{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
825 visninger | Oprettet:

Dumme kat - / vs hunde... {{forumTopicSubject}}

Ved godt at dette ikke er kattegalleriet - men har også sat den på derinde - dog er debatten aldrig så aktiv der som her - og tænker at mange her måske nok har katte - ss -

---------------

Håber at nogen herinde forstår og kan give råd - og forståelse -
For jeg fatter ikke vores dejlige Amanda -

I sommers havde vi en rigtig rigtig uhyggelig episode herhjemme - vores 3 små killinger blev slået ihjel af nogle af vores hunde... Amanda havde reddet livet ved at springe ind i vaskemaskinen -
Hun er skræmt af episoden - men intet fysisk sket med hende -

Faktisk blive hun voldsomt mere kælen efter denne episode...

Hun er tilsyneladende ikke blevet skræmt "nok" af episoden - for hundene prøver hun stadig at opsøge - og en dag lykkes det hende at komme ud til dem - heldigvis var jeg bare lige ude i haven - så får stoppet det - Men det opnåede at få fat i hende - så til dyrlægen - røtgen og smertestillende - og hun humpede en måned -

Straks efter hun får det godt igen starter hun forfra - hundene skal udfores - jeg finder hende oppe under et spær i en tilbygning... Ingen skader -

Forleden finder vi hende så "arm i arm" med den værste af vores hunde - inde i sofaen - jeg var i køkkenet og den hund har "stue ret" - da hun aldrig gør Amanda noget når jeg er der - og Amanda har indtil flere steder at komme op... hvis Idun sku få lysten til vild leg -

Med "Arm i arm" mener jeg at Amanda reelt ligger langs Iduns mave og bagben sovende ved siden af en sovende Idun inde i Sofaen -

Men hvorfor fa´en er det at hun BLIVER VED OG VED med at opsøge de hunde -
Det er som om hun slet ik kan komme tæt nok på dem -

Hun er nu lukket inde når vi ikke er hjemme - og hundene har fået hundebokse, - så de værste kattedræbere kan lukkes væk, - hvor hun ik kan komme ind til dem -

Men fatter nada - hun må da efterhånden fatte at hunde ik er for sjov... !!!!

Nogen der forstår katte og deres sprog bedre end jeg - ???


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dumme kat - / vs hunde...
  • #1   3. dec 2007 Spurgte ikke til en løsning hvor katten sku flytte - jeg elsker den dumme kat og hun jagtes jo oikke døgnet rundt - flere fa hundene kan jo godt med hende - og hvalpene og hende elsker at lege sammen -

    Det handler om leg der udvikler sig hvis hun finder vej til dem UDEN opsyn -
    En af vores hunde tænder op og kan ik selv slukke for instinktet igen hvis man ik er der til at holde styr på det -



  • #2   3. dec 2007 Trine fis ud af min tråd -
    Du fatter nada - man kan sgu da godt have katte og hunde der ikke er sammen når man ikke er hjemme -


  • #3   3. dec 2007 Trine - det handler om at jeg har en x mand der har trænet disse hunde til at slå katte ihjel... og vi er i aftræning...



  • #4   3. dec 2007 Trine - du får den fulde version så, - hvis du læser min tråd igen vil du se at angrebene IKKE er aktuelle mere - ( siger ikke at det aldrig vil ske igen - ) men vi er der nu hvor hundene reelt kan se katten uden at forsøge og gøre klar til angreb, - men kan klare langt mere end de kunne for blot få måneder siden -

    Nu er det det at katten lægger sig til at sive ved siden af hunde der for få måneder siden prøvede at slå hende ihjel jeg ikke fatter -
    Hvorfor hun i den grad VIL være venner og tæt med disse hunde -

    Som du kan se længere opppe trænede min x mand UDEN mit videne hundene til at slå katte ihjel... hvorfor de tændte TOTALT hver gang de så en kat i området og knækkede nakken på dem -


  • #5   3. dec 2007 Trine - hvor står der at jeg er BEKYMRET - der står at jeg UNDRER mig over at Amanda i den grad opsøger mine hunde - istedet for at lade den ligge -

  • #6   3. dec 2007 Sive ved siden af hundene - = SOVE ved siden af ....

  • #7   3. dec 2007 Connie - : Ja Uimodståellig er hun - i den grad - ss -

    Men nok også lidt dum - ss -


  • #8   3. dec 2007 Trine - reagerede fordi du jo slet ik kom med egne erfaringer eller gode råd - vi er jo netop igang med et træningsforløb med hundene - mht kattene - og det går fremad hele tiden -

    Ja jeg har følt at AMandas liv var i fare - men sådan er situationen ikke mere - tingene fungere efterhånden uden problemer - og hundene er IKKE sammen med hende når de er alene -

    Så kan ikke se problemet med at have dem -

    Du starter ud med at spørger hvorfor de angriber -
    Det var jo slet ik det mit "?" gik ud på,- men blot lidt om kattesprog etc - ss -

    KEd af hvis jeg lød for sur og farede ud for hurtigt - ik min mening - ss -


  • #9   3. dec 2007 Bare en lille tanke..

    Måske katten kan aflæse om hunden er i puttehumør kontra byttedrift ?
    Mine katte ved da rimelig godt, hvornår de skal holde sig væk..
    OG, -begge mine hunde er jagthunde, og løber en kat forbi næsen på dem udendørs, så jager de katten..
    Indendørs kan kattene "næsten" gøre som de vil.. *s*


  • #10   3. dec 2007 Moster... Netop sådan noget jeg havde brug for -

    For tænkte om katte mon kan mærke sådan noget - men har INGEN erfaring med katte og deres sprog - udover det dagligdags hun viser mig - og mit liv med hende -

    / Jeg er sulten - jeg vil have mad - nej mor ik det mad - det våde etc etc etc...


  • #11   3. dec 2007 EJ Sanne - det lyder jo som om hun slet ik påtænker at gøre katten noget - men bare bliver alt for ivrig - stakkels Soffi pigen - ss -

  • Henrietta S
    Henrietta S Tilmeldt:
    jun 2007

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 27
    #12   3. dec 2007 Jeg syntes ikke at det er særligt pænt at tale sådan der til folk for der er ikke nogen som rigtig gider at hjælpe andre når man angriber på den måde. Så håber at du selv løser problemet siden du ikke har brug forandres hjælp.

  • #13   3. dec 2007 Cleo kan ikke snuppe katte og min kat kan ikke snuppe hunde, lige med undtagelse af hinanden, så det kan altså lade sig gøre, at hunde der ikke bryder sig om katte og omvendt, at leve i al fordragelighed.....

    Vi havde katten først og da vi kom hjem med Cleo, satte katten sig i døren pustede sig op (tror han fortalte hende, at han bestemmer her), der gik mange dage/uger, hvor Cleo gik en kæmpe bue uden om katten, idag vasker og putter de hinanden.

    Jeg er sikker på, at jeres kat ønsker selskabet fra hundende på trods af deres tidligere aggrasive adfærd over for hende og jeg er også sikker på, at det hen af vejen skal komme til, at gå endnu bedre end nu.

    Her i huset jager Cleo alle katte væk der kommer ind i haven lige med undtagelse af "hendes egen" kat og måske kommer jeres hunde aldrig til, at bryde sig om andre katte, det er formentlig svært, at fravænne dem en så modbydelig færden de har fået tillagt sig af din ex, uden at jeg ved det :o)


  • #14   3. dec 2007 hmm, håber i finder en løsning til de dejlige dyr. Men er da også bange får at det før eller siden går galt. Så vil også råde til at finde et nyt hjem til katten, inden den bliver slået ihjel.. Men da det ike er hvad du ønsker, håber jeg i finder ud af noget.

  • #15   3. dec 2007 Karina - Dejlig historie - ss -

    Tror du har meget ret i det du skriver - og håber at dem fremgang vi ser nu vil vare ved -
    Ved godt at det nok aldrig vil blive ren kærlighed de tre hunde min x mand har trænet til denne sindssyge adfærd - vil vise overfor katte generelt, - men håber at kunne finde en løsning - som kun bliver bedre og bedre -

    For vi er på vej - og jeg tror på projektet - ss -


  • #16   3. dec 2007 Sanne : TAK... smler... dejligt at nogen forstår hvad man skriver - Griner - ss -
    For ja - vi har ikke et problem - Vi HAVDE et problem - som vi er igang med at løse - og det går faktisk GODT...


Kommentér på:
Dumme kat - / vs hunde...

Annonce