Har virkelig brug for noget HJÆLP! Har virkelig brug for noget HJÆLP!
Hej HG
Nu har jeg læst, læst og læst herinde. Jeg kan godt finde noget der svare til mit problem, men synes bare jeg har prøvet alt uden held. Problemet er at vores hund trækker helt vild. Det er specielt når vi går begge to med ham. Når en af os går med Max er det i perioder han trækker. Vi har prøvet at vende om, stoppe op, bruge sele, logge med godbidder i hånden, hvilket gik meget godt den første halv måned så var det ikke interssant længere. Når der kommer forbipassagerende med hund eller uden hund, er Max helt vild. han bliver vild ivrig og når vi nærmere os de forbipasserende kan han finde på at hoppe op af vedkommende. Vi synes det er vild pineligt, for hvad tror folk ikke.. Sikke en uopdragende hund. Vi har prøvet at skifte side når vi nærmere os folk/hunde, dette hjælper til tider..
Hvad skal vi gøre, håber virkelig i har nogle guldkorn i ærmet til os. Er ved at være rigtig irriteret over at gå med ham når han ikke går pænt.
dec 2009
Følger: 11 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 86 Svar: 1.133
jul 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 14 Svar: 30
dec 2009
Jeg synes faktsik også det virker at gå og snakke lidt med ham når der kommer nogen forbi (det lyder nok lidt sært)
dec 2009
jul 2009
Rikke: Nej det har han ikke.. Vil heller ikke sige at vi tænker vildt meget over hvad folk tænker.. Mest kun når vi går forbi nogle..
feb 2005
Følger: 80 Følgere: 75 Hunde: 4 Emner: 366 Svar: 11.335
Altså når han trækker stopper du op og får ham hen til dig og så går du ind foran ham og bakker så han ikke kan komme forbi dig og når han så slapper af og går pænt vender du stille om så du går normalt ved siden af ham igen, men begynder han at trække igen gør du det samme og selvfølgelig med godbidder hvor du holder kontakten med ham.. Godbidderne skal være de lækreste han overhoved ved...
jun 2008
Følger: 29 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 46 Svar: 2.921
helt enig med Maiken T. Konsekvens konsekvens konsekvens. Hunden skal lære at træk = vi kommer ingen steder. slap snor = du kommer frem til det du gerne vil...
Jeg ved ikke hvor gammel din hund er, men alt efter hvor længe han har belønnet sig selv ved at trække, desto længere tid tager det at bryde vanen...
der er intet andet at gøre end at være konsekvent HVER gang
sep 2007
Følger: 12 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 68 Svar: 1.643
Ellers træner du ham mentalt inden du starter.
Du kan med fordel købe en ny sele/bredt halsbånd hvis du ikke kan være konsekvent på hele turen. Når så han får det nye på, så er du 100% konsekvent, den tid I træner og derefter får han det gamle på.
Lad vær med at lokke. Din hund skal selv finde ud af hvad der udløser en godbid :o) Det vil sige at du inden du starter finder ud af hvad målet er med din træning. Hvad skal din hund til sidst kunne gøre?
Tænk lidt "tampen brænder" og gør sværhedsgraden sværere i hundens tempo.
Hvis du vil fortsætte med at stå stille eller vende, skal du først give hunden godbidden, når han går med dig, der hvor du vil have ham.
Eller kan du hurtigt opleve, at han tror, at han skal stramme båndet for at få godbid.
Det kan også være en god ide med playdates, så han får brugt sit behov for hundekontakter :o)
God træning
sep 2007
Følger: 12 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 68 Svar: 1.643
jul 2009
Nadja: Nej det har vi ikke prøvet, så det tager jeg lige med mig og prøver af.. Tak for rådet
Ulla: Ja vi er lige blevet færdig med nummer 2 lydighedstræning. Han er en af de bedste på holdet. Vi har prøvet at træne "gå pænt osv" Men problemet er at når han er i "skole" så er han bare en engel og så dygtig. Så går han jo fantastisk. Men så snart han ikke er i skole kan han bare ikke gå pænt!
Anne: Max er 10 måneder så han er ikke så gammel.. Nu skriver i konsekvent. Hvad ligger i, i ordet konsekvent???
Marianne: Det med godbidderne vil jeg lige prøve af.. Jeg har godt nok opgivet det med at stoppe op og vente til han kommer tilbage og det med at vende om.. Det hjælper INTET på ham.. Vi har prøvet det i godt 1 måned ved hver ting, det kom slet ikke ind på lystavlen..
jan 2010
Hunde: 1 Emner: 100 Svar: 525
jul 2009
jan 2010
Hunde: 1 Emner: 100 Svar: 525
Har virkelig brug for noget HJÆLP!