379 visninger
|
Oprettet:
Boganbefalinger 2026 {{forumTopicSubject}}
jeg ved der har været tråde om det, men synes ikke rigtig jeg kan finde en der virker forholdsvis ny, derfor opretter jeg endnu en ..
Hvis nogen har læst Kim Hundvadt´s "Porcus" og fandt den god så udkommer der i morgen endnu en, den hedder "Fenris"og tager bl.a afsæt i debatten for og imod ulve .. Det er krimier.
og er der nogen der kan huske hvad den der amerikanske forfatter hedder der har skrevet nogle ret penslende krimier, der var en del med den samme efterforsker og hans makker ...kan simpelthen ikke komme i tanke om navnene .. mener meget foregik udfra Los Angeles ..
sep 2017
Følgere: 561 Emner: 171 Svar: 11.483
Jeg hører lige nu nogle ret gamle krimier, som er skrevet i start 0’erne og foregår i/omkring Odense. Krimierne er ok, men ikke sådan “wow”. Men oplæseren er den samme, som har indlæst de krimier med hende amish-politidamen (jeg mener at det var Karina, der engang anbefalede dem), og hun er ret god, synes jeg.
Jeg er lige blevet færdig med den sidse i Faye-serien af Camilla Läckberg. Hvis man ellers har læst hendes Erika-serie, som er meget stueren og måske lidt for “pæn”, så skal jeg love for at hun gør op med det i Faye-serien
feb 2024
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 30
'Opland' og 'Lalandia' af Jens Vilstrup.
Jeg var også ret begejstret for 'Sarek' af Ulf Kvensler.
Så er der 'Olive Kitteridge' og 'Olive igen' af Elizabeth Strout.
Og 'Mågelatter' af Kristin Marja Baldursdottir.
'De kompetente' af Klas Ekman,
'Rampen' af Jesper Stein.
Og alt af Per Petterson.
jul 2012
Følger: 23 Følgere: 1460 Hunde: 1 Annoncer: 1 Emner: 44 Svar: 8.559
Pigen under gulvet er også en ok bog med en handling, der er foregår primært i Sønderborg. Der er kommet en efterfølger, som jeg bare må læse, når jeg har tid.
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 103 Hunde: 4 Emner: 968 Svar: 18.411
jeg er også mest til krimier, Jussi har jeg læst alle på nær den sidste som vist var skrevet sammen med ham men af 2 kvinder .. jeg gik lidt død efter Marco Effekten som jeg synes var dårlig både i bog og på film ..
af ikke krimier kan jeg kun stærkt anbefale Ken Folletts Century trilogi .. kæmpe bøger med virkelig gode og lærerige på samme tid, fiktion med fakta ... og så hans bog " Aldrig" det er næsten den mest skræmmende bog jeg har læst, mere end krimier fordi den kom januar 2021 13-14 måneder FØR Rusland rykkede ind i Ukraine .. og så se verden nu, hvis man læser den bog så tænker man manden er synsk .. ikke det på nogen er de konkrete nuværende konflikter der i fiktion fortælles i den, men den fortælling og det udfald, man tror det er løgn når man ved hvad der er sket de senere år ...
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 103 Hunde: 4 Emner: 968 Svar: 18.411
maj 2009
Følger: 2 Følgere: 39 Emner: 193 Svar: 10.583
Jeg har lige læst et par krimier af en tysker. Han hedder Dennis Jürgensen. En af bøgerne. hedder blodduen. Han kan godt anbefales.
Har også lige læst nogle krimier af to norske forfattere som er rigtig gode.
Det er Thomas Enger og Jørgen Lier Horst
Lier Horsts bøger har alle sammen lige været i tv som film.
jun 2007
Følger: 11 Følgere: 25 Hunde: 5 Emner: 107 Svar: 6.480
Jeg hører mange timers lydbog hver eneste dag. Primært krimier, men også historiske romaner, biografier og faglitteratur. Jeg har mange favoritter. Især de skandinaviske forfattere er gode, synes jeg.
maj 2009
Følger: 2 Følgere: 39 Emner: 193 Svar: 10.583
Det må så have været en trykfejl. Men han er rigtig god.
Arne Dahl er nu hellere ikke så ringe endda.
og enig. vi har mange gode skandinaviske forfattere.
jun 2007
Arne Dahl er bestemt ikke dårlig nej.
jul 2012
Følger: 23 Følgere: 1460 Hunde: 1 Annoncer: 1 Emner: 44 Svar: 8.559
jun 2007
Boganbefalinger 2026