{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
608 visninger | Oprettet:

1. hund.. {{forumTopicSubject}}

ja det kom lige pludseligt .... har læge ville ha en hund og det sku være en fransk bulldog.. og jaa nu fik jeg den.. men hurtigere end jeg selv havde regnet med.. da jeg fik den billigt og så fald jeg for den smiley uden rigtig at sætte mig ind i det:
Hunden er 9uger gammel
Og mine spørgsmål er

Hvor meget mad skal den ha ?
Jeg har fået vide 70g 3gange dagligt..
Hvorfor er den meget stille ? Har haft den i 2dage så tror på det har noget at gøre med den er væk fra andre/mor...Men stadig er bange for der noget galt i kænder det sikkert selv..
Hvordan er den bedste muligt måde at lære en hvalp at ikke tisse inde men ude smiley
Hvornår kan man begynde at gå i snår med sådan en ??
Har prøvet men den gir sig ik rigtig smiley
Og sidst men ikke mindst hva skal navnet være ??? Vi har tænkt på diablo men tjaa


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  1. hund..
  • #1   17. okt 2007 Puha hvor synes jeg ikke det er særlig smart at impulskøbe et levende væsen man ikk rigtig ved hvordan man tager sig af =(

  • #3   17. okt 2007 "Hvor meget mad skal den ha ?".........du køber et godt hvalpefoder hos dyrlægen og så kigger du bag på posen.....eller spørger dyrlægen.

    Jeg syntes du skal tage hen til din dyrlæge og få en god snak om hvalpe og så få en lille tjekket........du skal sikkert også have en ormekur til den og den skal vacc.........en hvalp skal ikke være stille hele tiden.........den sover selvfølgelig meget i den alder, men den skal også være aktiv og legesyg.


  • #4   17. okt 2007 1)mængden af mad afhænger af hvilket mærke og hvad de angiver....
    2) hvad er meget stille...?? den skal jo lige vænne sig til dig...og kan være det bare er en stille hund...nogle franske er længe om at lære at gø...
    3) gå ture med den når den har sovet, spist og leget...og læg mærke til om den bliver urolig når den er trængende...og så skynd dig ud med den...
    4)Gå i snor...begynd nu...lok evt med godbidder så den går...
    5) Navn: er det en han??

    og mit spørgsmål...hvor er den købt og hvad vejer den??


  • #5   17. okt 2007 ah stop dog det piven prøvet at søge hjælp for den skal ha det så godt som over hoved muligt... har også lige været på biblio idag for at læse så meget så muligt om den.. men ku også spørge jer måske i ku hjælpe lidt og for at mæde jer og sige HEJSA smiley så går i amok.. slap af mand..
    men her vovsen (link fjernet)
    (link fjernet)


  • #6   17. okt 2007 for det første... tag den til dyrlægen og få den gennem checket.. der er flere af de franske der ofte fejler noget...

    Når du skal lære den renlighed : hver gang den har sovet, spist , leget, er det vigtigt den kommer ud.... og gerne lidt mere, ros hver gang den gør det udenfor... skæld aldrig ud, hvis den gør det indenfor, det sker nok... smiler

    At gå tur i snor i den store nye verden, kan være et skræk scenarie for mange hvalpe... gå ikke for langt væk fra hjemmet, og lok med godbidder, sæt dig ned og kald på hvalpen, ros den og nus den og sid lidt ved den, så den kommer til at føle sig tryg...

    jeg synes da i skal vælge det navn i bedst kan li... smiler

    I skulle måske starte træning med hvalpen... smiler

    derudover skal i :

    sørge for ansvarsforsikring
    hvalpen bliver vaccineret og chippet
    navne skilt i halsbåndet

    Lad aldrig hvalpen stå alene ude foran en butik...

    held og lykke med den lille ny... smiler


  • #7   17. okt 2007 Tjaaa........jeg forsøger da at hjælpe dig :o/

  • #8   17. okt 2007 Nårh han ser sød ud:-)...hvis det er en han:-D

  • #9   17. okt 2007 Nuser vovse smiley

  • #10   17. okt 2007 hejsa.. tillykke med hunden. folk prøver at hjælpe dig, heldigvis. Men det kan godt virke som kritik uden at det er det. syntes det er stort af dig at søge hjælp og indrømme at du mangler kendskab. Men som de andre skriver så start med dyrlægen og gå stille frem.

  • #11   17. okt 2007 han er da søøød... smiler

  • #12   17. okt 2007 vi fik en lille pose mad af ham der vi købte den af.. kænder ik mærket han sagde 70g 3gange dagligt men jeg spørg for at være sikker... han siger den er vac. og han har pap på det som vi skal hente her i morgen.. den med at tage til dyrlæge og få en tjek havde jeg også tænkt på så man selv nemlig på den sikre side.. og orme kur har den vidst også fået,.. det er det jeg mente den sover meget og så Hygger den sig tisser lidt på tepper og så ligger sig igen til at sove smiley legesyg.er den også smiley Og det med at GØ det gjørde den 1dag heeh.. helt sjovt at høre

  • #13   17. okt 2007 En hvalp skal være nysgerrig og legesyg. Den sover selvfølgelig meget, men så brænder de også meget krudt af når de er vågne. Som de andre siger, tak en snak med dyrlægen og få den kigget efter, så du er sikker på den er sund og rask.

  • #14   17. okt 2007 Tillykke med ham, han ser søøøøød ud ;O)
    håber i får mange gode år med ham
    knuuz Kato og Moar;O)


  • #15   17. okt 2007 Hari
    Tag til dyrlægen med din lille hund. Skriv alle dine spørgsmål på en lap papir, så du ikke glemme noget.
    Få den undersøgt og vaccineret og evt. ormekur, hvis den ikke har fået det hvor du har købt den.
    Ang. renlighed, når den har spist, drukket, sovet, og leget skal den ud. Jeg gik ud mend min hvalp hver anden time nogle gange mere.
    Lad være med at trække hunden efter dig når du skal lære den at gå i snor, men lok den med noget godt.
    At den er bange kan være fordi den har skiftet hjem, men hvis den ikke er præget på ret meget hjemmefra kan dette også være årsag.
    Håber dette hjælper dig lidt ellers skriv igen.
    Lad være med at tage dig af de negative kommentarer,, nu har du hunden og søger hjælp så tag det du kan bruge og glem det andet


  • #16   17. okt 2007
    Her er et godt link til renlighed:

    (link fjernet)


  • #17   17. okt 2007 Med hensyn til mad, så er det nok en god ide at få at vide HVAD det er vapsen får. Og husk at hvis du vil over til et andet mærke, så skift gradvist, ellers kan det forstyrre den lille mave smiley

    Og tillykke med den lille ny


  • #18   17. okt 2007 Det er vigtigt med en sundhedsbog fra der hvor i harfået ham, hvis opdætter siger han er vaccineret osv...og tag den med til jeres egen dyrlæge så han/hun kan tjekke ægtheden af den...

    Det ville være så synd for jer hvis der var noget galt med den lille prut...jeg ville også spørge opdrætteren når i henter papirene hvad det er for ngoet mad i har fået med....bare til når I skal købe noget mere....


  • #19   17. okt 2007 http://www.grosserguiden.dk/Ny_hvalp_i_huset/ny_hvalp_i_huset.html

    ...lidt gode tips...efter min mening...

    Tillykke med hunden...dejligt at vide, at du opsøger så meget hjælp som muligt...så du kan give "den bette" en god start på livet... :o)


  • #20   17. okt 2007 Henriette: Fandt præcis samme side, og skulle lige til at lægge den ind smiley
    Men ja der er mange gode råd


Kommentér på:
1. hund..

Annonce