kønsopdeling .. mm kønsopdeling .. mm
jeg synes godt nok der skal skrides til handling .. studenterkørsel... kønsopdeling .. forleden så jeg igen en kvinde totaldækket ...
det går den forkerte vej, om så det kun er i nogen kredse så skal der sættes ind ... de mænd skal imo hvis ikke de er danske statsborgere eksporteres til lande der deler deres værdier .. med de fremskrivninger der er kan jeg godt frygte for etnisk nordiske/vestlige kvinder at verden om mange år ser anderledes ud ..
kommer man her mener jeg man skal acceptere og respektere de værdier et demokratisk forholdsvist køns-lige samfund er bygget på .. kan man ikke det så find et andet sted...

okt 2023
Følgere: 135 Emner: 32 Svar: 4.286
De få muslimske mænd, der vil have standset studenterkørslen - eller i hvert fald ikke have muslimske unge til at deltage i den slags, får næppe deres ønsker igennem.
Etniske og ikke-etniske danske kvinder føder i gennemsnit cirka lige mange børn - og det er under to pr. kvinde og dermed ikke nok.
Jeg er helt enig i "skik følge eller land fly", men jeg er ikke nervøs for, at mørkemænd kommer til at spille en rolle - andet end måske i ghettoerne, og det er selvfølgelig noget skidt. Men er man ikke godt i gang med at få fjernet disse?
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 99 Hunde: 4 Emner: 964 Svar: 18.280
Jeg er oprigtigt bekymret, og var jeg om ikke yngre så frisk og boede i København ville jeg være med til at lave en arrangement med kvinder/blandet hvis nogle mænd ville støtte, lige op af det der såkaldte fodboldstævne
feb 2011
okt 2023
Skoler med flertal af ikke etnisk danske børn har vi haft i mange år. Dette skyldes desværre i vid udstrækning, at de lyse danskere fravælger skoler med mange mørke danske børn. Jeg kan huske debatter om at fjerne det frie skolevalg for at dæmme op for etniske skoler. Det var der ikke flertal for.
For mange år siden havde vi mange mørke danskere i Farum, hvor jeg boede. Som nyuddannet lærer blev jeg ansat på en af Farums skoler og fik bl.a. to ugentlige timer til støtte af to-sprogede. Men der VAR ingen to-sprogede (udover en dansktalende islænding) på den skole. Indvandrere og flygtninge boede jo ikke i det villakvarter, skolen "servicerede". Farum var delt op, ligesom Danmark er delt op i dag.
Jeg har ikke en simpel løsning på problemet, men det er godt nok trist, at der er gået så mange år uden at ghettoproblemet er løst.
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 1327 Hunde: 1 Emner: 203 Svar: 13.721
Ja undskyld, det lyder ret racistisk.
Jeg er ikke fan af studenterkørsel uanset hvem der er på..
Men har set folk være klædt ud. Måske det var tilfældet du så.
feb 2011
Frk Jensen ... nej det var ikke udklædning ..
Jeg er fandme ikke racist .. jeg er imod oldgammel mandedominans
okt 2023
Ovenstående lyder ret 80'er agtigt
Jeg er altså ikke mandehader, fordi jeg finder voldtægtsmænd afskyelige - siger det bare
jun 2011
Følger: 14 Følgere: 17 Hunde: 2 Emner: 75 Svar: 5.027
Og så må de kommuner som har den slags problemer med isolation forhøre sig fra andre, hvor man har haft succes med at ændre på det og så handle derudfra.
Politiet i Sverige har også de senere år erfaringsudveklset med det danske politi fordi man må konstatere at det danske politi har haft langt bedre succes med at håndtere ungdommen ift bandekriminalitet end de har haft i Sverige.
okt 2023
Sverige har dels haft berøringsangst mht at stille krav til de nye borgere/til "gæsterne", dels taget imod alt alt for mange med en meget anderledes kultur.
feb 2011
A-S ... jeg ser det i den grad som et statsligt problem ... der skulle ikke være kommuner der i udligningen har kunnet betale sig fra at oprette boliger til indvandring fra ikke vestlige lande ... de skulle alle have taget integrations opgaven og fordelingen skulle have været helt anderledes så ledes parallelsamfund ikke kunne opstå i en sådan grad som det er sket ..
okt 2023
Jeg forstår sådan set godt, at den halve landsby fra et eller andet sted på den anatolske højslette søgte sammen i Farum Midtpunkt, Vollsmose eller Ishøj. Det gjorde de danske udvandrere jo også i USA - lavede "ghettoer" (Solvang fx). Problemet er kulturforskellen OG den direkte rute fra højsletten til bistandskontoret.
HOV er du ikke racistisk nu, Isabelle? Næh, jeg citerer bare en kommunal chef i Farum kommunes bistandsafdeling fra dengang i starten af 80'erne. Jeg var leder af ungdomsskolens klub og var på en konference med bl.a. hende. Hold nu OP, hvor var der mange frustrationer blandt politikere og embedsmænd i kommunen over den grove udnyttelse af det danske system - OGSÅ blandt de (os) venstreorienterede - måske egentlig mest blandt os, fordi vi havde brugt så meget tid på at forsvare de mennesker, der nu tydeligvis udnyttede vores velfærdssamfund.
feb 2011
tror virkelig lang de fleste vestlige gerne vil hjælpe, men de vil sgu ikke se det system der gør hjælp mulig udnyttet ...
jeg mener faktisk man skal bekende sig til grundloven om demokrati og lighed ... at man skal bekende sig til at man vil respektere lighed mlm køn ..
jan 2006
Følgere: 85 Hunde: 5 Annoncer: 1 Emner: 364 Svar: 14.799
For de der "politisk korrekte jeg synes du er racist" er en af de store årsager til, at der ikke rigtigt bliver gjort noget ved tingene, og at folk har en kæmpe berøringsangst for at italesætte problemerne.
feb 2011
Og ja ikke kun en berøringsangst overfor dem, men også overfor pengestærke kommuner der har kæmpet for ikke at tage deres del af ansvaret, man har accepteret de betalte sig ud af opgaven, og det har ikke været den rigtige løsning for det har gjort at spredningen er blevet begrænset .. er sikker på de få der endte i mindre samfund og hvor der fx kun var få i klasserne de har fået en væsentlige bedre integration og en hurtigere accept af hvordan man skal begå sig i samfundet .. de der ikke har kunnet er flygtet til ghettoerne ..
feb 2011
,man gør da virkelig ikke nogen ikke muslimske indvandrer en tjeneste for fremtiden og fremskridtet ved at lade dem leve efter en kultur baseret på en oldgammel bog ... hvad og hvem de beder til i deres hjem og tros-bygninger er jeg totalt ligeglad med, men i det off rum er det bare en vestlig kultur der er i den del af verden e er kommet til ... og den bør de efterleve ..
okt 2010
Jeg syntes det lyder racistisk at kvinden ikke må gå i burka fordi hun har lyst til det, når hun er ude og fejre hun er blevet student..
Jeg oplever der er lige så mange danskere af anden etnisk herkomst som der er etnisk danske..
Og ja ved dem begge ser jeg flere drenge end piger der er med på studenter vognen..
Måske det helt simple er at det mest er drenge der har lyst til at skulle ud og drikke og feste på den måde?
Jeg syntes det ER racistisk at se ned på en kvinde bare fordi hun bærer burka og straks mene hun ingenting bestemmer selv..
Jeg har gået på en skole med 2 modtager klasser og ved begge klasser var det klart pigerne der bestemte mest i klassen..
Også i deres hjem havde de mest at skulle have sagt.
feb 2011
Jeg genkender på ingen måde det du beskriver..
Muslimske kvinder kan stadig ikke blive skilt fra deres voldelige ægtemænd, jo på dansk, men de er det stadig ikke i egne kredse før en Iman siger ok ...
Min ældste datters daværende kæreste gik i klasse med en pige, hun ville gerne med på vogntur, men da de kom og ville hente hente måtte hun ikke, hun havde til den dag ikke være tildækket, nu var hun iklædt niqab ...
Jeg tror simpelthen ikke på det er frivilligt UDFRA et vidende og oplyst grundlag ... det er styret og præget gennem mange år af mændene i deres liv og kultur ..
okt 2010
Helt uden at være undertrykt.
nov 2023
Følgere: 108 Emner: 1 Svar: 400
Tror du har ret i meget af det du skriver.
Men hvis folk først har set sig gale på muslimer så er alt galt.
Kan jo kun tro for ved ikke noget.
Jeg har valgt at bosætte mig et sted hvor der er ikke er muslimer i den mængde som der er i storbyerne.
Herude er der en del øst europæere og negere
. Men der er ikke problemer med dem.
Det sidste nye hit hos storebonden er nu Philippinerne i landbruget.
Men De passer deres job og falder fint ind i mængden af den slags mennesker der nu er herude.
For det har jo været brugt lidt som en losseplads fra Randers kommune. Det sagde min veninde da jeg købte hus herude for 8 år år sidden.
Hvis man vælger at bo tæt på Gellerup Parken så ser man med garanti nogle andre ting end vi gør.
Men så må man jo gøre op med sig selv om man vil bo sådan et sted.
Eller hellere vil bo et sted hvor man ikke lader det fylde så meget.
Selvfølgelig skal de indordne sig hvis de vil være her.
Det er klart.
nov 2023
Følgere: 108 Emner: 1 Svar: 400
Jeg er fandme ikke racist .. jeg er imod oldgammel mandedominans
Jo du er da så
Situations bestemt racist
Fedt ord !
feb 2011
jeg er for total kvindefrigørelse, og alle de der 100% frivilligt i klæder sig hvad som helst udfra et oplyst grundlag uden at være bange for at træde nogen over tæerne, eller blive udstødt af deres familie de skal endelig gøre det .. men at tro det er alle er gidt nok at svigte resten .. for ikke at tale om kvinderne i fx Iran, Afghanistan og lignende regimer ..
jeg er vokset op med at racist er "Racisme er forestillinger om visse menneskeracers overlegenhed over for andre" og det mener jeg ved gud ikke på NOGEN måde ...
okt 2010
jun 2011
Der er SÅ mange kommuner hvor der bor mange invandrere nært hinanden uden at der opstår ghettoer. Eller ghetto-gymnasier eller skoler eller whatever.
Det er jo tydeligt noget der især udspiller sig i Århus, fordi det også er i Århus hvor der sker mindst forandring på området.
Det er et kommunalt problem, som kommunen bør afsøge at ændre ved at konsultere andre kommuner, som har haft succes til at ændre på forholdene.
Ps. Jeg synes det er noget usmageligt at man lægger op til at man skal fordele folk ved ankomst ligeligt i kommunerne - hvor er hensynet til mennesker i det?
Det er meget normalt at man søger den kultur man kender. Fx bor der en stor Sri Lankansk befolkning i Billund kommune (uden opståen af ghettoer) og en stor vietnamesisk befolkning i Horsens kommune (hvor man så fik lidt problemer med vietnamesisk mafia, men det er vidst også noget man formår at håndtere). Det er helt normalt og også noget danskere gør i meget høj grad, når de emigrerer fra Danmark til andre lande.
feb 2011
jeg synes hensynet til mennesker i fordeling ligger i at på den måde giver mab dem de bedste vilkår for at integrere sig fremfor at isolere sig ... nu er an jo sådan set kommet et andet sted hen og kan ikke regne med at fortsætte som der man kom fra ..
Det er sært at det er der dog nogle flygtninge/indvandrere gennem tiden der har kunnet finde ud af ... jeg tror så man ville hjælpe de der ikke kan se det selv mere ved fordeling end ved at lade dem lukke sig om sig selv og dem der kun ligner dem selv ... det er en bjørnetjeneste både for dem og for det samfund der stiller sig til rådighed.
Ja der er dansker kolonier der hvor danskere rejser hen, men når disse bruger det off rum så er jeg ret sikker på de gør det under hensyn til kulturen i det land de er kommet til, ellers er jeg ret sikker på de ikke er der ret længe uden at få problemer ..
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 243 Svar: 15.305
okt 2010
SKAL alle være studenter?
SKAL alle være udadvendte?
Hvad med dem der hellere vil arbejde uden en uddannelse?
Eller tager en erhvervsuddannelse?
Eller som bare ikke har lyst til en larmende druktur (studenterkørsel)?
Der findes SÅ mange indvandrere af alle mulige herkomster med mange forskellige religioner.
Hvorfor er det kun muslimerne der SKAL med på studenterkørsel?
okt 2023
"Hvorfor er det kun muslimerne der SKAL med på studenterkørsel?
SKAL alle være studenter?
SKAL alle være udadvendte?
Hvad med dem der hellere vil arbejde uden en uddannelse?"
Det er der vist ingen, der har skrevet, Frk. Jensen
"Men hvis folk først har set sig gale på muslimer så er alt galt."
Nej - ikke "folk" i denne tråd i hvert fald
"Jeg syntes det lyder racistisk at kvinden ikke må gå i burka fordi hun har lyst til det, når hun er ude og fejre hun er blevet student."
Har nogen skrevet, at kvinder ikke må gå i burka til studenterkørsel?
Det var lidt omvendt. Muslimske kvinder skulle IKKE deltage i studenterkørsel iflg. diverse islamister.
Måske har jeg misforstået Hanne, men jeg læser ikke hendes indlæg som ønske om forbud, men som et ønske om, at der gøres op med middelalderlige traditioner i lukkede miljøer.
"Ps. Jeg synes det er noget usmageligt at man lægger op til at man skal fordele folk ved ankomst ligeligt i kommunerne - hvor er hensynet til mennesker i det?"
Vi har alternative samfund i samfundet. Vi har samfund i Danmark, hvor sharia overtrumfer Grundloven.
Ligesom vi som samfund ryddede Pusherstreet, fordi hashhandlen i Christiania ikke kunne standses på anden måde, bliver vi nødt til at reagere på, at vi har
små samfund, hvor Danmarks love ikke nødvendigvis gælder. Jeg er helt på linje med Mette F's ønske om at splitte ghettoerne.
Vi har fartgrænser, fordi vi mennesker ikke altid selv kan finde ud af at køre efter forholdene. Når vi oplever problemer med, at bestemte grupper, der ikke efterlever dansk lovgivning, klumper sig sammen, må vi lave nogle "fartgrænser" - synes jeg.
"Fx bor der en stor Sri Lankansk befolkning i Billund kommune (uden opståen af ghettoer) og en stor vietnamesisk befolkning i Horsens kommune (hvor man så fik lidt problemer med vietnamesisk mafia, men det er vidst også noget man formår at håndtere)."
Problemet med de muslimske ghettoer er, at man IKKE har formået at håndtere de problemer, de har givet - formået og nogle gange haft interesse i. At unge kvinder (og unge mænd) bliver tvangsgiftet ses fx ikke som et samfundsproblem, så det må de "selv ligge og rode med".
feb 2011
https://www.bt.dk/samfund/i-er-ikke-velkomne-islamister-fra-udskaeldt-moske-rykker-ind-paa-folkeskole?gaa_at=eafs&gaa_n=ASWzDAhpCKVBRkMPM0VlcmEs6kT2qfA-Zl93iNhYfa6hpw1MBjmHSRRQqygCEx7uHaQ%3D&gaa_ts=687de2e2&gaa_sig=7Tu75_IFnoiUhH_Yiks8iQE8_UMl6iEcXphvddqeXm6dkr9Z5S96f06YoHdyAqlTDJ5MF8D55pH9dlq3W2L3LQ%3D%3D
Frk Jensen ... det har overhovedet ikke noget med at gøre om man skal være det ene eller andet mht arbejde og uddannelse ... det handler om at følge skik ...
og i det hele taget når man er blevet voksen så BIDRAGE, arbejde hvis man kan og igen følge de skikke der er på det arbejde, den uddannelse osv .. og igen handler det mere for mig om at der sidder mørkemænd og udtaler studenterkørsel er Haram ... var det studenten selv udfra et bevidst oplyst valg der ikke havde lyst så er der lige meget ... det er mændenes og kulturens styring hvor det ikke er til at gennemskue hvad der er frivillig handling fra de enkelte personer eller hvad der er social kontrol ..
feb 2011
okt 2023
"Organisationen kæmper for indførelsen af et islamisk kalifat. Flere medlemmer er dømt i Danmark for billigelse af terror, senest i november 2024."
https://www.dr.dk/nyheder/politik/regeringspartier-vil-igen-forsoege-forbyde-hizb-ut-tahrir
Vi har altså en potentiel terrorist ansat indenfor noget så essentielt som vores energiforsyning
Hizb ut-Tahrir er ulovlig i flere europæiske lande - men altså ikke her hos os.
Danmark er såååå naivt.
jan 2006
Følgere: 85 Hunde: 5 Annoncer: 1 Emner: 364 Svar: 14.799
Helt og aldeles ..
Hvorfor HUT ikke er forbudt herhjemme, giver virkelig ingen mening. Der er intet positivt at sige om det.
sep 2017
Følgere: 558 Emner: 165 Svar: 11.244
Jeg var for år tilbage i Thailand, og boede på en ø der er primært muslimsk. Her var ikke de søde, imødekommende, smilende, hjælpsomme thai’ere, som landet ellers er kendt for. Her var tildækkede kvinder, mænd som skulede og en bunke mishandlede hunde. Altså hunde som var skoldet med kogende olie, hunde som var blevet kørt over med plæneklippere, som havde fået kastet store sten efter sig og andre forfærdelige ting. Ja ja, hunde er “beskidte” for muslimer, men BEHØVER de være så ondskabsfulde og torturere dem?
Jeg arbejder på et område, hvor vi desværre jævnligt ser den værste bagside af den muslimske medalje. Æresrelaterede forbrydelser, som man ikke finder herhjemme i samme udstrækning. Unge piger (børn) mishandles og bolles af deres brødre, fædre og “onkler”, fordi de skal straffes for ikke at ære familien. Unge kvinder, som må sendes på safehouse, fordi ellers bliver de dræbt lige om lidt, fordi de vover at gå uden tørklæde. Kvinder som sendes til udlandet for at blive gift med gamle, klamme mænd - og hvis de ikke gør det, er de i risiko for at blive dræbt. Unge muslimske mænd, som tilfældigvis forelsker sig i andre mænd, som risikerer at blive mishandlet og dræbt. Vi har fulde safehouses over hele landet, og det er jo desværre beviset på, at behovet er der - og det er stort!
Min opfattelse er, at det heldigvis er et mindretal af de muslimske indvandrere og efterkommere, der skaber problemerne. Jeg tror ikke at det er et problem vi blege kan løse selv, uden hjælp fra de velintegrerede
okt 2023
jun 2011
Meget enig
Sanne, jeg nævner faktisk selv to, men derudover nævner Isabelle også Farum, så det er vidst bare at læse hvad folk egentlig skriver
feb 2011
okt 2023
sep 2017
Følgere: 558 Emner: 165 Svar: 11.244
feb 2011
okt 2023
Fik Naser Khader alle på nakken?
Har Abdel Aziz Mahmoud fået alle på nakken?
Men, men - det kræver nok en portion mod at stille sig op, hvis man er praktiserende muslim, der også tror på de danske værdier (her tænker jeg især på demokrati, ligeværdighed mellem kønnene og ytringsfrihed)
"Det er ikke let at være ung muslim i Danmark.
Som en lus klemt mellem to negle har man på den ene side et kor af meningsdannere og politikere, der ikke vil anerkende én som ligeværdig medborger. På den anden side har man et religiøst bagland, der er elendigt organiseret og intolerant over for kritik – og som styres af imamer, der hverken kan tale dansk eller har forståelse for de unge muslimers hverdag.
Det er analysen fra den 26-årige debattør, jurastuderende og forfatter Tarek Ziad Hussein, der er aktuel med debatbogen Det sorte skæg – Om at være dansk muslim."
kønsopdeling .. mm