heller ikke forstå det på den måde... at markederne får da et dårligt rygte også...
hvis markederne er ligeglade med dyrene, så skulle man da tro at de i det mindste gik op i deres rygte.
For der er dæleme nogle steder, som har et værre ry mht. salg af dyr.
jan 2007
Jeg fik navn og tlf. nr på manden der havde det, og kontaktede så en bekendt jeg har som tidligere har arbejdet for Alle dyrs ret. Hun kendte ham ganske godt, for hun havde i sin tid, været med til at køre en hel del sager imod ham, men desværre var han hver gang sluppet med bøder.
Samme mand skulle ugen efter til et andet marked (fortalte han), og dette meddelte jeg osse politiet. Legede så interesseret køber og endte med en aftale om at jeg ville komme forbi på det marked da det "var til en veninde der ikke kunne komme at se den nu", og han ville tage dem med der. Men heller ikke denne gang kom politiet og så på det.
Så desværre nytter det ikke meget. Ville så gerne kunne gøre noget, men aner virkelig ikke hvad:o(
maj 2007
Det ligger så fjernt fra min verden, at nogen kan bahandle dyr på den måde.
Og så bliver jeg så frustreret, når man i realiteten ingen ting kan stille op....
jan 2007
maj 2007
jan 2007
maj 2007
jan 2007
maj 2007