Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afmontering og rens af ventilationskanal, vådrum. Lejlighed øverst. 390 kr.
  • Montering af væghængt skænk 700 kr.
  • Ophægning af maleri i beton væg 1.000 kr.
  • Tilstoppet afløb i bad. 500 kr.
  • Shower sink water trap 1.000 kr.
  • Put a large tv up on a wall mount 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Akvariefisk :)
  • #1   10. okt 2007 Hmm har godt nok selv 3 akvarier, men vil ikke sige jeg ved så meget om det.
    Mine fisk ser ud til at trives og det er det vigtigste for mig.

• #2   10. okt 2007 Er lige med på sidelinien ;o))

• #4   10. okt 2007 Hvad grunden kan være til at den ene gemmer sig bag en plante hele tiden. altså det hele er ret nyt, måske er den bare bange, men ved jo heller ikke om det er normalt de skal gemme sig smiley

• #5   10. okt 2007 Hvad for en er det der gemmer sig ? Hvor stort er akvariet og hvilke fisk har du gående deri...

• #8   10. okt 2007 Det er en bowle på mellem 10-15L er svært at bedømme lige nu. Der er 2 slørhaler i, og en plante.
    Skal ha købt en eller anden form for "hule" til dem tror jeg.

• #9   10. okt 2007 jo der kan godt være nogle fisk der gemmer sig til de er faldet helt på plads. hvilken fisk er det??

• #10   10. okt 2007 Ja der er din fejl...
    Man kan og må ikke holde slørhaler aka Guldfisk i bowler. De kræver altså rigtig mange liter vand fordi de skider så meget og sviner vandet. Den er nok ved at dø og blive kvalt i sit eget lort...
    Bedste råd, lige her og nu skifter du vand vand og mere vand. Og så finder du en havedam den kan gå i for fremtiden.
    Held og lykke med det

• #12   10. okt 2007 Camilla - Slørhaler er netop de eneste der kan leve i en bowle, for det var dem hun gav os damen, vi sagde selv det var til en bowle, og jeg har allerede skiftet lidt af vandet. Og de er alt for små til at komme i en havedam.

• #13   10. okt 2007 Jeg er hidsig på dine vegne og rigtig ked af at du får det af vide. For det er simpelthen den største løgn der findes. Slørhaler kan ikke gå i bowler. De kan jo blive op til 30-35 cm lange... Hvis de får pladsen til det, og ikke dør inden.
    Jeg vil råde dig til at gå ind på akvariesiden.dk og snakke med folk derinde. De er super kloge.
    Jeg holder mig selv en 8 akvarier og har læst utrolig meget på det.. Så ved lidt om hvad jeg snakker om.
    Selvom jeg self godt kan forstå at det lyder mærkeligt når du er blevet rådet til noget andet. Men hvis jeg var dig ville jeg ALDRIG sætte mine ben i sådan en dårlig butik igen

• #14   10. okt 2007 Det er sgu da noget lort, dvs jeg har lavet et LORTE køb smiley
    Øv bøv, ved da ikke hvad jeg skal gøre ved det...
    Må jo tage ud til den dyrehandler inden de dør, og sige hun ikke burde råde kunder til at købe fisk, for at de bare skal dø i sådan en dims.

• Rasmus K
    Rasmus K Tilmeldt:
    jul 2007

Følger: 1 Emner: 32 Svar: 746
    #15   10. okt 2007 Nu er 10-15L jo altså ikke meget lige meget hvilke fisk du holder smiley Desuden er det rigtig rigtig rigtig rigtig rigtig svært at holde en god vandkvalitet i så lidt vand. Den mindste ubalance og så er den hel gal.

Men som de andre siger så er slørhaler og andre guldfisk meget ilt og pladskrævende. Og overfladen i sådan en bowle er slet ikke stor nok til at vandet kan optage ilt nok.

Når det endelig skal være en bowle så køb dig nogle guppy'er. De kan sq næsten leve i en vandpyt smiley

• #18   10. okt 2007 Ja desværre har du lavet et lortekøb. Og du er blevet vejledt rigtig dårligt. ØV hvor er det surt. Synes bestemt du skal gå tilbage med fiskene og så aldrig sætte dine ben der igen...

• #19   10. okt 2007 Der er simpelthen ikke andet at gøre her (for dyrenes skyld) at aflevere dem tilbage til forretningen og sige de ikke kan leve under sådan nogle forhold.
    Nøj hvor er jeg skuffet over sådan en dame der får lov at arbejde sådan et sted men ingenting ved om de ting hun har med at gøre. Og det er trods alt dyr hun har med at gøre.

• #20   10. okt 2007 jeanette - jo, jeg har råd, men det er mere pladsen til det der mangler. men så må jeg vente med at ha fisk til senere i livet desværre smiley

• #22   10. okt 2007 Jeg tør slet ikke holde nogen fisk i bowle nu, for er da bange for de dør så. Der er sikkert noget med at de der kampfisk skal ha varme eller sådan så de heller ikke tåler en bowle smiley

Helt sikkert jeg skaffer mig et lille akvarie, når jeg har spurgt de rigtige folk til råds osv. Og har fundet pladsen til det smiley

Men de er 2 slørhaler må desværre tilbage til den (undskyld udtrykket) møg dyrehandler smiley
    Syntes faktisk det er synd at de skal tilbage til en dame også der intet ved om dem :o/

• Rasmus K
    Rasmus K Tilmeldt:
    jul 2007

Følger: 1 Emner: 32 Svar: 746
    #23   10. okt 2007 En enkelt kampfisk ville faktisk passe rigtig godt til din bowle! Og så er de jo flotte som T og K siger.

De behøver ikke have varme hvis bowlen står i et rum med almindelig stuetemperatur. Bare sørg for der er lidt flydeplanter så den kan bygge en god skumrede.

Jeg havde en overgang 9 kampfisk stående i hver deres store "bowle" (oprindelig vaser), på en reol. Det tog sig sq godt ud hvis jeg selv skal sige det smiley Eneste ulempe med kampfiskene er at de helst vil have (og har bedst af) levende foder, såsom myggelarver, nyfødte guppyunger og sådan. Men det er nu ikke så besværligt igen.

• #25   10. okt 2007 T&K - Ja tak til det link smiley
    Og det er da godt jeg kun har haft de fisk i 2 dage, så de kan nå at overleve dette evt smiley
    Syntes nok jeg ikke havde fået nok oplysninger om det hele her.

• #26   10. okt 2007 Der står så, én han til en eller flere hunner smiley
    Men hvor mange vil i tro der kan være i en bowle?
    For én er da for lidt så?

• #27   10. okt 2007 T&K - Jo helt sikkert, vil gerne ha sådanne kampfisk smiley
    Men bliver ikke fra hende damens biks, som ingenting ved om det da smiley

• #28   10. okt 2007 Det har overhovedet ikke noget med emnet at gøre, men jeg må bare lige spøre...

Skal man kalde en kampfisk for en muskelfisk? smiley

• #29   10. okt 2007 Det var godtnok noget af en voldelig fisk, når sådan en lille stump kan slå en hund ihjel... smiley

• #30   10. okt 2007 T&K - Okay smiley

Jamen tror ikke det er større end 10-15 liter, så det er kun en lille bowle.

men hvordan med hunnerne, kan de døje hinanden smiley

• #31   10. okt 2007 Ja, så vil jeg da hellere ha en han, end 2 hunner smiley
    Hvor store bliver de ca? smiley

• #32   10. okt 2007 En han skal have flere hunner os for at hun skal ha lidt fred og ikk blive ordnet hele tiden, og der bliver en bowle for lidt. Hunner kan gå sammen flere men ikke mere end 2 i sådan en bowle. Og det er rigtig de er lidt kedelige. De fåes i farver men med korte finner,.
    Du kan også bare have en flot stod han i din bowle. Det vil se godt ud. De kræver faktisk ikke pynt og planter og sådan. de kræver bare vand.
    De bliver ca.. Hmm 3 cm høj og 6 lang, uden finnner. Og finnernes størrelse varriere.

• #33   10. okt 2007 Camilla - Okay, men så må jeg fluks derud til damen imorgen og brokke mig først (håber de overlever til imorgen) og så til en anden dyrehandler og få fat i en kampfisk smiley men kan vel godt beholde planten som jeg fik med? Og så evt en flydeplante som jeg også lige hørte om smiley

• #34   10. okt 2007 Okay, må derud imorgen.
    Gad vide om de overlever så længe, og om der overhovedet er retur ret på sådan nogle fisk, det må der da være, når hun har solgt mig noget forkert smiley hmmm

• #35   10. okt 2007 Så skal jeg ha fat i nogen flydeplanter til den nye jeg køber engang, skal man ha en form for hule nede på bunden til den? smiley eller er det ikke nødvendigt?

• #36   10. okt 2007 Den vil ikke bruge hulen og planterne er ikke nødvendige. Flyde planter er hvis du har hunner og hanner, for så lægger de æg deri. Men det kan self pynte. Men intet krav. Det eneste den kræver er hyppige vand skift. Så vend dig til at skifte en kop vand hver dag og så vil den have det godt.

Og skulle slørhalerne dø jamen så er det jo ikke din skyld at du er vejledt forkert. Så må de få dem tilbage døde. Men skift over halvdelen af vandet hos dem...

• #37   10. okt 2007 Men i morgen aflevere du de fisk og får pengene tilbage (hmm nok ikke realistisk men prøv)
    Så tømmer du hele bowlen for deres vand med prutter og andet i, og så starter du din bowle op, med grus, hvis du vil ha det i, og planter hvis de skal i, og så skal den stå i 2 uger. I de sidste par dage putter du minimalt lidt foder i, for at lave en bakterie kultur.. Vandet skal stå og modnes sådan, for at fisken ikke kan gå i rent postevand. Efter 2 uger er du klar til at finde din kampfisk..

Du er velkommen til at kontakte mig får råd.. Så kan jeg forsøge at vejlede dig lidt i den rigtige retning smiley

• #38   11. okt 2007 Opfølgning:
    Var nede med fiskene i dag, for ville intet risikere med om de døde eller sådan.
    Damen i butikken siger som det første da jeg kommer og siger de ikke kan leve i bowle, og jeg har fået nogle råd på nettet; at folk kan da sige alt muligt på nettet og de har ikke ret bla bla.
    Jeg siger til hende at jeg ikke vil ha de fisk, for jeg har ikke de rigtige forhold til dem, så siger hun gu hjælpene at jeg bare kan skylle dem ud i toilettet. WHAT?
    Dumme ko, det råder man da ikke kunder til, jeg var tosset, så sagde: Jeg skal satme ikke skylde de fisk ud! Og det her er sidste gang jeg sætter mine ben i denne forretning, og så gik jeg...

Uhh, hvordan kan hun kører en dyreforretning!!

• #39   11. okt 2007 Man kan virkelig fornemme at det er pga kærlighed til dyrene den dame har en dyreforretning....

• #40   11. okt 2007 Karina - Ja, helt bestemt! Bare skyld dem ud i toilettet!
    Sådan siger man da bare ikke, og alle kunder i butikken hørte hende sige det smiley
    Længe skal man lede efter sådan en hjerneforladt person

Kommentér på:
Akvariefisk :)

Annonce