Råd til valg af sele {{forumTopicSubject}}
Hej! Beklager hvis det er helt off at stille sådan et spørgsmål her ??
Vi får den dejligste hundehvalp hjem snart, som er en blanding mellem samojede, husky og schæfer. Vi har selvfølgelig tænkt os at bede opdrætter om at måle den lille trold, når vi når tættere på afhentning - samtidig vokser de jo bare så hurtigt og jeg vil også gerne kunne bestille en sele, som når at ankomme inden vi henter ham (også for at sikre han bliver sikret bedst muligt under bilturen - vi har et hundebur, men tænker første biltur bliver i vores skød og med hunde-sikkerhedssele).
Hans (altså hvalpens) mor er “lille og fin” af størrelse, far er lidt større (vel på størrelse med en almindelig schæferhund, vil jeg skyde på).
Har i nogle erfaringer ift. sele-størrelse på sådan en 8-ugers vaps ?
Tips til mærke og sele-type er også velkomne. Jeg har pt. Kig på en y-sele fra henholdsvis Dog Copenhagen og Staey, som er den jeg pt. kan finde som nævner ergonomisk design i beskrivelsen, samtidig med at kunne tilpasses en del i størrelsen mens han vokser meget. Når han bliver ældre får han en anden.
På forhånd tak for hjælpen
feb 2025
Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 47
okt 2023
Følgere: 137 Emner: 32 Svar: 4.395
Da jeg opdrættede købte jeg altid halsbånd og sele til hvalpene, så de havde noget, der passede, når de flyttede hjemmefra og den første uges tid.
mar 2009
Følger: 67 Følgere: 135 Hunde: 9 Annoncer: 2 Emner: 161 Svar: 12.820
Vælg en model som kan indstilles i både halsen og om maven (og allerhelst faktisk også i ryggen, altså længden), for så kan den vokse med hvalpen. Det bliver I glade for.
sep 2017
Følgere: 559 Emner: 166 Svar: 11.328
https://www.maxizoo.dk/products/nylon-h-sele-classic-sort
feb 2013
Følger: 9 Følgere: 26 Hunde: 3 Emner: 89 Svar: 7.722
Jeg ville bare hente hvalpen med hjem og så efterfølgende kører ud med hvalpen og finde en sele der passer. Jeg kan også anbefale Anione selerne fra Maxizoo. Bløde, justerbare og ikke særlig dyre. Husk at få skaffet en større sele INDEN hvalpen er vokset ud af den foregående så ikke den skal gå med en for lille sele
Råd til valg af sele