{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
754 visninger | Oprettet:

hundebudget {{forumTopicSubject}}

hej allesammen....
Jeg tænkte på.... lægger i et bestemt beløb til side om måneden til uforudsete regninger i forbindelse med jers hund?

I så fald hvor meget?

Har i sygeforsikring, hvor og hvor meget giver i?
Jeg kan ikke helt overskue hvor meget sådan en forsikring egentlig dækker? Dækker den kun akut besøg?

Jeg skal ned og kigge på en lille vapse på lørdag ;o)
Vi skal også flytte her 1. dec...

Så sidder lige og laver nyt budget..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Shelf units need fixing to wall 650 kr.
  • Varme i radiator - stiften virker ikke 800 kr.
  • IKEA PAX garderobeskab 2.500 kr.
  • Samle to pax skabe uden låger 650 kr.
  • Hjælp af fagmand til tilslutning af nyt komfur (rette kabel haves) 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hundebudget
  • #1   13. nov 2007 slet ingen ;o(

• #2   13. nov 2007 Nej.. Tænker ikke over det. Vi har ikke sygeforsikring, tror jeg.

• #3   13. nov 2007 har ikke nogen burget ang mine dyr jeg har penge på kontoen eller vores burget konto så det ikke går galt har bare penge stående til uforusete udgifter uanset hvad det er til dyr eller os eller huset

• #4   13. nov 2007 Karina: hva med sygeforsikring?

• #5   13. nov 2007 ja, jeg har lige oprettet en konto i dag, der er til hundene

dyrlæge, udstillinger og div ting, der ryger omkring 2000 kr ind om måneden

og ja, jeg har sygeforsikring, vil ikke leve uden den

• #7   13. nov 2007 Janne: puuuh det var godt nok en slat penge....

2000 kr. bliver det ikke lige her... Har vi slet ikke råd til...

Men jeg tænkte på at smide 400-500 kr. hundens vej hver måned... altså som opsparing...

• #8   13. nov 2007 Nææ jeg har heller ikke noget budget specielt til hunden. Men den koster mig da mellem 500 og 1000 kr i faste udgifter om mådenen. Kommer der dyrlægeregninger tager vi dem med også.
    Har ikke sygeforsikring.

• #9   13. nov 2007 dete r osse kun planen at det bliver 2000, ikke sikkert det bliver sådan

• #10   13. nov 2007 vi ligger ikke noget itl side, men det er da nok en go ide, for så er der jo penge hvis der pludselig skulle komme et eller andet smiley man burde tegne en sygeforsikring.. det har vi dog ikke..... hmm....

• #11   13. nov 2007 Nu er en chi jo ikke den dyreste vuf i foder ;D
    Så jeg skal primært bruge penge på dyrlæge og forsikringer....Ja og tilbehør selvfølgelig.

Men gad egentlig godt høre, om nogen havde haft brug for deres forsikring....

Jeg tænker nu mere f.eks. chi har det jo nogen gange med ikke at smide alle deres mælketænder... Mon sådan en sygeforsikring dækker sådan noget?

• #12   13. nov 2007 Har både lovpligtig og sygeforsikring på Valdemar til ca 1300 om året og så koster det 500 om md til mad + det løse ... guffer ben mm.
    Dyrlæge reg. tager vi som det nu kommer

• #13   13. nov 2007 selvom jeg har sygeforsikring, skal dyrlægen jo betales med det samme, forsikringspengene kommer jo først senere

så derfor sparer jeg op!

• #14   13. nov 2007 vi har ingen budget...
    vores hund er heller ikke så dyr i drift, hans 15 kg foder (379 kr) holder ca. 5 mdr *S*
    Og så blir han snot forkælet også... smiley
    Vi har kun den lovpligtige forsikring, vores trænings klub betaler udvidet forsikrin hos dem. Vi skal selvfølgelig have udvidet forsikring selv, på den næste hund, der skal udstilles....

ellers tager vi tingene som de kommer, indtil nu går det fint. Men jeg synes det er rigtig fint, for de der laver budget/konto til deres hund.

Jeg har lige tilpasset vores budget til 2008, der er lige kommet en linie med "julegave-penge". Så skal man ikke lige tænke på at "gemme" lidt hen mod dec. når de skal købes.

Måske jeg gør det med dyrene også en dag. Men kæresten synes det går fint som det gør. Jeg tror sq også, han er bange for, at hvis der evt. er mange penge på hunde kontoen, at jeg så går ud og køber alt muligt bras til dem *G* Og han har såååå meget ret :):)

• #15   13. nov 2007 jeg har brugt min forsikring et par gange

på begge hunde

den dækker ikke alt, men det hjælper sig lidt på det når man får en check ind af døren. så er dyrlægen ikke så slem alligevel

• #16   13. nov 2007 Janne: Ja det er rigtigt... Men jeg er ved at regne sådan ca. på hvor vidt det kan betale sig med en sygeforsikring...

Det kan ske! Men hvor tit har man lige en dyrlægeregning på mere end 700 kr.?

Min gamle vuf havde jeg i 8 år... han kostede os 8000 kr. de sidste 3 mdr inden han døde... ellers har han aldrig kostet noget udover de alm. årlige tjek og tandrensning (som ikke dækkes alligevel)

• #17   13. nov 2007 jeg har forsikring igennem dyrekassen, der dækker deres ansvar alt udentaget figurant træning, så jeg skal ikke have den udvidet

det er dejligt og sparer mig for lidt penge, når nu jeg skal på mange udstillinger om året

• #18   13. nov 2007 jeg har ikke haft en dyrlægeregning under 700 kr

katten kostede mig 10.000 det sidste år han levede, og der var ingen forsikring der kunne hjælpe

ville aldrig undvære min sygeforsikring

• #19   13. nov 2007 Vil helt klart anbefale sygeforsikring - tænk hvis din hund bliver kørt over eller udvikler allergi - det er bare så dyrt!

Får problemer med benene - ser man også tit...

Kan anbefale Top Danmark og Alm. Brand

• #20   13. nov 2007 * Pia & Rasmus ventetiden er såååå lang *
    Ja kunne godt forestille mig at man ville shoppe løs...

selvom jeg ikke har nogen vuf lige nu, så har jeg da tit lyst til at gå amok i hundekurve... jeg har en fetish med hundekurve hehe ved ikke lige hvorfor...

måske skulle man nøjes med et par hundrede om måneden og så forsikringer.... og tage resten som det kommer...

• #21   13. nov 2007 Christina ja kurveeeeeeee eller at muligt aktiverings legetøj *G* købte lige en ting igår også.
    Når vi er i aalborg city syd, så er det et must at komme i Maxi Zoo *G*

• #22   13. nov 2007 ¤ Nicola ¤
    Altså jeg tænker også lidt....

Da jeg ville melde mig ind i Danmark var jeg for sent på den...
    Da jeg skulle tegne ulykkesforsikring til mig selv, var jeg for sent på den...

så tror sgu jeg vil være lidt mere ansvarlig med min hund, end jeg var ved mig selv, og så tegne en sygeforsikring
    ;o)

• #23   13. nov 2007 Jeg synes virkelig man skal tegne sygeforsikring - dte må være frygteligt at skulle ud og låne penge eller stå i en situation hvor man må afvise behandling af økonomiske grunde

• #24   13. nov 2007 * Pia & Rasmus ventetiden er såååå lang *
    for noget tid siden var jeg til samtale i dyrenes supermarked.... jeg kunne næsten ikke styre mig da jeg var på rundvisning bagefter hehe...

Folk kan heller ikke forstå at jeg ikke ønsker mig noget til min kommende hund i julegave... Det gør jeg bare ikke, for jeg elsker at hygge mig med, selv at gå ud og købe det rigtige ;o)

• #25   13. nov 2007 ¤ Nicola ¤
    Det gør jeg også har lige mailet til min bankdame at jeg gerne vil have et møde om forsikringer... Så jeg lige kan sætte mig ind i hvordan og hvorledes...

• #26   13. nov 2007 ja smiley man er ikke hunde-tosset for ingenting smiley
    Har lige bestilt sort/hvid tegning af Rasmus, det skal man ikke nævne overfor andre i familien, så får man bare dette af vide: FÅ JER DOG NOGLE BØRN I STEDET *G* :):):)

• #27   13. nov 2007 * Pia & Rasmus ventetiden er såååå lang *

haha når mine svigerforældre har spurgt om vi ikke snart skal have nogle børn... så plejer jeg bare at sige, at de har valgt den forkerte svigerdatter... og at jeg bliver sådan en gammel sær hundemutter uden børn hehe... er ikke helt populært...hehe

ej børn kommer en dag.... men men men.... vi har ikke så travlt hehe

• #28   13. nov 2007 Har intet budget.. Men har sygeforikring i Topdanmark og nøj hvor har den efterhånden tjent sig selv ind mange gange...

• #29   13. nov 2007 Stine M: det ville formentlig også blive i Top Danmark her, da vi har alle vores andre forsikringer der ;o)

• #30   13. nov 2007 James er forsikret incl syge- i Alm. Brand for ca 1300 om året. Jeg har nogle regninger liggende som skal sendes ind.
    Det er af bitter erfaring at min hund nu er forsikret. Min første hund kostede i omegnen af 15.000kr i løbet af det år jeg havde hende. Min næste hund kostede knap 3.000kr de sidste måneder og der havde jeg lige forsikret James, men havde ikke råd til at forsikre begge på een gang...

• #31   13. nov 2007 Jeps har budget på vufferne, 4000 om mdr ryger på deres konto...

Til forsikringer, dyrlæge, foder, udstilling, osv

• #32   13. nov 2007 Har ingen budget.........

Mine er sygeforsikret, og når den ikke dækker, ja så skipper vi sommerferien hvis det er nødvendigt.

• #33   13. nov 2007 Ingen sygeforsikring.
    ingen budget
    bliver han syg må vi tage den derfra

• #34   13. nov 2007 Ligger i gennemsnit 1000 til side hver måned, penge der står Fie på...

• #35   13. nov 2007 Jeg har forsikring på begge mine hunde, og det er dyrekassen dk, jeg giver ca 1600kr om året for hver hund for ansvar+sygeforsikring, og ja den dækker op til 22.000 om året...
    Desuden ligger jeg 1500kr fra hver måned, det er fx til dyrelægeregning, foder, og også noget til mig selv engang imellem hvis der er godt med penge i kassen;o)

• #36   13. nov 2007 Og jeg VED jeg bliver en gammel skør hunde mor for jeg skal aldrig have børn, så om 60-70år så sidder Micki Caspar og mig på plejehjemmet og snakker om gamle dage:o)

Så er hundene omkring 62-72år, jaaaaaa hvad er det man siger små hunde bliver gamle;o)

• #37   13. nov 2007 Kisser - sejt - gid jeg havde 4 kg at lægge til side hver måned : )

Ej når jeg engang er færdig med at læse - så laver jeg også en smart hundekonto til alt det der - forsikring, udstillinger, foder osv...

Også så man måske kunne få styr på hvor meget man rent faktisk bruger...

• #38   14. nov 2007 christina c ingen sygeforsinkring der.. vi skal så have hende forsikret men de kunne ski ikke lige hitte ud af det da vi flyttede forsikrings selvskab..

hvor tegner man sådan en sygeforsinkring henne? har aldrig hørt om en til dyr...

• #39   14. nov 2007 Her kan man tegne en sygefosikring:

(link fjernet)

• #40   14. nov 2007 www.almbrand.dk

Synes den i dyrekassen er ret dårlig - der er virkelig mange ting de ikke dækker...

• #41   14. nov 2007 Jeg har ret svært ved at gennemskue det... For hos f.eks alm. brand er selvrisikoen på 300 og hos top danmark er den over 700 kr...

Kan umiddelbart ikke finde forskellen i deres produkter... synes endda det ser ud som om top danmark er det eneste sted, hvor man yderligere skal tegne en tandskadeforsikring ved siden af? Hvor den er med i de andre...
    Halleluja hvor er det forvirrende...

Vi har alle vores forsikringer i Top Danmark, så hvis vi skal have hundeforsikring et andet sted, så skal vi til at flytte alle vores forsikringer....

• #42   14. nov 2007 Hos TopDanmark dækker de vist kun til hunden er fyldt 10 år.. I Alm Brand og Dyrekassen dækker de hele hundens liv.

• #43   14. nov 2007 Ja det er nitten ved top danmark - plus at man skal have sin indbo forsikring hos dem for at få sygekasse...

Men de dækker alt muligt - kiropraktor osv...

Tager Alm. Brand til mine fremtidige hunde.

De dækker hele hundens liv og selvrisikoen er kun på 300 kr.

• #44   14. nov 2007 Dækker Alm Brand også kiropraktor, Nicola?

• #45   14. nov 2007 Ja hvis det er anbefalet af dyrlægen som led i behandling - så gør de vist det.

Nelly har fået dækket det - men det var ved Maja Guldborg som jo er dyrlæge, så ved ikke om det var det der gjorde udslaget

Kommentér på:
hundebudget

Annonce