70 visninger
|
Oprettet:
Knallert 30 til knægten {{forumTopicSubject}}
Har i nogen meninger om det her paradoks:
Han vil gerne have en Yamaha Jog AS fra 1994 til kr 14.000,- og det sagde jeg NEJ til, en 32 år gammel scooter, når man kan få en helt ny Moto Cr TIL 15.000,-
Hvorfor skal sådan et gammelt lig af sådan en Jog koste 9.000,- inden istandsættelse?
Jeg kan finde flere Moto CR 5 år gamle til max 7.000,- og mellem 5 og 10.000 km.
Er jeg blevet for gammel, er der noget jeg ikke fatter her?
dec 2012
Følger: 35 Følgere: 259 Hunde: 2 Emner: 35 Svar: 3.583
Men jeg har intet svar desværre, jeg undrer mig også.
Jog var ny dengang jeg var ung, men den var komisk mindre end de andre og altid "besat" af den største af gutterne... husk matchende vintage adidasbukser, dem der som kan knappes hele vejen op i siden
På den anden side, så er der så meget vi ikke forstår, og måske skal man give dem præcis hvad de ønsker sig... så må de gøre deres egne erfaringer og leve med konsekvenserne. Men ligeved og næsten er bare aldrig så tilfredsstillende...
aug 2007
Følger: 49 Følgere: 86 Hunde: 9 Emner: 526 Svar: 12.914
Du tænker praktisk - han tænker emotionelt.
For ham har den sikkert totalt kultstatus og rammer lige ned i Vintage/retrotrenden. Han vil have noget fedt og unikt.
Hvor du tænker sikkerhed, pris, garanti, tryghed osv. Kort sagt - et fornuftigt transportmiddel.
Jeg synes du skal stille ham til opgave, at finde én, der lever op til disse kriterier:
? Den skal være lovlig
? Dokumenteret stand
? Maks pris
? Ikke tidligere voldtunet
Så prisen ikke ender med at blive 14.000 + reservedele + reparationer + frustration.
Alternativt “Du får en ny scooter – men så kan vi sammen gøre den lidt ‘din’ (farver, udtryk osv.)”
Du kunne naturligvis også følge dit eget råd i hedebølgetråden, og forklare knægten, at han bare må blive hjemme
Knallert 30 til knægten