351 visninger
|
Oprettet:
har brug noget hjælp :S {{forumTopicSubject}}
vores hund skal have hvalpe, men det er dens første gan og "vores" idag opføre hun sig underligt hun er meget urolig og efter hvad vi har læst så er de meget urolige og vil ikk spise men vores vil gerne spise, så nu bliver jo lidt i tvivl om det sker i nat.
når vandet går, hvad gør man?? (:
ved godt vi virke meget hunde dumme men vil bare gerne at det bliver en god fødsels, (:
har i prøvet det før, hvordan og hvad gjorde i ??(:
mar 2008
Følger: 7 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 7 Svar: 15
og jo vi har jo også læst og læst spørger jo bare (:
jan 2008
Følger: 29 Følgere: 30 Hunde: 15 Emner: 96 Svar: 1.540
Næstbedst er det at kunne ringe til en.
Jeg tror endnu ikke jeg har hørt om en tæve der har spist som normalt samme dag som den fødte. Så umiddelbart tror jeg ikke hun vil føde i dag.
Hun kan gå rundt og puste i flere timer inden fødslen starter rigtigt. Det kaldes opblokning. Hun lægger hvalpene til rette og åbner fødselsvejen så de nemmere kan komme ud. Hun må IKKE komme alene ud i haven imens. JEg vil nøjes med at lufte i snor. Nogle kan godt finde på at gemme sig.
Når først vandet er gået er det tid til at hvalpene kan komme. Så længe de ligger inde i deres vandblære, skal I ikke forsøge at trække i dem. Det er heller ikke til at få fat. Det kan godt tage lang tid med den første.
Når hvalpen er helt ude. Så niv navlestrengen over med neglen. Det bløder ikke nær så meget som hvis man klipper. Og lad den så få lov til at die. Det stimulerer tæven til lidt kraftigere veer.
mar 2008
min søster er dyrelæge så (:
hun puster idag (:
mar 2008
jan 2008
Følger: 29 Følgere: 30 Hunde: 15 Emner: 96 Svar: 1.540
Og tag dig så hellere af din hund
har brug noget hjælp :S