{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
819 visninger | Oprettet:

En stakkels lille mis:o( {{forumTopicSubject}}

Min mor og jeg var ude at hente foder til hestene i dag. På foderstoffet rendte en lille hvis kat rundt, og den fulgte os i hælene mens vi fik smidt foderet i bilen. Den havde et ret grimt knæk på halen og skidt og sår omkring knækket.
Det viste sig så at katten var kommet tilløben igår, og ham der hjalp med foderet mente så ikke den ville blive ret gammel, eftersom de ikke kan se en lille kat fra deres store maskiner, og den fulgte jo med rundt overalt -og det kunne vi ikke bære, så vi tog den lille fyr med hjem, og min bedstemor indvilligede i at have den nogen dage, så vi kunne prøve at finde et nyt hjem til den.

Det viser sig så ved nærmere undersøgelse at halen har været brækket, men ikke er blevet behandlet efterfølgende, så den ser ikke for godt ud, og desværre er den lille mis osse voldsomt angrebet af øremider, så vi har nu besluttet at den i morgen kommer til dyrlægen og får fred:'(

Men hold da op en sød lille en. Super kælen og tillidsfuld, og trisser bare efter en hvor man går og står.

Har oprettet et lille fotoalbum med lidt billeder, og håber i vil ham nogen venlige tanker i morgen når han får fred.

http://www.hundegalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=14469


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  En stakkels lille mis:o(
  • #1   18. dec 2007 Det var da en trist historie.... :(:(

  • #2   18. dec 2007 Oraklet.... Øremiderne kan jo behandles rimelig nemt skulle jeg mene... OG halen.... Worst case scenario, så kan den vel fjernes? Den bette ville da godt ku få et ordentligt liv, hvis der bare var nogen som ville bruge pengene det koster...

  • #3   18. dec 2007 Anne-Louise .livslysten fejler intet, og han er virkelig en rigtig dejlig lille en. Men efter hvad jeg kunne forstå (har ikke den store forstand på katte og øremider) er det nærmest umuligt at komme helt til livs når det er rigtig slemt.

    Mit bud er at haen ville skulle amputeres -han har ingen smerter i den, men den ser i hvert fald ikke godt ud. Det er self ikke et kæmpe indgreb.

    Men med alle de katte der søger nye hjem, vil jeg ikke byde en evt ny familie at få en "syg" kat ind, som måske vil være årsag til mange dyrlægeregninger og bekymringer.

    Og trods alt er det bedre han får fred på en ordentlig måde, end at han skulle ende under en traktor, dø af sult (de må ikke fodre på foderstoffer, da katte sådan set ikke har adgang der) eller det der er værre:o(


  • #4   18. dec 2007 Oraklet: Det er den helt rigtige beslutning i tager - efter min mening

  • #5   18. dec 2007 Lars M -tak. Det er trist, men tror osse det er det bedste i det lange løb.

  • #6   18. dec 2007 Syntes det er synd at aflive den når livslysten er så stor.Øremider er meget let at behandle og mht halen kan det jo godt være at den bare skal have en antibiotika kur så infektionen går væk.Katten ka jo sagtens leve med en skæv hale(har selv sådan en med skæv hale)

  • #7   18. dec 2007 Vov.. Mente nemlig nok det var let nok at behandle.. der var da ingen problemer da jeg fik mine første killinger... De var også ramt af det skidt...

    Oraklet... Du skriverjo også selv den ingen smerter har i halen? Så et indgreb ville jo nok ikke være nødvendig...


  • #8   18. dec 2007 Jamen det er slet ikke et spørgsmål om at vi ikke gider behandle den for øremiderne, men om at det (ifølge mine informationer) er MEGET svært at komme til livs, når katten er så voldsomt angrebet som den her er.

    Og jeg ville have det dårligt med at sende lorten videre (undskyld sproget), når det med stor sandsynlighed vil forårsage bekymring og høje dyrlægeregninger for en ny ejer.



  • #9   18. dec 2007 Og halen ser i øvrigt slem ud, pga stort sår plus en mængde skidt (som vi ha forsøgt at vaske af, men det kræver nok vask af fere omgange, for det er nærmest indgroet)



  • #10   18. dec 2007 Oraklet... Læs lige dette om øremider... smiley

    (link fjernet)


  • #11   18. dec 2007 Det kan jo også være at det er nogen killing der er blevet væk fra dem?

  • #12   18. dec 2007 Vov -den brækkede hale er en gammel skade (det er tydeligt at det er noget den har gået med længe) -så det kan godt vær jeg lyder hård, men hvis man ikke gider behandle sådan en skade, så har jeg ikke travlt med at finde ejeren.

    Stefanie -jeg er klar over hvad øremider er, og min bedstemor som katten er hos lige nu, har en del kendskab til det. Vi er klar over at det kan behandles, og normalt osse uden de store problemer.
    -men denne kat har altså ikke bare en smule øremider, den er VOLDSOMT angrebet af det.

    Oprettede ikke denne tråd for at få at vide at jeg bare ikke ønsker at hjælpe katten, for det var sgu tanken bag at vi tog den med hjem -og jeg betalte med glæde dyrlægen for at hjælpe det lille pus, for jeg synes virkelig den er dejlig.

    Men som sagt er vi blevet enige om at det er bedre den bliver aflivet, end at sende en syg kat videre.

    Der er MANGE sunde og raske søde katte der har svært ved at finde gode hjem. Denne aner ikke hvad en kattebakke er, og den er tilmed ikke rask. Derfor har vi taget den beslutning.


  • #13   18. dec 2007 Det var sikkert ikke en nem beslutning at tage.

    må indrømme, at det gippede lidt i mig, men jeg forstår jeres valg.
    Der er så mange hjemløse katte på diverse internater, og når katten ikke aner hvad en bakke er, og at den tilmed er skidt tilpas, så kan jeg godt forstå det.

    Jeg sender lige en varm tanke til missen og et lille klem til jer..

    Beslutningen er helt rigtig - også selvom den har været svær at forholde sig til...



  • #14   18. dec 2007 Killingen kan da stadig godt være blevet væk fra sin ejer og skaden sket efterfølgende? Hvad med at aflevere den på et internat istedet ,så kan de sørge for behandling?

  • #15   18. dec 2007 Vov -som sagt, jeg tvivler. Skaden er gammel, katten er ikke ret gammel, dvs at den må være sket da katten var helt lille. Den er i ok foderstand, så nogen må jo have taget sig af den -og alligevel ikke sørget for behandling.

    Men vil undlade at svare yderligere i tråden. Efter min mening er den rette beslutning taget, og det trods det at jeg virkelig ikke har det godt med at skulle aflive dyr uanset hvr lidt jeg så har kendt dem.

    Det er ikke manglende lyst til at behandle den, men en overvejelse om kattens fremtidige liv, og den familie der ville få den.
    Og en syg kat vil jeg ikke byde nogen familie, jeg ved hvordan jeg selv ville have det med at mit dyr var sygt.


  • #16   18. dec 2007 Oraklet - selvom katten er i ok foderstand, så er det ikke sikkert, at den har haft nogen ejer. Den kan have fanget mus og mosegrise...

    Du behøver ikke have dårlig samvittighed over dit valg.

    Jeg elsker katte utroligt meget, men jeg ville også vælge som du gør - det er jeg næsten 120% sikker på....


  • #17   19. dec 2007 Oraklet.... Håber sandelig ikke du tog det som et bask jeg skrev som jeg skrev... Det er jo let nok for mig at sidde her og skrive det jeg gør osv... Men jeg har jo ikke set katten. kun billederne af den.. Det har du... Så du ved helt sikkert bedre i denne situation end jeg... Så er sikker på du har truffet den rigtige beslutning....

  • #18   19. dec 2007 Synes at det er fjollet at sidde og give Oraklet dårlig samvittighed og skulle føle grund til at hun skal sidde og bortforklare i eet væk...................

    Vi kan ikke redde hele verden og nogengange er det bedre at dyrene får fred...



  • #19   19. dec 2007 Stine. Det er der jo heller ikke nogen som var ude på!!!!!

  • #20   20. dec 2007 Jeg ville da i hvert fald blive voldsomt irriteret hvis jeg havde været Oraklet og fik en masse 'Hvorfor aflive comments'
    Men det er nok bare mig der er anderledes indrettet smiley


  • #21   20. dec 2007 Stine... Det tror jeg også! Og kan da ikke se der er nogen umiddelbart der har skrevet : Hvorfor aflive....! smiley

  • #22   20. dec 2007 Kan da se i hvert fald 3 der prøver at overbevise om andet alternativ.. Så jeg er ikke forkert på den..
    Men det er også ligemeget..
    Katten har forhåbenligt fået fred for sine pinsler nu og så er den sag ude af verden.


Kommentér på:
En stakkels lille mis:o(

Annonce