{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Løn / dagpenge ?
  • #1   27. mar 2008 Jaa, det kan det - du mister jo syv timer pr. uge....

  • #2   27. mar 2008 ja det er jo kun deltid

  • #3   27. mar 2008 Jeg undre mig over at lønnen er så lav for en pædagogmedhjælper?

    Lyder det rigtigt med kr. 115 i timen?


  • #4   27. mar 2008 Ikke for at skulle være negativ eller træde nogen over tæerne, men det motiverer jo heller ikke ligefrem folk til at komme ud i arbejde igen.. der burde være en gulerod med en rigtig god løn, så skal dagpenge og kontanthjælp sættes ned..

  • #5   27. mar 2008 lønnen skal nok passe det er jo medhjælper, og ja sådan som kontanthjælpen og lønningerne er så kunne man ligeså godt gå hjemme og få kontanthjælp når man får mere ud af det

  • #6   27. mar 2008 Man starter på løntrin 11 som pædagogmedhjælper.
    Uden medregning af løngruppen får man 113 kr i timen....

    http://www.e-pages.dk/foa/43/19


  • #8   27. mar 2008 Stinnamus>> Ja, det er jo helt hen i vejret! smiley

  • #9   27. mar 2008 jeg er arbejdsløs og får ingen penge overhovedet og hvis jeg skulle have kontanthjælp ville jeg få ca. 5200 om måneden før skat.
    Da jeg arbejdede fik jeg over 6000 kr. udbetalt hver 14. dag, så for mit vedkommende er det bestemt ikke bedre at få kontanthjælp.


  • #10   27. mar 2008 Man kan få supplerende dagpenge hvis man har under 29.6 timer om ugen.
    Det kræver en frigørelsesattest...

    Det er ikke nødvendigvis optimalt.

    Det, man kan gøre er at opkvalificere sig, så man stiger lidt i løn...


  • #11   27. mar 2008 CH, kvinde, 33 år . - Hvad betyder det med løngruppen? Jeg kan se at der hvor jeg har søgt er det løngruppe 3.


  • #12   27. mar 2008 Løngruppen er en slags stedtillæg - man kan vel sige, at jo mere belastet området er, jo mere får man i løn ;o)

    I dit tilfælde betyder det, at lønnen vil være 118 kr. i timen.



  • #13   27. mar 2008 CH, kvinde, 33 år . - Tak for hjælpen.


  • #14   27. mar 2008 Det var så lidt Kirsten ;o)

    Angående det, at skære i dagpenge og kontanthjælp - så er alting altid enkle, når man ikke snakker om individers konkrete situation..

    Prøv at kig ind på www.k10.dk og se, hvordan systemet "fungerer".
    Og prøv så igen at vurder, om en nedsættelse af ydelser vil kunne få folk i job...


  • #15   27. mar 2008 Trine, jeg har valgt at miste indtægt for at få min egen virksomhed op at stå...
    Nej, penge er ikke alt. Og penge er i mine øjne ikke en motivationsfaktor hvis de bliver taget fra en. Derimod er rimelige lønninger på arbejdsmarkedet en motivationsfaktor for mange....

    I sidste ende skal man jo leve..


  • #16   27. mar 2008 Jeg er også indstillet på at skulle gå ned i løn, men jeg havde ikke forestillet mig at jeg ville få flere penge ved at være på dagpenge en ved at tage et job.

  • #17   27. mar 2008 rigtig penge er jo ikke alt men de er rare at have, men jeg ville da også klart vælge et job jeg var glad for frem for at tjene mere på et job jeg ikke kunne lide

  • #19   27. mar 2008 Nu er jeg også en af dem, der ikke mener at det skal kunne betale sig at få kontant hjælp, og at man virkelig vil arbejde kan man også få noget.
    Spørgsmålet er om man vil have det arbejde der er.


  • #21   27. mar 2008 J.K, Tro mig, det er ret få, for hvem det kan betale sig at være på kontanthjælp. Og dem, der er det i længere tid er mennesker, der har andre problemer end arbejdsløshed, men som - oftest på grund af helbredsproblemer - er parkeret i systemet fordi sagsbehandlingen bliver forhalet i årevis...

    Det er de færreste, der synes det er sjovt at være i den situation...

    Angående arbejde til alle.. Ja, i teorien er der. Men der er store geografiske forskelle hvad angår arbejdsløshed, specielt udkantsområderne er det sørme svært at finde jobs. Desuden er det ikke alle jobs, der kan besættes af ufaglærte, og mængden af arbejdsløse er efterhånden så lille, at man ikke nødvendigvis kan parre job og arbejdsløs 1:1
    Tingene er langt mere nuancerede....

    På Bornholm er der 600 ledige og 30 opslåede stillinger...


  • #22   27. mar 2008 'at man virkelig vil arbejde kan man også få noget.'

    ikke nødvendigvis. det er ikke sikkert at der er ledige jobs i det område man bor, som passer til en. og ikke alle er interesserede i at køre flere timer for at komme på arbejde eller interesserede i at flytte for at få arbejde. Det er altså ikke 'bare lige'.


  • #23   27. mar 2008 CH: ja jeg er ikke i tvivl om at der er mange faktorer der spiller ind. Men min egen holdning til hvis jeg blev arbejdsløs, er at jeg ville tage hvad jeg kunne få, hvis jeg ikke kunne få noget inden for min egen branche.
    Jeg synes jeg har hørt for meget om folk der er arbejdsløse, men kun vil arbejde indenfor et specielt fag, ellers hellere kontant hjælp, og så skulle kontant hjælpen helt afskaffes, for så danne mennesker.

    Ligesom børnechecks skal ud af samfundet :o)


  • #24   27. mar 2008 Al magt til.... : fordi vi kan arbejde imens vi er online her, og har muligheden for at dyrke privat i arbejdstiden :o)

  • #27   27. mar 2008 Marianne: Det kan godt være, ellers er jeg bare realist og vil tage hvad jeg kan få.



  • #29   27. mar 2008 Al magt: Jeg tænker ikke på folk der er i systemet på grund af sygdom, for det er fint for mig.

    Med hensyn til børnechecken, hvis man ikke kan leve uden den, skal man lade være at få børn.


  • #30   27. mar 2008 tænk lige på, at selvom man søger arbejde mange steder, så er det ikke altid firmaerne er gode til at svare tilbage. derfor kan det godt tage lang tid at finde noget også selvom man bare vil tage hvad man kan få.

  • #31   27. mar 2008 Marianne: ja jeg tror da også der er store geografiske forskelle, men når jeg kigger rundt hvad der er af stillinger, synes jeg også der er mange i yderkanterne.

  • #33   27. mar 2008 J.K, du får det til at lyde legende let og enkelt..

    Men har du overvejet, at din uddannelse kun passer til dit fag? At du i alle andre henseende er ufaglært - og langt de fleste jobs, der er ledige i dag er til faglærte.

    Det er med, hvad du har hørt - mange snakker... Det er ikke altid den hele sandheden, der bliver sagt. De færreste spørger nemlig dem, det handler om, og det er jo dem, der kender sandheden ;o)
    Som sagt er sagen langt mere nuanceret.



  • #34   27. mar 2008 Al magt til alle racer uden at D: Jeg forstår ikke hvor du vel hen med at være online ?

  • #35   27. mar 2008 Charlotte og det snigende uldtæppe : Ikke præcist, men jeg ved man har taget en beslutning for at få barnet, og så må man også selv sponsere det.

  • #36   27. mar 2008 CH, kvinde, 33 år . Næ jeg har ikke overvejet det speciel, men hvis jeg ikke kunne få andet, ville jeg tage hvad jeg kunne om jeg så skulle gå med aviser.

  • #37   27. mar 2008 Det kunne måske være relevant at foretage en lille undersøgelse af, hvor mange af dem, der er på dagpenge/kontanthjælp, der faktisk er syge men ryger rundt i systemet og bliver kategoriseret som arbejdsky...

    Der er så få arbejdsløse tilbage - og på længerevarende kontanthjælp er ingen medmindre der er fysiske, psykiske eller sociale forhold, der gør det.


  • #39   27. mar 2008 held og lykke med at få det til at rende rundt som avisbud med en månedsløn på 1300 kr.

  • #41   27. mar 2008 Marianne N: *ggg* ja det ville du sikkert.

  • #42   27. mar 2008 ja det bliver hun da nødt til

  • #43   27. mar 2008 A;h : ja nu var det også lidt for at overdrive. Men alle midler må jo tages i brug.

  • #44   27. mar 2008 J. K ja men hvis du bliver arbejdsløs engang, så finder du nok ud af at det ikke er 'bare lige'. smiley

  • #45   27. mar 2008 jeg er selv arbejdsløs men har ikke søgt om kontanthjælp, da jeg ikke har lyst til det. Jeg vil gerne føle mig fortjent til de mange jeg får.
    men at andre får kontanthjælp er jeg ligeglad med, der er sikkert en god grund til at de får.


  • #46   27. mar 2008 Al magt til alle racer uden at D: Som skrevet tidligere så har det ikke noget at gøre med folk der er sygemeldt af forskellige årsager.

    Nej ingen børn, og min mening ændrer sig ikke selvom jeg får børn. Man tager en slutning om at få børn, og så må man selv betale for dem, det er ikke meningen at staten skal betale for folks fornøjelser.


  • #47   27. mar 2008 A;h .: Tja det finder jeg nok ud af, men min mening ændrer sig ikke før.

  • #48   27. mar 2008 J.K, har du nogen fornemmelse af, hvor mange af dem, der er registreret som arbejdsløse, der rent faktisk er syge?

    Men - alting virker så enkelt indtil den dag man selv står med håret i postkassen.
    Heldigvis bor de fleste i områder, hvor arbejdsløsheden er begrænset og jobbene hænger på træerne. Men jeg synes da det er ærgerligt, at man af den grund glemmer, at der er andre, der er i en mindre priviligeret situation.
    Forhold er forskellige. Sådan er det bare.

    Det er de færreste, der står uden job, der ikke kæmper med næb og klør for at få et, for med den heksejagt, der bliver lavet, når man er uden job er nedbrydende.
    Fordi man er arbejdsledig betyder det ikke, at man ikke laver noget - hvis man vil opretholde de ydelser, man får, så skal der knokles.. Og nogengange med meningsløse projekter, som er skabt alene af den grund, at kommunerne død og pine skal holde gang i de ledige....


  • #50   27. mar 2008 CH, kvinde, 33 år .: Nej jeg aner ikke hvor mange af dem der er syge.

    Jeg forstår hvad du skriver, men kan ikke sætte mig ind i det. Det kan også være jeg er helt ude i hampen, og urealistisk, men det er ikke min opfattelse af danmark idag.


  • #51   27. mar 2008 Charlotte: For dig er det jo sygdom der har gjort det, jeg kan godt forstå at de offentlige kan være tunge at danse med.

  • #52   27. mar 2008 Jeg må indrømme at jeg deler J.K opfattelse 100 %.. Jeg har også selv den mening om børnechecken, og det er også selvom jeg ikke selv har børn.

  • #53   27. mar 2008 Desværre skal man nogengange ned i dyndet for at man kan se, hvordan der ser ud andre steder end på den pæne overflade.

    Det er benhårdt at være uden for arbejdsmarkedet.

    Jeg selv er det også på grund af sygdom - og også det er et rent helvede. Det er så meget mistænkeliggørelse i systemet, at der stilles spørgmålstegn ved speciallægeerklæringer...
    Lige nu er jeg sygemeldt, har været det et år - før det gik jeg tre år på dagpenge uden der var en reel mulighed for at få job - på grund af min sygdom.
    Jeg passede ingen steder henne i systemet...

    Lige nu er jeg i en situation, hvor min jobrådgiver er holdt op, har ingen sagsbehandler, mine sygedagpenge udløber om et par dage - og hvis de ikke bliver forlænget, er jeg uden indtægt overhovedet.

    Og nej, det bliver jeg ikke mirakuløst helbredt af...

    Systemet ser godt ud - men det er plumråddent, hvis man vitterligt er på spanden.


  • #54   27. mar 2008 I DK får man pisk indtil den dag, man står med sit hoved under armen....

    Først der, tror "systemet" på, at man fejler et eller andet...

    Og samtidig kræver arbejdsmarkedet, at man er der 100% - der er ikke plads til skavanker.

    Det er så dobbelt som noget kan være...



  • #55   27. mar 2008 CH, kvinde, 33 år : Jeg kan godt forstå at du er i klemme, og det er heller ikke iorden at man skal fra hus og hjem fordi man er syg.

    Men der er en grund til at der bliver gjort som der gør, og det er fordi en masse skvadder hoveder snyder så vandet driver.


  • #56   27. mar 2008 Jeg bakker fuldstændigt op om folk som går syge og er blevet smidt over på kontanthjælp for at "parkere" dem der i noget tid - det kan slet, slet ikke være rigtigt. Helt enig!

    Men ellers generelt, så kan det jo ikke være rigtigt at nogen folk som er på dagpenge eller kontanthjælp faktisk får mere end hvis de skulle ud og have et rigtigt arbejde. Det motiverer dem jo bestemt ikke, og hvorfor så ikke bare leve af kontanthjælpen eller dagpengene??

    Nu skal det så også lige siges at jeg selv går på sygedagpenge, så det er ikke fordi jeg bare er en højrøvet snob, som ikke tænker på de mere "svage" i samfundet!


  • #57   27. mar 2008 det er altså sjældent at man mister sit job den ene dag og har et nyt job dagen efter. folk skal stadig betale husleje, mad osv. og det kan de altså ikke uden penge.

  • #58   27. mar 2008 A;h : deter også sjældent at man ikke har en opsigelses periode.

  • #59   27. mar 2008 J.K. i firserne var det virkelig muligt at snyde - det er blevet meget svært. Jeg tror, at den procentdel, der udnytter systemet systematisk og slipper afsted med er forsvindende lille...

    Charlotte - Problemet er jo ikke, at ydelserne er kanonhøje - de er slet ikke steget i samme omfang som lønninger og priser generelt i DK - problemet er, at lønningerne i de ufaglærte fag er for lave...


  • #61   27. mar 2008 J. K selvom man har en opsigelsesperiode er det stadig ikke nemt at finde nyt arbejde med det samme.

  • #62   27. mar 2008 CH, kvinde, 33 år>> Det vil jeg nu ikke mene - det er trodsalt ufaglært arbejde, og så kan man jo heller ikke regne med den helt store lønseddel..

  • #63   27. mar 2008 Charlotte - Dermed mener du også, at mennesker på overførselsindkomster ikke skal have reguleret deres indkomst i forhold til pristigninger på markedet?

    Hvordan forestiller du dig så, at de skal overleve?

    Og ja, det er ufaglært arbejde, men betyder vel ikke, at lønne pr. automatik er i orden ligegyldig, hvor lav den er?
    Igen kan vi snakke pristigninger og lønstigninger procentuelt.... Der er virkelig et mismatch her, hvis man sammenligner de høje lønninger med de lave...

    Problemet er, at folk med de lave lønninger ofte skifter arbejde og er forholdsmæssigt mere ressourcesvage og derfor ikke kæmper så hård en kamp for deres løn som dem, der sidder med den gode del af kagen ;O)


  • #64   27. mar 2008 CH, kvinde, 33 år .: Det kan godt være du har ret, har ikke været igennem maskineriet, men man hører da om nogen der snyder.

    A;h : Vi bliver aldrig enige for jeg synes ikke problemet er så stort som du gør det til.


  • #65   27. mar 2008 problemet er SÅ stort jeg gør det til. hverken mere eller mindre.

  • #66   27. mar 2008 CH, kvinde, 33 år>> Er ikke helt med?? Folk som går ufaglært, har jo som sådan selv valgt at de ikke er interesseret i en høj løn. Alle og enhver ved at for at få en god løn og god stilling kræver det altså også ofte en god uddannelse.

  • #67   27. mar 2008 Al magt til alle racer uden at D: Jeg kan godt se at du nok ikke har det let, men du havde jo nok fået dine børn selvom der ikke var noget der hed børnechecks eller ?

  • #68   27. mar 2008 A;h . : Du er 18 år, hvad med at få dig en uddannelse i stedet for dit klynkeri.

  • #69   27. mar 2008 J. K klynkeri? hvor klynker jeg? og hvad ved du om jeg har uddannelse eller ej?

  • #70   27. mar 2008 A;h .: jeg ved intet om du har uddannelse, men du klynker hele vejen igennen.

    Jeg kan forstå folk som er "sat" at de kommer i klemme, men når man er 18 år, har man tons af muligheder.


  • #71   27. mar 2008 Hehe, Charlotte... Tror du selv på, at menneskers motivation for at tage en uddannelse er, at de vil undgå at få løn som ufaglært?

    Og har du overvejet, at vi ikke altid selv vælger vores evner og betingelser?

    Jeg ville faktisk rigtig gerne have en god lægeløn... Men det er jeg ganske givet ikke klog nok til. Men i følge dig, kan jeg jo bare tage uddannelsen, hvis jeg gerne vil have lønnen - ikke sandt?

    Da jeg undlod at søge ind på medicin var det ikke fordi jeg valgte en høj løn fra, men fordi jeg er realistisk omkring mine evner. Og så betyder karakterbogen jo også et eller andet ;o)


  • #72   27. mar 2008 J. K fortæl mig hvor de muligheder er? nej det er nemlig ikke nemt fordi jeg kun er 18 og ikke har erfaring indenfor de områder, hvor der søges folk.

  • #73   27. mar 2008 Jeg vil nu mene at stort set alle og enhver har evner til gennemføre en uddannelse - nu behøver det måske heller ikke lige at være den vildeste uddannelse som læge fx.. Men bare det at tage sig en uddannelse som man kan falde tilbage på..

  • #74   27. mar 2008 A;h , hvis du er rask og i øvrigt velfungerende, så er dine muligheder at søge ind på uddannelser - og på den måde modtage SU, hvis det er en statsanerkendt uddannelse, du vælger.
    Du kan jo også finde en uddannelse med løn, hvis penge er et større issue.

    Og ellers er muligheden at lede efter rengøringsjobs, job som vikar i institutioner, piccolinejobs - sådanne ting... Indtil du finder den vej, du gerne vil..

    Du må endelig ikke læne dig tilbage og give op endnu.....


  • #75   27. mar 2008 A;h .: Muligheder, øhhh der findes de først 100 uddannelse at vælge imellem, så der er vist masser.

    Så du skal ikke have er faring og tage et job som ufaglært men et job som faglært. Derfor dit klynkeri.


  • #76   27. mar 2008 CH, kvinde, 33 år . jeg har heller ikke givet op smiley og har søgt adskillige jobs men ikke engang halvdelen har gidet ulejlige sig selv med at svare tilbage.
    men ser ikke hvorhenne jeg klynker.
    nogen tror at det er ih så nemt at finde arbejde men sådan er det altså ikke helt for alle.


  • #77   27. mar 2008 Ok Charlotte... Det kan godt være, at det er mit arbejde som socialpædagog, der gør, at jeg har opdaget alle de mennesker, for hvem livet ikke tilbyder en kæmpe vifte af muligheder - men en ting er helt sikker - vores syn på de svage i vores samfund og deres ressourcer er bestemt ikke ens..

  • #78   27. mar 2008 J. K og hvad så hvis den uddannelse jeg har, er et område hvor ledigheden er lille?

  • #79   27. mar 2008 Nej, som sagt er det et knokleri at være arbejdsløs...

    Men som 18 årig og velfungerende er det oftest kun en kort periode, man sidder i suppedasen... Det skal nok løse sig ;o)
    Men du skal arbejde for det, og være målrettet ;o)


  • #81   27. mar 2008 CH, kvinde, 33 år . helt velfungerende er jeg ikke. har bøvl med ryggen, så det begrænser lidt visse muligheder.

  • #82   27. mar 2008 A;h .: hvis det er sådan, så tag en anden uddannelse eller et hob i en anden branche, når man er 18 år kan man få mange forskellige jobs, og det gælder også dig. Med mindre du bor på en øde ø, eller ikke vil.

  • #83   27. mar 2008 Charlotte og det snigende uldtæppe .: Det er små 3000 mere end man får på dagpenge.... Hmmm lorte løn.
    Det er ikke fair, hvis man er uddannet til butik.


  • #84   27. mar 2008 A;h .
    Det skal nok gå alligevel.... Der er heldigvis mange muligheder, også med en tosset ryg.
    Jeg selv har arbejdet fint som skolepædagog og socialpædagog med en en ryg, der har været brækket....

    Hvis din ryg er helt fuldstændig fra den, så er det i øvrigt heller ikke kontanthjælpssystemet du bør være, men i så fald bør du søge revalidering så du kan omskoles til et fag, der kompenserer for dine gener...


  • #86   27. mar 2008 CH, kvinde, 33 år>> Nej, det er det så nok ikke.. Men kan sagtens se det fra dit synspunkt, når du står med så mange eksempler på svage mennesker i vores samfund.

    Nu er jeg jo heller ikke så gammel endnu, så selvfølgelig har jeg heller ikke oplevet så meget på arbejdsmarkedet. Men min mening er at man selv har en rigtig stor indflydelse på hvordan ens fremtid skal se ud..
    Jeg er flere gange blevet afbrudt i uddannelser pga. sygdom, og det nemmeste for mig ville måske være bare at give op, og finde mig et simpelt abejde, men en nogenlunde indtægt, men jeg vil kæmpe for at få en uddannelse, for at jeg kan leve godt, og stifte familie, uden at skulle være bekymret for min økonomi i fremtiden..

    Undskyld det lange indlæg *G*


  • #87   27. mar 2008 CH, kvinde, 33 år . jeg modtager ingen penge hverken fra det ene eller det andet, da jeg ikke føler behov for det og gerne vil føle mig fortjent til de penge jeg putter i lommen. smiley
    men folk glemmer stadig, at det bare ikke er lige nemt for alle.


  • #88   27. mar 2008 Charlotte & Balto - jeg selv er af samme støbning.

    Jeg har nogle mål, og der skal sørme meget til at stoppe mig. Jeg tog pædagoguddannelsen efter en alvorlig trafikulykke, hvor jeg kom slemt til skade, men mit ønske var (og er) at klare mig selv og være uafhængig. Og så lave noget, som jeg brænder for, selvfølgelig.

    Mens jeg har været syg med min nuværende sygdom, som desværre er kronisk, har jeg taget en privat uddannelse, som jeg selvfølgelig selv har financieret via banklån. Den har jeg taget mens jeg har været arbejdsløs og sygemeldt i en periode, hvor jeg havde det bedre end nu. Målet med det var (og er) at kompensere for min sygdoms gener - at kunne arbejde hjemmefra, så jeg blev uafhængig af nogle specifikke problemer min sygdom giver mig..

    Jeg har på baggrund af den uddannelse startet selvstændig virksomhed, som desværre ligger helt stille nu - netop fordi jeg har oplevet voldsom forværring i min sygdom, og behandlingsmulighederne svinder ind.

    Jeg er ikke en klynker, jeg er en fighter. Jeg har altid gået målrettet efter det, jeg ville have og har opnået det, jeg virkelig gerne ville. Men jeg må blankt erkende, at jeg nu er slået skakmat. Og det er virkelig en bet for mig. For som sagt, er mit ønske at klare mig selv.. Jeg gider ikke det her lortesystem, men jeg har virkelig brug for det for at overleve... Om jeg så erkender det eller ej....

    Nå, det blev en halv klagesang, håber I tilgiver mig. Ville egentlig bare illustrere, at man på trods af fightervilje og målrettethed godt kan blive slået skakmat alligevel ;o)


  • #89   27. mar 2008 Nej, det er ikke lige nemt for alle - men for dig skal det nok gå ;o)

  • #90   27. mar 2008 CH, kvinde, 33 år>> Der må jeg sq tage hatten af for dig.. rigtig flot, og det er netop sådan nogen mennesker som dig der bør være mange flere af! Er ked af at høre at det lader til at du ikke "kommer videre", men flot at du er kommet så langt som du er..

  • #91   27. mar 2008 Charlotte & Balto, jeg tror der er mange flere som mig, end man regner med.
    De fleste mennesker, jeg har kendskab til, der sidder i en saks lignende min, har gjort ALT for, at få livet til at køre på skinner...

    Og så vil jeg da sige - at medmindre jeg sætter træskoene før tid, så skal jeg nok komme videre... Der er en løsning, den er bare ikke fundet endnu ;o)


  • #92   27. mar 2008 CH, Kvinde, 33 år>> Super indstilling du har ;-D På det punkt er vi helt enige *s*

  • #93   27. mar 2008 Absolut....
    Blot skal vi huske, at det ikke er alle, der har ressourcerne til at se på deres situation på den måde..

    Og de synes jeg ikke, de skal klandres for ;o)


  • #95   27. mar 2008 og som ssh får du en skalle løn af bare 106 kr

Kommentér på:
Løn / dagpenge ?

Annonce