{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
395 visninger | Oprettet:

gammel hund, fået dårlig maner ! {{forumTopicSubject}}

Heej (:

Jeg har fået det problem at min gamle hund på næsten 9 år , er begyndt at tisse på gulvet .
Hun har altid været dygtig til at "sige" når hun skulle ud og tisse , men her efter nytår er der sket noget med hende. Hun er ik for god til at komme og sige det mere , så gør hun det bar i stuen , vi har næsten lige fået en kattekilling og Sille kan godt blive lidt jaluox på den men det er jo ik fordi vi glemmer hende .

Sille har os en dårlig ide med at skal rode i kattepakken og ligge kattens afføring ud på gulvet , hvad kan jeg måske gør ved det ud over at skælde hende ud og fortælle at det må hun ik.

Mine forældre siger at hvis hun bliver ved med at tisse på gulvet, så skal vi af med hende . men vil jo ik miste min gode ven ,..
håber nogen måske kan hjælpe , kan se problemmet eller har prøvet noget lignede..

Sille er meget bange for nytårs krudt , når noget siger bang ,. men gør det jo ik mere !

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vi mangler og sætte lys i huset 700 kr.
  • Hjælp til ophængning af 5-7 billeder 500 kr.
  • Opvaskemaskine fejl 900 kr.
  • Boret huller i køkkenlåge og isat hængsler 1.250 kr.
  • Dissemble and assemble cage 525 kr.
  • problem med vandtilførsel til opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  gammel hund, fået dårlig maner !
  • #1   8. jan 2008 Det er hundens reaktion på at den er bange, eller har været bange. Mine forældres hund havde aldrig været bange for nytårsaften, da de stadig have deres anden hund, men da den døde begyndte hun at blive skrækslagen! Hun både tisser og skider indenfor når hun bliver bange. Bare hun hører det mindste bang, så bliver hun bange. Jeg synes at i skal prøve at træne nogle høje lyde med hende, for at vise hende at der ikke sker noget ved det. Det kan også være at hun tisser på gulvet i ren jalousi over katten.

• #2   8. jan 2008 Sille kan jo have fået blærebetændelse og derfor tisser på gulvet.
    Jeg ville få hende undersøgt hos dyrlægen.
    Min gamle hund begyndte også at tisse på gulvet og det sagde dyrlæge det var fordi hun var gammel og ikke kunne holde sig så godt mere, men hun blev også 16 år.
    Det at hunde går i kattebakker er en dum vane som de "elsker" at gøre. Vi har altid skældt dem ud, men de gjorde det hvis de kunne komme til det.

• #3   8. jan 2008 vores gamle han hund gjorde det også..

hvis man satte ham på plads, eller han bare blev lidt tøsesur, gik han og lettede ben over alt..

• #4   8. jan 2008 Jeg ville få hende checket hos dyrlæge før jeg overvejede at adfærdsbehandle hende.

• #5   8. jan 2008 tak for nogen af jeres dejlige råd , jeg vil se om jeg kan få dyrelægen til at tjekke hende , for som i siger hun kan måske have blærebetændelse ,.

• #6   8. jan 2008 Der gik nogen dage hvor det ik var men nu er det kommet igen ,..

• #7   8. jan 2008 Jeg kan ikke svare på det med hendes tisseri, men vedrørende kattebakken..

Den skal flyttes væk fra hundens rækkevidde.

Da Luna var hvalp, stod Oliver's kattebakke oppe på vaskemaskinen ude på badeværelset.

Nu kan den godt stå på gulvet uden at Luna går i den (for det meste).. Men ellers må den ind i et rum, hvor kun katten har adgang.. evt via låge i døråbningen, eller kattelem

• #8   8. jan 2008 hvordan skal jeg få en urinprøve ?

okai tak ,.. vi har en oven på og en nedenunder ,.. så må jeg se hvor jeg kan gøre af dem ,..

• #9   8. jan 2008 Min veninde fødte her for et lille års tid siden... Deres chi begyndte derefter at tisse indenfor. Vi snakkede lidt om problemet og jeg spurgte om hun stadig gav sin hund opmærksomhed (næsten) som før... Og det kunne hun jo kun sige at det gjorde hun jo ikke pga. barnet... Mit svar var at det nok var jalouxi der gjorde det... Hun prøvede at give den mere opmærksomhed og det fortalte hun et par måneder efter at det havde hjulpet.

Kunne forestille mig det havde noget med jalouxi at gøre, eftersom din Sille også roder i kattebakken og "demonstrerer" ved at lægge katteafføringen rundt omkring på gulvet i huset...

• #10   8. jan 2008 JemKem : kunne det måske godt være , for min far skælder sille ud hvis det er hun bliver sur på missen ,.. tror jeg må snakke med min far om at vi skal give sille mere opmærksomhed ,. for min mor snakket om i går at hun er begyndt og gø af min far når han kommer hjem , hvor hun plejet at blive vildt glad når han kommer hjem ..

tak zindi og buster..

• #11   8. jan 2008 Anne >> Det ville jeg i hvert fald prøve at se til.. I skal jo tænke på det var hende der var der først... Selvfølgelig skal katten også være der, med Sille er førstedamen. Hun skal selvfølgelig ikke bide katten eller noget, men der er jo forskel på at sige "nej" på en bestemt måde og så at skælde hende ud. Synes også det viser lidt, at hun er begyndt at gø af din far når han kommer hjem.....

Kommentér på:
gammel hund, fået dårlig maner !

Annonce