{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.178 visninger | Oprettet:

DF - politik {{forumTopicSubject}}

Kan faktisk godt ærge mig lidt over de yderligt gående synspunkter på visse områder hos DF, har lige set et indslag fra deres sommerlandsmøde, og må indrømme at specielt deres socialpolitiske grundeholdninger ligger meget op af det jeg mener. Samt det er også er et af de partier der er stærkt EU kritiske, hvilket jeg også altid har været ...

Holdninger som tidligere også fandtes hos det parti jeg traditionelt stemmer på, men som jeg mener der er givet skammeligt køb på i det nuværende regerings grundlag...

Generelt kan de fleste vel ikke finde et parti hvor man er 100% enig i alle holdninger, men hvad skal man gå på kompromis med, og hvad skal man bestemt ikke give køb på når man sætter sit politiske X ??

Hvad tænker andre, og kan I finde et parti hvor alt bare passer til det I står for ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vi mangler og sætte lys i huset 700 kr.
  • Hjælp til ophængning af 5-7 billeder 500 kr.
  • Opvaskemaskine fejl 900 kr.
  • Boret huller i køkkenlåge og isat hængsler 1.250 kr.
  • Dissemble and assemble cage 525 kr.
  • problem med vandtilførsel til opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  DF - politik
  • #2   6. aug 2013 De får min stemme hver gang...

• #3   6. aug 2013 Problemet med DFs socialpolitik er at de vil sælge det hele for nogle ruller pigtråd og 20 toldere.

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.220
    #4   6. aug 2013 Hanne M.Jeg har også haft flere ting som jeg syntes om ved DF.Der er så desværre nogle af de mennesker i partiet der ikke tiltaler mig.Der ud over er de på for mig det forkerte hold.

Nu tror jeg slaget er tabt ved næste valg så har faktisk overvejet DF.Deres udmelding om at få grænsebomme igen er jeg helt med på.

Når jeg læser hvor mange som er ligeglade med deres kultur føler jeg efterhånden at det er min pligt at stemme på dem.Man kan vil sige at det der ikke er lykkes DF i så mange år er lykkes for folk der snakker om at skabe frygt,racisme,manipulere osv.De får nok min stemme

• #5   6. aug 2013 Winnie
    helt helt enig!
    Dele af deres dyrepolitik og socialpolitik er da ganske god - MEN andre dele er så usympatisk at jeg aldrig ville gå på kompromis med det og stemme på det - aldrig.

• #6   6. aug 2013 Er helt med på de dele der er utiltalende, det er helt sikkert de samme ting jeg ikke kan sluge .... men må sige, at udover Enhedslisten, så er der" sgutte" mange der seriøst taler den almene danskers sag i forhold til ikke at skære i de off. ydelser, og ikke mange andre står frem og siger at de kæmper for at der skal være lige adgang og kvalitet i fx de behandlinger man tilbydes, at folk skal kunne regne med en off. sektor til de gamle og svage så ikke kun de der kan betale selv kan få den gode behandling .... selv Soc.Dem går skattelettelses vejen for at tækkes de rige, fremfor at skabe social sikkerhed for de der engang var deres kernevælgere ....

@ Winnie, vil så mene at de ikke har fået muligheden for regeringsansvar, ingen har jo tilbudt dem at være andet end parlamentarisk grundlag ....

• #8   6. aug 2013 ja andre partier går på kompromis - meeen det synes jeg nu bestemt også DF gjorde som støtteparti uden den tidligere regering... Desuden synes jeg deres politik bærer præg af ekstrem populisme, forenkling, frygt, skræmmebilleder, fejlslutninger og en nationalisme jeg bestemt ikke synes er klædelig. Så nej de gode ting der er ved DF (for der er nogle) vil bestemt ikke få mig til at stemme på dem - det ville betyde at jeg skulle gå på kompromis med mine helt grundlæggende medmenneskelige og dyreetiske værdier (for ikke at tale og mine værdier omkring natur og bevarelse af denne)

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

#10   6. aug 2013 Hanne M.Også nogle af de tanker jeg gør mig.En stemme på enhedslisten vil til næste valg være en spildt stemme og hvad er der så tilbage.

• #12   6. aug 2013 Winnie
    enig det var smart af dem og gjorde at de kom igennem med meget - men at gå på kompromis det kunne de bestemt også

• #13   6. aug 2013 Læg især mærke til populismen

De var toneangivende da hundeloven skulle vedtages. Råbte op om kamphunde og skambidninger. Nu hvor der er en lidt anden folkestemning, især på grund af omtalen af aflivninger. Så himler de op om ændringer af hundeloven.

Jeg har ikke en skid respekt for deres politik. De går med til hvad som helst, hvis de kan få en lille bitte stramning af indvandrer politikken.
    Også på socialområdet.

• #15   6. aug 2013 Jo jo, de går på kompromis, men på den anden side set lover de ikke ting ved et valg og så efterfølgende går med i en regering og skriver et regeringsgrundlag hvor man nærmest ikke kan genkende en meter af det man stemte på ...

De indrømmer faktisk at de vil indgå kompromisser, for på den måde at få max indflydelse med de mandater de får .... at det så som oftest er på udlændinge området de får betalingen for støtten er da træls ... men de har nu også som jeg husker det fået gode ting igennem til fx pensionister ....

Det ville have klædt SF fx at køre samme linie istedet for at give køb på alt til Radikale blot for at være i regering ....

Måske nogen mener der er ansvarsforflygtigelse at være parlamentarisk grundlag, men faktum er at man trods alt har større mulighed for at opfylde en del af det der var grunden til de stemmer man fik ved valget ....

• #16   6. aug 2013 Jeg vil så også kalde de populisme, når de borgelige partier til stadighed lefler for de rige ved at sige skattelettelser, skattelettelser og lavere off. vækst .... de har jo ikke sagt andet siden 90´erne

• #18   6. aug 2013 *Kathrine*
    om de er gået på kompromis med deres egen politik kan diskuteres det tror jeg egentlig ikke men skulle jeg stemme på dem ville jeg gå på kompromis med min etik omkring dyreetik.
    Eksempler : hundeloven (DF er for og var i høj grad medvirkende til denne), hold af burræve under kummerlige forhold (og dyr til pels i øvrig) (jeg er imod, DF arbejde i høj grad for), hold af grise (DF taler meget ensidigt landmændenes sag og ikke grisenes når det kommer til hvilke forhold de skal holdes under). osv

• #19   6. aug 2013 DF vil never ever få min stemme..

Har det lige som dig Anette, har ikke respekt for deres politik, og så har jeg for øvrigt meget svært ved at tage dem seriøst..

• #20   6. aug 2013 *Kathrine*
    nej man kan sjældent få alt hvad men vil have - det vil dog være så grundlæggende etiske områder jeg skulle gå på kompromis med hvis jeg skulle stemme på det så det kommer på ingen måde på tale. Det ville svare til at give en bil væk for at få en jydekrog smiley (intet ondt sagt om jydekrogen, men en bil en en dyr betaling for en sådan og desuden er den ret værdiløs uden bilen smiley )

• #21   6. aug 2013 De vil nu heller ikke få min ... men jeg føler mig sørme r..rendt af de jeg troede var den almene danskers partier ....

Nå er desværre nødt til at gå i seng ....

• #22   6. aug 2013 Anette -Byens Bedste Bordere- -
    fuldstændig enig - synes det er et meget usympatisk træk og nej mig stemme får de bestemt ikke...

• #23   6. aug 2013 hanne m
    kan godt forstå dig - jeg er også temmelig skuffet over regeringen (for at sige det mildt)

• #24   6. aug 2013 På nogle punkter er DF's politik helt fint, men de vil ALDRIG få min stemme, fordi de ligger så fjernt fra mine værdier på nogle meget vigtige punkter.
    SF er et parti, som ligger meget tæt på mine holdninger (dog ikke helt 100 %, så må jo gå lidt på kompromis), men de har gået for meget på kompromis, så jeg vil stemme på Enhedslisten næste gang, selvom jeg nok mere er en SF'er.

• #25   6. aug 2013 Nu er Dansk politik jo andet end hundeloven..... smiley

Lad os lave et eks......... vi siger lige , at der KUN er 2 partier i DK.

Dyre-partiet...... og Sygehus/ pensionspartiet

DYREPARTIET.... vil ændre hundeloven... og alle grisene skal rende frit rundt..... der skal skæres ned på sygehusvæsnet og pensionerne..... så der kan gives tilskud til Dyrevelfærd.

SYGEHUS/PENSIONSPARTIET...... vil bibeholde hundeloven , som den er i dag....og de vil hæve tilskuddet til vores sygehuse og Menneskevelfærd.

Prøv at se bort fra , ALT det andet, der skal bruges penge på i DK.

HVEM ville i nu stemme på ??? .......:)

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

#26   6. aug 2013 Som det ser ud nu får DF et godt valg næste gang og så kommer man altså ikke uden om at tage dem seriøse hvad enten man vil det eller ej.

• #27   6. aug 2013 DF får altid min stemme.
    Bor ca. 200 METER fra den dansk-tyske grænse.
    Politiet/tolder holder her en gang imellem, dog ikke så ofte som man kunne håbe på. Det er dejligt man ved de holder øje med ting, men kommer på de helt forkerte tidspunkter.

Vi havde på et tidspunkt oppe i nabobyen, en stor flok polaker som kom og arbejdede de fleste dage om ugen, de renoverede på det gamle vandrehjem som de også boede.
    De blev tit læsset af i Tinglev, hvor de købte lidt godter og øl og gik de 13 kilometer tilbage til vandrehjemmet, meeen det var ikke kun en gåtur, nææ nej det var ligefrem en indkøbsliste over de forskellige huse på vej tilbage.
    En vi kender og hans nabo, fangede en nat 2 polakker som var på vinduesshopping, politiet kunne selvfølgelig ikke gøre andet end en løftet finger og et fyyyy! , da de kun kiggede.. Det var SØRME 2 af dem der boede på vandrehjemmet..
    Frække møgdyr.

Luk så de grænser. Viser gerne mit flotte foto i passet..

• #28   6. aug 2013 ***** NITTIB *****

sådan kan man slet ikke sætte det op - desuden er det på ingen måde situationen i dansk politik.

• #29   6. aug 2013 Betina & * Uffe
    når du vælger at omtale polakker som møgdyr så passer sit menneskesyn nok meget fint til DF's
    Netop en af grundene (og nok den vigtigste) til at jeg aldrig vil stemme på dem

• #30   6. aug 2013 CMP....... næææ... sådan kan man ikke sætte det op..... det er jeg godt klar over....

Men når vi taler om politik her på HG..... så er det stensikkert at Hundeloven dukker op..... og man får indtrykket af , at HG'ere.... kun går efter at stemme på det parti , der vil ændre Hundeloven... og ha' bedre dyrevelfærd......... men glemmer ALT det andet........ *GG*

• #32   6. aug 2013 ***** NITTIB *****
    ja sådan er der nok nogle som stemmer. Jeg går bestemt efter bedre dyrevelfærd - men i HØJ grad også bedre menneskevelfærd og det mener jeg ikke DF er de bedste til at skabe.

• #33   6. aug 2013 Ja alle partier laver kompromisser, og så må de vejes efter, hvad de har fåret gennemført, i forhold til hvad de opgivet.

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

#34   6. aug 2013 Cmp.Jeg syntes ikke det er let at finde et parti som er for de normale arbejdere.Den regering vi har nu blev valgt i håbet om en bedre velfærd og i stedet har de været med til at ramme de svageste.Helt uhørt.

Når der kommer ny regering næste gang er DF vil det eneste parti der kan trække lidt i modsatte retning.

• #35   6. aug 2013 Har læst tråden men pga. af min politiske holdninger samt andres tolkning af disse så undlader jeg at udtale mig så tråden kan forblive og jeg slipper for at blive skudt i skoen at være det ene eller det andet.......

Følger den og giver likes hvor de passer ind efter min holdning.

• #37   6. aug 2013 Efter sidste valg var der en tråd herinde, hvor der blev spurgt om hvordan folk stemte, og sjovt nok var der flest der vedkendte sig at stemme for de partier der ikke er eller var regeringspartier.
    Om det var fordi dem der stemte for de yderligt gående partier er i flertal på HG, eller om det er fordi de er mere villige til at dele deres holdning, kan man så fundere over.

• #38   7. aug 2013 Socialdemokrater har skam også " holdninger"..... det kan man læse om i dag.

• #39   7. aug 2013 DF lider IKKE af racisme.

De har hele tiden sagt - og siger stadig - at "fremmede" er velkomne, hvis de vel at mærke ikke kommer for at udnytte vores velfærdssystem og samtidig spytte på de danske værdier.

Og desværre bliver linierne trukket mere og mere op mellem "os og danskerne", som vi hører "dem" sige tiere og tiere på netavisernes debatsider, og ikke "os og de utilpassede (svært at finde en fælles betegnelse).
    Og det gyser altså også i mig, når jeg i dag kunne læse, at "vent bare: Om 10 år er vi i overtal, og så er det os, der bestemmer".

Politikerne giver mere og mere køb på de danske traditioner og værdier + man tit hører om manglende hjælp til gamle og handicappede for at spare, samtidig med, at f.eks. overvågning af et enkelt udenlandsk kriminel og en romafamilie koster samfundet langt over 100.000 kr. om måneden.

Det især er årsag til, at et parti som DF vinder stor fremgang.

Men tilbage til DF.
    Det er mig bekendt det eneste parti, der har stået frem og offentligt erkendt, at de har taget fejl (dagpengereformen).

DF'erne er også nede på jorden hos befolkningen og bliver ikke i nær samme grad som andre politikere styret af spindoktorer og embedsmænd.

Og som andre har påpeget, har de ikke haft regeringsmagten, men har måttet sælge ud for at få noget tilbage.

Jeg har stemt DF i mange år og gør det også fremover.

• #40   7. aug 2013 CMP , de polakker m.m der kommer herop for kun 1 eller 2 ting ( stjæle og tage job fra mig i håndværkerbrancen) de er nogle møgdyr.
    Men tror først man rigtig får syn på hvor mange problemer de slæber med, når man bor hernede..
    De riber huse på stribe, fylder bilen op, kører 5 min og så er de ude af landet. Når de har læset af kommer de igen..

Selv JULEAFTEN kørte en litausk bil rundt med reklamer kl. 17 , det var nok lidt mere en reklamer hans ærinde var. Heldigvis skete der ikke noget hos os.

• #41   7. aug 2013 For mig er et af problemerne ved DF deres kultursyn. For det første mener jeg ikke, at "vores" kultur er truet og har aldrig været det, men det er jo et stort problem for dem.De skaber et unødvendigt "os" og "dem".Derudover har de taget pant på "dansk kultur"" og det kultursyn vil jeg ikke sidestilles med.

• #42   7. aug 2013 @ natravnen .... ah er nu ret sikker på der er DF´ere der er decideret racistiske, der er også de der er mere moderate , men tror nu at en del af den mere diplomatiske retorik fra deres side, er fordi de har indset at den rendyrkede fremmedfjendske politik har meget lidt vælger-tække ...

Men ellers er jeg ret enig med dig , jeg synes godt nok de efterhånden er det parti der giver udtryk for de mest real socialpolitiske holdninger ....

@Betina&Uffe .... jeg synes man skal passe på at skelne, mange af de problemer du beskriver skyldes ikke indenrigspolitik, men EU regler og love, og dem kam selv ikke DF ændre, med mindre de kan få os helt ud af EU ....

• #43   7. aug 2013 Patent var det ord jeg ledte efter!! Indsæt det i stedet for pant smiley

• #45   7. aug 2013 Jeg mener man skal stemme på det parti der varetager ens interesser bedst indenfor ens egne mærkesager. Vi har alle nogle områder vi går meget op i, om det værende ulandspolitik, dyrevelfærd etc.. Man må tage udgangspunkt i de ting man selv ønsker skulle blive ændret. Kigge på hvilket parti der ser ud til at varetage ens interesser på området, og så stemme ud fra det - selvfølgelig også set i lyset af ens følelse af om det enkelte parti så forsøger at holde det de lover.

Jeg stemmer DF, og det er jeg ret sikker på at jeg altid vil gøre. De deler langt de fleste af mine holdninger. At jeg så har vænnet mig til at høre at jeg er racist udelukkende med den begrundelse at jeg stemmer DF, ja det må andre mennesker jo så om. Jeg stemmer det jeg har det godt med, og ikke om andres holdninger til ''mit'' parti kunne få mig til at skifte.

• #47   7. aug 2013 DF får også min stemme.

Gjorde de også ved sidste valg, var ellers tæt på at stemme SF fordi de lovede studerende mange gode ting, men deres potik efter valget har været mere blå end rød, så kan ikke lade være med at være glad for at mit kryds ikke gik dertil og kan heller ikke lade være med at tænke at alle dem som har stemt rødt må føle sig ret taget i numsen af regeringen, for de har gjort det stikmodsatte af alt det de sagde stort set.

• #49   7. aug 2013 Jeg er rystet over, at man uden at blinke kan stemple et helt folkefærd som usle møgdyr. Så kan man da for alvor tale om en unuanceret tilgang til livet og sine medmennesker... Jøsses!

• #50   7. aug 2013 BATDOG: Jeg tror det ikke, for hvis man indleder sætningen med: "Jeg er ikke racist, men..." så er man jo ikke racist, vel?

• #53   7. aug 2013 Måske der er en grund til den kommer........jeg er ikke racist.........

• #54   7. aug 2013 Efter forbudet på svinekød i børnehaver, ændring af jul på nogle skoler, samt at der nu kun skal serveres halalslagtet kød på hospitaler, bevæger jeg mig tættere og tættere på DF.

• #55   7. aug 2013 Charlotte pas på for du er på vej til at blive racist fordi du ikke er rummelig og fordi du så er på vej til at kører hetz mod muislimer, det er absolut ikke for at værne om danske værdier..........

• #56   7. aug 2013 Ja, der er da nogen mennesker som kan komme med nogen - i min verden - uheldige kommentarer en gang imellem, men at mene at alle der stemmer DF er racister udelukkende baseret på at der er nogen (typisk også dem der råber højst), som stemmer DF som godt kunne passe ind i den kategori, er vel ligeså meget en generalisering som det er at sige at ''alle polakker stjæler'' etc.

Jeg er efterhånden blevet så vant til at høre at jeg er racist - fra folk som overhovedet ikke kender mig personligt - at det præller mere eller mindre af på mig, men synes bare at folk skal passe på den der dobbeltmorale smiley

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

#59   7. aug 2013 Det er ikke ok at stemple et folkefærd men det er helt ok at stemple et helt parti som racister.Ikke nok med det,for nogle er det ikke kun partiet men også alle som stemmer på dem som er racister.

Et parti kan aldrig have ansvaret for hvad de folk der stemmer på dem mener.Kan folk ikke selv se det.

• #61   7. aug 2013 Jamen det gør de jo allesammen smiley

• #63   7. aug 2013 Øh hvor har jeg skrevet at jeg mener nogen er idioter ?

• #64   7. aug 2013 Isabelle: Jeg kan så fortælle dig at da jeg gik på seminariet, og jeg efter en samtale med en medstuderende fortalte at jeg var DF'er, så tog det dælme ikke længe inden der pludselig kom henvendelser fra andre studerende som jeg overhovedet ikke kendte, og jeg skal love for at de havde dannet sig en mening om hvad jeg var for en person. Så det kan godt være at der ikke er nogen indlæg herinde på HG der stempler alle der stemmer på partiet, men der findes dælme mange mennesker som ser rødt når de hører at man stemmer DF.

• #65   7. aug 2013 BATDOG: Nej. Det er vel ikke anderledes end hvis man har kendskab til en masse polakker som har begået indbrud og man dermed stempler ALLE polakker som værende langfingrede. At der er nogen mennesker der stemmer DF, som samtidig brilliere sig med at være racister, retfærdiggør da ikke at man vælger at have den holdning at alle der stemmer på dem er det samme.

• #67   7. aug 2013 Maj-britt: Hvis den er henvendt til mig, så synes jeg du skal læse hvad jeg har skrevet endnu en gang for så har du tydeligvis misforstået hvad det er jeg prøver at sige smiley

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

#68   7. aug 2013 Maj-Britt.Så du ser det ikke som et problem at der er grupper af udlændinge der står for en stor del af kriminalitet fordi at der også er andre der stjæler.Det giver ingen mening.

• #70   7. aug 2013 Faktisk står ikke etniske danskere for en større andel af den kriminalitet der er en danskerne gør........

Der 10% udlænginge og efterkommere af den danske befolkning, men de står for 15% af den samlede kriminalitet.

• #71   7. aug 2013 Hvor står der polakker ?

Er ude af den her debat...........det er anden gang mit indlæg myntes på en bestemt befolkningsgruppe...........

• #73   7. aug 2013 @ Isabelle, jeg er meget enig i dine betragtninger ... har også været rød, men synes de svigter ... Borgerlig som i venstre. konservativ og liberal all, bliver jeg aldrig ...

@sabrine N ... er enig med at man må søge det parti der stemmer bedst overens med de ting man føler er vigtige ... men som sagt kan det være svært når et par tid står for en del af de ting man er enig i, men en anden af deres mærkesager er en der er en rigtig meget imod ....

@ winnie, er også ret sikker på der er "Loose canons" i det parti ....og det er nemlig mit problem med DF, de har den der socialpolitik og EU tilgang som jer er ret meget på linie med ... men så er der den evige kører på udlændinge politikken som stikker mig i øjnene...

Når nu man er ret enig om at de fleste må gå på kompromis når de stemmer, og finde de ting der er dem vigtige, så er det vel ikke på nogen måde usandsynligt at der er folk der stemmer DT af alle de andre årsager end deres udlændinge politik ... at de socialpolitiske holdninger er de vigtigste for de vælgere, og de derfor vælger at lige for dem er udlændinge politikker den kamel de sluger ...

Må godt nok sige, at skulle vi stemme i dag, og skulle jeg holde mig der hvor jeg plejer, så var der godt nok mange kameler der skulle sluges, og jeg ville på ingen måde stole på de såkaldt røde, over en dørtærskel .... jeg stemte for en forandring sidste gang, og fik noget der er værre end Lars L ... synes jeg ....

Er lidt ked af at tråden drejer om på at handle om folkefærd osv ... oplægget var omkring politik, og de kompromisser folk tager/eller ikke tager når de stemmer osv ... så prøv lige at komme tilbage på sporet ... ønsker ikke der går "halal" i det ... der har vi været det er ikke nødvendigt en gang til ...

Der er rådne og brodne kar blandt alle i verden, dette er ikke lig med at hele verden er rådden .....

• #74   7. aug 2013 Her oppe får vi besøg i morgen torsdag af DF. Jeg tror faktisk jeg for første gange i mange år skal ned og høre hvad de har at sige, for pt. er der ikke noget andet parti som jeg vil stemme på..
    Men det er langt fra sikkert at jeg stemmer på dem..Men jeg er jo også fra Glistrups tiden

Kommentér på:
DF - politik

Annonce