Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning udendørsstik 750 kr.
  • 4 timers rengøring af 100 kvm kontor 1.000 kr.
  • Et kabel er gravet gravet over, der mangler ca 10 cm ledning 890 kr.
  • tilpasning af dør 1.500 kr.
  • Hjælp til at male og spartle 1.500 kr.
  • Samle kommoder 880 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tørre vinter hænder, nogle fif:o)
  • #1   24. mar 2008 En god fed creme :o) Kopattesalve måske.
    Døjer selv med tørre hænder og revner på fingerspidserne :o(

• #2   24. mar 2008 Årh ja, frosten har sat revner i mine.
    Jeg bruger kopattesalve ;O)

• #3   24. mar 2008 Har prøvet Neutral creme til hænderne, kopattesalve, og sådan en med olie i fra bodyshop, ingen hjælper... er der ikke noget med man kan sove med sådan nogle hansker natten over så cremen rigtig kan trække ind???

• #4   24. mar 2008 Jo god idé :o)

• #5   24. mar 2008 Jeg sætter i al fald plaster på revner (uden på cremen) til natten - plejer at hjælpe godt ;O)

• #6   24. mar 2008 Ceridal lipogel købes på apoteket
    det kan også bruges til tørre læber

• #7   24. mar 2008 Locobase fra apoteket er rigtig god...

• #8   24. mar 2008 Jeg kommer også plaster på revnerne i fingeren. Synes bare det har svært ved at hele på mig :o(
    Får altid lavet et eller andet så det bløder og så heler det jo aldrig sådan...
    Mine fødder er også rigtig slemme.
    Jeg er lige til at smide ud *GG*

• #9   24. mar 2008 Locobase bruger jeg også nu :o)

• #10   24. mar 2008 Enhver creme med Glycerin er gudeskønt for hænderne.. Matas' er udemærket.. Det ligger ligesom et slags lag, så det kan få lov at suge i flere timer.. smiley Det bliver meget brugt mod "tørre" albuer som jeg jeg døjet med, prøvede det på mine hænder, og det kan KUN anbefales.. smiley

Så spørg om den indeholder glycerin.. Det er super! smiley

• #11   24. mar 2008 Her er et super godt råd: På apoteket kan man købe en pakke med engangsplastikhandsker, de koster ikke særlig meget, det er de der tynde gennemsigtige nogle.
    Så smører du dine hænder ind i et tykt tykt lag kopattesalve (Helosan), stikker hænderne i handskerne, sørger for handskerne er lukket ved håndledene, og så lægger du et håndklæde rundt om hænderne.
    Hænderne bliv er godt varme, og porrerne åbner sig, så cremen rigtig kan trække ind.

Herlige, bløde og fugtige fingre venter dig!!!

• #12   24. mar 2008 Den bedste: tataaaaal, er fra Apoteket Eau Thermale Avéne, Cold Cream, fedter bare ikke og efter 1 min kan man igen røre ved ting. :O) I slemme tilfælde Elizabeth Ardens 8 hours creme. :O)

• #13   24. mar 2008 ps. Du skal sidde ca. 10 min med handskerne.

For stamtavler: det må give samme effekt som det jeg beskrev. Det er herligt!!!!

• #14   24. mar 2008 ellers et godt råd.. at smøre sig ind i baby olie mens man stadig er fugtig.. det virker...(obs. man kan altså også bruge en tynd creme, hvis man lige vil teste inden man køber)

• #15   24. mar 2008 Jeg bruger også Locobase - det eneste der virker nogenlunde her.
    Mine hænder sprækker voldsomt - specielt den ene. Det ser ud som om at jeg har handsker på!

(at jeg så skal blive bedre til at huske at smøre mine hænder er så en helt anden snak...)

• #16   24. mar 2008 er også en nød til at smøre hænderne *GG*
    Synes det er irriterende at ha det på hænderne når man skal røre ved alting.

• #17   24. mar 2008 Anita
    Ja, og specielt når man skal ha de helt fede cremer - det tar altså noget tid før de tørrer helt ind.
    Ofte smører jeg kun creme på oversiden af hånden (der hvor de sprækker) - for så ka jeg hurtigere komme til at lave noget igen smiley

• #18   24. mar 2008 Din snyder *GGG*

• #19   24. mar 2008 Anita
    Ja - men det virker smiley

Jeg har jo ik tørre håndflader*S*

• #20   24. mar 2008 Hehe det er så det vigtigste jo :o)
    Jeg har kun revner på fingerspidserne, så jeg skal jo "passe på" med at fedte rundt overalt når jeg lige har fået det på :o/

• #21   24. mar 2008 Er der virkelig ingen der bruger ...kamfercreme....det er simpelthen det bedste.....lækre bløde hænder...albuer osv.....hvis man også smører hænder og fødder ind , inden man går ud i kulden... så varmer det også , så man ikke fryser om hænderne..... og det virker også på ømme muskler , da det varmer.

hjælper også på stoppet næse , hvis man er forkølet , man smører det på sin sarte tud.....hi hi.

• #22   24. mar 2008 Uhhh sikke mange gode råd, jeg vil prøve nogle af dem af, for uhhh hvor er det bare irriterende med tørre hænder:o(

• #24   24. mar 2008 Kamfercreme er det den tube der minder om kopattesalve bare grøn???? Hmmm mindes jeg at ha set...

• #25   24. mar 2008 Jeg bruger L'Occitane Shea Butter Hand Creme... og ja, den er pissedyr, men for f... da hvor den bare er go... og så er den meget drøj

http://eu.strawberrynet.com/productDetail.aspx?ProdId=42063

• #26   24. mar 2008 Har lige fundet lidt om Glycerin.. smiley

<b>Hvad er glycerin?</b>
    Glycerin er et stof som fremkommer naturligt, under fremstillingen af sæbe. Det er et utroligt blødgørende og fugtighedsgivende stof, som virkelig gør underværker for huden. Glycerin har nemlig en imponerende evne til, at suge og opbevare fugtigheden i luften. Hvis man tog en beholder med 100% glycerin, og satte den i et fugtigt rum, ville indholdet i beholderen efter et stykke tid, bestå af 80% glycerin og 20% vand. Glycerinen suger altså vandet ud af luften. Når du bruger sæbe med glycerin, har det samme effekt: glycerinen tiltrækker fugtigheden i luften, og giver det videre til din hud. Pga. sine fugtbevarende egenskaber, bruges glycerin bl.a. også i hudcremer.

Bare spørg på apotek eller matas, om noget med højt indhold af glycerin.. Jeg blev virkelig imponeret over at den kunne gøre det som locobasen ikke formåede ved mine tørre albuer.. smiley

• #28   24. mar 2008 *NITTIB* * MOPS & CAVALIER* fan *: Den vil jeg da huske på når jeg løber tør for creme :o)

• #29   24. mar 2008 Fru Robbie Williams.. .
    Jeps.... det er den grønne magen til kopattesalven..... den er simpelthen super....... der er nogen der ikke kan lide lugten... men det vænner man sig til... :O)

• #30   24. mar 2008 camferine og kamfercreme er det samme...

• #31   24. mar 2008 Anita
    Avs!
    Jeg døjer heldigvis kun med håndryg og knoer - også derfor det ser ud som om jeg har handsker på.

Locobase er uparfumeret
    Creme med parfume svier helt vildt når man har tørre hænder/åbne sår

• #32   24. mar 2008 Putte,

Vil prøve den matas Glyserin der, mener faktisk vi havde den på mit tidliger arbejde, den var faktisk rigtig god, om ikke andet til at holde det ved lige, når man lige har taget en nat med bormuldshansker, i bedste Michael Jackson stil:o)

• #33   25. mar 2008 Robbie: Det kan ihvertfald anbefales.. smiley Min albuer er næsten helet, hvilket, med locobasen næsten var umuligt i denne årstid.. smiley Og den lyserøde, uparfumeret fra Matas, er udemærket ja.. smiley -Mener også at de har den i flere varianter med forskellig procentdel glycerin.. smiley Men mon ikke man kan få at prøve lidt forskelligt dernede? smiley Jeg kunne ihvertfald mærke virkning med det samme, så frem med hænderne dernede, og spørg om du må være forsøgskanin.. *SS* smiley

• #34   25. mar 2008 Elizabeth Ardens 8 hours creme. :O) ... kan kun anbefales eller Locobase Repair

• #35   25. mar 2008 Putte,
    Jooo mon ikke man kan få et par prøver med hjem eller sådan noget, ellers må de ihvertfald kunne råde mig:o)

• #36   25. mar 2008 Robbie: Det vil jeg tro.. smiley Har de ikke altid testere? -Ved det faktisk ikke helt, kommer ikke så meget i Matas.. Folk er så betænksomme at de altid spørger om jeg skal have noget med når de nu alligevel er der.. Bestiller mest pafurmer og make up på nettet, sååååh.. Er for dårlig til at komme derned.. *SS* smiley

• #37   25. mar 2008 Jo de har ihvertfald mange parfume test dernede, så mon ikke også de har på deres egne produkter andet kan da næsten ikke passe:o)

• #38   25. mar 2008 Inge og NITTIB. Kan kun bakke jer op, Camferina/e navnet er afhængigt af hvor den købes, næsten alle supermarkeder har den. Den fåes altid i en grøn tube..
    Den er super god, den svier lidt hvis man har hul eller er meget ru, men det forsvinder lige så hurtigt som camfaen fordamper, og den virker meget bedre end alt det andet fedtede stads, når det drejer sig om tørre hænder med rød og ru hud..
    Huden suger den ind med det samme, så ikke noget med at gå rundt med fedtede hænder/fingere eller hvor man nu bruger den..

• #39   25. mar 2008 Dekobal som kan købes på apoteket i flere varianter virker ... og kan bruges alle steder... Jeg har astma-eksem især på hænderne , og husker jeg at bruge dekobal hver gang jeg har fået våde eller tørre hænder , kan jeg undgå div. salver med binyrebarkhomoner ogsteorider i.

• #41   25. mar 2008 Vær obs på at en creme til meget tør hud IKKE må indeholde vand,da det blot udtørre endnu mere.
    Det er vigtigt at det er en fed creme.
    Det eneste der holder mine hænder hele om vinteren er Locobase Repair.

• #42   25. mar 2008 Jeg vil mene Ceridal Lipogel kunne være et godt bud. Den indeholder 100 % fugt.

Eller Locobase - den indeholder 70 %

Ceridal laver en badeolie man kan bruge når man står i badet. Den hjælper med at holde hunden fugtig og så slipper man for at smøre sig ind i fugtighedscremer hver gang.

• #43   25. mar 2008 Kamfer lugter ganske forfærdelig rædsomt - et helt apotek. Kan kun anbefales før sengetid og alene i sengen - yrk

Carbamid creme fra Matas er super god også - og overkommelig i pris.

Og på et tidspunkt fik jeg en prøve på apoteket på noget fedtcreme - det var nærmest som en slags vaseline at mærke på - også super effektivt.

• #44   25. mar 2008 Kirsten - det har sikkert været ceridal lipolotion smiley

• #45   25. mar 2008 Lokobase repair og decubal bruger jeg ,har problemer med vinter hender. locobace om natten og decubal flere ganger om dagen...

Men mest effective du kan gjøre er at dra til syden , hvor det er varmt og sol...'

Man kan også få lys behandling , første gang jeg prøvet det så hadde jeg hendene i en " kopimaskin lingdene tring" i 2 secunder og efter flere behandlinger får du lengere tid ( så man ikke bliver sol skodded)

• #46   25. mar 2008 Jeg brugte en creme med glycerin.. Men jeg har glemt at få købt en ny

• #47   25. mar 2008 Vil her lige lave en advarsel!!!!!!!!!!
    Jeg bruger matas Carbamid creme. Det har jeg jort i mange år, men det indeholder et stof i cremen (ligesom f.eks. læbepomade), som gør at man kan blive helt afhængig. I kender det måske netop fra læbepomaden hvor hvis man bruger den for meet, så har den modsatte effekt og læberne bliver tørre, hvilket gør man bare bruger den endnu mere.
    Sådan har jeg det med Carbamid creme!! Det er frygteligt! Jeg smørre og smørre og smørre mine hænder, men de er stadig til dels tørre. Derudover SKAL jeg bare smørre mine hænder hver gang jeg har rør vand... det er så frustrerende! Mine hænder er virkelig afhængige!!! Er gået fra Carbamid 10% ned til Carbamid 2% det er jeg lidt stolt over! ;0)
    Så pas på venner!!!! Pas på med carbamiden! Bliv ikke lige som mig!

Hilsen

Junkien

• #48   25. mar 2008 Kirsten..GH. ;o)
    Naturligvis lugter kamfa af kamfa, men jeg personligt syntes nu ikke at det er SÅ slemt, det er jo kun til kamfaen er fordampet, men ok nogler er villige til at betale i dyre domme for ting, der bare ikke har den skønne lynhurtig virkning, kun fordi de ikke kan "li lugten i bageriet" ;o)
    Men camferine er god til meget, selv psoreasias(staves) og ringorm og en masse andre ting.
    Jeg kender den, fordi min mor brugte den på mig, når jeg kom hjem som lille med ringorm, fordi jeg rendte rundt blandt alle de vilde katte og deres killinger der var dengang, og om vinteren når jeg havde været ude og lege forlænge i sneen, så fik jeg lige en gang camferina "som den min mor købte hed" og så var hænderne helede igen, derfor brugte jeg den også til mine børn, og mine dyr når de havde fået små sår eller rifter, især i trædepuderne, af f.eks salt.
    Det er bare en super god universal salve/creme der virker mod alle dårligdomme..
    Men naturligvis har vi alle vores "midler" vi mener er det bedste der kan fåes ik..Smiler..

• #49   25. mar 2008 hvis man har psoriasis er det meget godt med lysbehandling, eller flytte til syden...

• #50   25. mar 2008 Traumeel salve... Det må man have i sit husapotek... Både til forebyggelse og behandling af alverdens sære ting ;o)

Husk at hold øje med vandindholdet i cremen, da vand tørrer ud ;o)

• #51   25. mar 2008 Frk. Lutrup: Nye undersøgelser viser så fatisk, at risikoen for at få kræft ved at tage sol, er så lille, at det positive ved at tage sol opvejer det negative. Det positive er så øget imunforsvar da det at tage sol giver kroppen nogle stoffer.
    Hørte jeg i radioen.... ;0)

• #52   25. mar 2008 Og alligevel er man påpasselig og giver ikke uanede mængder sol til patienter på landes hudafdelingen ???

• #53   25. mar 2008 Frk. Lautrup, det hjælper min mor, hun har det mest på albuer og fødderne, og det er altså super godt for hende. Så derfra..
    Men derfor er det jo ikke sikkert, at det hjælper på alle, der er jo flere forskellige "grader" af psoreasis..
    Men det skader jo aldrig at prøve, især da det er så billigt som det er..Ss..

• #54   25. mar 2008 selfølgelig virker ikke solarium , men lysbehandling hos hudspesialist hjælper... første gang jeg bruget det så varet det kun 2 sec efter et par genger så blev det 5 sec osv... men man må gå til det regelmessig ...

må tilbage til job...

• #55   25. mar 2008 Louise. Alt med måde ik..Smiler..
    Det er da rigtigt at sol f.eks gir kroppen vigtige D-vitaminer, som ellers er svære at få på andre måder, desuden modvirker sol/lys depressioner.. Men som sagt, Alt skal da tages med måde. :o).

• #56   25. mar 2008 Anita - nemlig.

• #57   25. mar 2008 Ok - men nu er jeg lugt-allergiker, så kamfer er for mig som at inhalere dieselolie etc. - måske derfor jeg synes det er så fælt GGGG'

Ja - jeg har også hørt det med carbamid-cremen, men hvis man kun bruger det i en periode, så mener jeg ikke at det er et problem. Selv prøver jeg at lade være med at bruge cremer generelt, netop fordi huden tilvænner sig denne luxustilværelse meget hurtigt, men en gang i mellem er det jo nødvendigt.
    I hverdagen bruger jeg Atrix hændcreme når det er nødvendigt ;o)
    Natusan Bodytotion til kroppen og det var vist det.

• #58   26. mar 2008 Frk. Lautrup. Det har du nok helt ret i.
    Det lyder godt nok også uhyggeligt, at ha det over hele kroppen.
    Det eneste jeg har hørt, som har hjulpet på psoreasis, når det er Så slemt, er foruden nogle bestemte cremer med "desværre" kræftfremkaldende stoffer i, nogle bade hvori der er nogle fisk som "renser huden" men naturligvis i et el. andet land jeg ikke kan huske..Og hvor meget det så egentligt hjælper, aner jeg heller ikke..
    Det er en væmmelig lidelse at ha..
    Jeg har virkeligt ondt af dem der har det i så svære grader..

• #59   26. mar 2008 Frk.Lautrup. Det gør mig virkeligt ondt at hører.
    Som du også selv skriver, så er det slet ikke "rart" at skulle behandles for den lidelse.
    Jeg Håber at der snart kommer et eller andet "mirakel" middel frem, som kan hjælpe, uden alle de bivirkninger, som alt andet som bruges nu, har.. Trøsteknus fra mig..til jer begge 2..

• #60   26. mar 2008 Frk.Lautrup. Det var da så lidt, jeg må da lige sige samtidigt, at jeg er imponeret af dig, og syntes at du er en skøn pige, da mange ville flygte skrigende væk, bare ved synet af en med psoreasis, jeg er sikker på, at i har oplevet en del der har gjort alt, for at undgå din kæreste pga. hans huds udseende.."Hatten af for dig" Smiler..;o)

Kommentér på:
Tørre vinter hænder, nogle fif:o)

Annonce