{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
584 visninger | Oprettet:

DF {{forumTopicSubject}}

Noget godt kan de komme med! DF går ind for at vi skal have et dyrepoliti i danmark, dejligt hvis det bliver ført igennem:) Synes det er for dårligt at de andre partier ikke går ret høj op i det, for mig at se er det ret vigtigt at der snart bliver taget hånd om alle de mishandlede og vanrøgtede dyr i dk. så kunne der måske også komme mere fokus på de hunde i dk, der ikke bliver behandler ordentligt....

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vi mangler og sætte lys i huset 700 kr.
  • Hjælp til ophængning af 5-7 billeder 500 kr.
  • Opvaskemaskine fejl 900 kr.
  • Boret huller i køkkenlåge og isat hængsler 1.250 kr.
  • Dissemble and assemble cage 525 kr.
  • problem med vandtilførsel til opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  DF
  • #1   8. nov 2007 så må alle os dyreelskere jo bare stemme DF smiley

• #2   8. nov 2007 Stemmer altid DF....

• #3   8. nov 2007 De er nu ikke de eneste der går op i dyrevelfærd... må jeg lige tilføje smiley

(link fjernet)

(link fjernet)

• #4   8. nov 2007 Jeg stemmer nu altid DF

• #5   8. nov 2007 det er første gang jeg skal stemme og jeg stemmer også df pga. deres ældrepolitik og fordi de vil have et dyrepoliti.... der er flere partier der går op i dyrevelfærd , med det er ikke det samme som at sige at de vil have et dyrepoliti, og det gør df- hatten af for det smiley

• #6   8. nov 2007 Der går jo inflation i det dyrepoliti..

Som om det er det eneste saliggørende i denne verden.

Der er så mange andre steder at starte, som vil være langt mere relevante, men for DF er der ikke så mange stemmer i, som den populistiske forslag om dyrepoliti...

Og så må jeg sige, at jeg liiige lave en prioritering, for var DF det eneste parti, der bekymrede sig om dyr, så ville jeg alligevel ALDRIG stemme på dem. ALDRIG. Det er det heldigvis ikke.

Og lad os så lige huske på, at det ikke er alle dyr, der er i DF's "hjerte" ;o)

• #7   8. nov 2007 Det gyser i mig, når nogen siger, at man ikke har meget forstand på politik og så vælger at sætte kryds på grund af en eller to mærkesager...

Et parti er ikke kun to sager, et parti er en kæmpe vifte. Og et parti er IKKE sine mærkesager i en valgkamp.

• #9   8. nov 2007 CH, kvinde, 33 år ..........lige mine ord :o)

• #11   8. nov 2007 Meto, sorry, mit indlæg var inspireret at Marias - det fik jeg ikke skrevet..

• #12   8. nov 2007 CH. Gode ord... :)) jeg er helt enig...

• #13   8. nov 2007 CH, kvinde, 33 år .

Har det på præcis samme måde... det er skræmmende...

• #14   8. nov 2007 Jeg synes nok generelt politikkerne tager for lidt stilling til vores straffelov....den er da ikke så seriøs, især ikke i forhold til udviklingen i volden (fx) eller manglene pladser til de voldsom psykisk syge....som er til fare for den "almindelige" borger eller dem selv..... I det hele taget hvordan man kunne sikre den "almindelige" borger mere i hverdagen (for ikke at ende som ham i Aalborg fx.) Eller de småpiger som bliver slået ned og/eller voldtaget...
    Ved godt det ikke kan gøres ved et trylleslag.....og jeg synes da også vores velfærdssamfund er vigtigt i forhold til vores ældre og børn, men må indrømme det andet betyder mere.....Det er jo efterhånden ikke sikkert at færdes nogen steder og det gælder alle.....

Dyrevelfærd er helt sikkert også en vigtig sag, som jeg også går ind for, men det her lyder måske ske hårdt, men mine kommende børns fremtid og sikkerhed til at færdes "frit" er altså mere vigtig....

Det blev måske lidt rodet skrevet, men håber I kan se hoved og hale i det *S*

Men tror nu mit x har bestemt sig for hvor det skal holde til

• #15   8. nov 2007 CH: enig - lidt det samme jeg vil frem til.....
    Der er virkelig mange felter, som burde prioteres "højere"....

• #16   8. nov 2007 Julemandens hjælper - er helt enig med dig.

Det handler om prioriteter og jeg må indrømme, at for mig kommer mennesker før dyr.
    Heldigvis stemmer jeg på at parti som har en human politik for både mennesker og dyr, så det valg behøver jeg ikke at træffe.

• #17   8. nov 2007 Ups - Så må du jo tage hende under armen og fortælle hende om det smiley

• #18   8. nov 2007 CH: har samme mening - mennesker kommer altid før dyr... Dermed ikke sagt vi ikke skal behandle og tage stilling til vores dyrs velfærd.....

• #19   8. nov 2007 Ups: jep giv dem en turbillet *S*

• #20   8. nov 2007 Ups - de unge kriminelle er også mennesker..
    Jeg kan ikke forestille mig, at de ville blive bedre samfundsborgere af at sidde på en øde ø og kukelure.. ;o)

• #21   8. nov 2007 2 x CH....hmmm... dybt forvirrende... *S*

• #22   8. nov 2007 CH: hold da op det er da en nem og hurtig løsning *S*

• #23   8. nov 2007 Maria, det er dit ansvar, læg det ikke over på mig..

Jeg fortæller blot om min holdning...

Det betyder intet for mig, hvad du gør, men har du brug for en undskyldning så er det da fint med mig :o)))

• #24   8. nov 2007 Ups - Nej det skal hun jo selv tage stilling til smiley
    Men det er sejt at du gider gøre noget ud af at hjælpe hende med at blive mere oplyst...
    Det tror jeg ikke der er særlig mange der gør...
    Hverken i skolen eller hjemme...

• #25   8. nov 2007 http://www.danskfolkeparti.dk/Dyrevelfærd_4331_135.asp

her kan i læse noget om det:)

• #26   8. nov 2007 Ups, hvis verden var så enkel så var et sørme let at leve..

Jeg har arbejdet med unge, der er kommet direkte fra Egely - og det er ikke bare skidtknægte hele banden. Men de får sgu ikke mange chancer, når det først er gået galt - og det er der, de har brug for dem.

• #27   8. nov 2007 Bettina: Tak men som jeg skriver er det ikke lige dyrevelfærd, som skal afgøre hvor mit x ender.....

• #28   8. nov 2007 Bettina en ting er, hvad man siger, en anden ting er, hvad man gør ;o)

Jo, DF har lavet nogle glimrende forslag hvoraf en del er gået igennem med et flertal udenom regeringen. Men de har altså også stemt gode forslag ned til fordel for produktionsdyrene, som der ikke er så mange stemmer i som dyretransporter, dyrepoliti og love mod dyresex...

• #29   8. nov 2007 Maria - Valget er også først på tirsdag smiley

Jeg tror ikke der er nogen der siger du ikke skal stemme. Men jeg tror det var en god ide at sætte sig lidt ind i hvad de forskellige partier går ind for udover dyrepoliti...

Den her er fx en god "guideline" når du skal finde ud af hvor du står....

(link fjernet)

• #30   8. nov 2007 Ups - for det første er det langt fra kun udlændinge, der er på disse institutioner. For det andet bliver de ikke passet der, de er i intensiv behandling. Desværre ofte i alt for kort tid fordi kommunerne prioritere dem ned og hjemtager. Derefter er de overladt til sig selv og den familie og det netværk, som i forvejen ikke magtede opgaven.

70.000 kr er ikke specielt dyrt for en plads på opholdssted...

• #31   8. nov 2007 Maria, det er fint at du er i skidt humør - dårlige dage har vi alle.
    Min anbefaling til dig er, at hvis du er i tvivl så gå ned og stem blankt i stedet for ikke at stemme.
    En blank stemme er neutral, det er en sofa-vælgerstemme ikke ;o)

• #32   8. nov 2007 Nu prøvede jeg lige det der politikken-link.

Det bekræftede mig så i at DF er "mit" parti......selv uden spørgsmål om dyrevelfærd.

• #33   8. nov 2007 julemandens hjælper
    Synes det vigtigste er at folk stemmer på det de føler er vigtigst:) vil ikke råde folk til at stemme på noget, for folk skal selv gøre op med sig selv hvad de gerne vil stemme på. for mig er dyrevelfærden det vigtigste da jeg er en stor dyre elsker og gerne vil arbejde med dyr- derfor går min stemme til df- hvis jeg havde andre interesser havde min stemme nok gået til et andet parti, men vi er jo alle forskellige:)

• #34   8. nov 2007 CH. . . *klap klap klap* :o)

Folk skulle have en test der beviste at de havde sat sig ind i sagerne før de fik lov at stemme ;o)

• #35   8. nov 2007 Ryopi . . . korrekt, faktisk er der mere vold og kriminalitet jo højere straffen i landet er .. . så de partier der vil have straffen op siger det vel kun fordi de vil have stemmer på det . . .

• #36   8. nov 2007 Højere straf virker ikke! men det koster landet en formue. . så hvad er pointen??

• #37   8. nov 2007 Maria -

Hvis du ikke stemmer melder du dig jo helt ud... og siger du ikke har nogen mening

Men hvis du stemmer blankt siger du til gengæld at du har en mening.
    Men at du af en eller anden årsag ikke har lyst til at stemme på de partier der findes (fx hvis der ikke er nogen af dem du synes passer på dine holdninger)
    Eller det kan betyde at det er for indviklet at sætte sig ind i det, og du derfor ikke kan tage stilling på det grundlag.
    Hvis der er mange blanke stemmer vil det jo rejse en debat om hvorfor.
    Og måske vil der dukke nye partier op, eller det vil blive gjort nemmere at sætte sig ind i det hele....

Og husk... hvis du ikke stemmer har du jo heller ikke ret til at sige hvis du synes der er noget galt smiley

• #38   8. nov 2007 testen sagde DF til mig.. så har jeg da ramt rigtigt smiley

• #39   8. nov 2007 Ups... Jamen hvorfor er du så ikke flyttet for længst.... lol

• #40   8. nov 2007 CH. . . har du overvejet at blive politiker. . . tror jeg ville stemme på dig smiley

• #41   8. nov 2007 Janni

Tror du der er nogen partier der siger noget fordi de helst vil undgå at ha' stemmer *ss*

• #42   8. nov 2007 Sorry, Maria, jeg skrev forkert...

Til dette valg er både en sofavælger og en blank stemme det samme som en stemme på en regering bestående af V og K med NA og O som grundlag.
    Når man stemmer blankt sender man et signal om, at man respekterer demokratiet og det kan også være et signal om, at man ikke er tilfreds med de opstillede kandidater og partier...

Bettina...
    Det for mig fuldstændig ulogisk.
    Som eksempel - hvis jeg stemmer på SF alene for dets dyrepolitik eller på DF alene for deres dyrepolitik, så er det to helt forskellige regeringer, jeg peger på, med to helt forskellige værdigrundlag.

Hvordan hulen kan man det, det begriber jeg ikke..
    De to partier har meget af deres dyrepolitik til fælles, mend et er da også det eneste de har...

• #43   8. nov 2007 CE. . . nej, men det viser bare lidt om DF. . . jeg har snakket med nogen på mit studie om det for nyligt, og der er en tendens fra DF side, til at sige en masse ting det er meget tydeligt vil skaffe stemmer. . . men hvis man er lidt inde i sagerne er det tydeligt, at det ikke er hensigtmæssigt hvad de kommer frem med, eller at det kun er for stemmernes skyld fx som det eksempel CH giver med dyrene . . . desuden har DF stemt for, at brutal hvalfangst ikke skal forbydes!!!

• #44   8. nov 2007 UPS . . *LOOOOOOL*

• #45   8. nov 2007 Ups.
    Du kan ikke tage at vi er så forbandet sukkersøde.. Så hvorfor flytter du ikke så..

• #46   8. nov 2007 At sætte kriminelle unge på en øde ø, at give dem strenge straffe er symptombehandling som kun tilfredstiller vores retfærdighedssans.
    Det gør ikke disse drenge (og piger) til bedre samfundsborgere - de vidner vores omverden om.

Og så vil jeg lige nævne ordet forebyggelse, som vist ikke er prioriteret højt disse dage. ALT der har med unge at gøre bliver beskåret, mindre tid, mindre plads, mindre rum....

• #47   8. nov 2007 Maria. . .Det var en jooooooke :o)

• #48   8. nov 2007 Janni

Kan du sige mig et parti jeg ikke kan finde noget som helst negativt om ?

• #49   8. nov 2007 CH. . . nemlig, det er kun retfærdighedssansen der bliver glad der. . . om der går 4 eller 5 år før de kommer ud og laver ny kriminalitet er vel i princippet ligegyldigt. . . de skal BEHANDLES. . . ikke straffes! . . . synes jeg ;o)

• #50   8. nov 2007 Charlotte - Sender den fluks igen smiley

(link fjernet)

• #51   8. nov 2007 CE. . . nej, men nogen er mindre negative end andre ;o)

Ingen vej er den rigtige, men der er altså nogen veje, der er bedre end andre :o)

• #52   8. nov 2007 DF har en sjælden god næse for populære sager, der er ukomplicerede at tage stilling til og lette at gå til og lette at forstå :o)))

• #53   8. nov 2007 CH. . . vidste du at Meck er det en vietnameser siger til hans hund når den skal opdrages :o)

Hvad er din uddannelse . . . . hvis jeg må spørge :o)

• #54   8. nov 2007 CH

Det er jo netop det jeg godt kan li' vid DF.

Det kræver ikke så meget hjerne at stemme på dem *ss*

• #55   8. nov 2007 Ups. . . hehe, der er nu nok andre grunde til dine unger er ordentlige :o) andet end de kommer en dag i fængsel smiley

• #56   8. nov 2007 CE. . . Jeg er HELT enig!!! smiley

• #57   8. nov 2007 En demokratisk styret land er for mig optimalt, når mange partier samarbejder om de store ting.
    Det er vi ikke længere vant til i DK, hvor de største sager besluttes alene på VKO-flertal. Det er sørgeligt for demokratiet...

Ingen partier kan stå alene - det er jo ideologi. Men når partier samarbejder har vi i DK (indtil nu) haft en tradtion for, at finde en balance, der har været god for borgerne i dette land.
    Vi er nået langt.

Når jeg stemmer på mit parti er det med det udgangspunkt, at det sammen med andre skal skabe et land med balance i økonomi og velfærd.

• #58   8. nov 2007 Havde egentlig ikke regnet med at så mange hundefolk ville være DF vælgere. . .

• #59   8. nov 2007 Janni, nej det vidste jeg ikke - det var da sjovt!!!

Vil det sige, at det er skæld ud? :o)))
    Stakkels gamle Meck - godt han ikke forstod vietnamesisk :o))))

Min uddannelse - tjaa, det fremgår næsten. Jeg er socialpædagog - og akupunktør (det fremgik så ikke ;o) )
    Hvorfor da?

• #60   8. nov 2007 Charlotte . . . jeg var kun 20 % enige med konservative og 22 med DF :o)

• #61   8. nov 2007
    CH, kvinde, 33 år .

nej det jan godt være at du ikke kan begribe det, skulle nok have skrevet mere... jeg stemmer df fordi de vil have et dyrepoliti modsat de andre parier, derud over går de ind for et skattestod, og bedre forhold til de ældre det er også to ting jeg vægter højt, har selv arbejdet i hjemmeplejen... derudover har jeg heller ikke noget i mod deres udlændinge politik- ikke at jeg er racist overhovedet har haft flere bekendte udlændinge...de sidst nævnte ting er dog ikke så vigtige for mig som det er at have et dyrepoliti i dk- men vigtige er de stadig i mine øjne....

• #62   8. nov 2007 Ihh... bliver selv helt forvirret over vi er to der hedder CH smiley

Hvis der er nogen der har skrevet noget til mig uden at få svar... Så prøv lige igen for så har jeg ikke opdaget det...

• #63   8. nov 2007 tihi, også mig CH :o)))))

• #64   8. nov 2007 CH: Fordi jeg også gerne vil arbejde med børn engang, er ved at uddanne mig til psykolog hvor jeg vil vælge den pædagogiske linje :o)

Ja, det er en slags skæld ud så godt han ikke forstod det :o)

• #65   8. nov 2007 Janni - Nej det overrasker også mig meget....

• #66   8. nov 2007 Bettina, du skal skam ikke forsvare dit standpunkt - jeg kommenterede blot, hvad du skrev.

Du skal da stemme for præcis det, du føler for..

• #67   8. nov 2007 Er der partier der går ind for at Danmark skal være en republik ???

• #68   8. nov 2007 Ups. . . jeg er enig i , at en tur på mallorca ikke hjælper. . . men en tur i fængsel hjælper altså heller ikke. . . du skulle tage at få plejebørn og vanskelige unge ind, for du kunne sikkert hjælpe. . . og det mener jeg, det de har brug for, er jo OFTE voksne der kan sætte grænser for dem og samtidig være der for dem på andre måder. . .

• #69   8. nov 2007 haha - Janni - jeg har altid haft et godt øje til psykologien og har faktisk været tilmeldt Pædagogisk psykologi på DPU.
    Måtte så flytte, så det blev ikke til noget...

Meeeen - mon ikke en dag et psykologistudie spænder ben for mig ;o)

Og sorry med dette off topic halløj :o)

• #71   8. nov 2007 CE - enhedslisten og principielt SF - men nok ikke så meget i praksis

• #72   8. nov 2007 hvad er definitionen på en republik?

• #73   8. nov 2007 CE. . . stem på enhedsliste. . . de vil jo også af med kongehuset ;o)

• #74   8. nov 2007 De der weekendture kan være fantastisk gode til at skabe relation til de unge, som på ingen måde stoler på voksne what so ever.
    De bliver hevet ud af det daglige og det gør det meget lettere at nærme sig dem og skabe tillid.

I de åbne opholdssteder er det desuden en måde at trække dem væk fra mennesker, der ikke er gode for dem at være i nærheden af.

Der er mange gode grunde til at tage på weekendture... Og som sidegevinst hænder det at de har det sjovt..
    Er det virkelig så skidt, at de har det sjovt en gang i mellem?

• #75   8. nov 2007 Hvis nu et parti, der mener at uønskede fremmede skal sendes tilbage til deres hjemland, får afgørende indflydelse....

.....mon så der skulle være en lille chance for at prins Henrik ryger med ???

• #76   8. nov 2007 CH 33 år. . . hvorfor skulle det spænde ben for dig? Hvor jeg kommer fra betyder det noget dårligt når noget spænder ben for en, så er det jo en hindring for et eller andet :o)

• #77   8. nov 2007 CE - DF er monarkister så det batter :o)))))

• #78   8. nov 2007 Janni - slet ikke negativt... bare at jeg en dag løber ind i det og ikke kan komme udenom ;o)

• #79   8. nov 2007 Charlotte : jeg stemmer nok radikalt eller på kristendemokraterne :o) tror jeg!

• #80   8. nov 2007 Øv.... Jeg er nødt til at smutte nu....

Ellers en virkelig spændende tråd dette her smiley

• #81   8. nov 2007 CH 33 år: hehe, oki, på den måde :o) Det med weekendturene havde jeg ikke tænkt på på den måde, det er jo rigtigt nok, men ville det ikke være en god ide at sende dem væk i længere tid fx til bælum hvis de kommer fra københavn, så de er væk fra miljøet i længere tid . . .

CE: HAHAHAHAHAHA , der kan du høre, DF æææææælsker prins henrik

• #82   8. nov 2007 CH, kvinde, 33 år .

Det der med at sende mistilpassede unge på wellness-ture.

Glem det...det virker ikke en dyt.

Janni har været på adskillige, og hun er stadig en skrækkelig tøz *ss*

• #83   8. nov 2007 UPS. . . så har du jo set at de kan ændre sig og de kan hjælpes. . . så er der vel ingen grund til at sætte dem på en øde ø? :o)

• #84   8. nov 2007 Gad sgu ellers godt lige sådan en wellness tur - så kunne man spærre de unge inde på værelset og så ellers dyrke noget spabad med bobler.. :o))))

• #85   8. nov 2007 CE: skal du ikke ud og gå med Didder og Tjalfe????

• #86   8. nov 2007 Ups, I did it again .

Sludder...han skal da ikke ud af spillet.

Han skal da bare ha' 6 pædagoger med til at mandsopdække sig ;O)

• #87   8. nov 2007 UPS: at de passer deres ting er vel gevinst nok i sig selv :o)

Desuden er det ikke de unge der skal straffes hvis nogen skal, det er deres forældre :o) måske din kæreste vil gå med til du får dem på opdragelseslejer :D:D:D

• #88   8. nov 2007 Ups - med den slags unge bliver man nødt til at vælge sine konflikter med omhu.
    Jeg så ikke det omtalte klip, men formoder da, at de pædagoger der var sammen med ham har en grund til at gøre som de gør. Det er dygtige folk.

Tro mig, de unge her har ikke meget gevinst i deres dagligdag, så skulle de få lidt positivt ud af de ellers forbaskede hårde ture, så er det dem velundt for mig.
    At de har det lidt sjov tager ikke noget fra nogen andre, det er to forskellige ting.
    Der skal sættes ind på to forskellige områder.

• #89   8. nov 2007 ups. . . at opdrage børn som hunde tror jeg er et rigtig godt princip .. .

• #90   8. nov 2007 CH: nej, det tænkte jeg også, det er jo ikke fordi de utilpassede unge har et specielt godt liv. . .

men jeg synes at jeg op gennem min barndom har set at mange af de "værste møgunger" havde pædagog(er) som forældre?

• #91   8. nov 2007 Ups, jeg tror du undervurderer omfanget af deres problemer og konsekvensen af deres adfærd.

Der er en grund til at de er, hvor de er - de har ikke lært at gebærde sig og det er ikke nødvendigvis deres fejl. De har haft nogle elendige læremestre.

Som samfund er det vores opgave at undervise dem, så de bliver til at holde ud at dele land med...

Bolsjepædagogik virker udemærket med den slags unge. Ihvertfald i teorien. Oftest er deres bolsjer blevet taget fra dem så mange gange at de vil skide dem et stykke ;o)

• #92   8. nov 2007 UPS: problemet er at de ikke ved hvad de skal gøre med værktøjet . . . de skal også læres hvordan de bruger det

• #93   8. nov 2007 "Bolsjepædagogik virker udemærket med den slags unge. Ihvertfald i teorien. Oftest er deres bolsjer blevet taget fra dem så mange gange at de vil skide dem et stykke ;o)"

True :o) De har mistet troen på klikkeren og kiksen :O))))

• #94   8. nov 2007 Janni - jeg er enig. Den gode gamle lilla-ble pædagogik, laissez-fairetypen har været dominerende nogen år.

Men tiderne skifter heldigvis..

Siger man ikke, at mekanikerens bil kører dårligst? ;o)))

Godt jeg ikke har børn ;o)

(Selvom jeg nok er den sidste pædagog til at lade kontrollen sejle...)

• #95   8. nov 2007 CH: ja, det er ved at skifte, tror folk har set den teknik ikke holder. . . desværre er der alt for mange forældre, der ikke har forstået det. .

• #96   8. nov 2007 CH: synes forresten du skal tage at få et par unger, tror du kunne lave nogen gode samfundsborgere :o)))))

• #97   8. nov 2007 UPS: hvordan tror du de bliver belønnet? Det forstår jeg ikke helt.

men jeg er HELT enig i at der er noget galt med teknikken når ungerne bliver ved at lave "ulykker" . . .

CH: hvor mange af de utilpassede børn har de set blive tilpassede? og hvad mener du der skal gøres anderledes?

• #98   8. nov 2007 de=du

• #99   8. nov 2007 Ups, hvem taler om berettigelse?

Og hvem taler om belønning. Har du nogensinden været på en institution for den type unge?

Tro mig, det er ikke belønning og det er weekendture heller ikke. Det er hårdt arbejde, også for de unge.

For at tage ansvar skal man LÆRE at tage ansvar. Og for at lære at tage ansvar skal der være nogen, der vil og kan lære det fra sig.
    Ikke at ville lære de unge at tage ansvar, men bare straffer er netop at fralægge sig ansvar...

• #100   8. nov 2007 "Men de tager nu ikke skade af at vide at dettil går grænsen og TRÆD IKKE over den."

Nej, det er noget af det vigtigste i børneopdragelse. . .

• #101   8. nov 2007 Ups, hvilken dikke-dikke metode?

• #102   8. nov 2007 CH: hvor mange af de utilpassede børn har du set blive tilpassede? og hvad mener du der skal gøres anderledes?

• #103   8. nov 2007 UPS. . . hvad ville du have gjort ved ham?

• #104   8. nov 2007 Ud på den øde ø med ham...

• #105   8. nov 2007 Janni, jeg har arbejdet både med unge, der var voldsomt omsorgsvigtede, selvmordstruede, selvskadende og indadvendte unge og med unge, der var ligeså omsorgsvigtede, men vendte frustrationerne udad - unge som blandt andet kom fra egely i forbindelse med ungdomssanktion.

I bund og grund skal disse unge have det samme.
    De skal have omsorg fra mennesker, der er til at stole på. De skal have tydelige personlige grænser, der er rimelige. De skal have forhandlingsret men ikke vetoret. De skal lære at tage ansvar for deres liv og deres situation og der skal vises dem personlig tillid.
    Der skal stille krav til dem, men de skal være rimelige og de skal være i stand til at imødekomme dem.
    De skal undervises i almindelig social omgangstone og undervisning i, at lære at afkode og tolke andre mennesker (det har de bemærkelsesværdigt svært ved).
    For de udadreagerendes vedkommende skal de have undervisning i at tøjle deres temperament og de selvdestruktive skal have tilsvarende alternative redskaber at bruge når frustrationstærsklen er for høj.

Det er helt grundlæggende - mange andre ting er relevante og mange er dem er helt individuelle.

Omkring hvor mange der er utilpassede der bliver tilpassede.
    For det første kommer det an på, på hvilken måde de er utilpassede på.
    De selvdestruktive synes jeg klarer sig bedre end de andre, men eftersom de har fået helt forskellig behandling er det umuligt at veje og bedømme.

Behandlingstiden er også meget varierende..

Sammenlagt har jeg set for få utilpassede blive tilpassede....

• #106   8. nov 2007 Ups, du har set et meget lille udsnit af en helhed.

Igen, så tror jeg du undervurderer problematikken.
    Hvis man ikke vælger sine konflikter med omhu, kan der komme så mange af dem, at alt arbejde med de unge er umuligt at gennemføre.

Det her er ikke anderledes end hundetræning - stil krav, men stil dem så du ved, at hunden kan honorere dem.

• #107   8. nov 2007 "Sammenlagt har jeg set for få utilpassede blive tilpassede"

Skyldes det for få ressourcer? eller???

UPS: tror du han ville ændre sig på en øde ø??

• #108   8. nov 2007 UPS: jeg er enig med CH i, at din optik er for snæver . . .

Disse mennesker er psykisk handicappede . . . og skal helbredes . . . . hvad mon de fysisk handicappede koster vores samfund? De er uhelbredelige . . . skal vi sende dem på en øde ø???

• #109   8. nov 2007 Janni det er et meget stort spørgsmål du stiller.

I bund og grund skyldes det for lidt tid og så skyldes det, at der sættes ind ALT ALT for sent.
    Kommunerne har ikke økonomiske ressourcer til at disse unge kan få et så langt behandlingsforløb, som det kræves.
    En anden ting er opholdssteders og institutioners kompetencer.
    Der er mange steder med for dårlig faglig baggrund, med for få uddannede og for lidt supervision. Behandlingen er ganske enkel for dårlig.

• #110   8. nov 2007 Og de danske drenge, Ups, som var ligeså belastede?

• #111   8. nov 2007 Der er MANGE MANGE MANGE flere hunde der bliver opgivet end hvad der er nødvendigt! Spørg bare CE. . .

Det samme ville blive tilfældet med de unge hvis vi "aflivede" dem . . . "du har en abnormalitet, vi gider ikke bruger ressourcer på dig, farvel"
    Hmm, nazityskland kommer af en eller anden grund i mine tanker?

• #112   8. nov 2007 Ups - tro mig, disse unge har ikke valgt deres situation.

Og for at tage ansvar for deres liv i fremtiden skal de lære hvordan man gør, for det har de ikke lært.

Hvordan kan det være du tror, at de ikke hjælper med at forbedre deres situation?

• #113   8. nov 2007 Ups: ja, de kan hjælpes, men det koster :o) Sådan er det bare :o) De skal også hjælpes til at ville det

• #114   8. nov 2007 "Der er mange steder med for dårlig faglig baggrund, med for få uddannede og for lidt supervision."

Det er sørgeligt :o( Det er derfor jeg vil tage min uddannelse, for her mener jeg det er muligt at gøre en forskel . . .

• #115   8. nov 2007 Ups - Fulton?
    Nu har jeg arbejdet på et skibsprojekt under en skipper, der har været ansat på Fulton.
    Jeg tror vist ikke deres gennesnit af tilpassede drenge er større end andre steder ;o)

Metoderne var klart diskutable.

• #116   8. nov 2007 For mig at se er omsorgen for alvor nødvendig, når deres adfærd bliver så associal - det vidner virkelig om, at de ikke kan klare tilværelsen uden hjælp.

• #117   8. nov 2007 UPS: jeg kan godt se hvad du mener, det kan jeg virkelig, jeg føler faktisk lidt det samme nogen gange, især når jeg hører om de eksepler du kommer med. . . men de tanker og den holdnign hjælper bare ikke .. . slet ikke . . det har jeg lært . . . for når omsorgen stopper, stopper alt håb om forbedring . . . vi skal se ud over de enkelte handlinger og se grunde bag. . . udvid optikken, udvid optikken!!! :o)

• #118   8. nov 2007 Hvordan kan det være, at det er lettere at acceptere en 14 årig stærkt omsorgsvigtet pige, der gør skade på sig selv, forsøger selvmord og har spiseforstyrrelser i forhold til en ligeså omsorgsvigtet dreng, der laver biltyverier, begår vold og indbrud?

Hvorfor tænker man, at pigen har mere krav på omsorg når grundvilkårene i bund og grund har været de samme for de to unge? Udtrykket for de grundvilkår er bare forskellige...

• #119   8. nov 2007 Nemlig Ups - tidlig indsats!
    Hjælp til familierne, hjælp mens børnene er små og der er noget at arbejde med.

• #120   8. nov 2007 "Fysiks hadicappede kan ofte ikke gøre for det. Det mener jeg langt hen af vejen de unge kan"

Her tager du fejl . . . hvorfor skulle de vælge denne miserable måde at leve på hvis de havde andre muligheder. . . Det er det der ofte er problemet i psykologien, folk tror, at når det er noget psykisk kan man selv gøre for det. . . de er skadede, de skal have den rigtige hjælp for at blive bedre. . . fortæl lige en svært deprimeret at vedkommende skal "holde op med at skabe sig"

• #121   8. nov 2007 "Jeg mener man bør træde til langt tidligere.
    De unge skal væk fra gaderne, de skal fjernes hjemmefra hvis deres forældre ikke vil samarbejde (og halvdelen af forældrenes indtægt skal følge ungerne).

Jeg mener ikke det hjælper at tude sammen med dem forde de vendte forkert på potten, man må rejse dem op med det samme. Så må de ud til familier der kan rejse dem"

Enig :o)

• #122   8. nov 2007 "Hvordan kan det være, at det er lettere at acceptere en 14 årig stærkt omsorgsvigtet pige, der gør skade på sig selv, forsøger selvmord og har spiseforstyrrelser i forhold til en ligeså omsorgsvigtet dreng, der laver biltyverier, begår vold og indbrud?

Hvorfor tænker man, at pigen har mere krav på omsorg når grundvilkårene i bund og grund har været de samme for de to unge? Udtrykket for de grundvilkår er bare forskellige..."

Helt enig, se ups, det er det samme de tumler med, de reagerer bare anderledes . . . skal pigen ud på en ø . . . nej, hun skader ikke andre, men i og med at deres probleme er det samme skal de også have samme typå hjælp . . så hvis han skal på ø skal hun også . . .

• #123   8. nov 2007 Vil lige sige, at jeg aldrig før har oplevet så behagelig en diskussion på HG om et så vigtigt emne, som mange har stærke meninger om, det er en sand fornøjelse at ingen har kastet mudder, virkelig en sjælden positiv oplevelse :o)

• #124   8. nov 2007 Ups, omsorg er kodeordet - og det er både for dem, der stjæler biler og for dem, der skærer i sig selv..
    Og det var jo omsorg du gav din datters veninde...

• #125   8. nov 2007 "Så jeg ved min måde kan virke. Måske ikke for alle, men for mange."

Men der gjorde du jo også netop det vi argumeneterer for, at man skal :O) kan du ikke se det?

• #126   8. nov 2007 Omsorg er altså også en veltilrettelagt skidebalde ;o)

• #127   8. nov 2007 UPS: nej, det er ikke nødvendigt, men mange har åbenbart et stort behov for at gøre det ;o)

• #128   8. nov 2007 "Omsorg er altså også en veltilrettelagt skidebalde "

Præcis!!! :o)

• #129   8. nov 2007 Nu bliver jeg desværre nødt til at forlade denne debat -der vist endte et helt andet sted end trådstarteren havde tænkt sig.

Jeg takker for den gode tone og god argumentation ;o)

• #130   8. nov 2007 CH: jeg skal også smutte nu, og også tak fra mig til jer begge :o)

Kommentér på:
DF

Annonce