{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
815 visninger | Oprettet:

Søger hjælp - ang hussalg {{forumTopicSubject}}

Kan vores ejendomsmægler, som er vores advokat i forbindelse med hussalg, springe fra når der kommer lidt "problemer" fra købers side?

Vi har solgt huset, og har nu modtaget en helt horribel skrivelse fra købers advokat, hvori vi fremstår som "løgnere", og at vi handler i strid med salgsaftalen.

Køber forventer nærmest, at vi betaler et nyt badeværelse (det er et gammelt badeværelse fra 1974) fordi der er gamle installationer.
Køber siger, at vi har tilbageholdt informationer - hvilket vi IKKE har.

I salgsopstillingen stod, at huset trænnger til gennemgribende renovering, og tilstandsrapporten siger at der er K1 og K2 på badeværelset.

Jeg sidder og koger af raseri lige nu, for ikke nok med det, så forlanger køber nyt køleskab, fordi dette angiveligt ikke er det der står anført i salgsopstillingen og og ny ovn, fordi denne ikke skulle virke.
Vi har ikke skiftet køleskabet, og køber har set huset 4 gange, så det er tydeligt, at denne bare vil satse på, at få en hulens masse penge fra os...

Iiiihhh jeg skummer. Sjældent har jeg været så rasende...



Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Søger hjælp - ang hussalg
  • #1   11. mar 2008 Øv hvor træls..
    Man bør altid få en advokat udefra til at kigge på et hussalg, men det hjælper dig ikke nu..

    Nej jeg vil mene det er kontraktbrud hvis mægleren trækker sig nu


  • #2   11. mar 2008 Og huset er vel solgt som beset ?

  • #3   11. mar 2008 Alex - ja huset er solgt som beset.

    Køber har endda været og se huset 4 gange...



  • #4   11. mar 2008 Anette o - nej egendoms mægler kan da ikke springe fra , har jo stået for salgt , og tilstands raporten , så hvis ikke det er det han bliver betalt for , ja så ved jeg ikke hvorfor det er så dyrt at sælge hus ;o)

  • #5   11. mar 2008 Har de ikke en ejerskifte forsikring?

    Altså hvis der er nogle fejl ved huset, som de ikke er bevidste om, altså f.eks ulovlige ´skjulte el installationer, er jeg ret sikker på, at i skal dække det. Alt hvad der er nævnt i tilstandsrapporten, kan de af gode grunde ikke gøre noget ved.

    Har du set, hvilket mærke køleskab, der står i salgsopstillingen, og om det svarer til det der blev solgt med huset?

    Kontakt jeres advokat og lad ham se på skrivelsen fra købers advokat, han ved helt sikkert, hvad de kan og ikke kan. Og i har jo en advokat tilknyttet jerer hussalg, så i betaler ham i forvejen, så skal han hjælpe jer, det burde være en selvfølge.....

    Trist at det skal gå sådan.....


  • #6   11. mar 2008 Vil lige oplyse om at et hus kun kan sælges som beset, hvis det er dødsbo eller tvangsauktion.

    Altså hæfter man for alle skjulte og ulovlige fejl ved huset.


  • #7   11. mar 2008 Vi har fået et brev fra vores advokat/ejendomsmægler, hvori de skriver:

    Vi ser os desværre ikke i stand til at være behjælpelig med det videre forløb, så vi vil opforfre jer til at tage kontakt til en advokat.

    Vi har betalt for advokat gennem ejendomsmægleren, så jeg forventer jo et eller andet sted, at de tager sig af hussalget og alt hvad det indebærer.

    Det er første gang jeg sælger hus, så jeg er ikke så meget inde i, hvordan vi skal forholde os til det hele.

    Vi har tegnet ejerskifteforsikring.

    Fra købers advokat har vi fået en lang skrivelse.
    Lige med hensyn til kølesabet står der:
    I henhold til købsaftale og skøde skulle huset overdrages med det køle-/fryseskab, der var i huset, og som køber havde besigtiget forud for købsaftalens indgåelse. Det er derfor i strid med aftalen, at sælger har fjernet dette køle-/fryseskab inden overdragelsesdagen.


    Vi har på intet tidspunkt fjernet noget køleskab, og det er også afbilledet på salgsopstillingen. Vi har billeder, hvor dette køleskab er på.

    Jeg er så rasende, for jeg har hele tiden haft en underlig mistanke om, at lige netop denne køber ikke har "gode hensigter".





  • #9   12. mar 2008 sådan noget som klager er det normalt en advokat, der tager sig af, det er jo også ham, der skal godkende salget. Har ejendomsmægler virket både som advokat og ejendomsmægler i dette salg? Det undre mig bare, for normalt har man som sagt ejendoms mægleren til at stå for salget, og en separat advokat til at godkende det.

    Var de ikke inde i huset, da de fik nøglen? Så kunne de vel have set der, at køleskabet manglede. Men ellers tror jeg nu ikke, at de kan klage over det, hvorfor skulle i fjerne det, når det fulgte med?

    Har i betalt for advokat bistand ved ejensomsmægleren? For så kan de ikke smutte udenom nu. Har i ikke, så er i nød til at kontakte en "rigtig" advokat for at få styr på dette.


  • #10   12. mar 2008 Nu har jeg snakket med en advokat, og han kunne godt forstå, at vi er noget knotten over denne situation.

    Nå men han fik det lige i korte træk, og vi snakkede lidt frem og tilbage.

    Så spurgte han
    "Hvilket advokatfirma drejer det sig om"? og det fortalte jeg ham. Så spurgte han "hvem har underskrevet det" og det svarede jeg på.
    Så sagde han heeelt vildt tørt "Nå jamen det kan da godt vare at h*n skal have nogen tæsk" (ment at han skulle nok klare situationen for os)

    iihh jeg er så lettet nu, for jeg er sikker på, at der nok skal komme en afklaring på tingene.

    Jeg skal nok melde ud, når jeg ved mere om det hele, men jeg ville lige give jer en opdatering


  • #12   12. mar 2008 Held og lykke med det, glæder mig til at høre "udfaldet":-)

Kommentér på:
Søger hjælp - ang hussalg

Annonce