{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
452 visninger | Oprettet:

Isabelle
Isabelle
Tilmeldt:
14. okt 2023
Følgere: 49 Emner: 12 Svar: 1.558

Svindlere - en advarsel {{forumTopicSubject}}

"Kvinde svindlet for en halv million. Mand svindlet for flere hundrede tusind kroner".
Den slags overskrifter har jeg læst indimellem og tænkt, at man da skal være LIDT dum - eller uvidende, forvirret, naiv, hvis man falder for disse svindlere, der lokker penge ud af én. Hmmmm. Jeg er blevet klogere:

Da min intelligente svigersøn havde haft en ufattelig sød, prof og sympatisk kvinde i røret gennem et par måneder, begyndte han at tro på hende og hendes fortælling om investeringer.
At han havde en chance for at sikre sin hustru og sine børn økonomisk, hvis han måtte herfra, var så besnærende en tanke.
De talte om meget, og hun viste en smuk empati overfor hans og familiens situation. Han endte med at lave den investering, hun talte så varmt om.
250.000 var prisen for svigersønnens naivitet smiley

Et par måneder senere bragte min avis en historie om, at bl.a. Anders Lund Madsen og Divia Das var blevet misbrugt i svindelsager. De havde angiveligt investeret klogt i et eller andet, som svindlere nu brugte til at få folk til at investere i det samme - ingenting. Løgn med løgn på.
"DET er der da ingen, der hopper på," tænkte jeg.
Min exmand slap billigt - kun 20.000 kr. "Fjols," tænkte jeg. Undskyld ex smiley

Jeg og I ville selvfølgelig ALDRIG falde for den slags ( smiley ), men hvis I kender nogen, der ville - advar, advar og advar. Det er dygtige folk, der ringer. De manipulerer på proffessionel måde. Læg røret på smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Svindlere - en advarsel
  • #1   28. apr Mit telefonnummer bliver i de her uger brugt til at spoofe. Og dem der bliver kontaktet, af hvad de tror er mit nummer, og forsøgt snydt, er ikke ligefrem begejstrede når de efterfølgende kontakter mig.

    Der er SÅ meget svindel derude. Som udgangspunkt hopper jeg ikke på salg over telefon/email etc.
    Så er den største del af svindel sorteret fra.
    Så er der så alt det andet, og der bilder jeg evt. sælgere ind, at jeg er under værgemål, og derfor ikke kan træffe bindende beslutninger, det sorterer så flere fra.
    Man skal passe virkelig godt på.

    Ang. misbrug af mit nummer er der ikke så meget at gøre. De plejer "kun" at bruge numrene i 2 uger, før de finder et nyt.
    Men uhh de opkald jeg får, hvor jeg skal forklare ... ikke sjovt.

    Vi trykker heller ikke på links etc. i min familie og omgangskreds, i SMS'er/emails/messenger etc. medmindre vi har bekræftet telefonisk, at vi har sendt de links.

    Jeg synes vi kommer langt med, "at lyder noget for godt til, at være sandt, så er det det også" ...


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 49 Emner: 12 Svar: 1.558
    #2   28. apr Jeg har en fast politik med, at jeg INTET køber via telefonen. "Send en mail med dit tilbud," er min umiddelbare replik til telefonsælgere - uanset hvad, de vil sælge mig.

  • #3   28. apr kommer aldrig til at gå med noget hvor nogen har ringet op .. helt generelt er jeg den der med det samme og uden at høre hvad de vil siger, Hav en God Dag og så smækker jeg på og laver blokering af nummeret..
    er det for nylig med svigersønnen Isabelle smiley



  • #4   28. apr Jeg var en overgang god til bare at sige ja, for at få sælgeren til at lægge på..

    Jeg har dog fået opdraget mig selv til at sige at det må de snakke med min eks om, og så får de hans nummer..

    Han siger så nej på mine vegne smiley

    Heldigvis bliver jeg sjældent ringet op efter jeg har fået hemmelig navn, adresse og telefonnummer


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 49 Emner: 12 Svar: 1.558
    #5   28. apr Det er et par måneder siden, Hanne. Måske ville han have gennemskuet svindlen, hvis han var helt rask, men det kan ingen jo bruge til noget. Heldigvis er både han og min datter gode til ikke at fokusere på det negative.

  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 49 Emner: 12 Svar: 1.558
    #6   28. apr Indimellem kan jeg spørge telefonsælgere, om de VIRKELIG tror, jeg er komplet idiot. "Nej, nej, nej, nej, nej," kommer det så - hvorefter jeg spørger, hvordan i alverden de så kan tro, at jeg vil købe det, de forsøger at sælge mig. Herefter siger vi begge pænt "hav en god dag" smiley

  • #7   28. apr det er trist, min egen bror blev også snydt for nogle år siden, han er lettere hjerneskadet ..

    bare man kunne opdrage sin familie, venner, kolleger, bekendte osv til ALDRIG at gøre noget før de har vendt det med nogle andre . ...

    jeg tænker det eneste rigtige er ikke at gå i dialog for så er det de er dygtige ...
    Man har hørt om nogle få der har kørt svindlerene langt ud det synes jeg er sjovt ...


  • #8   28. apr Lige den der ville jeg heldigvisikke falde for - jeg ved alt, alt for lidt om investering til bare at smide store beløb efter noget efter råd fra en person i telefonen. Det ville være noget, jeg først undersøgte og vendte med nogen, hvid jeg gik hen og blev fristet, og så vil undersøgelser jo typisk resultere i, at man opdager det er svindel.

    Men efterhånden er de da blevet dygtige, de svindlere/hackere osv. Jeg har nu nogen gange måttet Google en mail eller messenger besked jeg havde fået, fordi jeg egentlig syntes de virkede helt reelle, men at der lige var noget ved ordvalg e.l. der fik mig til at tro, det måske ikke var skrevet af den, der stod som afsender.
    Og ganske rigtigt var der noget snyd/hacking og jeg fik heldigvis ikke hverken svaret eller klikket på noget - jeg synes faktisk det er værst de der, hvor det sendes fra en vens konto o.l. der har man jo ikke barrikaderne oppe.
    Fremmede der ringer eller skriver for at give os noget/redde vores bankkonto osv er vi jo allesammen efterhånden klar over er scam.


  • #9   28. apr man skal bestemt aldrig sige aldrig ... jeg får et utal af " din pakke med DAO er på vej, men der mangler... bekræft venligst...." mails, de slettes asap så må håbe der en dag ikke er en ægte imellem..
    Forleden fik jeg en messenger besked "Se lige hvad jeg fandt..." men der var et eller andet der sagde slet, og da jeg senere gik på FB kunne jeg se at hende den var fra havde skrevet hendes profil var blevet hacket og man endelig ikke skulle åbne noget fra hende ..
    Jeg tror virkelig aldrig jeg kunne finde på at give kontonummer, eller købe noget fra en der bare ringer, jeg tror nu heller ikke jeg ville indlade mig på så personlig en samtale at de fandt ud af noget om mig og eventuelle svære tider ..
    Ligeledes ting der påstås at være vigtige beskeder fra bank, jamen så kommer de i min E boks eller på min netbank, ikke i min alm mail ..
    Men ja man bliver ældre og de bliver smartere ... må deres arme blive for kort og deres røv klø


  • Mikes mor
    Mikes mor Online Tilmeldt:
    nov 2023

    Følgere: 30 Svar: 216
    #10   29. apr Mht investeringer ville jeg ikke kunne falde i. For har ikke noget at investere smiley
    De få kroner jeg har til at stå skal bruges hvis der sker noget med huset.

    Men mht DAO som Hanne skriver…..der skal man være godt vågen…..
    Har flere fange fået der “din pakke er taget i tolden”
    Sidste gang troede jeg faktisk på det for det sidste jeg kunne se var den var i tolden.
    Men når man så ser beløbet man skal betale med sit dankort for at få den fri så ved man den er helt glat..og 2 dage efter lå pakken klar til afhentning smiley

    Det er nemlig rigtig Hanne. Alt hvad der kommer fra bank, det offentlige og skat. Det kommer i eboks og ikke på mail..
    God huske regel smiley
    De har som udgangspunkt ikke ens mail


Kommentér på:
Svindlere - en advarsel

Annonce