DF - politik {{forumTopicSubject}}
Kan faktisk godt ærge mig lidt over de yderligt gående synspunkter på visse områder hos DF, har lige set et indslag fra deres sommerlandsmøde, og må indrømme at specielt deres socialpolitiske grundeholdninger ligger meget op af det jeg mener. Samt det er også er et af de partier der er stærkt EU kritiske, hvilket jeg også altid har været ...
Holdninger som tidligere også fandtes hos det parti jeg traditionelt stemmer på, men som jeg mener der er givet skammeligt køb på i det nuværende regerings grundlag...
Generelt kan de fleste vel ikke finde et parti hvor man er 100% enig i alle holdninger, men hvad skal man gå på kompromis med, og hvad skal man bestemt ikke give køb på når man sætter sit politiske X ??
Hvad tænker andre, og kan I finde et parti hvor alt bare passer til det I står for ?
dec 2007
Følger: 22 Følgere: 19 Hunde: 4 Emner: 538 Svar: 3.328
jan 2012
Følger: 5 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 79 Svar: 3.702
dec 2008
Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.220
Nu tror jeg slaget er tabt ved næste valg så har faktisk overvejet DF.Deres udmelding om at få grænsebomme igen er jeg helt med på.
Når jeg læser hvor mange som er ligeglade med deres kultur føler jeg efterhånden at det er min pligt at stemme på dem.Man kan vil sige at det der ikke er lykkes DF i så mange år er lykkes for folk der snakker om at skabe frygt,racisme,manipulere osv.De får nok min stemme
jun 2010
Følger: 42 Følgere: 61 Hunde: 11 Emner: 383 Svar: 3.511
helt helt enig!
Dele af deres dyrepolitik og socialpolitik er da ganske god - MEN andre dele er så usympatisk at jeg aldrig ville gå på kompromis med det og stemme på det - aldrig.
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 101 Hunde: 4 Emner: 964 Svar: 18.353
@ Winnie, vil så mene at de ikke har fået muligheden for regeringsansvar, ingen har jo tilbudt dem at være andet end parlamentarisk grundlag ....
jun 2010
dec 2008
jun 2010
enig det var smart af dem og gjorde at de kom igennem med meget - men at gå på kompromis det kunne de bestemt også
apr 2006
Følger: 47 Følgere: 47 Hunde: 6 Emner: 203 Svar: 2.332
De var toneangivende da hundeloven skulle vedtages. Råbte op om kamphunde og skambidninger. Nu hvor der er en lidt anden folkestemning, især på grund af omtalen af aflivninger. Så himler de op om ændringer af hundeloven.
Jeg har ikke en skid respekt for deres politik. De går med til hvad som helst, hvis de kan få en lille bitte stramning af indvandrer politikken.
Også på socialområdet.
feb 2011
De indrømmer faktisk at de vil indgå kompromisser, for på den måde at få max indflydelse med de mandater de får .... at det så som oftest er på udlændinge området de får betalingen for støtten er da træls ... men de har nu også som jeg husker det fået gode ting igennem til fx pensionister ....
Det ville have klædt SF fx at køre samme linie istedet for at give køb på alt til Radikale blot for at være i regering ....
Måske nogen mener der er ansvarsforflygtigelse at være parlamentarisk grundlag, men faktum er at man trods alt har større mulighed for at opfylde en del af det der var grunden til de stemmer man fik ved valget ....
feb 2011
jun 2010
om de er gået på kompromis med deres egen politik kan diskuteres det tror jeg egentlig ikke men skulle jeg stemme på dem ville jeg gå på kompromis med min etik omkring dyreetik.
Eksempler : hundeloven (DF er for og var i høj grad medvirkende til denne), hold af burræve under kummerlige forhold (og dyr til pels i øvrig) (jeg er imod, DF arbejde i høj grad for), hold af grise (DF taler meget ensidigt landmændenes sag og ikke grisenes når det kommer til hvilke forhold de skal holdes under). osv
feb 2012
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 3 Emner: 113 Svar: 5.519
Har det lige som dig Anette, har ikke respekt for deres politik, og så har jeg for øvrigt meget svært ved at tage dem seriøst..
jun 2010
nej man kan sjældent få alt hvad men vil have - det vil dog være så grundlæggende etiske områder jeg skulle gå på kompromis med hvis jeg skulle stemme på det så det kommer på ingen måde på tale. Det ville svare til at give en bil væk for at få en jydekrog
feb 2011
Nå er desværre nødt til at gå i seng ....
jun 2010
fuldstændig enig - synes det er et meget usympatisk træk og nej mig stemme får de bestemt ikke...
jun 2010
kan godt forstå dig - jeg er også temmelig skuffet over regeringen (for at sige det mildt)
aug 2012
Følger: 15 Følgere: 1276 Hunde: 3 Emner: 157 Svar: 3.363
SF er et parti, som ligger meget tæt på mine holdninger (dog ikke helt 100 %, så må jo gå lidt på kompromis), men de har gået for meget på kompromis, så jeg vil stemme på Enhedslisten næste gang, selvom jeg nok mere er en SF'er.
jul 2007
Følger: 1 Følgere: 22 Hunde: 3 Emner: 96 Svar: 11.118
Lad os lave et eks......... vi siger lige , at der KUN er 2 partier i DK.
Dyre-partiet...... og Sygehus/ pensionspartiet
DYREPARTIET.... vil ændre hundeloven... og alle grisene skal rende frit rundt..... der skal skæres ned på sygehusvæsnet og pensionerne..... så der kan gives tilskud til Dyrevelfærd.
SYGEHUS/PENSIONSPARTIET...... vil bibeholde hundeloven , som den er i dag....og de vil hæve tilskuddet til vores sygehuse og Menneskevelfærd.
Prøv at se bort fra , ALT det andet, der skal bruges penge på i DK.
HVEM ville i nu stemme på ??? .......:)
dec 2008
mar 2012
Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 71 Svar: 918
Bor ca. 200 METER fra den dansk-tyske grænse.
Politiet/tolder holder her en gang imellem, dog ikke så ofte som man kunne håbe på. Det er dejligt man ved de holder øje med ting, men kommer på de helt forkerte tidspunkter.
Vi havde på et tidspunkt oppe i nabobyen, en stor flok polaker som kom og arbejdede de fleste dage om ugen, de renoverede på det gamle vandrehjem som de også boede.
De blev tit læsset af i Tinglev, hvor de købte lidt godter og øl og gik de 13 kilometer tilbage til vandrehjemmet, meeen det var ikke kun en gåtur, nææ nej det var ligefrem en indkøbsliste over de forskellige huse på vej tilbage.
En vi kender og hans nabo, fangede en nat 2 polakker som var på vinduesshopping, politiet kunne selvfølgelig ikke gøre andet end en løftet finger og et fyyyy! , da de kun kiggede.. Det var SØRME 2 af dem der boede på vandrehjemmet..
Frække møgdyr.
Luk så de grænser. Viser gerne mit flotte foto i passet..
jun 2010
sådan kan man slet ikke sætte det op - desuden er det på ingen måde situationen i dansk politik.
jun 2010
når du vælger at omtale polakker som møgdyr så passer sit menneskesyn nok meget fint til DF's
Netop en af grundene (og nok den vigtigste) til at jeg aldrig vil stemme på dem
jul 2007
Men når vi taler om politik her på HG..... så er det stensikkert at Hundeloven dukker op..... og man får indtrykket af , at HG'ere.... kun går efter at stemme på det parti , der vil ændre Hundeloven... og ha' bedre dyrevelfærd......... men glemmer ALT det andet........ *GG*
jun 2010
ja sådan er der nok nogle som stemmer. Jeg går bestemt efter bedre dyrevelfærd - men i HØJ grad også bedre menneskevelfærd og det mener jeg ikke DF er de bedste til at skabe.
jan 2012
dec 2008
Når der kommer ny regering næste gang er DF vil det eneste parti der kan trække lidt i modsatte retning.
jul 2010
Følger: 18 Følgere: 16 Hunde: 1 Emner: 210 Svar: 3.350
Følger den og giver likes hvor de passer ind efter min holdning.
jan 2012
Om det var fordi dem der stemte for de yderligt gående partier er i flertal på HG, eller om det er fordi de er mere villige til at dele deres holdning, kan man så fundere over.
jul 2007
mar 2011
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 32 Svar: 1.360
De har hele tiden sagt - og siger stadig - at "fremmede" er velkomne, hvis de vel at mærke ikke kommer for at udnytte vores velfærdssystem og samtidig spytte på de danske værdier.
Og desværre bliver linierne trukket mere og mere op mellem "os og danskerne", som vi hører "dem" sige tiere og tiere på netavisernes debatsider, og ikke "os og de utilpassede (svært at finde en fælles betegnelse).
Og det gyser altså også i mig, når jeg i dag kunne læse, at "vent bare: Om 10 år er vi i overtal, og så er det os, der bestemmer".
Politikerne giver mere og mere køb på de danske traditioner og værdier + man tit hører om manglende hjælp til gamle og handicappede for at spare, samtidig med, at f.eks. overvågning af et enkelt udenlandsk kriminel og en romafamilie koster samfundet langt over 100.000 kr. om måneden.
Det især er årsag til, at et parti som DF vinder stor fremgang.
Men tilbage til DF.
Det er mig bekendt det eneste parti, der har stået frem og offentligt erkendt, at de har taget fejl (dagpengereformen).
DF'erne er også nede på jorden hos befolkningen og bliver ikke i nær samme grad som andre politikere styret af spindoktorer og embedsmænd.
Og som andre har påpeget, har de ikke haft regeringsmagten, men har måttet sælge ud for at få noget tilbage.
Jeg har stemt DF i mange år og gør det også fremover.
mar 2012
Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 71 Svar: 918
Men tror først man rigtig får syn på hvor mange problemer de slæber med, når man bor hernede..
De riber huse på stribe, fylder bilen op, kører 5 min og så er de ude af landet. Når de har læset af kommer de igen..
Selv JULEAFTEN kørte en litausk bil rundt med reklamer kl. 17 , det var nok lidt mere en reklamer hans ærinde var. Heldigvis skete der ikke noget hos os.
aug 2012
feb 2011
Men ellers er jeg ret enig med dig , jeg synes godt nok de efterhånden er det parti der giver udtryk for de mest real socialpolitiske holdninger ....
@Betina&Uffe .... jeg synes man skal passe på at skelne, mange af de problemer du beskriver skyldes ikke indenrigspolitik, men EU regler og love, og dem kam selv ikke DF ændre, med mindre de kan få os helt ud af EU ....
aug 2012
dec 2012
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 2 Emner: 50 Svar: 404
Jeg stemmer DF, og det er jeg ret sikker på at jeg altid vil gøre. De deler langt de fleste af mine holdninger. At jeg så har vænnet mig til at høre at jeg er racist udelukkende med den begrundelse at jeg stemmer DF, ja det må andre mennesker jo så om. Jeg stemmer det jeg har det godt med, og ikke om andres holdninger til ''mit'' parti kunne få mig til at skifte.
jun 2012
Følger: 39 Følgere: 87 Hunde: 6 Emner: 265 Svar: 5.394
Gjorde de også ved sidste valg, var ellers tæt på at stemme SF fordi de lovede studerende mange gode ting, men deres potik efter valget har været mere blå end rød, så kan ikke lade være med at være glad for at mit kryds ikke gik dertil og kan heller ikke lade være med at tænke at alle dem som har stemt rødt må føle sig ret taget i numsen af regeringen, for de har gjort det stikmodsatte af alt det de sagde stort set.
aug 2008
Følger: 37 Følgere: 36 Hunde: 3 Emner: 66 Svar: 10.279
aug 2008
Følger: 37 Følgere: 36 Hunde: 3 Emner: 66 Svar: 10.279
jul 2010
apr 2009
Følger: 25 Følgere: 24 Emner: 10 Svar: 188
jul 2010
dec 2012
Jeg er efterhånden blevet så vant til at høre at jeg er racist - fra folk som overhovedet ikke kender mig personligt - at det præller mere eller mindre af på mig, men synes bare at folk skal passe på den der dobbeltmorale
dec 2008
Et parti kan aldrig have ansvaret for hvad de folk der stemmer på dem mener.Kan folk ikke selv se det.
apr 2009
Følger: 25 Følgere: 24 Emner: 10 Svar: 188
jul 2010
dec 2012
dec 2012
dec 2012
dec 2008
jul 2010
Der 10% udlænginge og efterkommere af den danske befolkning, men de står for 15% af den samlede kriminalitet.
jul 2010
Er ude af den her debat...........det er anden gang mit indlæg myntes på en bestemt befolkningsgruppe...........
feb 2011
@sabrine N ... er enig med at man må søge det parti der stemmer bedst overens med de ting man føler er vigtige ... men som sagt kan det være svært når et par tid står for en del af de ting man er enig i, men en anden af deres mærkesager er en der er en rigtig meget imod ....
@ winnie, er også ret sikker på der er "Loose canons" i det parti ....og det er nemlig mit problem med DF, de har den der socialpolitik og EU tilgang som jer er ret meget på linie med ... men så er der den evige kører på udlændinge politikken som stikker mig i øjnene...
Når nu man er ret enig om at de fleste må gå på kompromis når de stemmer, og finde de ting der er dem vigtige, så er det vel ikke på nogen måde usandsynligt at der er folk der stemmer DT af alle de andre årsager end deres udlændinge politik ... at de socialpolitiske holdninger er de vigtigste for de vælgere, og de derfor vælger at lige for dem er udlændinge politikker den kamel de sluger ...
Må godt nok sige, at skulle vi stemme i dag, og skulle jeg holde mig der hvor jeg plejer, så var der godt nok mange kameler der skulle sluges, og jeg ville på ingen måde stole på de såkaldt røde, over en dørtærskel .... jeg stemte for en forandring sidste gang, og fik noget der er værre end Lars L ... synes jeg ....
Er lidt ked af at tråden drejer om på at handle om folkefærd osv ... oplægget var omkring politik, og de kompromisser folk tager/eller ikke tager når de stemmer osv ... så prøv lige at komme tilbage på sporet ... ønsker ikke der går "halal" i det ... der har vi været det er ikke nødvendigt en gang til ...
Der er rådne og brodne kar blandt alle i verden, dette er ikke lig med at hele verden er rådden .....
aug 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Emner: 416 Svar: 5.164
Men det er langt fra sikkert at jeg stemmer på dem..Men jeg er jo også fra Glistrups tiden
DF - politik