384 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

åh sådan en gang bøvl åh sådan en gang bøvl

Er der ikke nogen der kan få kontakt med vores erhvervsminister og sige han er en klaphat!
Den nye regl der er kommet med man skal søge 4 stillinger hver uge når man er ledig synes jeg er total latterlig. I hvert fald for mig. Jeg er gravid i 24. uge, og jeg tror ikke på der er en skid der vil ansætte mig alligevel når jeg skal på barsel til juni. Jeg er uddannet laborant og der er ikke for mange jobs af dem i nordjylland i forvejen, og rengørring skal jeg nok holde mig fra. Der findes jo ikke engang så mange jobs jeg kan søge!!! Jamen jeg synes det er hul i hovedet!!
Skulle lige af med noget galde!!

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Smid et ikea skab ud som er fuldt afmonteret og står på gadeplan 400 kr.
  • Havearbejde 900 kr.
  • Hækkeklipning 1.200 kr.
  • Opsætning af gardinstang 500 kr.
  • Male to værelser + lofter 2.750 kr.
  • Samle IKEA møbler 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  åh sådan en gang bøvl
  • #1   1. apr 2008 Det er da også rimeligt irriterende. Hvad med bare at udarbejde en standard-uopfordret-ansøgning, og bare sende den til 4 virksomheder hver uge? Der er jo ingen der siger, at du ikke må søge et job som afdelingsleder, direktør, ingeniør, dyrlæge mv smiley

• #2   1. apr 2008 Anne Mette: Det har jeg faktisk også tænkt på at gøre. Så kan han lære det! Det er nu heller ikke noget problem for mig at sætte mig og skrive de ansøgningerne, men jeg hader tidsspilde, og det er det her virklig i mine øjne. Også fra virksomhedernes side. Tænk alt det tid de skal bruge på at åbne post med ligegyldigt indhold.

• #3   1. apr 2008 sarah, den regel har faktisk udviklet sig til at blive et problem. For folk sender jo ansøgninger ud til alle former for virksomheder. Derfor skal virksomhederne sortere mange hundrede ansøgninger til hver stilling. Det er virkelig virkelig en fjollet regel!!

• #5   1. apr 2008 Daisie, jeg er helt enig, men jeg tror ikke det her er metoden. Indtil videre er resultatet i hvert tilfælde, at der bliver sendt en masse ansøgninger til stillinger der ikke har relevans for jobsøger

• #7   1. apr 2008 Daisie: 100 % enig. Men jeg kommer til at spilde virksomheders tid med mine ansøgninger. Man kan jo ligesså godt være realistisk. havde jeg et firma ville jeg da ikke ansætte en som jeg knap nok kunne nå at lære op hvorefter hun så skulle på barsel. Det er total hul i hovedet.
    Prøv lige at regne det ud - det er mellem 16 og 20 ansøgninger om måneden. Det tror jeg ikke jeg kan finde. Og i næste måned skal jeg sorterer alle kommunale/statslige ansøgninger fra, for deres overenskomst siger man går på barsel to mnd før man er sat til.....

• #9   1. apr 2008 Jeg kan sagtens forstå ideen bag den nye regl med 4 ansøgninger i ugen... MEN når det så er sagt, så er der altså en del, der komme i klemme i den regl. Jeg selv har slidt mine led ved arbejde, og er derfor ved at tage en uddannelse på dagpenge. Dvs. at jeg trods det, at jeg skal følge et fuldtids studie med lektier og praktikker, også skal søge 4 job i ugen. Jeg søger på livet løs, da jeg virkelig ØNSKER at have et job, om ikke før, så min. når jeg er færdig her til juni. Problemet er så bare, at i den radius af 1 time fra hvor jeg bor, er der bare ikke 4 job i ugen at søge, da jeg har fået dispensation til ikke at søge fysisk hårdt og ensformigt arbejde, eller hvor jeg står op en hel dag. Da jeg oven i mine dårlige led, stadigvæk bøvler med mit bækken efter min graviditet med min datter (der nu er 1 år). Så det er VILDT stressende, fustrerende og utrygt, at jeg skal finde de 4 job. Godtnok ser de på at jeg har mine begrænsninger, men alligevel siger de så, at næste gang er det ikke sikkert, at de vil acceptere, at jeg ikke har søgt x-antal jobs, som jeg nu skal. Men der er bare ikke de 4 job i gennemsnit i ugen at søge, og hvad gør man så... frygter for at miste sine dagpenge.

Jeg kan godt se, at nogen har godt af at blive sparket igeng, men jeg føler mig ærligtalt som jaget vildt, og meget dårligt behandlet.

Stakkels arbejdsgivere, sikke meget "lort" de må få ind af dørene.

• #11   1. apr 2008 Daisie L
    Faktisk kikker de ikke på om de er relavante, jeg bliver da opfordret til at søge noget helt uden for mit nivau, for som min kontaktperson i FOA siger... jobannoncer er bare en ønskeseddel, og man får jo ikke alt man ønsker sig. Øhh nej, men altså det er jo heller ikke sjovt at blive ved med at få nej, selvom man godt ved, at det er job, mne nok ikke ville få!

• #14   1. apr 2008 Ja, der må være stor forskel så... men man må jo også gerne mundligt gå ud og søge uopfordret job, det må være svært at tjekke for fagforeningerne. Det må bare været st surt job, både for dem der skal sende de der useriøse ansøgninger ud, dem der modtager dem og dem der skal tjekke det.

Kommentér på:
åh sådan en gang bøvl

Annonce