1.191 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 54 Svar

Hvilke hundenavne synes i er nederen ? Hvilke hundenavne synes i er nederen ?

Nogen gange møder jeg folk som har givet deres hunde navne som :

Psyko
Killer
Fighter

Og det synes jeg bare er ekstremt ucharmerende navne *G*

Synes at det afspejler et eller andet hemmeligt ønske om en stor sej hund i ejeren...
Og det er tit store hunde der hedder det....
( Ved godt at det ikke altid er sådan, men det er det indtryk jeg får når jeg hører sådan et navn.. )

Omvendt mødte jeg engang en lille Chihuahua der hed Baby.... Og var en han...........
Stakkels hund smiley
Heldigivs er den jo ligeglad....

Nu hedder min jo Laura og i starten da jeg havde fundet det navn, var min kæreste totalt off på det navn... DET kunne en hund i hvert fald ikke hedde...
Men nu er det det mest naturlige navn i verden til hende....

Hvilke navne er helt forkerte i jeres ører ?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af betonaffald 2.500 kr.
  • Opgravning af rødder fra buksbom busk 1.000 kr.
  • Rengøring af køleskab og 3 fryse skuffer 700 kr.
  • Udskift S16 kraftstik 1.800 kr.
  • VVS-montering og -reparationer 1.040 kr.
  • Hæk klipning ca 12m og taget toppen af 4 træer de er ca 2 1/2 m 3.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvilke hundenavne synes i er nederen ?
  • #1   4. dec 2007 Hmm alle dem der kalder deres hund Kenzo osv. Helt ærlig!!!

• #2   4. dec 2007 Diablo er fandme også et nederen navn til en hund smiley undskyld!!

• #3   4. dec 2007 Hvad med en bichon, der hedder KING :o)))))

• #4   4. dec 2007 Maria - Hmm... Diablo synes jeg ikke er så slemt som de navne jeg har nævnt....
    Ville passe meget godt til en Dober ...
    Nok bare ikke et navn jeg ville vælge......

Har omvendt også tænkt at hvis jeg nogensinde fik en lille hanhund så skulle den hedde King eller sådan noget smiley

Havde også en periode hvor alle mine dyr skulle hedde M'Gala smiley
    Den er jeg heldigvis kommet mig over *G*

• #5   4. dec 2007 Von Bierlich - Ja det var også sådan min kæreste havde det... Det er et menneskenavn smiley

CH - dét er humor ! smiley

• #6   4. dec 2007 Jeg har det svært med hunde der hedder menneske navne... Så en hund der hed Birthe, det kunne jeg slet ikke forholde mig til hehe... Håber ikke jeg rammer nogen det er ikke meningen smiley

• #7   4. dec 2007 Jeg kender to chihuahua med navne som Bjørn og Ramses

• #8   4. dec 2007 Anja - LOOL !!! Ville jeg synes var totalt sjovt at kalde sin hund smiley
    Men også kun fordi at det er SÅ malplaceret ....

• #9   4. dec 2007 Sidder og griner over overskriften "nederen"

Vort modersmål er dejligt...det har så mild en klang.

Undskyld Stine...det er ikke personligt, skal bare lige vænne mig til at det ord måske snart indgår i den danske ordbog.

;0)

• #10   4. dec 2007 Hehe, jeg kunne i starten heller ikke klare, at min hund hedder Bente, men syntes, det var synd, at døbe hende om, da hun var over 2 år, da jeg fik hende, og nu er det næææææææææsten ved, at være naturligt for mig, at kalde hende det smiley

• #11   4. dec 2007 Arrj, jeg kunne sagtens kalde min hund et menneskenavn... (har jeg sådan set allerede gjort, men dog ikke det dansk)

Får jeg en tæve, ville jeg gerne kalde den enten dagmar eller Emmi....
    En efter min oldemor og den anden efter min Farmor...

• #12   4. dec 2007 Kender en Presa der hedder Pain og den anden de har hedder Diablo.......

De navne er lidt spooky, men nok også fordi jeg tror lige de to hunde spiser børn.....

• #13   4. dec 2007 Bølle og Fido synes jeg ikke om.

Men navne kan jo ikke diskuteres. Hvis ejeren af hunden synes om det, så er det det hunden skal hedde.

Der er da også mange der synes at min lab, Belvedere, har et underligt navn. Men han kunne ikke hedde andet - det er et "familie" navn i den forstand at min svigermors lab for 25 år siden også hed Belvedere.

• #14   4. dec 2007 Solveig -
    Nej nej det er et forfærdeligt ord smiley
    Kunne bare ikke lige formulere mig på andre måder i en kort overskrift ...

Heldigvis er ordet på tilbagegang og ikke 'sejt' mere smiley

• #15   4. dec 2007 Stine: nå...så er jeg mere rolig...overlader trygt Danmark til dig.

;0)

• #16   4. dec 2007 Mange vil nok påstå at jeg har helt omvendt på¨den med en søn der hedder Malik og en hund der hedder Laura smiley

Tina - Du må da i hvert fald ha' fået nogle smil med på vejen når du står og gjalder 'BEEEEENTØØØØH' ude på marken smiley

CH - Dagmar var jeg også inde på med Laura, men der truede min kæreste med at forlade mig smiley

PIIIFT - holy bananas, så skal ens hunde altså bare være skumle om de vil det eller ej....

Gitte - ja, de er lidt ordinære...
    Belvedere.. Lyder meget fint smiley .... Som til en pæn herrehund....

• #17   4. dec 2007 Tinkerbell må da afgjort være det klammeste navn af alle ;O)

• #18   4. dec 2007 Synes nu det er meget sjovt at kalde en lille hund " Killer"

• #19   4. dec 2007 Solveig - Nej pas på med det smiley

Nanna - smiley .... der er godtnok også stor forskel på de to navne .....

C E - arh come on...... Kan da se at der er en lille Tinkerbell gemt i Tjalfe !

• #20   4. dec 2007 Stine

Jeg kan ikke proppe ham i min taske *hyyyyyyl*

• #21   4. dec 2007 Min søsters muskelhund hedder Bøvs :oS

• #22   4. dec 2007 C E - jo jo, du skal bare mase lidt ekstra ....

"Intet er umuligt for den der bærer viljen i hjertet" - Sagde Thomas Mygind så smukt engang i Robinson ;-P

• #23   4. dec 2007 Birthe kan jeg altså heller ikke med. Der er nogle menneskenavne som ikke som er fine til hunde, andre som glider lettere igennem mine øregange.

Jeg har pesonligt problemet den anden vej - når jeg præsenterer mig selv er det sket adskellige gange at jeg har fået: Bianca? Jamen det er da en hund/hest/båd! smidt lige i sylten!! Og ja - hvis en hund/hest skal hedde Bianca skal den sq i det mindste være lys, så det passer!!

Nu har jeg selv valgt navnet på James(jeg kunne altså ikke leve med Brad som han hedder på papiret og nr31 kunne jeg jo heller ikke kalde ham, som de gjorde hos opdrætter) Og hvad kalder man ellers en elegant brittisk gentlehund? Især når man har en miss Sophie(kat) i familien(fra 90-års fødselsdag)

Killer, Psycho, Fighter, King, Plet osv osv er i min verden ideforladt og siger mere om ejeren end hunden (håber jeg da!! - her er plet dog undtaget)

• #24   4. dec 2007 Stine

Så prøv du at fange en ål med en lasso *ss*

• #25   4. dec 2007 De værste hundenavne jeg er "stødt på" er Satan og Hitler :o(

• #26   4. dec 2007 C E - Sig det til Thomas Mygind ....

Kirsten - Er der faktisk nogen der kalder sine hunde for det !? smiley

• #27   4. dec 2007 Passede for noget tid siden en lille hund der hed Bjarne - det var simpelthen så mærkeligt at kalde på den hund *GG*
    Er ellers meget for at give mine dyr alm danske navne - dog ikke Bjarne *GG*

• #28   4. dec 2007 Stine - Ja jeg har mødt en Schæfer hvalp der hed Satan, og en af min datters klassekamerater (indvandre) har en storebror der har kaldt sin Amstaf Hitler.

• #29   4. dec 2007 Jeg havde en korthåret hønsehund engang, der hed Kurt

• #30   4. dec 2007 Nej, Laura, det er da et pænt navn -- Thi hi..

Hmm. Jeg har ikke lige frem nogle navne, jeg ikke bryder mig om... =)

• #31   4. dec 2007 Kenzo, Gucci, Enzo - badrrrr!

Diablo kan jeg godt lide!

Jeg er heller ikke så glad for menneske navne - Sarah og Elizabeth og sådan noget - det bliver lidt underligt...

Og ja - alle de der "farlige navne" til kamp/muskelhundene - de er sku heller ikke så fede...

Et andet navn som er ret meget op i tiden har jeg det også lidt svært ved - Svea - det er bare ikke mig heller!

• #33   4. dec 2007 Navne som Mille, Molly, Freja, Max, Basse, Bølle osv Hader jeg. Ville aldrig kalde mine dyr noget som alle andre dyr også hedder.

• #34   4. dec 2007 Jeg hader også når folk kalder deres hunde noget alle andre hedder...

Prøver at kalde mine dyr ting, som der ikke er så mange der hedder!

• #35   4. dec 2007 der hvor vi boede før var der en ældre dame med en cocker der hed perle............. det var en han............

• #36   4. dec 2007 Chilli er der også bare så mange hunde der hedder - både hanner og tæver...

• #37   4. dec 2007 mine hedder minnie og chelsea, minnie er nu et meget normalt hunde navn, men var ret så ide forladt da jeg skulle finde på et navn til hende og så var hun en af de mindste i hendes kuld, chelsea var min kammi som fandt på, og hans ynglingshold i fodbold hed det smiley

har haft en amstaff han hund som hed macho, syntes i starten det var et rigtig øv navn, men det passede sku meget godt til ham smiley
    har også haft en broholmer tæve for mange mange år siden som hed chika, der var der næsten ingen hunde der hed det, men i dag ville jeg ikke kalde min hund for det.

jeg har mødt mange hunde som hed menneske navne, det sjoveste er nok en pige jeg engang kendte, hun havde en ambull som hed preben, og en engelsk bulldog som hed yrsa smiley

samt en kammi som havde en rotweiler/shæfter der hedder bøf smiley

• #40   4. dec 2007 Cæcilie R - Jeps det kender jeg .... Min X jeg var sammen med for 6 år siden, ville kalde vores kat for Tjalfe... Og IKKE fordi at det var nordisk mytologi navn, men pga af planten *G*
    DET var så det sidste navn i verden den skulle ha'....

Anna Maria T - LOOL !!! Totalt malplaceret navn smiley

• #41   4. dec 2007 Uden at have læst hele tråden, så kan jeg personligt ikke synes noget imod de forskellige hundenavne og kan i hver fald ikke i ALLE tilfælde, se at det afspejler personligheden hos ejeren......

Jeg kunne godt ha fundet på, at kalde min hund ex. Killer og jeg vil langt fra se mig selv som værende brutal rocker..... eller på anden vis kunne identifisere mig med navnet :o)

• #42   4. dec 2007 Karina - Du burde læse tråden....
    Der er dælme mange sjove navne og kommentarer smiley

• #43   4. dec 2007 Áiii Stine, er ked af det, men jeg lyster egentlig ikke, at læse hele tråden, jeg synes egentlig at folk der nu en gang har valgt div. hundenavne til deres hunde af en eller anden årsag, som jeg skal lade være usagt af hvilke, bliver nedgjort i sådan en tråd som den her....

Og ja der er ytringsfrihed i Danmark og også på HG, dog kan jeg bedre lide ordet pli end ytringsfrihed.......

• #44   4. dec 2007 Min stedmor har kaldt sine katte for Missy og Funny, og hunden hedder Mini (en eurasier). Dét for mig er lidt idéforladt - min kat (der dog bor hos dem) hedder Tito, inspireret af den romerske kejser Titus smiley

Caiser er inspireret af filmen Usual Suspects og et band smiley

Noget der er usmageligt, så er det f.eks. at kalde sit dyr for Voldtægt - det kan jeg slet ikke forstå. En veninde fortalte mig om nogle hunde hun kendte der hed Hovsa og Undskyld smiley Det er nu meget sødt.

• #45   4. dec 2007 Nu har jeg ikke kigget alle svar igennem så ved ikke om jeg gentager..
    Men alle de der "mærkenavne" Som Gucci, Kenzo, Dolce osv.
    jeg kan simpelhen ikke ha´ dem smiley hehe..

det er tøj/Sko osv. ikke en hund ! smiley

• #46   4. dec 2007 Jeg synes Micki og Caspar er gode navne;o), hihi

Nederen navne, åhhh er altså bare ikke så vild med navnet Bølle, synes det minder mig om pølle og synes det er irriterende at sige, Bølle Bølle Bølle Bølle, ej det ligger altså ikke til mig;o)

• #47   4. dec 2007 Jeg er ikke til navne der er alt for brugt blandt kæledyr. Men er tilgengæld vild med lange smukke navne med betydning (F.eks. Selaginella, Nangijala og i den dur), ældre danske "menneske"-navne (f.eks. dagman, carla, holger og robert) og navne med masser af humor. (f.eks. border collien "Ullimunn", chihuahua'en Psyko, eller slet og ret det gamle og efterhånden aldrig mere sette Fido).

• #48   4. dec 2007 Nogen på samme vej som jeg bor på kalder deres bette terrier for Kejser og deres Schæfer King smiley

• #49   4. dec 2007 Mine hunde har heddet / og hedder
    Rikke - Tippe - Ludvig - victor - Carlo - Wilma - Sally - Lilli - Lotte - Lasse - Silas......

Kan ikke lide.........Bølle - whisky - Gin - Bailey... og andre i samme genre.... :O)

• #50   4. dec 2007 Er lykkelig over at mine hundenavne ikke har været igennem skærsilden endnu ;o)

• #51   4. dec 2007 Karina - Nedgøre ?!
    Det er nu ikke min intention :-S
    Synes da bare at der har været en munter tone herinde indtil videre........

Marianne - Det gør ikke så ondt smiley

Rilou's - Er der nogen der kalder sine dyr for voldtægt ?! smiley
    Hovsa og Undskyld smiley :-D
    En bruger herinde har en hun og en hankat, der hedder Drengen og Pigen..
    Ret originalt synes jeg *GG*

• #52   4. dec 2007 Stine...Tænker nu lidt på alle dem herinde som har valgt de hundenavne som er " nederen "...

• #53   4. dec 2007 Marianne - Der er da flere der har proglameret at Laura ikke passer til en hund....
    Det gør mig da ikke ked eller stødt.....

Hvis der ikke skal mere til - Ja så er man i mine øjne lidt pernitten....

Min tråd er bare ment i en munter tone smiley

• #54   4. dec 2007 Stine... Når folk kan blive støt over "lave" , tykke mopser;o) o.lign. Så er der også nogen der kan blive ked af denne tråd...

Synes nok bare generelt at der er mange tråde pt, hvor man tager gas på andres bekostning......

• #55   4. dec 2007 Marianne - Tjaeh... Der er kun 2 der har brokket sig og alle andre der har kommenteret denne tråd , har da ikke været negative...
    Så der er ingen ( næsten ) der har tudet over tråden.....

Så vil da langt fra kalde den en stødende tråd, eftersom der ikke har været nogen diskussioner, andet end fra jer to smiley

• #56   4. dec 2007 Stine... Hvad Karina mener kommer ikke mig ved, men som jeg skrev jeg er nok bare træt i øjeblikket... Jeg ville blive støt over hvis nogen kritiserede min hunderace, ligesom andre bliver over deres... Især når det går på det negative..... Hvis folk kritiserede mine valg af navne, kræver det jo et forsvar.... Underligt at ingen er gået ind og har gjort dette i tråden, men de er nok klogere end mig ;o)

• #57   4. dec 2007 Jeg synes også diablo er sødt... Jeg mødte en alkoholiker der havde kaldt sin hund for lokum!! Jeg tænkte bare at det ikke kunne være sandt at han havde kaldt sin hund for LOKUM... hihi

Kommentér på:
Hvilke hundenavne synes i er nederen ?

Annonce