{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
477 visninger | Oprettet:

Hestemishandling på markederne {{forumTopicSubject}}

Skrevet: 02-10-2007 20:19:54 Slet hele emnet

Var der nogen fynboer der lige så TV fyn. Der var noget om egeskov marked. Hvor mange af hestene desværre er mishandlede/vanrygtede. Lorte mennesker er der fandme for mange af. Måske kan man se udsendelsen på nettet.

Men noget positivt var der da, en forening/dame "Nyt hesteliv" opkøber nogle af de værst stillede heste fri og giver dem et godt liv, jeg syntes det er et projekt der er værd at støtte. Så hvis nogle har lyst og penge til det, så er muligheden der.
Jeg kendte ikke til "Nyt hesteliv" og måske er der flere der ikke gør det, så her er et link:

http://www.nyt-hesteliv.dk/

Jeg ved godt at det ikke har noget med hunde at gøre, men jeg syntes det er vigtigt alligevel.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hestemishandling på markederne
  • #2   2. okt 2007 Har på et tidspunkt været på et marked hvor der blev hevet en død shetter ud af en lastbil...

• #3   2. okt 2007 ja det er som på vorbasse-marked. der har de fleste dyr det heller ikk super godt!!! stakler! men respekt til dem der har tiden og energien til at hjælpe dem!

• #4   2. okt 2007 Poster den her istedet for:

Jeg tror desværre at hestehandlere, ligesom hundehandlere, bedst rammes ved at folk lader være med at købe de dyr de sælger..

Sådan en hestehandler som du omtaler, Sabina, han er jo fløjtende ligeglad med hestenes velfærd, og tænker kun på at få penge i kassen. Uanset de menneskers gode hjerte der køber de misrøgtede heste, så sikrer de jo lige netop penge i kassen til hestehandleren...

• Rasmus K
    Rasmus K Tilmeldt:
    jul 2007

Følger: 1 Emner: 32 Svar: 745
    #5   2. okt 2007 Selvom tanken er god er det jo ikke ligefrem et projekt der gavner de mange heste. Folk der vanrøgter deres heste har kun én interesse i dem, og det er de kontanter de indbringer. Og hvis de kan bruge så lidt penge som muligt på at passe hestene og alligevel få dem solgt, så bliver de da ved med det.

• #6   2. okt 2007 Det er rigtigt at man ikke skal støtte hestehandlerne, men denne forening gør på samme måde som dyrenes beskyttelse, vd at købe nogle af de værst stillede fri.
    Dyrenes beskyttelse var også med i udsendelsen og vil gerne ha´flere regler mht. markederne.

Jeg mener at det skulle stoppes helt, altså at der ikke må handles med dyr på markederne mere.

• #7   2. okt 2007 Det er frygteligt som mange dyr har det på markeder.

I sommers "faldt" jeg over en ponyhoppe med føl på et marked. Både den og føllet havde lange og nærmest deforme hove, hoppen havde sommereksem, så den havde kløet alt manen af og havde store så på halsen.
    Føllet var skræmt fra vid og sans på grund af de mange mennesker, og begge var usle i pelsen.

Jeg kontaktede informationen og bad om at snakke med dyrlægen (der SKAL være dyrlægetilsyn på markeder), men han var ikke at træffe, da han kun kom om morgenen. Fik så navnet (ville jo så selv kontakte ham), og han viste sig at være en dyrlæge jeg kendte som barn. Han blev pensioneret da jeg var ca 7 år, og var allerede dengang dårligt seende.
    Idag er manden ca 85 og han både ser og hører dårligt, så han er nok ikke lige ideel til at varetage sådan en opgave.
    Forstår slet ikke at den slags er lovligt:o(

Jeg tog billeder og meldte det til politiet -der blev ikke gjort noget ved det, for da de ankom til pladsen (hvor jeg havde ventet på dem i 2 timer), blev de kaldt ud til en trafikulykke, og så havde de "desværre" ikke tid til at tilse det senere...

• #8   2. okt 2007 Jeg kan slet helller ikke forstå at markederne ikke sætter nogen krav?
    Jeg så udsendelsen kl. 19.30 og jeg var liiige ved at flyve op i loftet af arrigskab.

Typiske store skumle uhygiejniske mænd der står og sælger de stakkels dyr, som ikke har været i nærheden af pleje eller god behandling (dyrene altså)

Jeg kan i mit lille bitte hoved med min lille bitte hjerne slet ikke forstå at markederne overhovedet går med til at det står sådan til. For vi ser det jo tilfældene på ALLE markeder hvor der handles dyr.
    Hvor er kontrollen spørger jeg bare...

• #9   2. okt 2007 Jamen kontrollen er jo så åbenbart ved gamle pensionerede dyrlæger der ikke kan se hvad der er for og bag på et dyr:o/

Og når jeg så tænker på hvor skrappe kontroller der er på mange dyrskuer (gælder desværre heller ikke alle), hvor man trods alt må forvente at dyr der skal udstilles er nogenlunde velplejede, så forstår jeg ikke at det kan være sådan på markeder hvor man VED at der er et problem:o(

• #10   2. okt 2007 Jeg kan heller ikke forstå at de i udsendelsen kan sige at der altid er noget tilsyn på markederne, når misrøgtede dyr har befundet sig på markedspladserne i mange år.
    Hvis der var det nødvendige tilsyn, så kunne det slet ikke lade sig gøre...

• #11   2. okt 2007 Nej netop. Det er forholdsvist nyt at det er lovpligtigt med tilsyn på markederne (5-6 åt tror jeg nok). Jeg var så så naiv at tro, at så ville det blive bedre, men hvis man kan slippe så nemt at der kun behøver at komme en dyrlæge f.eks. mellem 8-9 om morgenen, så kan man jo bare vente med at komme til senere, så bliver man ikke tjekket.

Der burde da være krav om at en dyrlæge skal føre tilsyn med dyrene under HELE markedet, og desuden skal tilstede, så han kan kontaktes efter behov.

• #12   2. okt 2007 ja netop.
    Og jeg håber virkelig at de snart får øjnene op!

• #13   2. okt 2007 Tror jeg desværre ikke sker. Jeg kommer normalt ikke på markeder (netop af denne grund), men jeg holder mig ikke tilbage for at melde det hvis det sker.
    Det er, tror jeg, den eneste mulighed for at få dem til at se at der er et problem (håber så mange andre gør det samme).

Men det nytter self ikke meget, når man så fremviser billeder af forvoksede hove og store så til to unge betjente og deres kommentar er "jamen er det virkelig så slemt" og man så må stå og forklare hvad hove der vokser hen af jorden betyder for hesten, og at de sår altså bliver værre og værre hvis ikke der bliver gjort noget, og at de i øvrigt væskede voldsomt.

De er da nødt til at sende folk ud der ved lidt om dyr:o/

• #14   2. okt 2007 når disse hestehandlere får lov at komme og sælge misrøgtede dyr, kommer der så slet ikke nogen og kigger?
    Altså jeg tænker på, som du siger, man vil da melde det. Selv almindelige Hr og Fru Danmark kan da se at mange af hestene ser forfærdelige ud....
    Men hvis dem som så det (som jeg går ud fra er en masse mennesker) meldte dem, så måtte de da tage affære...
    Jeg kan slet heller ikke forstå det på den måde... at markederne får da et dårligt rygte også...
    hvis markederne er ligeglade med dyrene, så skulle man da tro at de i det mindste gik op i deres rygte.
    For der er dæleme nogle steder, som har et værre ry mht. salg af dyr.

• #15   3. okt 2007 Altså med den hoppe + føl var der MANGE hende at stå og sige neeej hvor er den sød, og nååååh s¨dan en kunne vi da godt tænke os. Og så var vi jo så en lille flok hestefolk, der stod og var vildt forargede, så jeg tror desværre ikke altid hr. og fru Danmark kan se det, medmindre de er voldsomt udsultede og den slags:o(

Jeg fik navn og tlf. nr på manden der havde det, og kontaktede så en bekendt jeg har som tidligere har arbejdet for Alle dyrs ret. Hun kendte ham ganske godt, for hun havde i sin tid, været med til at køre en hel del sager imod ham, men desværre var han hver gang sluppet med bøder.

Samme mand skulle ugen efter til et andet marked (fortalte han), og dette meddelte jeg osse politiet. Legede så interesseret køber og endte med en aftale om at jeg ville komme forbi på det marked da det "var til en veninde der ikke kunne komme at se den nu", og han ville tage dem med der. Men heller ikke denne gang kom politiet og så på det.

Så desværre nytter det ikke meget. Ville så gerne kunne gøre noget, men aner virkelig ikke hvad:o(

• #16   3. okt 2007 næh.... piiiiiv hvor virker det altså bare uretfærdigt.

Det ligger så fjernt fra min verden, at nogen kan bahandle dyr på den måde.

Og så bliver jeg så frustreret, når man i realiteten ingen ting kan stille op....

• #17   3. okt 2007 Ja sådan går det osse for mig. Jeg kan slet ikke forstå hvordan et menneske kan gå og se på at dyrene har det skidt uden at handle, og jeg bliver ked af det og frustreret hver gang jeg ser det, netop fordi jeg ved at uanset hvad jeg prøver så at det som at støde hovedet imod en mur:o(

• #18   3. okt 2007 derfor er det også godt, at de samler underskrifter til dyrepoliti.

• #19   3. okt 2007 Ja, er bare bange for at de underskrifter ikke hjælper ret meget. Men har skrevet under, og håber jeg tager fejl.

• #20   3. okt 2007 ja, men på den måde prøver man i det mindste på at få noget til at lykkedes ;o)

• #21   3. okt 2007 nemlig. Jeg sætter osse gerne min underskrift for den slags (og køer på græs og hvad vi ellers har), for hvis nu det alligevel hjælper noget, skal det i hvert fald ikke være min manglende underskrift der er skyld i det ikke holder.

• #22   3. okt 2007 lige præcis, sådan har jeg det også ;o)

• #23   3. okt 2007 Jeg har også skrevet under.

• #24   9. nov 2008 Altså nogen hestehandeler er gode NOK!

Men nogen af dem er os nogen svin!

Kommentér på:
Hestemishandling på markederne

Annonce