{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
464 visninger | Oprettet:

Råd til valg af sele {{forumTopicSubject}}

Hej! Beklager hvis det er helt off at stille sådan et spørgsmål her ??

Vi får den dejligste hundehvalp hjem snart, som er en blanding mellem samojede, husky og schæfer. Vi har selvfølgelig tænkt os at bede opdrætter om at måle den lille trold, når vi når tættere på afhentning - samtidig vokser de jo bare så hurtigt og jeg vil også gerne kunne bestille en sele, som når at ankomme inden vi henter ham (også for at sikre han bliver sikret bedst muligt under bilturen - vi har et hundebur, men tænker første biltur bliver i vores skød og med hunde-sikkerhedssele).

Hans (altså hvalpens) mor er “lille og fin” af størrelse, far er lidt større (vel på størrelse med en almindelig schæferhund, vil jeg skyde på).

Har i nogle erfaringer ift. sele-størrelse på sådan en 8-ugers vaps ?

Tips til mærke og sele-type er også velkomne. Jeg har pt. Kig på en y-sele fra henholdsvis Dog Copenhagen og Staey, som er den jeg pt. kan finde som nævner ergonomisk design i beskrivelsen, samtidig med at kunne tilpasses en del i størrelsen mens han vokser meget. Når han bliver ældre får han en anden.

På forhånd tak for hjælpen smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af Philips Hue Simirue panel på soveværelse (lampe) 590 kr.
  • Nedrivning 1.000 kr.
  • rengøring 100m2 900 kr.
  • Min ene stikkontakt virker ikke 600 kr.
  • Elektriker 1.200 kr.
  • Tilslutning af opvaskemaskine 510 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Råd til valg af sele
  • Lola H
    Lola H Tilmeldt:
    feb 2025

Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 47
    #1   16. aug Altid vælg en y-sele.

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

Følgere: 137 Emner: 32 Svar: 4.395
    #2   16. aug Bed opdrætter om at sørge for den første sele - som I evt kan betale. Opdrætter kan tage hvalpen med i Maxizoo ell. lignende og få én, der passer.
    Da jeg opdrættede købte jeg altid halsbånd og sele til hvalpene, så de havde noget, der passede, når de flyttede hjemmefra og den første uges tid.

• #3   16. aug Tag hvalpen med i en butik og prøv seler på.
    Vælg en model som kan indstilles i både halsen og om maven (og allerhelst faktisk også i ryggen, altså længden), for så kan den vokse med hvalpen. Det bliver I glade for.

• #4   16. aug Maxi Zoo har seler i et mærke der hedder Anione, og de kan indstilles i både hals og bug. De er ikke særlig dyre, og man kan få dem i et par forskellige farver. Det er så H-seler, men hvis bare du er OBS på at selen ikke sidder for tæt på albuen (“armhulen”), så er den et glimrende valg. Og kommer den til at sidde for tæt på albuen, er det tid til at købe nummeret større smiley

https://www.maxizoo.dk/products/nylon-h-sele-classic-sort

• #5   18. aug Tror ikke i behøves at tænke sikkerhedssele til hjemturen fra opdrætter. Det kræver lidt tilvænning smiley Når jeg henter hvalpe sidder de på skødet (altså ikke af den der kører bilen men af passageren smiley ). Og ja, det er selvfølgelig forbundet med lidt usikkerhed. Jeg har normalvis mine hunde i bure i bilen. Men på de første ture sidder de altså på skødet så oplevelsen bliver fin og træningen af det med at være i buret bliver en god oplevelse for hvalpen. Jeg ville gøre det samme med sikkerhedssele.
    Jeg ville bare hente hvalpen med hjem og så efterfølgende kører ud med hvalpen og finde en sele der passer. Jeg kan også anbefale Anione selerne fra Maxizoo. Bløde, justerbare og ikke særlig dyre. Husk at få skaffet en større sele INDEN hvalpen er vokset ud af den foregående så ikke den skal gå med en for lille sele smiley

Kommentér på:
Råd til valg af sele

Annonce