{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
679 visninger | Oprettet:

bryllupsgave {{forumTopicSubject}}

er helt ude af trit og træning ...

jeg ved godt alle familier er forskellige, vaner, traditioner, økonomi osv ..
men hvad er erfaringerne med hvor meget man giver for i bryllupsgave, gave eller værdi i penge til en søn og hans kærestes bryllup ... jeg tænker ikke der er forskel på om de holder et stort med det hele bryllup, et afslappet uformelt eller et mindre, eller ?
De (hun) ville gerne det helt store men det er økonomien ikke til lige nu, så for at sikre sig nu der er kommet både hus og barn så bliver det på rådhus med den nærmeste familie til brunch/frokost efter ...

men hvad giver man ca som gommens forældre i dagens dk ... vi er nok en fuldstændig gnssnitlig lønmodtager familie i indkomst ... vi mangler ikke noget men er heller ikke stort formuende udover det der er bundet i mursten ...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Reperation af opvaskemaskine 970 kr.
  • Service af fjernvarme anlæg 1.447 kr.
  • rede en fjernsyn fra at falde ned 700 kr.
  • nedsat gastryk - de 4 blus kan ikke fungere samtidig. 1.500 kr.
  • Opsætning af gardinstang og opsætning af 2 rullegardiner. 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  bryllupsgave
  • #1   26. sep Jeg ville finde en flot vase eller måske noget fra Kay Bojesen eller Spring Copenhagen.

• #2   26. sep altså er vi ude i gave og ikke et penge beløb så går jeg efter en ønske seddel .. smag og behag er så forskellig .. men det er også mere hvor beløbsrammerne sådan ligger henne af i dag for gommens forældre, hvis der sådan er noget fingerpeg ..

• #3   26. sep Det er måske ikke rigtig nogen hjælp, men vi er da trods alt lige blevet gift, og mine forældre (hans er ikke længere) gav penge. Min far gav os 10.000 og min mor og stedfar 2000. Min fars var lidt overdrevent men det er meget typisk for ham, og det skal jeg da ikke klage over smiley men jeg synes ikke det er nødvendigt med så høje beløb smiley . Min mor og stedfars synes jeg er mere realistisk.
    Normalt siger man kuvertprisen fra hver person, og så ville jeg nok lige komme 50% oveni hvis jeg var forælder? smiley

• Mathias M
    Mathias M Tilmeldt:
    okt 2018

Følgere: 4 Emner: 13 Svar: 399
    #4   26. sep 5-10.000.

• #5   26. sep jo Obster det er netop sådanne erfaringer jeg leder efter, så kan jeg jo selv stykke sammen og finde det niveau jeg finder passende ..

har en veninde hvis datter blev gift, de gav 15.000 til kjole, 5000 til mad og en gave til 6500, (stort bryllup, med både reception og fest) altså over 20.000 det synes jeg er helt vildt ... deres ene søn er lige blevet rådhus gift og der gav de gave og mad som til datteren og har sagt at kommer der et stort bryllup så får de 10.000 til hjælp..

jeg kan slet ikke se det for mig ...

• Mathias M
    Mathias M Tilmeldt:
    okt 2018

#6   26. sep Det er også ret fint at tage fat i brudens forældre - hør dem ad.. også om i evt. skal splejse lidt om fx æresport og måske ligge jer lidt ens i gavestørrelse så ingen bliver sat i forlegenhed

• Mette D.
    Mette D. Tilmeldt:
    jan 2010

Følger: 3 Følgere: 3 Svar: 344
    #7   26. sep vores søn og svigerdatter blev gift for 2 år siden og vi gav 2000,- smiley

• #8   26. sep @Mathias .. jeg overvejede det også, ihvertfald det med om man skal pynte med noget ... men et eller andet sted synes jeg det er svært med gave/beløb .. for hvis man har meget forskellig økonomi ... jeg synes jo ikke det skal blive en konkurrence, hvis du forstår ..

• #9   26. sep Hanne jeg kan i hvert fald sige at set fra vores side var vi lige taknemmelige og glade for begge gaver smiley For det handlede meget mere om det at få en gave - at blive fejret og anerkendt end selve beløbet.

• Mathias M
    Mathias M Tilmeldt:
    okt 2018

#10   26. sep Nej det skal nemlig ikke blive en konkurrence eller at man sætter nogen i forlegenhed.. lidt derfor man kunne gøre det.. så I ikke giver 10.000 og brudens forældre giver 600kr.
    Så kan man ligesom afstemme lidt..

• #11   27. sep Jeg ville give det pengebeløb, der er råd til, og så også købe en lille, personlig ting, som kan stå fremme og altid minde om at det var den de fik i bryllupsgave smiley

Det behøver ikke være noget dyrt eller smart, bare det passer til modtager, og er noget som altid kan stå/ligge fremme. En billedramme i sølv fra genbrugen, med et billede af parret (som er taget på et andet tidspunkt, fremkaldt og sat i ramme), en uro til fyrfadslys eller Flora Danica grankoglen (hvis de er meget jule-mennesker) smiley

• #12   27. sep Min mor gav mig/os 10.000 til festen og så betalte hun kjole, håropsætning og skrædder.
    Men det synes jeg også var flot og ikke forvent.
    Hvad man har råd til og så en lille personlig gave.

• #13   27. sep Mener min svigerfar betalte maden/festen og mine forældre betalte min kjole. Det er 21 år siden, så det står ikke så skarpt i hukommelsen.

• #14   3. okt de købte hus forrige sommer og fik barn i Maj

så til de interesserede så blev det en 9 meter høj Flagstang (de havde talt flagstang for lææænge siden, og afklarede det selvfølgelig lige med dem om det stadig var aktuelt) incl flag, vimpel og montering .. sættes ugen før bryllup så flaget kan hejses på dagen ..

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

Følgere: 137 Emner: 32 Svar: 4.393
    #15   3. okt Hold da op en masse penge jeres forældre har/har haft smiley
    Jeg stemmer for Annes forslag smiley

• #16   3. okt Ja det kunne også være blevet a la Anne´s , men nu endte det med at vi i Aarhus (forældre(os) og hans 2 søstre m familie) gik sammen og splejsede, så det blev en stor gave der kan stå fremme altid til minde om dagen smiley smiley

og så er flagsstang køb måske mere en forårsting for der var ihvertfald tilbud på færdigpakken ..

• #17   3. okt Super fin gave Hanne. Det vil man tænke på, hver gang man kigger på flaget.

• #18   3. okt En flagstang er da verdens bedste gave smiley

• #19   3. okt Jeg ville blive vildt glad for en flagstang! Det er en god gave. smiley

Kommentér på:
bryllupsgave

Annonce